accu kapot?

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Jkkiwi

accu kapot?

Bericht door Jkkiwi »

Hoi even een vraagje ?
heeft iemand dit ook wel eens gehad ?
2 dagen geleden nog een flinke rit gemaakt 200 km
,daarna de motor weggezet en nu doet ie helemaal niks meer niet eens een klikje of lampje wat flauw gaat branden.
Ik vind dit wel erg snel voor een accu ,aangezien de motor 3 maanden oud is en toch al 3000 km heeft gereden.
bij de dealer zeggen ze dat de accu goed is maar ik denk meer aan de dynamo dat hij niet bijlaadt.als ik hem aan de oplader oplaadt kan ik er weer een paar dagen meerijden en dan is ie ineens leeg

bvd john
Remko

Re: accu kapot?

Bericht door Remko »

3 maanden oude motor?
Dan is dit dus mooi een probleem voor de dealer!

8)
Jkkiwi

Re: accu kapot?

Bericht door Jkkiwi »

yep idd.

accu staat nu onder de optimate
kan ie een dinsdag richting dealer :frusty:
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: accu kapot?

Bericht door John007 »

Als je de accu zelf oplaad en gaat rijden en later wil de motor niet meer dan heb je inderdaad grote kans dat de motor de accu niet bijlaad.
maar...
Ik zou er zelf maar vanaf blijven, tenslotte heb je garantie.
Laat de motor mooi ophalen en dan mag de dealer het uitzoeken.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Fred

Re: accu kapot?

Bericht door Fred »

Zitten de klemmen goed vast aan de polen? Zet de multimeter eens op de polen van de batterij. Moet normaal bij geladen batterij ong. 13 volt zijn. Start de motor en meet de spanning, het zou ongeveer een 14 tot 14.5 volt moeten zijn. Zet de pinnetjes van je multimeter wel op de polen van de batterij en niet op de klemmen. Het kan ook een slechte massaverbinding van de batterrij. Je hebt in ieder geval recht op een goede garantieregeling bij een nieuwe motor van 3 maanden oud, hopelijk is het snel opgelost. Heel ernstig kan het probleem volgens mij niet zijn.
Jkkiwi

Re: accu kapot?

Bericht door Jkkiwi »

zo ik heb vanochtend een nieuwe accu gekregen .eens kijken wat ie morgenochtend doet :D
de accu gaf niet genoeg power. maar ik blijf het snel vinden na 3 maanden

maar we kunnen weer rijden dat is het belangrijkste,en een top service van mc rijen
:-)}
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: accu kapot?

Bericht door John007 »

Fred schreef:Zitten de klemmen goed vast aan de polen? Het kan ook een slechte massaverbinding van de batterrij.
Mochten de klemmen niet goed vast zitten dan wil de motor ook niet starten met een accu die opgeladen is en bij een slechte massaverbinding hetzelfde verhaal.
Ik zou het toch meer in het laden zoeken en inderdaad meten!
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: accu kapot?

Bericht door John007 »

jkkiwi schreef: maar ik blijf het snel vinden na 3 maanden

:-)}
Je hebt een nieuw motor gekocht maar hoe lang heeft deze in de showroom gestaan en is het misschien een model van vorig jaar???
Als een accu lange tijd leeg is ( lees spanning) gaat hij vanzelf kapot en een accu ontlaadt ook na verloop van tijd.
Ik ben benieuwd of je probleem nu opgelost is, zou mooi zijn.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Jkkiwi

Re: accu kapot?

Bericht door Jkkiwi »

ja het probleem is opgelost .
hij rijdt weer als nieuw :-)}
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: accu kapot?

Bericht door Bozobin † »

Bij nieuwe motoren in de showroom staat de accu nog droog, de mijne heeft zo een tijdje gestaan, werd pas accuzuur gevuld toen ik em op kwam halen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: accu kapot?

Bericht door John007 »

Bozobin schreef:Bij nieuwe motoren in de showroom staat de accu nog droog, de mijne heeft zo een tijdje gestaan, werd pas accuzuur gevuld toen ik em op kwam halen.
Daar kon je best wel eens gelijk in hebben. Handig om te weten.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Plaats reactie