Weekendje klussen :)

...
Plaats reactie
Compa

Weekendje klussen :)

Bericht door Compa »

Hieronder wat foto-tjes van mijn gepruts van afgelopen weekend :)

De beugels zijn van SW Motech (afair dezelfde als de 'suzuki' beugels, toch?)
De skidplate/carterbeschermer, de fenderextension en de 'grille' van MotoAgora
De hugger via MDI

Bij onze vrienden van MotoZoom eerder al een keer van dat reflecterende plakfolie (3M) gekocht maar dat mocht van oom agent niet op de achterkant (lostrekken + waarschuwing, dus prima) - helaas nog niet gevonden waar ik (als we dan toch de regels lezen) geel reflecterend voor de zijkant en rood reflecterend voor de achterkant vandaan kan halen ... als iemand (betaalbare) tips heeft, graag!

Skidplate (Podia) + fenderext (FTero) (en beetje van de beugels) :
Afbeelding
Grille (RADG) :
Afbeelding
Hugger :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Tulipan »

Daar knapt ie van op hé.
Grappig dat je een grill hebt gevonden die ik in die kleurstelling moest spuiten

http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=5209

Heb geen idee over die reflexietape :oops:

Mazzel
Edy
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door DesertStrom »

Reflecterend tape kun je bij een watersportzaak wel krijgen.
Daar hebben ze trouwens wel meer leuke dingetjes: Waterdichte tassen, waterdichte 12V aansluitingen, led-lampjes etc.
Compa

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Compa »

Watersportzaak is inderdaad een goeie tip, tnx!
Diversion

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Diversion »

Compa schreef:Bij onze vrienden van MotoZoom eerder al een keer van dat reflecterende plakfolie (3M) gekocht maar dat mocht van oom agent niet op de achterkant (lostrekken + waarschuwing, dus prima) - helaas nog niet gevonden waar ik (als we dan toch de regels lezen) geel reflecterend voor de zijkant en rood reflecterend voor de achterkant vandaan kan halen ... als iemand (betaalbare) tips heeft, graag!
Compa,

Uit jouw verhaal begrijp ik dat er eisen aan reflecterende folie worden gesteld :?: :?:
Kun je ons daar mee over vertellen?

Ik heb achter op mijn topkoffer gewoon 2 witte reflecterende stickers (ook van Motozoom) geplakt. Moet dat oranje of rood zijn? :shock:
Compa

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Compa »

Hoi Roland,

Die witte (lees, de 3M zwarte folie, maar die reflecteert natuurlijk wit) had ik ook op mijn koffer.

Zie http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... 300-art28b lid 7
7. In geen geval mag een voertuig naar voren rode lichten, rode reflectoren of rood reflecterend materiaal dan wel naar achteren witte of gele lichten, witte of gele reflectoren of wit of geel reflecterend materiaal tonen.
Dus de agent had gelijk, iedere motoragent laat je natuurlijk rijden, want geen betere zichtbaarheid dan zichtbaarheid zelf - maar helaas denken koekblikkers daar anders over. Ik was al lang blij dat eraf trekken genoeg was om boetevrij door te mogen :)
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door DesertStrom »

Mijn kentekenplaat is geel reflecterend en zit aan de achterkant.
Ik ga hem er direct vanaf schroeven, bedankt voor de tip O:-)
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Frank »

DesertStrom schreef:Mijn kentekenplaat is geel reflecterend en zit aan de achterkant.
Ik ga hem er direct vanaf schroeven, bedankt voor de tip O:-)
Haha, da's een moeilijke.. een geel reflecterende kentekenplaat mag dus niet, maar je mag ook niet zonder kentekenplaat rijden... Wat moeten we nou? :D
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Compa

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Compa »

Er stond nog een uitsluiting onder .... ik dacht ik beperk me tot het stuk over aanbrengen van extra reflectie/verlichting :P
7. In geen geval mag een voertuig naar voren rode lichten, rode reflectoren of rood reflecterend materiaal dan wel naar achteren witte of gele lichten, witte of gele reflectoren of wit of geel reflecterend materiaal tonen.

Deze bepaling geldt niet voor het gebruik van witte of gele achteruitrijlichten, voor de kentekenplaatverlichting, noch voor de kentekenplaten zelf.
Diversion

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Diversion »

Compa,
Ik krijg de indruk dat je een Vlaming bent. Je verwijst in elk geval naar een Belgische website voor een stuk regelgeving. Belgen hebben ook geen gele nummerplaten. O:-)

Weet iemand hoe de regelgeving op dit punt in Nederland is? Ik heb er tot nu toe geen seconde bij stil gestaan dat de kleur van reflectoren of reflecterende stickers van belang zou kunnen zijn. Ik heb de stickers er al ruim een jaar op zitten (ze plakken vrij goed) en ben nog nooit door de politie hierover benaderd.
Compa

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Compa »

Ik heb gewoon snel gegoogled, helaas (of gelukkig?) geen Vlaming maar deze teksten slaan voor zover ik weet ook op ons Neerlandsch wegennet

Uit "voertuigtechnische eisen Motorfietsen en driewielige motorrijtuigen van maximaal 3.500 kg" van 's lands RDW haal ik op pagina 12 onderstaande - daar zou je uit op kunnen maken dat je verder helemaal niets mag, maar dat terzijde ... toch blijft de vraag waar rode plakstrips vandaan gehaald kunnen worden. Morgen weer touren dus misschien op de terugweg ff langs de loosdrechtse- of vinkeveense plassen bij een watersportboer kijken!

Afbeelding
Diversion

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Diversion »

Compa,
Dat heb je snel voor mekaar :worship:

Zo te zien mag je aan de achterkant alleen maximaal 2 niet driehoekige, rode reflectoren plaatsen. Eén zit er al, op de nummerplaatverlichting. Dus je zou hooguit nog 1 zo'n ding mogen bijplaatsen :cry:

Dit soort reflectoren kun je gewoon bij de Halfords kopen, rond of rechthoekig. Ze reflecteren alleen niet zoveel licht als een retroflecterende sticker. Bovendien moet je ze met een moertje of schroefje vastmaken, want ze zijn van harde kunststof. Voor mij de reden om voor een sticker te gaan. Maar dat mag dus eigenlijk niet...
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door DesertStrom »

Dus met een standaard Suzuki topkoffer zou je in overtreding zijn?
Zijn er hier al mensen bekeurd omdat ze de standaard koffer met een teveel aan reflectoren hadden?
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door DesertStrom »

Reflecterende rim-striping zou dan trouwens ook verboden zijn.
Moet niet gekker worden.
Compa

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Compa »

Ach, misschien ben ik ook wel die ene vervelende koekblikker tegengekomen vorig jaar ... maar toch apart dat er geen reflectiestickers te koop zijn (behalve wit reflecterend).
Ik had de discussie afgelopen zaterdag bij MotoZoom in #030 ook weer, een de dames daar was ook verbaasd dat zoiets er niet was. De schroef-reflectors zijn overduidelijk beschikbaar maar niet zo handig natuurlijk.

Dat het bestaat weet ik wel, want naast de genoemde zijkoffers had ook de topkoffer op mijn Bandit zo'n mooi felrood reflectorbandje geplakt gekregen.

Als ik bij de watersportwinkel geweest ben laat ik me wel even horen :)

*edit* bij de weg, misschien ben ik ook wel door die 'ene' aangehouden die ook altijd allergisch is voor MF stickers, je weet het niet (iets met mug en olifant) maar beetje 'wettelijker' opvallend kan geen kwaad natuurlijk
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door DesertStrom »

Toegegeven, dit bedrijfje richt zich duidelijk op een ander motor-merk, maar er is ook merk-loos spul te verkrijgen.

Hier een voorbeeldje:
Afbeelding

Je kan ook eens vragen bij motorsticker.nl of ze iets voor je kunnen betekenen.
Compa

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Compa »

Tnx voor de tips! Ik ga ook nog even langs een lokale truckstore denk ik - kijken of ze een stukje over hebben :) 45m is een beetje veel van het goede
http://www.alkobel.be/N_frame.html?http ... _51-1.html
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Wullebolle »

Diversion schreef:Compa,
Ik krijg de indruk dat je een Vlaming bent. Je verwijst in elk geval naar een Belgische website voor een stuk regelgeving. Belgen hebben ook geen gele nummerplaten. O:-)
De mijne is nochthans al vele jaren zo geel als een banaan. En zal dat nog lange tijd zo blijven.
Tot ik een andere motor koop, dan krijg ik een witte plaat :frusty:
Spooky Action At A Distance !
MacB

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door MacB »

Dus dit mag eigenlijk niet :D
Afbeelding
Laat het wel weten als ik ze tegenkom :wink:
Richard

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Richard »

Compa schreef:... als iemand (betaalbare) tips heeft, graag!
ik zou de tapes in ieder geval niet kopen bij nederlandse watersportwinkels / websites. die rekenen meestal zulke prijzen dat je ze eigenlijk bij de politie moet aangeven voor oplichting.

ik ben uitendelijk terechtgekomen bij fancy tapes http://www.fancy-tapes.co.uk. die waren redelijk goedkoop en de "vracht"kosten waren ook vriendelijk voor de portemonnee.

zelf heb ik wat 25mm breed tape op de v-strom geplakt en ik ben tevreden over de reflectie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Chopperbiker »

Wow, ze kunnen niet zeggen dat ze je niet hebben gezien.
Eigenlijk zoek ik zwart tape met dezelfde flitsende eigenschappen...

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
MacB

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door MacB »

Overdag zijn ze zwart en gekocht bij onderstaande,

http://www.black-scotchlite.com/index.p ... me&lang=NL
FastLoe

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door FastLoe »

Ik zie dat ik met mijn strommetje niet aan de wet voldoe. Als ik naar het tabelletje kijk dan zie ik namelijk dat bij de verplichte verlichting motorfietsen en dan bij de achterzijde vermeld staat "Eén of twee stadslichten bij een motorfiets van na 31 oktober 1997" en wel in de kleur wit of geel.

Kijk dat biedt perspectieven.
Even een setje dubbele 50 watt xenons bestellen :twisted:
Compa

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Compa »

Tnx Richard, inderdaad precies wat ik zoek en wat ook op de koffer van m'n Bandit zat!

Toppie, ik ga ze even benaderen!
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door TT-Strom »

FastLoe schreef:Ik zie dat ik met mijn strommetje niet aan de wet voldoe. Als ik naar het tabelletje kijk dan zie ik namelijk dat bij de verplichte verlichting motorfietsen en dan bij de achterzijde vermeld staat "Eén of twee stadslichten bij een motorfiets van na 31 oktober 1997" en wel in de kleur wit of geel.

Kijk dat biedt perspectieven.
Even een setje dubbele 50 watt xenons bestellen :twisted:
Mmm, je hebt gelijk! Wel een grove fout in zo'n tabel!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door DesertStrom »

Duhuh.....dat zijn de achteruitrijlichten natuurlijk!
Compa

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Compa »

:)
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Chopperbiker »

MacB schreef:Overdag zijn ze zwart en gekocht bij onderstaande,

http://www.black-scotchlite.com/index.p ... me&lang=NL
Thanks voor de link, das precies wat ik zoek!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
iSponge

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door iSponge »

Volgens m'n theorie boek:

Verplichte lichten:
- één groot licht en één dimlicht (kleur wit of geel)
- twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets (kleur ambergeel). Het licht moet knipperen
- één stadslicht (kleur wit of geel)
- één achterlicht (kleur rood)
- één remlicht (kleur rood of ambergeel)
- een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat (kleur wit, mag niet naar achteren stralen)
- één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.

Vrijwillige lichten:
- één extra groot licht (kleur wit of geel)
- één extra dimlicht (kleur wit of geel)
- één extra stadslicht (kleur wit of geel)
- één of twee mistvoorlichten (kleur wit of geel)
- één of twee mistachterlichten (kleur rood)
- waarschuwingsknipperlichten (kleur ambergeel)
- één of twee parkeerlichten (naar voren alleen wit, naar achter alleen rood)
- ambergele retroreflectoren aan de zijkanten. Bij de achterste zijkanten mogen ze ambergeel of rood zijn.
- witte reflectoren aan de voorzijde
- werklicht
- één extra achterlicht (kleur rood)
- één extra remlicht (kleur rood)
- controlelampje. Met een controlelampje of door de stand van de schakelaar moet het ingeschakeld zijn van het mistachterlicht aan de bestuurder kenbaar worden gemaakt.
Graafie68

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Graafie68 »

Leuk he, we leven in 2011. De koninklijke familie heet van Oranje.
Maar voor de wet bestaat er voor verlichting GEEN oranje, das dan ineens geel of ambergeel.
Rare jongens die ambtenaren die wetten en regels bepalen.
Compa

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Compa »

Goed, de valbeugels vandaag getest :(

Geen drama, wel gekrent ego-tje - kennissen riepen me terug terwijl ik met m'n schijfremslot bezig was - 3 minuten later wilde ik wegrijden (stuur gelijk in 'bocht'), wel voorzichtig want ik stond al op grind - ineens kantelt de motor onder me vandaan .... je raad het al, schijfslot er nog niet af, hield hem niet rechtop maar kon wel voorkomen dattie helemaal ging liggen en gelijk weer overeind geduwd toen ik mijn rechterbeen terughad ...

Zichtbare schade, geen (pfiew?), camerasteuntje op de valbeugel heeft wel wat schade en werd gelukkig niet de tank in gedrukt, voor de rest zijn de handkap en duo-steun even met het grind in aanraking geweest. Remschijf zie en merk ik weinig van, maar zijn er dingen waar ik nog op zou moeten letten? Voor de zekerheid toch even langs de garage? Of gewoon mezelf een stomme oen blijven noemen en het als zeer belanrijk leerpuntje beschouwen?

Groetjes
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ik zou even langs de dealer gaan voor alle zekerheid en je remschijf na laten kijken. Kan krom zijn. Zou bij een goede dealer service moeten zijn.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Wout
DL1000 berijder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 17:33
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 K6 GT

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Wout »

Om het dan maar ff compleet te maken wat betreft de reflectie:

in Nederland geldt het volgende:
Artikel 5.4.51 RV (regeling voertuigen)

1. Motorfietsen moeten zijn voorzien van:
a. één groot licht; Lid 1 en 2: visuele controle.
b. één dimlicht;
c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;
d. één stadslicht indien het voertuig na 31 oktober 1997 in gebruik is genomen;
e. één achterlicht;
f. één remlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 26 november 1975;
g. achterkentekenplaatverlichting;
h. één rode retroreflector aan de achterzijde van het voertuig.
2. Onverminderd het eerste lid, onderdeel c, mag, indien de motorfiets is voorzien van een zijspanwagen en in gebruik is genomen na 31 oktober 1997, de aan de motorfiets aangebrachte richtingaanwijzer aan de zijde van de zijspanwagen niet functioneren.

Artikel 5.4.57
1. Motorfietsen mogen zijn voorzien van:
a. één extra groot licht;
b. één extra dimlicht;
c. één extra stadslicht;
d. één of twee mistvoorlichten;
e. één of twee mistachterlichten;
f. waarschuwingsknipperlichten;
g. één of twee parkeerlichten;
h. ambergele retroreflectoren aan de voorste zijkanten van het voertuig, ambergele of rode retroreflectoren aan de achterste zijkanten van het voertuig;
i. één witte retroreflector aan de voorzijde van het voertuig;
j. werklichten;
k. één extra achterlicht;
l. één extra remlicht;
m. één of twee dagrijlichten.
2. Lichten die ingevolge artikel 5.4.51 verplicht zijn gesteld voor voertuigen die na een in dat artikel genoemd tijdstip in gebruik zijn genomen, mogen zijn aangebracht op voertuigen die voor of op dat tijdstip in gebruik zijn genomen mits wordt voldaan aan de in artikel 5.4.53 met betrekking tot die lichten gestelde eisen.
3. Motorfietsen mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.
Graafie68

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Graafie68 »

.
Laatst gewijzigd door Gast op zo 13-11-2011, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Leville

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Leville »

Bwah, dan is de info toch compleet voor mede-forumleden?
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

Re: Weekendje klussen :)

Bericht door Beverstrom »

helaas zie geen safety lights......... mag niet,, maar rij der wel mee, ben twee keer aangehouden
maar onze dienders wisten er ook geen raad mee. kon elke keer weer doorrijden.

gr Beverstrom
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Plaats reactie