welke allroad band combineert of en onroad het best
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: meeuwen (brabant)
welke allroad band combineert of en onroad het best
hoi luitjes ik heb nu bw's onder de strom liggen en die bevallen eigenlijk heel goed maar omdat ik toch wat vaker van de gebaande paden af ga om wat licht en medium offroad werk te doen vraag ik me af welke band me de grip geeft offroad en niet aanvoelt als een tractorband op de weg, heb al ervaren hoe het is om met een noppenband over asfalt te rijden dus dat wordt em niet! maar heeft b.v een anakee of een tourance wel voldoende grip in licht en medium offroad en hoe rijdt een heidenau scout60 of een continental tkc op de weg en in de bochten... (heb me trouwens wel redelijk gered met de eindejaarsouwehoertour op bw's) groeten marco.
- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Uitgeest
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Wat versta je onder "licht en medium offroad".
Heb er nu TrailAttack's onder zitten van Continental en ondanks dat het profiel op het eerste gezicht niet aan offroad doet denken kunnen ze aardig meekomen op los zand/gravel e.d.
Denk alleen niet dat je ermee door de klei kan baggeren, dan moet je echt richting nopjes.
Hoor ook goede verhalen over de K60 van Heidenau, maar daar heb ik nog nooit mee gereden. Loopt hier trouwens een topic over.
Heb er nu TrailAttack's onder zitten van Continental en ondanks dat het profiel op het eerste gezicht niet aan offroad doet denken kunnen ze aardig meekomen op los zand/gravel e.d.
Denk alleen niet dat je ermee door de klei kan baggeren, dan moet je echt richting nopjes.
Hoor ook goede verhalen over de K60 van Heidenau, maar daar heb ik nog nooit mee gereden. Loopt hier trouwens een topic over.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: meeuwen (brabant)
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
licht en medium offroad is binnen de grenzen van wat de motor kan dus niet echt baggeren in de blub en ook niet dik mulzand maar gewoon een bospad dat wat minder hard is of wat zanderige paadjes zoiets zeg maar en de band moet je ook daar wat vertrouwen geven wat ik zo nu en dan wel mis met m'n battlewings....
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Nou, die limitaties worden hoofdzakelijk door de bandjes (en met name het profiel) ingegeven.Vstrommerd schreef:licht en medium offroad is binnen de grenzen van wat de motor kan dus niet echt baggeren in de blub en ook niet dik mulzand
Met een beetje noppenprofiel kom je in de blubber best een heel eind.
Let wel je wint er geen endurance reesje mee maar kan wel je dag goed maken als je op een goeie dag, zwaar bepakt op een blubberig bospad in de Ardennen ofzo nog een kilometertje of 15 af moet leggen.
Het probleem is meestal dat je van tevoren niet weet wat je tegenkomt, mocht je de blubber, of het echte mulle zand inrijden, zie er dan maar weer uit te komen.
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: meeuwen (brabant)
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
licht offroad in noorwegen...
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Zie ik meer als asfalt, mischien niet de beste kwaliteit maar tochVstrommerd schreef:licht offroad in noorwegen
Ardennen
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: meeuwen (brabant)
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
géén slecht asfalt maar zand/zout wegen is goed te berijden maar wel zacht en op een aantal plekken nog wat zachter
ben hier in nl ook nog niet vast komen te zitten hoor, maar daar in de ardennen ook niet zo te zien gaaf man!... hoe deden de battlewings het daar..?
ben hier in nl ook nog niet vast komen te zitten hoor, maar daar in de ardennen ook niet zo te zien gaaf man!... hoe deden de battlewings het daar..?
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Groet, Robert |
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 24-12-2009, 12:33
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: meeuwen (brabant)
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
of gewoon dom.... niet qua motor keuze natuurlijkWatjes . .
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
^^ die reactie was zooo voorspelbaar . . . maar wel een mooi plaatje zo . . . toch ! .
Back on Topic;
Ik zou voor deze kiezen, MEFO Explorer:
Klik op ploatje voor bron.
Kun je hier bestellen RallyAdventureShop Zutphen ook wel GS-Club-Koffiehuis genaamd .
Back on Topic;
Ik zou voor deze kiezen, MEFO Explorer:
Klik op ploatje voor bron.
Kun je hier bestellen RallyAdventureShop Zutphen ook wel GS-Club-Koffiehuis genaamd .
Groet, Robert |
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Op zich, bevalt dit plaatje me wel, om bepaalde, niet nader te vernoemen redenen
Maarre.....was tie nou gewoon gezonken, of probeerden ze hem te begraven
Van BMW's in de problemen heb ik ook nog wel wat plaatjes, heb er tenslotte een dag of 10 op rongereden, iets waar ik liever niet voor uit kom maar goed.
Zo'n ding be-valt toch goed
Ik heb nog wel een stuk of 50 hele mooie plaatjes van die Beemer op Madeira, maar ja..... Ik moet aan m'n image denken hé.
Voor je het weet, denken ze je gezien te hebben, proefrijdend en al op
Maar goed, het ging over noppen toch? Of zoiets?
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
sow sjips hey, die Leo gooit gauw z'n bike weg en vlucht zelf uit beeld de bosjes in om niet herkend te worden => beemer frusty
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_7E4VJVPon0[/youtube]
Klopt, het gaat over gecombineerde Road- en Off-Road banden om onderstaande problemen te voorkomen, dus kijk goed welke banden die gasten gebruiken . . want die moet je waarschijnlijk niet hebben!FastLoe schreef:Maar goed, het ging over noppen toch? Of zoiets?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_7E4VJVPon0[/youtube]
Groet, Robert |
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Er zitten toch wel heel herkenbare situaties tussen, denk niet dat het specifiek aan de banden lag, tenminste, niet in dat soort situaties waar ik mezelf in herkende.
Gelukkig lag het zo te zien ook niet aan de Vstrom
Nog 1tje, voor de sfeer dan.....
Gelukkig lag het zo te zien ook niet aan de Vstrom
Nog 1tje, voor de sfeer dan.....
- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Uitgeest
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Afgaande op bovenstaande foto's en de omschrijving "licht en medium offroad", zou ik gewoon bij je BT's blijven als die je voor de rest goed bevallen.
Grootste probleem dat zich voordoet bij het rijden op non-asfalt wegen is dat je de controle kwijtraakt door in een spoor/geul terecht te komen. En daar helpt een grover profiel of zelfs noppenbanden niks aan. Als je jezelf tot aan de assen vastzet in de klei, heb je ook niets meer aan noppen trouwens.
Grover profiel is leuk om meer grip te krijgen in los zand, sneeuw etc, het staat ook mooier vind ik persoonlijk, maar is niet noodzakelijk voor een semi-verhard bospaadje.
Ik rij heel veel rond in de Sahara (niet met de motor en niet voor mijn lol) en het profiel van je band is niet het belangrijkste.
Bandenspanning is het enige wat telt.
Grootste probleem dat zich voordoet bij het rijden op non-asfalt wegen is dat je de controle kwijtraakt door in een spoor/geul terecht te komen. En daar helpt een grover profiel of zelfs noppenbanden niks aan. Als je jezelf tot aan de assen vastzet in de klei, heb je ook niets meer aan noppen trouwens.
Grover profiel is leuk om meer grip te krijgen in los zand, sneeuw etc, het staat ook mooier vind ik persoonlijk, maar is niet noodzakelijk voor een semi-verhard bospaadje.
Ik rij heel veel rond in de Sahara (niet met de motor en niet voor mijn lol) en het profiel van je band is niet het belangrijkste.
Bandenspanning is het enige wat telt.
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Misschien ook een 21' inch voorwiel + snelheid én ver ver vooruit kijken en dan zeg Ik altied maar => Gaaas ! en meestal komt t dan goedDesertStrom schreef: . . . knip . . . en het profiel van je band is niet het belangrijkste. . . Bandenspanning is het enige wat telt.
Groet, Robert |
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Tja, maar hier is weinig Sahara, wel bospaadjes die na een regenbuitje met van die plakkerige modder binnen de kortste tijd je normale profiel helemaal dichtplakken. Dan rij je weer gewoon op slicks over de blubber, is het ook niet helemaal.
Het voordeel van die noppies is dat ze niet zo snel dichtlopen in de blubber en daar doen we het voor, ook voor het smoel natuurlijk
Het voordeel van die noppies is dat ze niet zo snel dichtlopen in de blubber en daar doen we het voor, ook voor het smoel natuurlijk
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Hoe durfje zo'n arm F'je zo neer te leggen !!!FastLoe schreef:
Ik heb nog wel een stuk of 50 hele mooie plaatjes van die Beemer op Madeira, maar ja..... Ik moet aan m'n image denken hé.
Voor je het weet, denken ze je gezien te hebben, proefrijdend en al op
Maar goed, het ging over noppen toch? Of zoiets?
Tkc 80 en je kan alles .
(alleen krijg je dr een beetje vierkante wielen van).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Npu, hij ging zelf liggen.Bozobin schreef:Hoe durfje zo'n arm F'je zo neer te leggen !!!
Oververmoeid ofzo
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: welke allroad band combineert of en onroad het best
Mja, ken dat. De mijne was een beetje sucidaal geworden, die nam het op tegen een bullbar en verloor .FastLoe schreef:Npu, hij ging zelf liggen.Bozobin schreef:Hoe durfje zo'n arm F'je zo neer te leggen !!!
Oververmoeid ofzo
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3