Welke winterhandschoen?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Welke winterhandschoen?

Bericht door Benjamin »

Aangezien het al weer wat frisser wordt en ik nog steeds met zomerhandschoenen rijd, ben ik op zoek naar warme winterhandschoenen.
Naast het goed warm houden van mijn handen moeten ze waterdicht zijn en wil ik ook graag nog enig gevoel houden wat betreft koppelen en remmen :D
Ik zie dat er hier al eerder een topic over is geopend, maar precieze types van de bepaalde merken ontbreken en de linkjes werken niet (meer)

Ik rijd met handkappen maar zonder handvatverwarming.

Iemand tips? O:-)

Alvast bedankt :worship:

Groeten Benjamin
Graafie68

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Graafie68 »

O:-) mijn tip ......... KOOP handvatverwarming. na gesneden brood, de beste uitvinding O:-)

o ja nog een tip daarna wel monteren.
Remko

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Remko »

Dane 3 vinger handschoen.
Geen gedoe met snoertjes en dergelijke en toch warme handjes!!

Plaatje en test
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Dyrck »

Remko schreef:Dane 3 vinger handschoen.
Geen gedoe met snoertjes en dergelijke en toch warme handjes!!

Plaatje en test
Hear Hear !!!
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Redhead »

Onovertroffen de 3 vinger handschoen. :-)}

Maar er zijn ook prijzen bekend van ongeveer 60€

gr, Martin
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Framomile »

Als je echt (snel) last hebt van koude handen(lees, afgestorven vingers) is er volgens mij, ik spreek uit ervaring maar 1 echte goede oplossing:

elektrische handschoenen van het merk Gebring!

Ja inderdaad je moet even de draadjes aansluiten, ja het kost wat geld ( ongeveer 140 euro) maar als je echt warme comfortabele vingertjes wilt werken deze handschoenen 100%.

Rijd er nu zelf al 3 winters mee door en de handvatverwarming (nog steeds aanwezig) voorkwam niet dat mijn vingers aan de buitenkant toch gevoelloos werden.

En ja, alles went als je het elke dag doet gaat het aansluiten van de snoertjes ook heel makkelijk en het geld is nu al over drie jaar uitgesmeerd dus voor ongeveer 50 euro per winter voel ik me helemaal gelukkig.

Getest tot temperaturen van -16

Nou veel succes met je keuze en de hartelijke groeten,

Franc
Pommetje

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Pommetje »

In de eerste plaats: zorg dat je lijf warm is, dat is superbelangrijk.
Ik heb testwinnaars van Promotor: kijk maar even op motozoom.nl, het zijn 3-vingerige handschoenen voor nog geen 50 euro en verdomd: mijne zijn nog waterdicht ook. Ik heb er de hele afgelopen winter bijna elke dag mee gereden, zonder handvatverwarming, twee maal 50 km per dag..
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Benjamin »

Bedankt mensen, voor de reacties. :worship:

Denk wel dat ik voor de "gewone" handschoen ga dus geen elektrische of handvatverwarming o.i.d.

Groeten Benjamin
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Soesko »

Ik heb zelf al vanalles geprobeerd, Grid, MQP, merkloos etc. De laatste laatste jaren rijd ik in de winter met Dane (drievinger). Die bevallen me tot heden het beste en door de GoreTex zijn ze goed wind- en waterdicht. Ik heb overigens op mijn motor handkappen en handvatverwarming gemonteerd. Die combinatie bevalt prima.
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Redhead »

Op de motor handkappen een verwarming.

Wil je uitleggen wat je hebt gedaan. Draad, stroom etc.

gr, Martin
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Hunter6 »

Goed lezen :wink:
Soesko schreef: ,,handkappen en handvatverwarming
de Char

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door de Char »

Soesko schreef: ,,handkappen en handvatverwarming
Ook bij mij werkt dit prima
rij het hele jaar door , heerlijk
Kimi40

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Kimi40 »

Framomile schreef:Als je echt (snel) last hebt van koude handen(lees, afgestorven vingers) is er volgens mij, ik spreek uit ervaring maar 1 echte goede oplossing:

elektrische handschoenen van het merk Gebring!

Ja inderdaad je moet even de draadjes aansluiten, ja het kost wat geld ( ongeveer 140 euro) maar als je echt warme comfortabele vingertjes wilt werken deze handschoenen 100%.

Rijd er nu zelf al 3 winters mee door en de handvatverwarming (nog steeds aanwezig) voorkwam niet dat mijn vingers aan de buitenkant toch gevoelloos werden.

En ja, alles went als je het elke dag doet gaat het aansluiten van de snoertjes ook heel makkelijk en het geld is nu al over drie jaar uitgesmeerd dus voor ongeveer 50 euro per winter voel ik me helemaal gelukkig.

Getest tot temperaturen van -16

Nou veel succes met je keuze en de hartelijke groeten,

Franc
Ik heb vorige week die met de batterijen (en/of kabel) gekocht. Dat is idd een ideale oplossing. Niks koude handen meer, en dat ze me veel geld hebben gekost ben ik ondertussen al lang vergeten :)
Ed Jonkmans

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Ed Jonkmans »

Voor echte doorrijders (lees "venten met ballen") zijn elektrische handschoenen zeker de beste aankoop. Nee, voor mij volstaat handvatverwarming (maar in de winter is 't voor mij te koud en blijft de Strom netjes onder een zeiltje staan) ruim voldoende. Stuurmoffen zullen hun dienst ook wel bewijzen, denk ik. Het staat misschien niet stoer, maar het zal zeker de wind van je handen weghouden.
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Dyrck »

Ik vertrek vandaag richting een wintertreffen en heb handvatverwarming EN neopreen stuurmoffen.
Bij een testrit van 140 km. bij ca. 5-8 graden heb ik zonder de verwarming met zomerhandschoenen in de stuurmoffen gezeten.
'k Heb nog even geprobeerd de verwarming aan te zetten, maar kreeg binnen de kortste keren zweethanden. :mrgreen:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Graafie68

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Graafie68 »

Dyrck schreef:Ik vertrek vandaag richting een wintertreffen en heb handvatverwarming EN neopreen stuurmoffen.
Bij een testrit van 140 km. bij ca. 5-8 graden heb ik zonder de verwarming met zomerhandschoenen in de stuurmoffen gezeten.
'k Heb nog even geprobeerd de verwarming aan te zetten, maar kreeg binnen de kortste keren zweethanden. :mrgreen:
veel plezier en zweet handen toegewenst.
doet voorzichtig en maak wat mooie foto's.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Framomile »

Dyrck schreef:Ik vertrek vandaag richting een wintertreffen en heb handvatverwarming EN neopreen stuurmoffen.
Bij een testrit van 140 km. bij ca. 5-8 graden heb ik zonder de verwarming met zomerhandschoenen in de stuurmoffen gezeten.
'k Heb nog even geprobeerd de verwarming aan te zetten, maar kreeg binnen de kortste keren zweethanden. :mrgreen:
Hoi ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar die stuurmoffen, heb je er foto's van? Wat kosten ze en waar heb je ze vandaan?

Groet, Franc
Wolga

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Wolga »

Ik rij met handschoenen die tot + 3 kan houden. Daarna trek ik mijn regenhandschoenen (in de vorm van een want) er over heen. Tenslotte is het de rijwind i.c.m. de buitentemperatuur die de handen koud maakt. Door de rijwind buiten de handschoen te houden met de regenhandschoen en de handvatverwarming aan te zetten heb ik heerlijk warme handen als het - 5 is. Ik denk dat het aantrekken van regenkleding hetzelfde effect zal hebben op de overige kleding en warmte.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Tulipan »

IK heb sinds 2 maaden de 3 vinger van Hein Gericke, 80 km bij -3 is te doen.
Regen komt er noet doorheen op die afstand ( heb wel handkappen).
Het is geen Goretex, maar Sheltex, minder zweet doorlatend. Dat zal ik in de winter toch niet hebben denk ik :D
Dus voor die 50 euri voldoen ze prima !!

http://www.hein-gericke.de/bekleidung/m ... 14732.html
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Tulipan »

En ik zat vanavond weer eens te surfen en kwam een uitvoerige gebruikerstest van die handschoen tegen:

http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... an-gloves/
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door Dyrck »

Framomile schreef: Hoi ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar die stuurmoffen, heb je er foto's van? Wat kosten ze en waar heb je ze vandaan?
Ik heb deze besteld: http://motoren.marktplaats.nl/accessoir ... fiets.html
Gisteren ben ik teruggekomen van mijn trip door Duitsland en heb ze dus goed kunnen testen.
Stoormoffen werken perfect! Ik heb met zomerhandschoenen in de moffen gereden, mijn 3-vinger handschoenen van ame zaten nog net zo in de kofferbak van het span, als ik ze er in heb gestopt.
het nadeel van die moffen is echter wel, dat het echt wennen is om je handen er in te frommelen. Even snel je hand van het stuur halen om je vizier te wissen is er niet bij. Je moet dat echt op een momentje doen als je niet hoeft te schakelen en/of in druk verkeer zit. Verder zie je natuurlijk niet waar je handen zitten, dus met handachoenen aan is het echt even zoeken waar je knipperlichtschakelaartje zit. Doordat de moffen tegen je hand zitten tijdens het bedienen van de schakelaars is het even zoeken, maar dat went wel.
De handvatverwarming heb ik alleen even gebruik toen m'n handschoenen nat geworden waren. Bij natte handschoenen doen de moffen het wat minder en dan is verwarming wel even lekker als ondersteuning.
Al met al ben ik blij met m'n moffen en gaan die er deze winter niet meer af.
Laatst gewijzigd door Stroompje op zo 12-12-2010, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast! Externe links tussen [url] en [/url] plaatsen aub !
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
RonGrootenboer

Re: Welke winterhandschoen?

Bericht door RonGrootenboer »

Ik krijg deze week de cold killer onderhandschoenen van Lookwell om te proberen.
De cold killer vest heb ik al geprobeerd en moet zeggen dat het echt wind dicht is.
De bevindingen van de handschoen laat ik je wel weten zodra ik ze geprobeerd heb.

Groetjes
Plaats reactie