Pagina 1 van 1

Zumo 590 geen connectie met basecamp?

Geplaatst: za 16-05-2015, 12:23
door TT-Strom
All,

Heb de Zumo 590 geupdate naar 3.10 firmware en map 2015.40.
Ook Basecamp geupgraded naar 4.4.7 en kaart 2015.40.

Sindsdien helaas de volgende foutmelding als ik de 590 aansluit: "Er is een communicatieprobleem met het Garmin apparaat Zumo 590. De communicatie met het apparaat kan met verminderde functionaliteit worden voortgezet. Neem contact op met de klantenondersteuning van Garmin."

Zumo 590 hard gereset (filmpje van Hans, uitzetten, aanzetten met rechteronderhoek scherm vasthouden tot display flitst) maar ook dat helpt niet. Melding blijft.

Iemand enig idee??

Re: Zumo 590 geen connectie met basecamp?

Geplaatst: za 16-05-2015, 12:51
door TT-Strom
Toevoeging: lijkt aan de Zumo 590 zelf te liggen, na de firmware update naar 3.10?
Kan je die nog weer downgraden?

Nog getest op andere pc, waar een oudere versie van Basecamp en Express op staat, exact dezelfde foutmelding. Werkte voor de update prima.

Iemand een idee of tip? Zoals eerder gezegd, de Zumo 590 reeds een harde reset gegeven.

Re: Zumo 590 geen connectie met basecamp?

Geplaatst: za 16-05-2015, 12:56
door John
Je toestel terug op fabrieksinstellingen zetten.

Re: Zumo 590 geen connectie met basecamp?

Geplaatst: za 16-05-2015, 14:26
door TT-Strom
John, reeds gedaan, zie hierboven.

Ook accu verwijdert, hielp ook niet.

Re: Zumo 590 geen connectie met basecamp?

Geplaatst: za 16-05-2015, 15:10
door John
Is de zumo wel zichtbaar op je pc bij "hardware"?

Re: Zumo 590 geen connectie met basecamp?

Geplaatst: za 16-05-2015, 15:11
door TT-Strom
Ja, alles werkt verder. Kan ook wel routes verzenden naar de Zumo 590 vanuit Basecamp, hij geeft alleen iedere keer die foutmelding, wat niet zo was.

Re: Zumo 590 geen connectie met basecamp?

Geplaatst: za 16-05-2015, 15:23
door John
Mischien is dit een optie?

http://www.gpsshop.nl/vragen/41176/6225 ... i-250.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Zumo 590 geen connectie met basecamp?

Geplaatst: ma 18-05-2015, 12:27
door Pafke
http://www.mrgps.nl/communicatiestoring ... -basecamp/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Zumo 590 geen connectie met basecamp?

Geplaatst: di 19-05-2015, 12:19
door TT-Strom
ik las het net pafke dank je!

Wel strange dat ik op het forum blijkbaar de enige ben die hier tegen aan liep.

@Hans: wederom dank voor de heldere uitleg! Heb er veel tijd in zitten met deinstall/install basecamp andere pc, harde reset 590 etc.... blijkt het dus toch daar niet in te zitten.
Ik update niet vaak, 2 x keer sinds ik de 590 heb, beide keren slecht getimed :-( toch aan mijn timing werken.... :mrgreen:

Hoop op een snelle oplossing van Garmin.

Re: Zumo 590 geen connectie met basecamp?

Geplaatst: di 19-05-2015, 13:51
door Hans Vaessen
TT-Strom schreef: Hoop op een snelle oplossing van Garmin.
Het lijkt erop dat die er inmiddels is:
Doe svp even opnieuw een update met Express; het lijkt erop dat daarmee e.e.a. inmiddels weer automatisch gerepareerd wordt!

Re: Zumo 590 geen connectie met basecamp?

Geplaatst: wo 20-05-2015, 12:11
door TT-Strom
Net getest: alleen de nieuwe Timezone map 16.01 geïnstalleerd en tadaa, het werkt weer als voorheen!
Ga volgende week naar de Moezel, dus de update van de nieuwe kaarten schuif ik nog ff voor me uit, volgens mij werkt alles nu even zoals het hoort :-)

Thanks Hans.