Twee keer lege accu

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Bea52

Twee keer lege accu

Bericht door Bea52 »

Zaterdagmorgen afspraak bij de dealer voor het plaatsen van een 12V aansluiting. Motor uit de garage, maar helaas: geen stroom. Motor deed niets. Dealer gebeld, die er na een half uur al stond met een startaccu. Motor deed het meteen. Onderweg naar de garage gingen de wijzers in het klokkenspel steeds maar heen en weer en rode lichtjes gingen branden. Controle wees uit dat de accu stuk was. Nieuwe accu erop dus. Zondagmiddag motor uit de schuur voor een ritje en je raadt het natuurlijk al... geen stroom. Accu weer helemaal leeg. De vragen zijn natuurlijk: Hoe kan dit, is dit een V-Strom probleem en heeft iemand hier ervaring mee?
Chris

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Chris »

Hebben ze bij de dealer de accu wel eerst goed opgeladen voordat hij in de motor is gezet.
Heb ook ooit wel eens een nieuwe nodig gehad en kon hem pas aan het eind van de dag ophalen omdat de accu eerst opgeladen moest worden.
Schijnt dat ze leeg aangeleverd worden vanaf de fabriek.

Groetjes Chris :roll:
Bea52

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Bea52 »

Dat weet ik. Ik heb drie kwartier moeten wachten voordat ik hem weer mee kon krijgen. Ik denk dat er iets anders aan de hand is.
Remko

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Remko »

Met een beetje pech is je oude accu dusdanig stuk geweest (kromme platen) dat het doorrijden met deze accu de spanningsregelaar of de dynamo heeft genekt......

Maar als de dealer voor jou een andere accu heeft gemonteerd, zou ik daar maar even verhaal gaan halen!
Bea52

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Bea52 »

Motor is weer in orde. Een vriend had de aansluiting voor mijn Zumo verkeerd aangesloten waardoor hij de accu leegtrok. Is door mijn dealer, Motorhuis Bakker, hersteld. Vandaag lekker gereden. Samen met Echtgenote op haar BMW R1200GS. Mocht er ook nog even op zitten :D
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Stroompje »

Pffff gelukkig opgelost :worship:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Remko

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Remko »

Bea52 schreef:Motor is weer in orde. Een vriend had de aansluiting voor mijn Zumo verkeerd aangesloten

Altijd handig, zo'n technische vriend!!

:-)}
Bea52

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Bea52 »

G$%@#rde G@#$%^&r, En weer is de accu leeg. In het pak gehesen, motor uit de garage, sleutel omdraaien en helemaal niks. De dealer al gebeld. Die komt hem mogelijk vanmiddag nog halen. Heeft iemand een idee? Het kan dus niet meer de aansluiting van de Zumo zijn. Kan de handvatverwarming de accu misschien leegtrekken? Of kan het nog iets anders zijn. Laat het me weten please.
Remko

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Remko »

Remko schreef:Met een beetje pech is je oude accu dusdanig stuk geweest (kromme platen) dat het doorrijden met deze accu de spanningsregelaar of de dynamo heeft genekt......

Maar als de dealer voor jou een andere accu heeft gemonteerd, zou ik daar maar even verhaal gaan halen!

Blijft een mogelijkheid!!

Of anders even met een ampere meter aan de slag om te kijken of er stroom getrokken wordt bij stilstand. Een heel klein beetje stroom klopt, maar het moet niet te gek worden!!

8)
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Twee keer lege accu

Bericht door John007 »

Bea52 schreef:G$%@#rde G@#$%^&r, En weer is de accu leeg. In het pak gehesen, motor uit de garage, sleutel omdraaien en helemaal niks. De dealer al gebeld. Die komt hem mogelijk vanmiddag nog halen. Heeft iemand een idee? Het kan dus niet meer de aansluiting van de Zumo zijn. Kan de handvatverwarming de accu misschien leegtrekken? Of kan het nog iets anders zijn. Laat het me weten please.


De handvatverwarming moet altijd zo zijn aangesloten dat hij pas gaat werken zodra de motor loopt of als je de motor op het kontakt zet.

Dus via het kontaktslot schakelen of de signaalspanning van het licht afhalen en vervolgens met een relais schakelen.

Succes
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Bea52

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Bea52 »

Hij doet het weer. Vorige maandag is de motor opgehaald door mijn dealer. Vrijdagmorgen kon ik hem weer ophalen. Nadat eerst alles was doorgemeten bleek de spanningsregelaar stuk te zijn. Remko had dat goed gezien. (Zie boven) Vervolgens de top- en tankkoffer volgeladen en samen met een vriend naar het Sauerland gekoerst om kwartier te maken voor een weekeinde met MTC De Hondsrug, het laatste weekeinde van mei. Met mijn aangemeten Alpine gehoorbescherming toch nog veel lawaai om 'de kop'. Met de bekende groene oorstoppers geen last. Heb nu ook een extra schermpje bovenop mijn eigen schgerm laten zetten. ben nog aan het uitproberen wat de goede stand is.
Op de heenreis de laatste honderd km in de regen gereden. Zaterdag was het fantastisch weer en zondag hebben we het ook droog gehouden. Lekker uitgewaaid en de kop weer fris. Dit zou je eigenlijk elk weekeinde moeten doen. Maar ja: werk en vrouw werken niet altijd mee.

http://img683.imageshack.us/content_rou ... 11028.jpg#
Laatst gewijzigd door Stroompje op ma 04-04-2011, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links AUB tussen de [url] en [/url] code's plaatsen!
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Redhead »

[quote]
De handvatverwarming moet altijd zo zijn aangesloten dat hij pas gaat werken zodra de motor loopt of als je de motor op het contact zet. [\quote]

De handvatverwarming die we gezamenlijk hebben ingekocht, schakelt na 15 minuten uit. Voor de zekerheid.


gr, Martin
Remko

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Remko »

Bea52 schreef:Hij doet het weer. Vorige maandag is de motor opgehaald door mijn dealer. Vrijdagmorgen kon ik hem weer ophalen. Nadat eerst alles was doorgemeten bleek de spanningsregelaar stuk te zijn. Remko had dat goed gezien.
Neemt de dealer nog enige verantwoordelijkheid? Zij hebben je immers met een kapotte accu laten rijden, terwijl een beetje mechanic/politieman (hi hi) had kunnen vermoeden wat er mis was.... Ik hoop dat je nog een beetje gematst bent, want degene die jou zo naar de dealer heeft laten rijden, met je kermis klokken en lampjesspel, had beter moeten weten!!!
Bea52

Re: Twee keer lege accu

Bericht door Bea52 »

Gelukkig heb ik nog garantie. De motor is in december gekocht, maar mijn dealer liet de garantie pas ingaan op 1 maart. Dat scheelt dus weer.
Plaats reactie