Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Er zijn allemaal draadjes hier en eveneens zoveel ervaringen. Ik zit nu op het punt dat ik mijn Trailwings moet gaan vervangen voor wat anders. Offroad zal ik er niet mee rijden dus voornamelijk snelweg en provinciaal. De bandjes zouden best wat kilometers meegaan best prettig toch.
Maar ja Welk bandje nu te nemen das de grote vraag:
De roadsmarts zijn gemengde gevoelens bij volgens Corst banden in Feijnaat a heeft ie er nog gen op een V-Strom gelegd.
De Battlewings zijn ook weer gemengde gevoelens bij onze strommers.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wie kan mij hier in in adviseren welke band te nemen. Goeie grip bij zowel droog en nat weer zijn daarbij de kernwoorden maar ja ook dat is wat eenieder graag wil.
Maar ja Welk bandje nu te nemen das de grote vraag:
De roadsmarts zijn gemengde gevoelens bij volgens Corst banden in Feijnaat a heeft ie er nog gen op een V-Strom gelegd.
De Battlewings zijn ook weer gemengde gevoelens bij onze strommers.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wie kan mij hier in in adviseren welke band te nemen. Goeie grip bij zowel droog en nat weer zijn daarbij de kernwoorden maar ja ook dat is wat eenieder graag wil.
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Voor mij alleen nog Battlewing van Bridgestone, gaan lekker lang mee (meer profiel dan de anderen) en hebben mij nog niet in de steek gelaten.
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Volledig mee eens, de beste band die ik heb gehad en ik heb er verschillende geprobeerd, all road en wegbanden.
Voor mij geen enkele die op hetzelfde niveau komt als de bw's. Ook wat grip bij nat/droog en opwarming betreft ( je start, vertrekt en hij is warm )
kwam er geen enkele in de buurt.
Voor mij geen enkele die op hetzelfde niveau komt als de bw's. Ook wat grip bij nat/droog en opwarming betreft ( je start, vertrekt en hij is warm )
kwam er geen enkele in de buurt.
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Helemaal mee eens!Fred schreef:Voor mij alleen nog Battlewing van Bridgestone, gaan lekker lang mee (meer profiel dan de anderen) en hebben mij nog niet in de steek gelaten.
Band met ruim voldoende grip onder alle omstandigheden. (ten zij het echt hard vriest natuurlijk....)
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Ik heb de BW pas kort ( BIJ 18.000 de TW VERVANGEN )
maar tot nu toe bevallen ze prima , geen spijt van en ruim voldoende grip
suc6 met de keuze
maar tot nu toe bevallen ze prima , geen spijt van en ruim voldoende grip
suc6 met de keuze
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
hoe zit het met de grip bij nat weer bij de BW's?? van de roadsmart is bekend dat deze megagoed zijn
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
BW's houden zich prima in nattigheid. Ik heb er in ieder geval geen klagen over!Jokapo schreef:hoe zit het met de grip bij nat weer bij de BW's?? van de roadsmart is bekend dat deze megagoed zijn
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Ik heb de Dunlop Roadsmarts er nu zo'n 4500 km opliggen en ze bevallen me erg goed. Geen momenten van gripverlies en veel beter dan de originele Trailwings. Over levensduur kan ik nu nog niet veel zeggen, maar ik heb bij de keuze vooral gekeken naar mijn gebruiksdoel. Ik rijd puur onroad, dus een band met allroad mogelijkheden is voor mij niet nodig. Dan kies ik liever voor een pure band, die ontwikkeld is voor dit doel.
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Ach waar hebben we 't helemaal over... als een bepaalde fabrikant nog echt slechte banden zou produceren vandaag de dag, dan gaat zo'n verhaal binnen een week de hele wereld over en koopt niemand die banden meer.
En op de grip en levensduur van een band heb je naar mijn idee ook zelf nog een behoorlijke invloed... iedereen rijdt tenslotte anders.
Zelf zie ik het liefst een allroad profieltje onder een DL overigens. Ik heb nog niet zo gek veel banden versleten op deze motor, maar zowel de Scorpion Sync als de Scorpion Trail doen 't prima.
En op de grip en levensduur van een band heb je naar mijn idee ook zelf nog een behoorlijke invloed... iedereen rijdt tenslotte anders.
Zelf zie ik het liefst een allroad profieltje onder een DL overigens. Ik heb nog niet zo gek veel banden versleten op deze motor, maar zowel de Scorpion Sync als de Scorpion Trail doen 't prima.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
BW's doen het goed hoor in het nat en gaan op een DL 1000 zo ongeveer 9500 km mee. Normale levensduur dus. tsja en als je iets te hard terugschakeld gooit een strom zijn kont nog wel eens om, maar dat gebeurt denk wel met ieder soort rubber.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Heb zelf roadsmart van dunlop en deze bevallen uitstekend. Bekend is dat ze erg snel gaan slijten maar ik heb ze nog niet zo lang dus spreek niet uit ervaring. Mijn vorige originele Bridgestone's gingen 18000km mee en waren ook zeer goed bij nat weer. Vind de bochten wel wat lekkerder gaan met de dunlop's maar zal bij de volgende toch weer voor de bridgestone kiezen.
Heb trouwens zelf nu Heidenau's voor de wintermaanden besteld.
Succes met je keuze !!
Franc
Heb trouwens zelf nu Heidenau's voor de wintermaanden besteld.
Succes met je keuze !!
Franc
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
de een vind de dunlop snel slijten, maar er zijn ook rijders die tussen de 20 en 30 k met die bandjes wegrijden.
wat zijn de km standen wanneer de BW bij onze rijders vervangen worden??
wat zijn de km standen wanneer de BW bij onze rijders vervangen worden??
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Dit is natuurlijk heel afhankelijk van rijstijl en daarvoor zou men testen moeten doen. Op forumwijze kan men niet vergelijken. Persoonlijk doe ik er een 11000 km mee en dat is duidelijk meer dan met al de vorige banden die ik ooit heb versleten op welke motorfietsen dan ook.Jokapo schreef:de een vind de dunlop snel slijten, maar er zijn ook rijders die tussen de 20 en 30 k met die bandjes wegrijden.
wat zijn de km standen wanneer de BW bij onze rijders vervangen worden??
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Dit is natuurlijk heel afhankelijk van rijstijl[/quote]
Volledig mee eens, langer dan +/- 13000 km heeft geen enkele band het bij mij uitgehouden en dat was de BW
Als ik hoor dat iemand 30000km met een band doet dan heb ik steeds zoiets van hoe kan die rechtop blijven, dan moet je volgens mij trager/rustiger optrekken en remmen dan met de fiets of zie ik dat verkeerd?
Volledig mee eens, langer dan +/- 13000 km heeft geen enkele band het bij mij uitgehouden en dat was de BW
Als ik hoor dat iemand 30000km met een band doet dan heb ik steeds zoiets van hoe kan die rechtop blijven, dan moet je volgens mij trager/rustiger optrekken en remmen dan met de fiets of zie ik dat verkeerd?
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Zoals ik al meldde 9500 met mijn BW's. Voorband was nog maar voor 2/3 op, maar heb er liever steeds een hele neiuwe set onde rliggen. Zal misschien nog voor 2 of 3 tientjes aan rubber geweest zijn wat er op te verslijten zat, en om daarom nou weer naar luxemburg te rijden voor 1 nieuw bandje.... das de moeite niet.
BW's bevallen overigens super! En tsja... een 1000 cc Vtwin laat de bandjes bij een ietwat vlugge rijstijl gewoonw at harder slijten.
BW's bevallen overigens super! En tsja... een 1000 cc Vtwin laat de bandjes bij een ietwat vlugge rijstijl gewoonw at harder slijten.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5059
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Ik heb er de orginele banden nog onder liggen en heb er nu 24.000km mee gereden. Ik ben toch echt niet een rustige rijder. In Duitsland met het Internationale V-Strom treffen ging het 3 dagen erg hard kan ik je vertellen. Met de stepjes regelmatig aan de grond. (vraag maar aan Readhead). De banden zijn nu bijna aan vervanging toe.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Levensduur van een band hangt naast de rubbersamenstelling en rijstijl ook af van de asfaltsoort..
Wie dagdagelijks op een gladgereden snelweg woonwerkt gaat misschien 30k halen met een set banden.
Wie met dezelfde set wat gaat spelen in de bergen op wegen met heel veel grip vanwege de scherpe steentjes in de asfalt gaat met diezelfde set mischien maar 10k halen.
Mijn originele hebben er nu 15000, en met 2.3 vooraan en 2.5mm achteraan hebbek nog tot 18000, en dan moeten er verse op.
Wie dagdagelijks op een gladgereden snelweg woonwerkt gaat misschien 30k halen met een set banden.
Wie met dezelfde set wat gaat spelen in de bergen op wegen met heel veel grip vanwege de scherpe steentjes in de asfalt gaat met diezelfde set mischien maar 10k halen.
Mijn originele hebben er nu 15000, en met 2.3 vooraan en 2.5mm achteraan hebbek nog tot 18000, en dan moeten er verse op.
Spooky Action At A Distance !
- V-TWim
- Berichten: 164
- Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
- Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Ik heb er Conti Trail-attacks onder zitten. Qua grip prima, zeker bij droog weer. En qua slijtage heb ik nog nooit een band gehad die zo lang mee ging.
Only dead fish go with the flow.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
- Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
met de genoemde conti's geen vervelende trilling in het stuur? Dat was voor mij een reden om ze er weer af te halen, werd er gek van. Verder was ik qua grip erg tevreden over deze band, nat en droog, over de slijtage kan ik niets zeggen (hebben er slechts 1000 km onder gezeten). Nu de Anakee er onder liggen, die lijkt achter zo'n 15000 mee te gaan, denk dat ik met de voorband 2 achterbandjes haal......
GSA1200
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Iemand al ervaring met de nieuwe DunlopTrailmax tr 91? Kwam erg goed uit de test en dan vooral met de onroad capaciteiten.
- Fogel
- DL650 berijder
- Berichten: 324
- Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
- Mijn motor is een: Suzuki GSR600A
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Ik heb ze er nu voor de tweede keer om laten leggen en ik zeg: "Topband, die Battle Wings!" snel op temperatuur, perfect grip op droog, prima grip op nat. Zelfs in de winter bij een paar graden boven nul. Prettiger dan de orginele Trail Wings. Dit alles met de volgende bandenspanning: 2,5 voor 2,8 - 2,9 achter.Jokapo schreef:
De Battlewings zijn ook weer gemengde gevoelens bij onze strommers.
Succes met je keuze!
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
het is toch een roadsmart geworden. dit omdat ik gewoon meer snelweg rijdt dan ooit offroad zal gaan.
voor €304 zijn ze eromheen gelegd samen met haakse ventielen.
dit bij motorstore barendrecht
voor €304 zijn ze eromheen gelegd samen met haakse ventielen.
dit bij motorstore barendrecht
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
DEZE
Wat zijn het dan verse setje van continental; TKC's Waarom tripje Pyrineeën off-road .
Deze Anakee's lagen er 10K km op, rest profiel +/- 3 mm;
Wat zijn het dan verse setje van continental; TKC's Waarom tripje Pyrineeën off-road .
Deze Anakee's lagen er 10K km op, rest profiel +/- 3 mm;
Groet, Robert |
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Hoe is 't bochtenwerk met de TKC's?
Een beperktere levensduur vind ik absoluut geen punt, maar ik vind 't wel belangrijk dat ie vertrouwen geeft bij wat sportiever bochtenwerk.
Een beperktere levensduur vind ik absoluut geen punt, maar ik vind 't wel belangrijk dat ie vertrouwen geeft bij wat sportiever bochtenwerk.
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Met droog weer op asfalt tot op het randje, hier heb je tenslotte ook voor betaald
Bij nat weer moet je het wat rustiger aan doen, maar dat is wist je waarschijnlijk al en is logisch met nobbie tyres.
Levensduur is een beetje afhankelijk, veel asfalt en weinig off-road zal dat toch een 5K km moeten kunnen zijn, maar dat weet/wil ik niet, ben er net zelf lange stukken off-road en dan bedoel ik echt off-road door de Pyrieneeën gekluned, kan je wel vertellen dat ze dat dan geen vier weken zullen volhouden foto1, foto2, foto3
Bij nat weer moet je het wat rustiger aan doen, maar dat is wist je waarschijnlijk al en is logisch met nobbie tyres.
Levensduur is een beetje afhankelijk, veel asfalt en weinig off-road zal dat toch een 5K km moeten kunnen zijn, maar dat weet/wil ik niet, ben er net zelf lange stukken off-road en dan bedoel ik echt off-road door de Pyrieneeën gekluned, kan je wel vertellen dat ze dat dan geen vier weken zullen volhouden foto1, foto2, foto3
Groet, Robert |
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Stoer! Heb je ergens een reisverslag en/of fotoalbum daarvan? Die foto's smaken naar meer
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
pas op met haakse ventielen die kunnen bij hoge snelheid en middelpunt vliedende kracht uitscheuren met een lege band als minste gevolg.beter is een los haaks ventiel dat je na gebruik eraf haalt. ding kost een paar euro.er staat hierover genoeg ellende op internetJokapo schreef:het is toch een roadsmart geworden. dit omdat ik gewoon meer snelweg rijdt dan ooit offroad zal gaan.
voor €304 zijn ze eromheen gelegd samen met haakse ventielen.
dit bij motorstore barendrecht
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Yep, gaat er komen, nog even geduld hé, ben net zaterdag teruggekomen en moet ook nog een beetje werken , wie dat toch uitgevonden heeftDgr schreef:Stoer! Heb je ergens een reisverslag en/of fotoalbum daarvan? Die foto's smaken naar meer
Groet, Robert |
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
@Tonmjk59: je zal toch geen "permanent haaks ventiel" bedoelen denk ik, dat wordt toch geschroefd.
Bij mij is het al de derde motor waar ik ze laat opschroeven bij de eerste bandenwissel. Zeer handig.
En of je er problemen mee krijgt (met permanente haakse ventielen, bedoel ik) durf ik te betwijfelen.
M'n ZZR had bijna 100.000km, de Bandit had er bijna 50.000km en de Strom nu heeft er 20.000km op zitten met haakse ventielen.
Opschroefbare haakse ventielen zijn alleen te gebruiken, denk ik, bij het oppompen van je band.
Grtz
Ed
Bij mij is het al de derde motor waar ik ze laat opschroeven bij de eerste bandenwissel. Zeer handig.
En of je er problemen mee krijgt (met permanente haakse ventielen, bedoel ik) durf ik te betwijfelen.
M'n ZZR had bijna 100.000km, de Bandit had er bijna 50.000km en de Strom nu heeft er 20.000km op zitten met haakse ventielen.
Opschroefbare haakse ventielen zijn alleen te gebruiken, denk ik, bij het oppompen van je band.
Grtz
Ed
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Bij mijn (nog) huidige Ducati S4r zit standaard een haaks ventiel en deze heeft gelukkig ook bij zeer hoge snelheden altijd zijn werk goed gedaan.
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Ik heb de Avon Distanzia SM er onder liggen.
Heerlijke band, vooral met dit weer.
Heerlijke band, vooral met dit weer.
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
ben zeer content van Michelin ANAKEE... en der komen geen andere op
- Peter650
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
- Mijn motor is een: BMW R 1150 RT
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
vanmorgen een BW501 (Bridgestone Battle Wing) laten monteren, die zat er onder en was nog zo'n 30 % goed,
toch ivm herfst/winter maar een nieuwe erop. liever iets te vroeg dan iets te laat,
PRIJS ! 25% korting op de band verder de-montage montage, klein materiaal, millieu heffing € 136.91
toch ivm herfst/winter maar een nieuwe erop. liever iets te vroeg dan iets te laat,
PRIJS ! 25% korting op de band verder de-montage montage, klein materiaal, millieu heffing € 136.91
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5059
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Deze keer zet ik mijn schoenen niet bij de open haard (worden toch altijd meegenomen ), maar krijgt m'n Strommetje nieuwe schoenen aangemeten. Omdat ik ook in de winter rij, komen er echte winterbanden op. HEIDENAU'S K60 Scout. 25 november krijgt de Strom z'n 24.000 beurt en gelijk z'n nieuwe 'schoenen'. Laat de sneeuw maar komen .
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Na 18165km waren de originele trailwings opgebruikt (1.6 mm overschot)
Nu Metzeler Tourances erop. 320€ (+ nog wat erbij voor montage)
Ben benieuwd ....
Nu Metzeler Tourances erop. 320€ (+ nog wat erbij voor montage)
Ben benieuwd ....
Spooky Action At A Distance !
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Heb je de Tourance Exp. of de "oude" erop liggen?Wullebolle schreef:Na 18165km waren de originele trailwings opgebruikt (1.6 mm overschot)
Nu Metzeler Tourances erop. 320€ (+ nog wat erbij voor montage)
Ben benieuwd ....
En hoe bevallen ze tot nu toe, de Tourances?
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
De ouwe Tourances.
Tot nu toe geen klachten.
Ik heb de indruk dat ik de motor iets vlotter durf een straffe bocht induwen, dat er dus meer grip of meer stabiliteit is. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat de vorige nogal vierkantig waren. Prestaties bij regen? helaas, theeft nog nie geregend de laatste maanden ... En offroad ook nog niet gedaan.
Kortom, ja ik ben er tevreden over.
Tot nu toe geen klachten.
Ik heb de indruk dat ik de motor iets vlotter durf een straffe bocht induwen, dat er dus meer grip of meer stabiliteit is. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat de vorige nogal vierkantig waren. Prestaties bij regen? helaas, theeft nog nie geregend de laatste maanden ... En offroad ook nog niet gedaan.
Kortom, ja ik ben er tevreden over.
Spooky Action At A Distance !
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Dit geld alleen voor de ventielen met rubberverbinding.Tonmjk59 schreef:pas op met haakse ventielen die kunnen bij hoge snelheid en middelpunt vliedende kracht uitscheuren met een lege band als minste gevolg.beter is een los haaks ventiel dat je na gebruik eraf haalt. ding kost een paar euro.er staat hierover genoeg ellende op internetJokapo schreef:het is toch een roadsmart geworden. dit omdat ik gewoon meer snelweg rijdt dan ooit offroad zal gaan.
voor €304 zijn ze eromheen gelegd samen met haakse ventielen.
dit bij motorstore barendrecht
Gewoon metalen nemen . Is niets mis mee.
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Motormuizen,
Als mijn Bridgestone BW-501 nu ook al cupt gaat dit dan weer gebeuren als ik dezelfde band erop gooi
Wat zijn de ervaringen als je met twee verschillende merken gaat rijden?
Ik wil wel wat anders proberen en zoek een echte wegband met een profiel die minder cupt.
Groeten,
Als mijn Bridgestone BW-501 nu ook al cupt gaat dit dan weer gebeuren als ik dezelfde band erop gooi
Wat zijn de ervaringen als je met twee verschillende merken gaat rijden?
Ik wil wel wat anders proberen en zoek een echte wegband met een profiel die minder cupt.
Groeten,
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7566
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Als hij nu cupt doet ie dat straks bij eenzelfde band gegarandeerd ook weer.
Voor en achter anders is dat wel toegestaan? Ik weet wel dat je geen binnenband in een tubeless mag rijden, maar verschillende merken durf ik niet te zeggen en kan me er ook niet zoveel voordeel bij bedenken. Veel heeft te maken met je rijstijl en wegcondities, dus dat geldt voor beide banden hetzelfde, lijkt mij.
Voor en achter anders is dat wel toegestaan? Ik weet wel dat je geen binnenband in een tubeless mag rijden, maar verschillende merken durf ik niet te zeggen en kan me er ook niet zoveel voordeel bij bedenken. Veel heeft te maken met je rijstijl en wegcondities, dus dat geldt voor beide banden hetzelfde, lijkt mij.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 1052
- Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
- Woonplaats: s`Gravendeel
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
roadmax nu 18000 km Band geeft veel grip, zoveel dat de slijtage indicatie aan de buitenkant bereikt zijn maar die in het midden nog net niet
650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Ik ga de Conti Road-attack proberen.
€ 145,- gemonteerd, incl. ventiel.
Groeten,
€ 145,- gemonteerd, incl. ventiel.
Groeten,
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Heb vandaag een setje Anakee2's besteld voor €215,- Volgende week erop laten leggen.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
- Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Ben ook weer voor de Anakee 2 gegaan, voor+achter. Voor had nog kunnen blijven zitten, maar dan mag je over zoveel duizend weer terug. En een vers setje is ook wel een lekker gevoel.
Kreeg nog wel antwoord op m'n vraag aan Michelin, wilde namelijk Pilot Road 3 erop hebben, maar die maat was nog niet leverbaar. Kreeg te horen dat ze door de dealers bestelbaar moeten zijn vanaf augustus (jaartal werd niet vermeld ). Had kunnen wachten, maar was het vierkante bandje zat en gezien het prachtige zomerweer is een beetje profiel ook wel prettig. Dus ben benieuwd naar toekomstige ervaringen van de PR3 op een strom....
Kreeg nog wel antwoord op m'n vraag aan Michelin, wilde namelijk Pilot Road 3 erop hebben, maar die maat was nog niet leverbaar. Kreeg te horen dat ze door de dealers bestelbaar moeten zijn vanaf augustus (jaartal werd niet vermeld ). Had kunnen wachten, maar was het vierkante bandje zat en gezien het prachtige zomerweer is een beetje profiel ook wel prettig. Dus ben benieuwd naar toekomstige ervaringen van de PR3 op een strom....
GSA1200
- Jasperk
- DL650 berijder
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 09-07-2010, 11:34
- Mijn motor is een: Suzuki DL-650 V-strom Adventure 2009
- Woonplaats: Bemmel
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Heb er net twee nieuwe Metzeler Tourances op laten leggen voor € 399. Had vlakbij huis op terugweg van een nachtdienst beide banden lekgereden op een klein stukje hout met veel nietjes er in Geen uitwijkmogelijkheid meer ivm vluchtheuvel en zand
't was een grijze DL 650 V-Strom Adventure uit 2009 , nu een zwarteYamaha XT 1200 Super Tenere
- Herovina
- DL1000 berijder
- Berichten: 26
- Lid geworden op: ma 11-07-2011, 23:44
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Ravenstein
Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen
Hier heb ik niets aan toe te voegenMacB schreef:Volledig mee eens, de beste band die ik heb gehad en ik heb er verschillende geprobeerd, all road en wegbanden.
Voor mij geen enkele die op hetzelfde niveau komt als de bw's. Ook wat grip bij nat/droog en opwarming betreft ( je start, vertrekt en hij is warm )
kwam er geen enkele in de buurt.