VStrom in pieces....

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BertVP
DL650 berijder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 31-01-2009, 22:14
Mijn motor is een: DL1000 L5 wit sinds 17/04/2015, vorige: DL650, Yamaha XT600E
Woonplaats: België, Vlaams-Brabant
Contacteer:

VStrom in pieces....

Bericht door BertVP »

Bij het naar huis rijden hoorde ik aan de voorzijde af en toe een 'metaalachtig' geluid wanneer ik over een riooldeksel reed.
Gestopt en niets gezien tot ik thuis was...

Bovenaan tussen de veerpoten komen de remleidingen samen in een alu houder/verdeler die 'stevig' gemonteerd is.
Die handel zat echter totaal los en er zat een soort 'pin' tussen (dat die blijven zitten is is op zich 'n wonder)... Ik heb de hele handel in isolatie gewikkeld en vastgezet.
Morgen naar de dealer. Ik vraag me echt af hoe zoiets mogelijk is, iemand ervaring met dit 'euvel'?

Wat snel gemaakte foto's:
http://img46.imageshack.us/i/remleidinghouder.jpg/
http://img683.imageshack.us/i/pinh.jpg/
Suzuki V-Strom DL1000L5 wit.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: VStrom in pieces....

Bericht door PDvD »

Misschien je motor eens wat vaker schoonmaken (en dan niet alleen de kuipdeeltjes wassen), dan kom je ook loszittende onderdelen tegen. Een dealer let hier namelijk echt niet op hoor.
Voor het geval ik ooit iets vergeet heb ik overigens altijd een pak tieraps bij, das beter dan tapen in dit geval.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
BertVP
DL650 berijder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 31-01-2009, 22:14
Mijn motor is een: DL1000 L5 wit sinds 17/04/2015, vorige: DL650, Yamaha XT600E
Woonplaats: België, Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: VStrom in pieces....

Bericht door BertVP »

Het raadsel is opgelost: de voorband (nu Anakee 2, sinds vorige vrijdag) werd vervangen. De 'pin' die de remleiding-constructie op haar plaats houdt deed haar werk, de bout echter die de verbinding van 'pin' en plaat tussen de vorkbenen volbrengt niet, die had er de brui aan gegeven...
Inderdaad, als je regelmatig je moto 'kuist' valt er snel iets 'abnormaals' op. Ik kuis echter niet (2x per jaar :oops: ) maar controleer wel elke week 8)
En nee, ik gebruikte geen tape maar dikke isolatie voor een cv-buis in combinatie met 'n korte spanriem...
:-)}
Suzuki V-Strom DL1000L5 wit.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: VStrom in pieces....

Bericht door Soesko »

Zal wel een V-strom-kwaal zijn, die lostrillende bouten. Ik had laatst in Duitslan ineens naar links bijna geen stuuruitslag meer en ging nog bijna op mijn neus. Een bout van het kuipframe was eruit getrild en was op het T-stuk komen te liggen. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. het loont dus de moeite om zo nu en dan de bouten na te lopen.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: VStrom in pieces....

Bericht door Wullebolle »

Soesko schreef:Zal wel een V-strom-kwaal zijn, die lostrillende bouten. Ik had laatst in Duitslan ineens naar links bijna geen stuuruitslag meer en ging nog bijna op mijn neus. Een bout van het kuipframe was eruit getrild en was op het T-stuk komen te liggen. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. het loont dus de moeite om zo nu en dan de bouten na te lopen.
Staat dat trouwens niet expliciet vermeld in de onderhoudstabel? Natrekken van frame en kuipbouten?
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: VStrom in pieces....

Bericht door PDvD »

Vandaar dat ze bij Suzuki overal van die gore witte meuk tussen pleuren om alles beter vast te houden....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie