ketting aan vervanging toe

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
LYNX

ketting aan vervanging toe

Bericht door LYNX »

30.000 km, ketting moet ver vervangen worden
reeds enkele malen moeten bijspannen de laatste 500 Km,ook merk ik een vaste schakel op
prijs gevraagd aan 2 Garages 1 vraagt 310 euro en de ander 280 euro
zou die prijs normaal zijn?
Remko

Re: ketting aan vervanging toe

Bericht door Remko »

LYNX schreef:30.000 km, ketting moet ver vervangen worden
reeds enkele malen moeten bijspannen de laatste 500 Km,ook merk ik een vaste schakel op
prijs gevraagd aan 2 Garages 1 vraagt 310 euro en de ander 280 euro
zou die prijs normaal zijn?
Als je naar Texel rijdt, dan zet ik je nieuwe ketting er zo even op. Half uurtje werk ongeveer en een goede D.I.D. of Tsubaki ketting kost zo rond de 130/150 euro, inclusief tandwielen.

Ik vind dat ze behoorlijk rekenen voor dat klusje!

:shock:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: ketting aan vervanging toe

Bericht door Iron Horse »

Werkelijk bezopen prijs. Men doet je waarschijnlijk vermoeden dat men de achterbrug moet (de)monteren voor een doorlopende ketting en monteert dan in plaats daarvan een D.I.D. ketting of iets dergelijks met een ponsnippel. Laatste is prima indien goed gedaan, maar wel veel sneller gemonteerd zoals Remko al aangeeft. Meestal kun je het zelf ook doen en als je niet over een ponsapparaat beschikt kun je de ketting met een nippel/schakel ("visje") monteren en heel rustig naar een goede motorgarage rijden en hem daar laten klinken. Als ze eerlijk zijn rekenen ze je daar niet de hoofdprijs voor, maar wel verstandig dit eerst te informeren. Kijk ook even op bijvoorbeeld www.louis.de daar zie je diverse mogelijkheden en bijbehorende prijzen. Dan weet je ook waar je rekening mee moet houden. Arbeidsloon kun je er eenvoudig zelf bij optellen als je weet wat men bij de desbetreffende garage berekent.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: ketting aan vervanging toe

Bericht door Wullebolle »

Absurde prijs Lynx.
Bel es naar de suzuki dealer in Ichtegem (tussen oostende en torhout), is mijn garagist, en tis een goeie, kleine doening maar zeer goeie technicus, en tis nog niet te ver van Eeklo af.
Klik: http://www.motorzaak-de-engel.be/
Spooky Action At A Distance !
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: ketting aan vervanging toe

Bericht door Hunter6 »

Diefstal is het!!!

DID is een degelijk merk ketting wat vaak ook door dealers gebruikt wordt als vervanger van kettingen. Een ketting met bijbehorende tandwielen kost voor een DL1000 op dit moment €129,95 bij Louis. Je hebt dan ook nog apart gereedschap nodig om de sluitschakel te kunnen klinken. Deze kost bij Louis momenteel €39.95.
Natuurlijk kun je ook een motorzaak in de buurt vragen of ze dit willen doen. Persoonlijk hou ik hier niet zo van, je doet het zelf of je doet het niet. Je gaat ook niet met je diepvries patat naar een cafetaria om te vragen of ze het voor een kleine vergoeding even voor je willen bakken :oops:
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: ketting aan vervanging toe

Bericht door Silverstorm »

Kijk HIER maar eens.
Ed betaalde slechts 189 euro bij zijn dealer Jacqmaer en er zaten nog een aantal andere werkjes inbegrepen.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: ketting aan vervanging toe

Bericht door Peterzeeland »

Tjesses Lynx,

je bent toch geen oud vrouwtje met 2 linkerhanden :mrgreen: ?

Die garagisten die misbruik maken van onkennis van hun klant, zou ik voor altijd links laten liggen.

Wat een afzetters :evil:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Fred

Re: ketting aan vervanging toe

Bericht door Fred »

Ronny in Ham heeft me in oktober vorig jaar een DID set opgezet. Kostprijs ongeveer een 160 euro en twee nieuwe bandjes voor 250 euro.
Banden Ronnie & Techniek bvba
Truibroek 3
3945 Ham
Maar ik zie dat het misschien een beetje ver voor jou. Zoek ergens hulp voor ze op te leggen (is echt niet zo moeilijk) en bestel ze online (Louis of zo)
Ed Jonkmans

Re: ketting aan vervanging toe

Bericht door Ed Jonkmans »

Amai, da's geld zeg! Lang leve Jacqmaer! Ik betaalde €189 voor een DID-set (nog wat kleine prullen en werkuren inbegrepen natuurlijk).
Grtz
Ed
Plaats reactie