Cam upgrade
Geplaatst: di 17-03-2015, 22:34
Weet niet of het een nieuw topic waard is, maar wil voor de liefhebber de ervaring delen.
Niet dat een dl650 extra pk's nodig heeft ( ik vind het tot op heden een vlotte machine) maar dit is een aanpassing die weinig hoeft te kosten en een stukje
"rideability" toevoegt aan de toch al lekkere strom. En het is een leuk projectje
Nu lees ik veel over de (on)mogelijkheden, en heb inmiddels de meeste aanpassingen, en upgrades/accesoires erop gesleuteld, want dat is de hobby.
Een tijdje mezelf ingelezen op het amerikaanse forum over de upgrade naar inlaatnokkenas van een gen2 sv650, en ik was hier toch wel in geintereseerd.
Zoekende geweest voor een leuke aanbieding, en uiteindelijk via ebay een set kunnen scoren uit Italie voor weinig.
De ombouw staat goed beschreven op diverse fora, en ook het opnieuw merken van de nokkenas is eenvoudig.
Wat er gebeurt is het volgende:
Je neemt een gen2 sv650 inlaatnokkenas van de voorste en achterste cylinder, en wisselt deze met je huidige inlaatnokkenassen.
Ze gaan er op precies dezelfde manier in.
De huidige (originele) nokkenassen teken je opnieuw af volgens voorbeeld, en je plaatst deze zoals beschreven in het wp handboek.
Resultaat ben ik zeer tevreden over!
Vanavond uurtje gereden en de 650 trekt als een lier!
Ieder toerental is er net een schep meer strom aanwezig.
Geen idee wat het toevoegd in cijfers, maar voor het gevoel scheelt het.
Als je er voor in bent, zou ik het zeker niet laten.
Groet,
Arjan
Niet dat een dl650 extra pk's nodig heeft ( ik vind het tot op heden een vlotte machine) maar dit is een aanpassing die weinig hoeft te kosten en een stukje
"rideability" toevoegt aan de toch al lekkere strom. En het is een leuk projectje
Nu lees ik veel over de (on)mogelijkheden, en heb inmiddels de meeste aanpassingen, en upgrades/accesoires erop gesleuteld, want dat is de hobby.
Een tijdje mezelf ingelezen op het amerikaanse forum over de upgrade naar inlaatnokkenas van een gen2 sv650, en ik was hier toch wel in geintereseerd.
Zoekende geweest voor een leuke aanbieding, en uiteindelijk via ebay een set kunnen scoren uit Italie voor weinig.
De ombouw staat goed beschreven op diverse fora, en ook het opnieuw merken van de nokkenas is eenvoudig.
Wat er gebeurt is het volgende:
Je neemt een gen2 sv650 inlaatnokkenas van de voorste en achterste cylinder, en wisselt deze met je huidige inlaatnokkenassen.
Ze gaan er op precies dezelfde manier in.
De huidige (originele) nokkenassen teken je opnieuw af volgens voorbeeld, en je plaatst deze zoals beschreven in het wp handboek.
Resultaat ben ik zeer tevreden over!
Vanavond uurtje gereden en de 650 trekt als een lier!
Ieder toerental is er net een schep meer strom aanwezig.
Geen idee wat het toevoegd in cijfers, maar voor het gevoel scheelt het.
Als je er voor in bent, zou ik het zeker niet laten.
Groet,
Arjan