Plaatsen carterbescherming DL 1000

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Plaatsen carterbescherming DL 1000

Bericht door Jon »

hallo, heb mij een carterbescherming aangeschaft voor mijn DL 1000 ,ondanks er een schema bij is voor plaatsing
weet ik niet waar ik deze vanachter moet bevestigen (onduidelijk),vanvoor geen probleem is aan de valbeugel maar vanachter wordt onduidelijk weergegeven op het schema
er is een beugel bij met links 2 gaten en rechts 1 aan de zijkant , vanonder in de beugel 2 vaste draadmoeren die worden vastgemaakt aan de binnenkant van de bescherming vanachter
mijn vraag waar moet de bevestiging langs buitenkant moet komen?
wie heeft deze ook al geplaatst en kan me helpen.


zou er een foto opzetten maar krijg het ondanks vele pogingen niet voor mekaar.

bedankt,jan
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Plaatsen carterbescherming DL 1000

Bericht door V-TWim »

Bij mijn 650, en ik verwacht niet dat het bij de 1000 anders is, zijn het aan de achterzijde de 2 bouten die aan de binnenzijde de jiffy op zijn plek houden. De andere is de lange bout die achter het blok langs gaat en aan de andere kant weer uit komt. Daar op moet ie ook vast. Die van de jiffy zaten bij mij behoorlijk vast...
Only dead fish go with the flow.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5043
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Plaatsen carterbescherming DL 1000

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Jon,

Hier een complete instructie voor het plaatsen van de carterbescherming incl. foto's. voor een DL1000. http://www.twistedthrottle.com/article/view/84

Hoop dat je er iets aan hebt.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Plaatsen carterbescherming DL 1000

Bericht door Jon »

bedankt ,ik weet nu toch al waar de beugel moet komen, heb er mij deze namiddag met bezig gehouden de bouten aan de valbeugel en de lange opzij heb ik los gekregen maar de 2 andere achter de veiligheid van de zijstandaard krijg ik geen beweging staan inderdaad heel vast en er is weinig ruimte .
ben er dan maar mee gestopt maar zal ze toch moeten loskrijgen voor het plaatsen van de bescherming.maar hoe????? grt,jon
Why

Re: Plaatsen carterbescherming DL 1000

Bericht door Why »

Ik heb ooit nog eens bij een bedrijf gewerkt dat scheepsdieselmotoren reviseerde. Er zijn weinig bouten en moeren die echt vast bleven (en die werden dan maar verwijdert met de snijbrander.

Een paar tips die ik daar opgedaan heb.

- wd40 is voor watje (ben het er niet mee eens, maar voor bouten en moeren doet het inderdaad weinig).
- Verleng de sleutel / dop / oid met een stang of andere sleutel (dan wel goed op de knokkels letten). Je hoeft vaak maar een klein beetje te draaien om hem los te breken.
Volgende alleen als je weet wat je doet, oftewel op eigen verantwoording.
- Stook de handel roodgloeiend. (niet aan te raden bij aluminium).
- Geef met een moker een ferme klap (of een paar) op de kop van de bout.

Nogmaals er zijn weinig bouten die onder dit geweld zijn blijven zitten, maar wel heel veel bouten en draadeinde die ik op deze manier kuis in tweeën heb gebroken.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Plaatsen carterbescherming DL 1000

Bericht door Wullebolle »

Mogelijks is de bout in kwestie vastgezet met blauwe loctite, dan helpt wd40 en schrikken-met-de-hamer niet.
Die krijg je koud heel moeilijk los.
Warm maken (msch warm genoeg na een ritje?) ofmet de verfafbrander (niet TE heet, watch out). De loctite wordt zacht waardoor de verlijming wordt verbroken.
Blauwe loctite wordt gebruikt voor dragende bouten die onderhevig zijn aan trillingen en onder geen beding los mogen, zoals de blokbouten (deze die los moeten bvb om een valbeugel te monteren).
Wacht nog ff met grof geweld en verlengde sleutels, en probeer eerst de zachtere methodes. Een afgebroken bout is verre van leuk. Doe je het toch, doe dan je motorhandschoenen aan om je handen te beschermen, want als de bout plots breekt ...aie
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Plaatsen carterbescherming DL 1000

Bericht door Jon »

zal het nog eens rustig proberen maar vrees dat het niet gaat lukken,warm maken is helemaal uit den boze er liggen te veel contacten en draden ook de bouten zitten wat weggedoken (vooral de 2 de bout) .zou hem toch graag zonder stukken temaken geplaatst krijgen aangezien het een prijszige aankoop was.grt.jon
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Plaatsen carterbescherming DL 1000

Bericht door V-TWim »

Ik heb bij mij de motor op de middenbok gezet, een ratel met dop op de bouten gezet en met mijn voet 'm los geduwd. Toen wilde ie wel los.
Only dead fish go with the flow.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Plaatsen carterbescherming DL 1000

Bericht door Jon »

zal het zo eens proberen maar vrees dat de uitlaatpijp in de weg zal zitten voor een dopsleutel en de 2 de bout steekt helemaal verscholen,heb het geprobeerd met een sleutel en de hamer erop maar gaf geen krimp moest nog oppassen dat ik hem niet van de middenbok trok.jon
Plaats reactie