Tuning
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Tuning
'K ben aan het rondneuzen/oriënteren m.b.t. het tunen cq kietelen van de DL650.
Heb je een aparte tuning-kit en ben je er tevreden over? Laat weten wat je bevindingen zijn!
Iemand al ervaring met de FI tuner Pro van Healtech?
Zie http://www.jaramoto.nl/a-14542821/healt ... pro-suzuki
De Dynojet Powercommander
http://www.motorcorner.nl/catalog/suzuk ... 27050.html
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LowaDqMAOF4[/youtube]
TFi tuningbox
http://www.holeshot.com/dl1000/tfi.html
Of met de G-pack?
http://www.jaramoto.nl/a-11417229/nikko ... v-modellen
Heb je een aparte tuning-kit en ben je er tevreden over? Laat weten wat je bevindingen zijn!
Iemand al ervaring met de FI tuner Pro van Healtech?
Zie http://www.jaramoto.nl/a-14542821/healt ... pro-suzuki
De Dynojet Powercommander
http://www.motorcorner.nl/catalog/suzuk ... 27050.html
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LowaDqMAOF4[/youtube]
TFi tuningbox
http://www.holeshot.com/dl1000/tfi.html
Of met de G-pack?
http://www.jaramoto.nl/a-11417229/nikko ... v-modellen
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Tuning
Heb de mijne gewoon netjes af laten stellen (tunen dus) bij Hoegee.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Tuning
een DL 1000
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Tuning
LoLPeterzeeland schreef:een DL 1000
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: Tuning
Een Dl 650 tunen? Ik begrijp de achterliggende reden niet zo goed. De 650 loopt origineel al erg soepel (en goed) en staat bekend als een betrouwbare motor. Geld uitgeven om hem beter te laten lopen is niet van toepassing. Je kunt er wellicht wel nog een paar PK extra uitpeuteren. De vraag is wat dat in de praktijk op zal leveren en wellicht wordt de motor er zwaarder door belast wat ten koste gaat van de betrouwbaarheid. Er zijn van die apparaatjes in omloop die de begrenzing in elke versnelling eruit halen. Toen ik bij de dealer informeerde of dat iets zou zijn kreeg ik als antwoord dat de begrenzing er niet voor niets in zit.
Als je een motor met meer vermogen wilt hebben heb je dan niet de verkeerde motor gekocht en kun je hem dan niet beter inruilen voor iets krachtigers. Stel dat je heel goed bezig bent en er 10 pk extra uithaalt, dan heb je nog steeds maar 88 pk. Nog steeds niet een vermogen waarmee je de stenen uit de straat trekt. Overigens zijn bij de DL frame, vering en remmen niet echt overbemeten. meer vermogen zal beteken dat je ook aan de andere zaken zult moeten werken. Want wat heb je aan extra power als je het niet kunt gebruiken.
Als je een motor met meer vermogen wilt hebben heb je dan niet de verkeerde motor gekocht en kun je hem dan niet beter inruilen voor iets krachtigers. Stel dat je heel goed bezig bent en er 10 pk extra uithaalt, dan heb je nog steeds maar 88 pk. Nog steeds niet een vermogen waarmee je de stenen uit de straat trekt. Overigens zijn bij de DL frame, vering en remmen niet echt overbemeten. meer vermogen zal beteken dat je ook aan de andere zaken zult moeten werken. Want wat heb je aan extra power als je het niet kunt gebruiken.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Tuning
Soesko schreef:Een Dl 650 tunen? Ik begrijp de achterliggende reden niet zo goed. De 650 loopt origineel al erg soepel (en goed) en staat bekend als een betrouwbare motor. Geld uitgeven om hem beter te laten lopen is niet van toepassing. Je kunt er wellicht wel nog een paar PK extra uitpeuteren. De vraag is wat dat in de praktijk op zal leveren en wellicht wordt de motor er zwaarder door belast wat ten koste gaat van de betrouwbaarheid. Er zijn van die apparaatjes in omloop die de begrenzing in elke versnelling eruit halen. Toen ik bij de dealer informeerde of dat iets zou zijn kreeg ik als antwoord dat de begrenzing er niet voor niets in zit.
Als je een motor met meer vermogen wilt hebben heb je dan niet de verkeerde motor gekocht en kun je hem dan niet beter inruilen voor iets krachtigers. Stel dat je heel goed bezig bent en er 10 pk extra uithaalt, dan heb je nog steeds maar 88 pk. Nog steeds niet een vermogen waarmee je de stenen uit de straat trekt. Overigens zijn bij de DL frame, vering en remmen niet echt overbemeten. meer vermogen zal beteken dat je ook aan de andere zaken zult moeten werken. Want wat heb je aan extra power als je het niet kunt gebruiken.
^^^
Helemaal mee eens.
If it ain't broken, don't fix it.
Een 650 heeft normaal gezien geen behoefte aan tuning. Die loopt standaard al soepel genoeg.
Een 1000 daarentegen loopt wat rottig onder de 3000rpm, en hoort normaal gezien extra afgesteld te worden. Sommigen passen de mapping aan, anderen steken powercommanders ...
Spooky Action At A Distance !
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Tuning
Zit wel wat in, misschien moet ik inderdaad wel op zoek naar iets anders. Na 5 jaar rondrijden op de 650 merk ik een toenemende behoefte naar wat meer pit.
Aan de andere kant moet er dan weer zo'n klap geld bij, de 1000 is naar verluid over het algemeen minder soepel, vandaar dat ik aan het rondkijken ben voor een 650-kietel-kastje. Ik realiseer me goed dat ik geen vermogens-wonderen moet verwachten, maar wel dat de fun-factor een stukje omhoog moet kunnen.
De toerentalbegrenzer in 2e en 3e versnelling heeft overigens niets met fragiele mechanica te maken, enkel met belachelijke milieu-eisen.
Uit de reacties blijkt dat er dus heel weinig Strommers zijn die echt ervaring hebben met degelijke aanpassingen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lHCAKHWwHq0[/youtube]
Aan de andere kant moet er dan weer zo'n klap geld bij, de 1000 is naar verluid over het algemeen minder soepel, vandaar dat ik aan het rondkijken ben voor een 650-kietel-kastje. Ik realiseer me goed dat ik geen vermogens-wonderen moet verwachten, maar wel dat de fun-factor een stukje omhoog moet kunnen.
De toerentalbegrenzer in 2e en 3e versnelling heeft overigens niets met fragiele mechanica te maken, enkel met belachelijke milieu-eisen.
Uit de reacties blijkt dat er dus heel weinig Strommers zijn die echt ervaring hebben met degelijke aanpassingen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lHCAKHWwHq0[/youtube]
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Tuning
Dat apparaatje zat op mijn vorige Strom, Dl 1000, 120000 km mee gereden en uiteindelijk vervangen na het maken van kosten/baten, motorisch was er niets aan de hand, dus volgens mij onzin die je dealer verkoopt, begrenzing zit er inderdaad op om de emissienormen te halenSoesko schreef: Er zijn van die apparaatjes in omloop die de begrenzing in elke versnelling eruit halen. Toen ik bij de dealer informeerde of dat iets zou zijn kreeg ik als antwoord dat de begrenzing er niet voor niets in zit.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: Tuning
Of koop er een goedkoop sportmotortje bij. Ik heb het omgekeerde gedaan. Ik had al een GSXR750k6 en heb er een Dl650 bij gekocht voor de vakantieritten en woon-werkverkeer. In de praktijk gebruik ik de gixxer nog maar weinig en neem bijna altijd de V-strom mee, vooral vanwege de praktische bruikbaarheid. De GSX mag bij goed weer op zondag van stal om een lekker stuk te gaan sturen. Mij bevalt deze combi goed. De Dl brengt me overal waar ik naar toe moet zonder iets fout te doen, de GSX tovert een smile op mijn gezicht van oor tot oor.Chopperbiker schreef:Zit wel wat in, misschien moet ik inderdaad wel op zoek naar iets anders. Na 5 jaar rondrijden op de 650 merk ik een toenemende behoefte naar wat meer pit.
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Tuning
@MacB
Was dat de G-pack waar je mee hebt gereden? En, beviel dat goed?
@Soesko
Op zich een prima idee, echter 'probleem' is dat er naast de Strom ook een chopper in de schuur staat... Om er nu 3 stuks op na te houden is echt teveel van het goede.
Nee nee, chopper inruilen is echt no option, das mijn big-smile-bike.
Was dat de G-pack waar je mee hebt gereden? En, beviel dat goed?
@Soesko
Op zich een prima idee, echter 'probleem' is dat er naast de Strom ook een chopper in de schuur staat... Om er nu 3 stuks op na te houden is echt teveel van het goede.
Nee nee, chopper inruilen is echt no option, das mijn big-smile-bike.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Tuning
Hoe kom jij aan 78 PK af-fabriek? Ik wil er ook zo één...Soesko schreef:... Stel dat je heel goed bezig bent en er 10 pk extra uithaalt, dan heb je nog steeds maar 88 pk. ...
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo 18-02-2009, 21:06
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000T L8
Re: Tuning
Voor meer pit kan je verntueel ook overwegen een kleiner voortandwiel of een groter achtertandwiel te monteren. Hij gaat er niet harder van rijden maar je hebt wel meer pit. Of toch maar voor een DL1000 gaan, met een beetje geduld lukt het je wel om een goede gebruikte te kunnen kopen.
Gr. Arnout
Gr. Arnout
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Tuning
De standaard prestaties van de Stroms:
DL650
Vermogen 49kW/67pk bij 8800tpm
Koppel 60Nm bij 6.400tpm
DL1000
Vermogen 72kW/98pk bij 7.600tpm
Koppel 101Nm bij 6.400tpm
@Arnout
Een kleiner voortandwiel is ook een prima idee voor het verhogen van de fun-factor !! Thanks!
Ook op dit forum is daar over geschreven, had ik nog niet gezien.
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... iel#p54511
Dit kon hem nog wel eens gaan worden!
DL650
Vermogen 49kW/67pk bij 8800tpm
Koppel 60Nm bij 6.400tpm
DL1000
Vermogen 72kW/98pk bij 7.600tpm
Koppel 101Nm bij 6.400tpm
@Arnout
Een kleiner voortandwiel is ook een prima idee voor het verhogen van de fun-factor !! Thanks!
Ook op dit forum is daar over geschreven, had ik nog niet gezien.
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... iel#p54511
Dit kon hem nog wel eens gaan worden!
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: Tuning
Wishful thinking denk ik, maar 78 pk klopt natuurlijk niet. Mijn vrouw had, voordat ze een Dl650 kocht, een Bandit 600 en daarvan was het vermogen 78 pk. Ik had dus even het verkeerde getal in mijn hoofd.Leville schreef:Hoe kom jij aan 78 PK af-fabriek? Ik wil er ook zo één...
Re: Tuning
Dat was en is de Daijiro die erop zit.Chopperbiker schreef:@MacB
Was dat de G-pack waar je mee hebt gereden? En, beviel dat goed?
Uiteraard na 6 jaar ben ik dat zo gewoon, maar weet nog goed hoe ik onder de indruk was over het verschil in het begin toen het net geplaatst was.
Er was meer trekkracht en toeren gingen wat vlotter de hoogte in. Ik ben daar tevreden over