Continental Road Attack
Continental Road Attack
die zijn volgens motorradreifen.de te krijgen zijn in 110/80-19 en 150/70-17.
Iemand al ervaring met deze banden op de v-strom?
Re: Continental Road Attack
Hoi Jantje !jantje schreef:
Iemand al ervaring met deze banden op de v-strom?
Neen, geen ervaring mee op de Strom, maar ik las toevallig een vergelijkingstest ( "Praxistest für Reise & Tour" ) in het Duitse motorblad "MotoRoute", uitgave 3/2005 Mai/Juni.
De Conti Road Attack werd in deze test vergeleken met de Avon Azaro ST, Bridgestone BT 020, Dunlop Sportmax, Metzeler Roadtec Z6, Michelin Pilot Road en Pirelli Diabolo Strada.
De testmachines : Aprilia Tuono, BMW K 1200 GT,Ducati Multistrada DS 1000, MZ 1000 S, MZ 1000 SF, Suzuki GSF 1200 S, Triumph Speed Triple en Yamaha FJR 1300.
Getest werd een andere maat, nl. vóór 120/70 ZR 17 en achter 180/55 ZR 17 en het eindoordeel luidt alsvolgt :
"Da der Road Attack offensichtlich zur Fraktion der Sportreifen gehört, kann er mit den anderen im Test befindlichen Reifen eigentlich gar nicht verglichen werden."
Kortom ... Sportband !
Groet,
Vic
Ik heb deze op mijn vorige moto, ne CBR1000, gehad en daarop waren ze voortreffelijk. zowel winter als zomer, draag of nat. Maar of ze goed zijn op ne DL weet ik niet. Ik denk dat ik voor ne Michelin Pilot road of Anakee ga want de huidige Brigdestones Trailwings vind ik bij nat weer kl**te. Totaal geen grip, schuift van zodra je wat meer snelheid in de bochten hebt. Tot nu toe mezelf steeds kunnen redden, gelukkig maar.
De Anakee is volgens de Michelin iets beter op droog en nat wegdek dan de Pilot road. De anakee is ook iets goedkoper dan de Pilot road.
toch moeilijk kiezen
De Anakee is volgens de Michelin iets beter op droog en nat wegdek dan de Pilot road. De anakee is ook iets goedkoper dan de Pilot road.
toch moeilijk kiezen
dit bewijst weer eens dat een band een STRIKT PERSOONLIJKE KEUZE IS EN BLIJFT! Daar kan je volgens mij dus niet over discussieren.CVke schreef:Ik heb deze op mijn vorige moto, ne CBR1000, gehad en daarop waren ze voortreffelijk. zowel winter als zomer, draag of nat. Maar of ze goed zijn op ne DL weet ik niet. Ik denk dat ik voor ne Michelin Pilot road of Anakee ga want de huidige Brigdestones Trailwings vind ik bij nat weer kl**te. Totaal geen grip, schuift van zodra je wat meer snelheid in de bochten hebt. Tot nu toe mezelf steeds kunnen redden, gelukkig maar.
De Anakee is volgens de Michelin iets beter op droog en nat wegdek dan de Pilot road. De anakee is ook iets goedkoper dan de Pilot road.
toch moeilijk kiezen
Ik ken zo iemand en die heeft voor en achter Conti's op z'n Diversion 900 gelegd. Bij droog weer zijn ze goed, maar bij nat weer vindt de persoon in kwestie die Road Attac's helemaal niks.
Nog zoiets: ik heb mijn (origineel gemonteerde) TrailWings hoogstzelden op een foutje kunnen betrappen. Noch op droog, noch op nat. Toen de achterste versleten was heb ik er een Anakee opgelegd. Een mens moet toch alles proberen, nietwaar
Die Anakees zijn goed, maar ze blijken nogal problemen te hebben met langsrichels die met pek dichtgegoten zijn. Bij droog weer brak het achterste steevast uit. Slechts enkele centimeters, maar genoeg om het te voelen. En zeker genoeg om iemand die weinig heeft, het in z'n broek te laten doen van de schrik. Bij nat weer was het net of je op een kakkewalle zat. Nee, voor mij hoeven die Anakees er nooit meer op te komen.
Zelfde verhaal met de Pilot Road: het is een goede band (zowel droog als nat), maar kan ook weer die langsrichels niet aan. Zal wel een Michelin-verschijnsel zijn, neem ik aan. Het kwaliteitsverschil is dus zeker niet groot genoeg om het (te) grote prijsverschil met de TrailWings te rechtvaardigen.
Nu nog de Pirelli's en de Dunlops uittesten
REMINDER: Dit is mijn hoogstpersoonlijke mening en niemand is dus verplicht om daar rekening mee te houden.
Ik heb nu ongeveer 9.000km op mijne DL staan en ik denk dat ik het meerendeel daarvan in nat weer geschoven heb. Daar ik een doorrijder ben ben ik dus helemaal niet tevreden ook omdat mijne achterband reeds tot op de draad versleten is.
Nu kan ik de Anakee's krijgen voor 140 Euro voor ne achterband, tegenover 135 voor ne TW. De prijs voor ne Pilot road heb ik nog niet, maar kan ik wel opvragen voor geinteresseerde.
Pilot Road of Anakee????? nog steeds geen idee.
Nu kan ik de Anakee's krijgen voor 140 Euro voor ne achterband, tegenover 135 voor ne TW. De prijs voor ne Pilot road heb ik nog niet, maar kan ik wel opvragen voor geinteresseerde.
Pilot Road of Anakee????? nog steeds geen idee.
De Anakee's waren mijn eerste keus maar daar ik nooit offroad rij lijken mij de Pilots de beste keus. En als ik daarom 50 of 100 Euro meer moet uitgeven nog betere grip te hebben in slecht en koud weer is het me dat waard.
Ik denk altijd, als ik val kost het me zeker en vast veel meer. Dus hoe veiliger hoe beter.
Ik denk altijd, als ik val kost het me zeker en vast veel meer. Dus hoe veiliger hoe beter.
gelukkig heb je de goede keuze gedaan om meteen de hele zwik te vervangen...en die Pilot-roads zijn goed hoor!!! ik heb 17000km met de pilots gereden en de achterband was wel vierkant maar zeker nog meer dan genoeg profiel over. de voorban was eigenlijk nog maar weinig aan te zien. als ik de motor niet had ingeruild had ik zeker nog een paar duizend met de achterband gedaan...dit omdat het mij weinig uitmaakt in de winter dat mijn achterband vierkant is.
met nat en droog erg veel grip en vertrouwen en de levensduur is boven verwachting..ideaal voor kilometervreters.
nu rijd ik met de Anakees en ik vind die net iets beter. maar ik kan het moeilijk vergelijken omdat ik nu ook op een heel andere motor rijd.
met nat en droog erg veel grip en vertrouwen en de levensduur is boven verwachting..ideaal voor kilometervreters.
nu rijd ik met de Anakees en ik vind die net iets beter. maar ik kan het moeilijk vergelijken omdat ik nu ook op een heel andere motor rijd.
Ik heb nu 17500km op mijn teller staan en dus 8500km gedaan met de pilot Road.
Schitterende band zowel nat als droog. Plekt echt op de weg, band is tot op de rand gereden zonder enig probleem en ook geen problemen met langsrichels niet bij nat of droog.
Alleen moet ik toegeven dat ze snel op zijn. Nu zijn ze wel redelijk vierkant gereden omdat ik omwille woon-werkverkeer veel autosnelweg heb maar toch. Ik zal blij zijn als ik de 9000km haal.
Hoe het komt dat sommige zoveel kilometers met deze band halen kan ik niet begrijpen.
Deze band is ne echte klever en die gaan nooit lang mee, mijn gedacht.
Ik "persoonlijk" kies als volgende opnieuw voor deze band.
Schitterende band zowel nat als droog. Plekt echt op de weg, band is tot op de rand gereden zonder enig probleem en ook geen problemen met langsrichels niet bij nat of droog.
Alleen moet ik toegeven dat ze snel op zijn. Nu zijn ze wel redelijk vierkant gereden omdat ik omwille woon-werkverkeer veel autosnelweg heb maar toch. Ik zal blij zijn als ik de 9000km haal.
Hoe het komt dat sommige zoveel kilometers met deze band halen kan ik niet begrijpen.
Deze band is ne echte klever en die gaan nooit lang mee, mijn gedacht.
Ik "persoonlijk" kies als volgende opnieuw voor deze band.
roadattack
De road attack lijkt me een bijzonder goed alternatief voor de gekende merken als pilot road enz
Oordeel zelf bij het bekijken van de volgende link:
http://11109.rapidforum.com/topic=104174671025" onclick="window.open(this.href);return false;
Oordeel zelf bij het bekijken van de volgende link:
http://11109.rapidforum.com/topic=104174671025" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb deze band op mijne vorige moto, CBR1000, gehad en deze was inderdaad zeer goed. alleen jammer genoeg ook niet zoveel km's voordat de achterband op was.
Waarschijnlijk ga ik toch nog eens deze band proberen bij de volgende wissel. Heb net de achterband gewisseld en moest er terug de Michelin opleggen omdat de voorste ook ne Michelin is. Maar ik denk dat het volgende set de Contineltal is.
Waarschijnlijk ga ik toch nog eens deze band proberen bij de volgende wissel. Heb net de achterband gewisseld en moest er terug de Michelin opleggen omdat de voorste ook ne Michelin is. Maar ik denk dat het volgende set de Contineltal is.
Der Continental Road Attack hat sich beachtlich geschlagen, im großen Vergleichstest der Tourensportreifen (MOTORRAD 11/2006): Bestes Kurvenhalten und sicherem Fahrverhalten im Nasstest sichern sich die Contis einen beachtlichen dritten Gesamtrang.
Heb dit tekstje nog gevonden maar is jammer genoeg in het duits! Versta er niets van!! Iemand kundig genoeg om dit te vertalen???
Heb dit tekstje nog gevonden maar is jammer genoeg in het duits! Versta er niets van!! Iemand kundig genoeg om dit te vertalen???
Der Continental Road Attack hat sich beachtlich geschlagen, im großen Vergleichstest der Tourensportreifen (MOTORRAD 11/2006): Bestes Kurvenhalten und sicherem Fahrverhalten im Nasstest sichern sich die Contis einen beachtlichen dritten Gesamtrang.
De Continental Road Attack houdt goed stand in de vergelijktest van de sport-toerbanden. Met een zeer goed bochtgedrag en veilig rijgedrag op natte baan eindigen de Contis op een zeer mooie 3de plaats;
Dus wat ik eronder versta is: Als die echte specialisten met die band de baan op gaan en een test doen en dit onder die veeleisende omstandigheden dan is die band voor ons, mensen zoals u en ik dus of tewel mensen die nooit zo extreem gaan als die specialisten, een geweldig goede band. Het enige wat daarbij nog komt kijken zijn vooroordelen en smaken van onze twegen. Maar die smaken moeten er zijn denk ik zo.
Maar deze laatste alinea is natuurlijk mijn idee en geen vertaling van de bovenste alinea;
De Continental Road Attack houdt goed stand in de vergelijktest van de sport-toerbanden. Met een zeer goed bochtgedrag en veilig rijgedrag op natte baan eindigen de Contis op een zeer mooie 3de plaats;
Dus wat ik eronder versta is: Als die echte specialisten met die band de baan op gaan en een test doen en dit onder die veeleisende omstandigheden dan is die band voor ons, mensen zoals u en ik dus of tewel mensen die nooit zo extreem gaan als die specialisten, een geweldig goede band. Het enige wat daarbij nog komt kijken zijn vooroordelen en smaken van onze twegen. Maar die smaken moeten er zijn denk ik zo.
Maar deze laatste alinea is natuurlijk mijn idee en geen vertaling van de bovenste alinea;
Voor de V-Strom neem je Conti TrailAttack... zijn er speciaal voor gemaakt...Manfred schreef:Op mijn SV650 had ik wel een setje RoadAttacks. En mijn persoonlijke mening is dat ze wel heel lekker sturen en heerlijk in de bocht liggen.
Of ze ook geschikt zijn voor DL weet ik zonet nog niet. Omdat een RoadAttack toch meer van het type sportband is als dat ie past op een Adventure motor.
Re: Continental Road Attack
In de loop van het voorjaar zal ik waarschijnlijk mijn banden vervangen.
Nu twijfel ik tussen de Michelin Anakee 2 en de Conti RoadAttack 2.
De Anakee is in principe polyvalenter, maar de RoadAttack 2 is gewoon zo'n heerlijke sport/touringband dat ik toch twijfel. Of zou de Trail Attack toch een goede keuze zijn. Maar hoe zit dat dan met dat "trillen" waarover verschillende rijders spreken?
Nu twijfel ik tussen de Michelin Anakee 2 en de Conti RoadAttack 2.
De Anakee is in principe polyvalenter, maar de RoadAttack 2 is gewoon zo'n heerlijke sport/touringband dat ik toch twijfel. Of zou de Trail Attack toch een goede keuze zijn. Maar hoe zit dat dan met dat "trillen" waarover verschillende rijders spreken?
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
Re: Continental Road Attack
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Is er bekend dat het trilprobleem met de Trail Attacks inmiddels achter de rug is?
Ik overweeg nl. ook om een setje op mijn Vstrom te laten leggen in het voorjaar, maar ik twijfel of ik dat moet doen ivm die mogelijke problemen.
Ik overweeg nl. ook om een setje op mijn Vstrom te laten leggen in het voorjaar, maar ik twijfel of ik dat moet doen ivm die mogelijke problemen.
- V-TWim
- Berichten: 164
- Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
- Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)
Re: Continental Road Attack
Ik heb inmiddels er 7000 km op zitten met de Trail Attacks. Mega slijtvast (in ieder geval voor mij want op mijn sportfietsen hield een achterband het max. 6k uit), hij is nog niet halverwege qua slijtage. Qua sturen zijn ze prima. Ze zijn wel gevoelig voor daling in luchtdruk. Een paar tiende bar minder verneem ik meteen in het sturen. Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik heb geen enkel slingerprobleem gehad.
Only dead fish go with the flow.
Re: Continental Road Attack
Ik heb mijn trail attacks er 10.000 km opzitten en ze zijn inderdaad erg slijtvast. Ik ervaar echter wel een trilling in mijn stuur. Een trilling die ik met een ander bandenmerk niet had. Het voelt alsof de banden ongelijkmatig slijten en daardoor niet helemaal rond meer zijn. Beetje vreemde omschrijving misschien maar je snapt hem vast wel De trillingen zijn wel minder te krijgen door iets minder spanning op de band te zetten. Ik rijd echter graag met stevig opgepompte banden en dan zijn de trillingen wel overduidelijk aanwezig.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
- Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
- Woonplaats: Haarlo
Re: Continental Road Attack
Ik ervaarde (met de eerste variant van) deze band een ontstabiel karakter van de motor bij hogere snelheden (150+).
Dacht eerst dat het aan de band lag. Overgestapt naar een andere merk, en .... precies hetzelfde.
Veervoorspanning achter een heel eind opgeschroefd en nu rijdt de motor veel beter op hogere snelheden. Nu pas rond de 180 dat de ellende begint.
Of "mijn kwaal" dezelfde is als de trillingenkwaal durf ik niet te zeggen, maar mogelijk is deze eenvoudige handeling de moeite waard om eens te proberen.
Dacht eerst dat het aan de band lag. Overgestapt naar een andere merk, en .... precies hetzelfde.
Veervoorspanning achter een heel eind opgeschroefd en nu rijdt de motor veel beter op hogere snelheden. Nu pas rond de 180 dat de ellende begint.
Of "mijn kwaal" dezelfde is als de trillingenkwaal durf ik niet te zeggen, maar mogelijk is deze eenvoudige handeling de moeite waard om eens te proberen.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Continental Road Attack
Anders wil ik wel voor dat opwarmen zorgen hoor
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Continental Road Attack
Hallo,
Ik heb net de CONTI-ROADATTACK 110/80 R19 TL 59 V
erop laten leggen, bij een DL650.
Ze trillen inderdaad iets maar of dat aan de band ligt?
Ik ben rustig naar huis gereden en zal jullie op de hoogte houden wat mijn ervaringen er mee zijn.
Groeten,
Ik heb net de CONTI-ROADATTACK 110/80 R19 TL 59 V
erop laten leggen, bij een DL650.
Ze trillen inderdaad iets maar of dat aan de band ligt?
Ik ben rustig naar huis gereden en zal jullie op de hoogte houden wat mijn ervaringen er mee zijn.
Groeten,
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Continental Road Attack
Hallo,
Nou, prima bandje de Continental Road Attack2 hoor maar wel echt een straatband.
Ik vraag mij altijd wel af hoe mensen hun banden beoordelen van; bij nat weer heb ik goed grip, bij droog weer dan plakt hij aan de weg etc.
Net alsof ze ieder dag op de grens rijden van hoe hard of scherp kan ik door een bocht.
Ik vertrouw erop, bij een juiste banden spanning en voldoende profiel, dat ik op een veilige en sportieve manier van A naar B kom in wat voor weersomstandigheden dan ook.
Bij vorst rijd ik ook maar dan ga je net wat rustiger een bochtje pakken, toch?
Binnenkort ga ik ook de achterband vervangen.
Ik heb even wat prijzen opgevraagd en zie al snel een verschil van € 96,- op een achterband incl. montage.
Dat is de moeite waard toch.
Mijn huidige band BW is behoorlijk vierkant en ik heb er net een kram in zitten.
Tot later.
Groeten, Supermuis
Nou, prima bandje de Continental Road Attack2 hoor maar wel echt een straatband.
Ik vraag mij altijd wel af hoe mensen hun banden beoordelen van; bij nat weer heb ik goed grip, bij droog weer dan plakt hij aan de weg etc.
Net alsof ze ieder dag op de grens rijden van hoe hard of scherp kan ik door een bocht.
Ik vertrouw erop, bij een juiste banden spanning en voldoende profiel, dat ik op een veilige en sportieve manier van A naar B kom in wat voor weersomstandigheden dan ook.
Bij vorst rijd ik ook maar dan ga je net wat rustiger een bochtje pakken, toch?
Binnenkort ga ik ook de achterband vervangen.
Ik heb even wat prijzen opgevraagd en zie al snel een verschil van € 96,- op een achterband incl. montage.
Dat is de moeite waard toch.
Mijn huidige band BW is behoorlijk vierkant en ik heb er net een kram in zitten.
Tot later.
Groeten, Supermuis
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Continental Road Attack
Leville, juiste correctie.
Ik kom toch even terug over mijn ervaringen met de Conti Road Attack.
Ik heb nu alweer diverse kilometers erop zitten en tevens de achterband ook vervangen.
Mooi nieuw setje echter de trilling in het stuur blijf ik houden
Ik ga binnenkort toch even terug om dit nader te laten bekijken.
Mijn motor is van 2008 dus de voorvork, olie, lagers etc. sluit ik nog even uit.
Nog iemand tips
Of vergelijkende ervaringen?
Wordt vervolgt, groeten van Supermuis
Ik kom toch even terug over mijn ervaringen met de Conti Road Attack.
Ik heb nu alweer diverse kilometers erop zitten en tevens de achterband ook vervangen.
Mooi nieuw setje echter de trilling in het stuur blijf ik houden
Ik ga binnenkort toch even terug om dit nader te laten bekijken.
Mijn motor is van 2008 dus de voorvork, olie, lagers etc. sluit ik nog even uit.
Nog iemand tips
Of vergelijkende ervaringen?
Wordt vervolgt, groeten van Supermuis
Re: Continental Road Attack
Los van het nieuwe-banden-effect (nieuwe rijden gewoon beter dan ouwe sloffen, ook in je hoofd), kan je bij dagdagelijks gebruik ook verschil voelen tussen diverse banden qua comfort, sturen en grip bij droog en nat weer. Bij grip gaat het in de kleine dingen en minder-courante situaties zitten (stuurgedrag, gevoel op hellingshoek, gevoel bij verschillende bestratingstypes, reactie op witte lijnen, tramsporen en riooldeksels, grip bij hard remmen...). Bij nat weer wordt dat nog eens uitvergroot.supermuis schreef:... Ik vraag mij altijd wel af hoe mensen hun banden beoordelen van; bij nat weer heb ik goed grip, bij droog weer dan plakt hij aan de weg etc. Net alsof ze ieder dag op de grens rijden van hoe hard of scherp kan ik door een bocht. ...
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Continental Road Attack
Mijn vorig setje op de DL1000 was een Trail-Attack. Goede band maar ik had wel een waggel in het stuur bij constante snelheid rond de 60km/u.
De huidige Road-Attack 2 liggen er ondertussen 3.000km op en geven nog een beter gevoel op de weg. De waggel is in ieder geval volledig verdwenen. Volgens mij ligt het dus wel degelijk aan de band en niet aan de fiets.
De huidige Road-Attack 2 liggen er ondertussen 3.000km op en geven nog een beter gevoel op de weg. De waggel is in ieder geval volledig verdwenen. Volgens mij ligt het dus wel degelijk aan de band en niet aan de fiets.
Honi soit qui mal y pense!!
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Continental Road Attack
Had waggel bij gas loslaten, handen los van stuur (.... jas dichtdoen ofzo) en zowel bij de battle wing als de trail attack.
Met net nieuwe trail attacks verdween dat bijna geheel, maar was nog licht voelbaar.
De stabiliteit was minder dan verwacht met nieuwe banden, ook in het gewoon rechtuit rijden.
Nu ik mijn balhoofdlager ietsjepietsje vaster heb gezet heb ik een geheel andere motor!
Ook redelijk stabiel met 150-160 kmu, al wordt het nooit een supersport, maar toch, zit ontspannen met 150 kmu op de motor, ook met topcase!
En ik heb het lager maar zo'n 15-20 graden vaster gezet (schat ik).
Vond dat met achtjes draaien er voor altijd een soort van wiebel inzat, en ik had ook nog steeds schaamrandjes!!!! Vroeg me altijd al af waarom.
Met net nieuwe trail attacks verdween dat bijna geheel, maar was nog licht voelbaar.
De stabiliteit was minder dan verwacht met nieuwe banden, ook in het gewoon rechtuit rijden.
Nu ik mijn balhoofdlager ietsjepietsje vaster heb gezet heb ik een geheel andere motor!
Ook redelijk stabiel met 150-160 kmu, al wordt het nooit een supersport, maar toch, zit ontspannen met 150 kmu op de motor, ook met topcase!
En ik heb het lager maar zo'n 15-20 graden vaster gezet (schat ik).
Vond dat met achtjes draaien er voor altijd een soort van wiebel inzat, en ik had ook nog steeds schaamrandjes!!!! Vroeg me altijd al af waarom.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Continental Road Attack
Hallo Motormuizen,
Mijn balhoofdlager is ook iets vaster gezet maar de wiebel zit nu enkel nog rond de 70 km/h.
De foto die in het begin is afgebeeld is niet het profiel van de RoadAtack 2 zie ik.
De snede van de RA2 is dus iets anders constateer ik bij mezelf.
Wat mij nu al opvalt na 2 weken is dat de tekst in het midden van de achterband nu al versleten is
En dit komt niet door gummen?
Ik hoor al wel verhalen van de band, als hij eenmaal begint te slijten dan .........
Ach we gaan eerst maar eens flink wat km's maken voordat we te kritisch worden.
Tot later,
Mijn balhoofdlager is ook iets vaster gezet maar de wiebel zit nu enkel nog rond de 70 km/h.
De foto die in het begin is afgebeeld is niet het profiel van de RoadAtack 2 zie ik.
De snede van de RA2 is dus iets anders constateer ik bij mezelf.
Wat mij nu al opvalt na 2 weken is dat de tekst in het midden van de achterband nu al versleten is
En dit komt niet door gummen?
Ik hoor al wel verhalen van de band, als hij eenmaal begint te slijten dan .........
Ach we gaan eerst maar eens flink wat km's maken voordat we te kritisch worden.
Tot later,
Re: Continental Road Attack
Ik heb iets van een 5000 km gedaan met RA2's op een RF900 (120 pk/90 Nm, met behoorlijke bottom-power). Ik reed rustig, maar af en toe toch eens ...euhm..stevig open getrokken. Ook redelijk plat gegaan. Bandenslijtage leek goed mee te vallen. Dus voor een strom zou dat niet zo'n probleem mogen zijn.
Heb je eigenlijk RA2's of de 'oude' RA's?
Heb je eigenlijk RA2's of de 'oude' RA's?
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Continental Road Attack
De RA2 heb ik.
5000 km is toch niks, zo kan ik elk half jaar een bandje wisselen.
Ik hoop toch dat ze wat langer meegaan.
Groeten
5000 km is toch niks, zo kan ik elk half jaar een bandje wisselen.
Ik hoop toch dat ze wat langer meegaan.
Groeten
Re: Continental Road Attack
Ik heb iets van een 5000 km gedaan op de RA2 voordat ik de RF900 verkocht. Banden waren toen nog in heel goede staat. Wat ik bedoel, is: Die banden zijn gemaakt voor krachtige sport-toerders. Een strom zouden ze wel moeten aankunnen. (Tenzij je off-road gaat, dan zal het zachtere rubber snel slijten.)
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Continental Road Attack
Hallo,
Inmiddels bijna 2000 km erop zitten met de Road Attack2.
Ik heb nog steeds een wiebel in het stuur zitten maar de voorband blijft goed.
Mijn balhoofdlager is pas geleden iets strakker gezet dus daar ligt het niet aan.
Mijn achterband slijt wel en wordt nu al wat vierkanter
De tekst "conti roadattack" in het middenloopvlak was grotendeels na 800 km al weg.
De band komt goed op temperatuur ook bij slecht weer en stuurt verder prima.
Wat mij verder opviel was tijdens een fikse regenbui dat het achterwiel even spinde toen ik inhaalde over de onderbroken middenstreep.
Maar ja dan moet je ook maar niet inhalen bij slecht weer zullen jullie denken
Ik wordt nog niet zo warm van deze band maar we gaan de herfst en de winter nog in.
Groeten, van Supermuis
Inmiddels bijna 2000 km erop zitten met de Road Attack2.
Ik heb nog steeds een wiebel in het stuur zitten maar de voorband blijft goed.
Mijn balhoofdlager is pas geleden iets strakker gezet dus daar ligt het niet aan.
Mijn achterband slijt wel en wordt nu al wat vierkanter
De tekst "conti roadattack" in het middenloopvlak was grotendeels na 800 km al weg.
De band komt goed op temperatuur ook bij slecht weer en stuurt verder prima.
Wat mij verder opviel was tijdens een fikse regenbui dat het achterwiel even spinde toen ik inhaalde over de onderbroken middenstreep.
Maar ja dan moet je ook maar niet inhalen bij slecht weer zullen jullie denken
Ik wordt nog niet zo warm van deze band maar we gaan de herfst en de winter nog in.
Groeten, van Supermuis
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Continental Road Attack
Hallo Motormuizen,
Een tijdje geleden toch terug gegaan om mijn beide banden nog eens na te laten kijken.
Trilling in het stuur en een hard slijtende achterband.
Beide wielen gingen eruit en alles opnieuw geballanceerd, en alles onder garantie
Gezien de slijtage (vierkante band) kwam er een hoop lood bij zowel voor als achter.
De milieu activisten zullen er niet blij mee zijn, denk ik.
Maar het was een kleine verbetering.
Gisteren nog even de bandenspanning gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat mijn voorband een druk had van 3.1 bar.
Veel te hoog, waarom, foutje van de dealer, zeg het maar?
Ik heb hem weer op 2,5 bar gezet maar mijn voorband ziet er wel heel goed uit moet ik zeggen. Geen slijtsporen.
Een paar weken gelden weer met slecht weer op de snelweg.
Ga ik een auto inhalen met een beetje gas erbij (140 km/h) en slip daar gaat mijn achterwiel even hoger in de toeren over de middenstreep.
Dit heb ik nu al een paar keer gehad en voelt zeker niet prettig aan.
Als je het profiel ook bekijkt van RoadAttack2 zie je dat het middenloopvlak ook niet is geprofileerd.
Nu kun je op het loopvlak ook precies zien waar de band is geslipt.
Er zitten nu 2 ruwe plekken op het loopvlak. Ik heb er foto's van gemaakt en zal deze binnenkort proberen te plaatsen.
Ik loop nog steeds niet warm van deze band en het was ook een probeersel.
Mijn volgende set banden zal denk ik toch weer wat anders zijn.
Gezien mijn recht toe recht aan rijden toch een band met een harder middenloopvlak, bv de Battle Wings.
Groeten van Supermuis en een goed uiteinde.
Een tijdje geleden toch terug gegaan om mijn beide banden nog eens na te laten kijken.
Trilling in het stuur en een hard slijtende achterband.
Beide wielen gingen eruit en alles opnieuw geballanceerd, en alles onder garantie
Gezien de slijtage (vierkante band) kwam er een hoop lood bij zowel voor als achter.
De milieu activisten zullen er niet blij mee zijn, denk ik.
Maar het was een kleine verbetering.
Gisteren nog even de bandenspanning gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat mijn voorband een druk had van 3.1 bar.
Veel te hoog, waarom, foutje van de dealer, zeg het maar?
Ik heb hem weer op 2,5 bar gezet maar mijn voorband ziet er wel heel goed uit moet ik zeggen. Geen slijtsporen.
Een paar weken gelden weer met slecht weer op de snelweg.
Ga ik een auto inhalen met een beetje gas erbij (140 km/h) en slip daar gaat mijn achterwiel even hoger in de toeren over de middenstreep.
Dit heb ik nu al een paar keer gehad en voelt zeker niet prettig aan.
Als je het profiel ook bekijkt van RoadAttack2 zie je dat het middenloopvlak ook niet is geprofileerd.
Nu kun je op het loopvlak ook precies zien waar de band is geslipt.
Er zitten nu 2 ruwe plekken op het loopvlak. Ik heb er foto's van gemaakt en zal deze binnenkort proberen te plaatsen.
Ik loop nog steeds niet warm van deze band en het was ook een probeersel.
Mijn volgende set banden zal denk ik toch weer wat anders zijn.
Gezien mijn recht toe recht aan rijden toch een band met een harder middenloopvlak, bv de Battle Wings.
Groeten van Supermuis en een goed uiteinde.
Re: Continental Road Attack
Je ervaring bevestigt de laatste test van Motorrad: bij droog weer zijn Conti's super, maar in het nat verliezen ze van hun pluimen.
Misschien maar eens Dunlop TrailMax (TR91) proberen? Die scoren alvast in nat uitstekend, en bij droog weer moeten ze niet onderdoen voor de topbanden. Alleen slijtage was wat meer, maar we rijden anderzijds ook niet met +100 pk.
Misschien maar eens Dunlop TrailMax (TR91) proberen? Die scoren alvast in nat uitstekend, en bij droog weer moeten ze niet onderdoen voor de topbanden. Alleen slijtage was wat meer, maar we rijden anderzijds ook niet met +100 pk.
Re: Continental Road Attack
Hoi supermuis,
Ik rijd zelf zins kort ook met de cra2 en ben zoals te lezen super tevreden. Grip is super, maar als ik de foto bekijk van de plekken op jou achterband denk ik eerder aan een vlek veroorzaakt door het een of ander, dan dat dit komt door het doorslippen van de band. Lijkt mij sterk dat een 650 met 140 km een doorspinnend achterwiel kan veroorzaken, ondanks dat de witte strepen glad zijn.
Mij idee is dat je door iets heen bent gereden dat deze vlek heeft veroorzaakt.
Mocht je iets meer weten laat het aub weten.
Gr marcel
Ik rijd zelf zins kort ook met de cra2 en ben zoals te lezen super tevreden. Grip is super, maar als ik de foto bekijk van de plekken op jou achterband denk ik eerder aan een vlek veroorzaakt door het een of ander, dan dat dit komt door het doorslippen van de band. Lijkt mij sterk dat een 650 met 140 km een doorspinnend achterwiel kan veroorzaken, ondanks dat de witte strepen glad zijn.
Mij idee is dat je door iets heen bent gereden dat deze vlek heeft veroorzaakt.
Mocht je iets meer weten laat het aub weten.
Gr marcel
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Continental Road Attack
Hallo Marcel,
Ik ben iemand die 5 dagen in de week rijdt en controleer bijna dagelijks mijn achterband op het moment dat ik hem op de middenbok thuis neerzet.
De dag dat ik doorslipte ontdekte ik ook deze 'vlek' op mijn achterwiel.
Dagen later was hij weer weg en ik rij er nog vrolijk mee rond.
Met deze droge weersomstandigheden is het verder ook een prima band.
Mijn voorband ziet er dan ook nog ongeschonden uit.
De volgende keer ga ik toch weer wat anders proberen.
Het is uiteindelijk toch een persoonlijke ervaring zo'n band en lees ook van anderen dat zij er wel tevreden mee zijn.
Geluk ermee.
Groeten van Supermuis
Ik ben iemand die 5 dagen in de week rijdt en controleer bijna dagelijks mijn achterband op het moment dat ik hem op de middenbok thuis neerzet.
De dag dat ik doorslipte ontdekte ik ook deze 'vlek' op mijn achterwiel.
Dagen later was hij weer weg en ik rij er nog vrolijk mee rond.
Met deze droge weersomstandigheden is het verder ook een prima band.
Mijn voorband ziet er dan ook nog ongeschonden uit.
De volgende keer ga ik toch weer wat anders proberen.
Het is uiteindelijk toch een persoonlijke ervaring zo'n band en lees ook van anderen dat zij er wel tevreden mee zijn.
Geluk ermee.
Groeten van Supermuis