olielekje

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Fred

olielekje

Bericht door Fred »

Iemand ervaring met ne nieuwe DL 1000 die na een lange stevige rit, licht olieverlies heeft aan de sluiting in het midden van het linkermotordeksel waar de alternator zit (stroommachine of zo in het mooi nederlands). Ben in Duitsland ook op iemand gestoten met hetzelfde probleem bij een 6000 km nieuwe DL 1000.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5106
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Yep mijn Strom doet dat ook af en toe....... maar bij navraag, is mijn verzekerd als het bij "zweten" blijft, het nog geen actie vereist............
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
P2U

Bericht door P2U »

yep, heb daar ook last van. Heb nu 12800km op de teller en morgen gaat hij binnen voor groot onderhoud. Zal de dealer om wat uitleg vragen.
De vorige (K3) had er in ieder geval geen last van.
swintie

Bericht door swintie »

Heb hetzelfde probleem met men 1000tje.
Heb nu bijna 20.000 Km en men Strom is net een jaartje oud.
Het zweten is rond de 17.000 Km begonnen. Mijn dealer heeft het rubbertje vervangen (zegt ie) maar het blijft dus lekken :?
P2U

Bericht door P2U »

vandaag bij de dealer geweest voor groot onderhoud 12000km. Ik heb hen gemeld dat het alternatordeksel begon te zweten en hij heeft er een speciale pasta rond gedaan. Deze pasta gebruiken wij ook in de garage en heeft de eigenschap dat je ze makkelijk weer kan verwijderen als je het onderdeel nadien nog eens demonteert.
En dan nu afwachten wat het geeft.
jan Van Hoof

Bericht door jan Van Hoof »

Meestal is het olie-lekje aan linkerzijde van de motor
een probleem met het ontkoppelingspompje
als je dat meld bij uw daeler zal hij daar aan werken en het probleem verhelpen, je moet daar echter niet tevreden mee zijn en een nieuw eisen
bij suzuki weten ze perfekt waar het om gaat het heeft te maken met kettingsmeer dat op dat asje van dat pompje geslingert word
en let heel goed op want het is heel fijne olie die heel agresief is en echt invreed op het motorblok, hou het niveau oliepotje links op het stuur nauwlettend in het oog. mvg jan
Fred

Bericht door Fred »

jan Van Hoof schreef:Meestal is het olie-lekje aan linkerzijde van de motor
een probleem met het ontkoppelingspompje
als je dat meld bij uw daeler zal hij daar aan werken en het probleem verhelpen, je moet daar echter niet tevreden mee zijn en een nieuw eisen
bij suzuki weten ze perfekt waar het om gaat het heeft te maken met kettingsmeer dat op dat asje van dat pompje geslingert word
en let heel goed op want het is heel fijne olie die heel agresief is en echt invreed op het motorblok, hou het niveau oliepotje links op het stuur nauwlettend in het oog. mvg jan
Lees eens goed waar het probleem zich voordoet: het is de SLUITINGSDOP IN HET MIDDEN VAN HET LINKERDEKSEL WAAR DE ALTERNATOR ACHTER ZIT, dit is ver van het pompje voor de koppeling hoor.
Blackbird

Bericht door Blackbird »

De mijne heeft er ook last van na een lange,snelle rit :?
Plaats reactie