Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Ik overweeg een GIPRO met ATRE aan te schaffen. Nu is mijn DL1000 onlangs geremapped door Hoegee motortechniek. Zou deze Gipro een aanvulling kunnen zijn of heeft dit juist een nadelige invloed? In dat geval zou een 'normale' Gipro DS beter op z'n plek zijn. Is er iemand die met een degelijke 'combinatie' rijdt en hoe bevalt dit?
- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Uitgeest
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Er van uitgaande dat Hoegee jou motor perfect heeft afgesteld, kan een GiPro met ATRE dit alleen maar evenaren of verslechteren.
Heeft dus totaal geen zin.
Zou gewoon alleen de versnellings-indicator erop zetten en het daarbij laten.
Heeft dus totaal geen zin.
Zou gewoon alleen de versnellings-indicator erop zetten en het daarbij laten.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Ik zie dat anders.
Mijne is ook geremapped bij Hoegee, en veel later heb ik de TRE erop gezet. Beduidend sneller optrekken in 2e en 3e versnelling.
De TRE werkt in op de 'vermeende' electronische beperking in sommige versnellingen.
Ook ik was sceptisch, maar nu niet meer.
Wat hij helaas niet doet: harder lopen dan 198 km/u (GPS).
Maar ja, dat is voor mij hard zat, behalve op het circuit.
Als je overigens een felle rijstijl hebt, kan hij wel opeens 1:11 gaan lopen.
Dit wel in combinatie met een 16 tandsvoortandwiel (aanrader!), die overigens ook een Speedohealer nodig maakt.
Tja, en zo blijf je bezig.
Doe dan zeker ook een forkbrace, en Hyperpro veren, en o ja, stalen remleidingen.
Standaard is 1000 toch wat overbemeten voor zijn frame-gedeelte......
maar wat een lekker blok is het toch
Mijne is ook geremapped bij Hoegee, en veel later heb ik de TRE erop gezet. Beduidend sneller optrekken in 2e en 3e versnelling.
De TRE werkt in op de 'vermeende' electronische beperking in sommige versnellingen.
Ook ik was sceptisch, maar nu niet meer.
Wat hij helaas niet doet: harder lopen dan 198 km/u (GPS).
Maar ja, dat is voor mij hard zat, behalve op het circuit.
Als je overigens een felle rijstijl hebt, kan hij wel opeens 1:11 gaan lopen.
Dit wel in combinatie met een 16 tandsvoortandwiel (aanrader!), die overigens ook een Speedohealer nodig maakt.
Tja, en zo blijf je bezig.
Doe dan zeker ook een forkbrace, en Hyperpro veren, en o ja, stalen remleidingen.
Standaard is 1000 toch wat overbemeten voor zijn frame-gedeelte......
maar wat een lekker blok is het toch
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Ik heb toch wel een redelijk felle rijstijl en wil het verbruik niet verder op laten lopen. Ik ben net terug van mijn eerste Eifel rit en kom niet verder dan (gemiddeld) 1:13,5. Niet echt iets om over op te scheppen . Wel moet ik zeggen dat ik daar veel voor terug krijg; een felle motor met een hoge fun-factor (daar zal Hoegee wellicht iets mee te maken hebben )
Ik hou het vooralsnog maar even op (enkel) de versnellingsindicator en kan wellicht in de toekomst nog een model met ATRE aanschaffen in combinatie met aanvullende aanpassingen.
Ik hou het vooralsnog maar even op (enkel) de versnellingsindicator en kan wellicht in de toekomst nog een model met ATRE aanschaffen in combinatie met aanvullende aanpassingen.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Vind het plaatsen van een kleiner voortandwiel meer effect geven dan die TRE,
Helaas kost die speedohealer weer 80 euri..... tandwieltje 2 tientjes ofzo.
Maar hee, dat werkt wel hoor
Ga a.s donderdag lekker naar de Eiffel.... en Ardennen, oioioi.... wel regenpak mee, vrees ik/
Helaas kost die speedohealer weer 80 euri..... tandwieltje 2 tientjes ofzo.
Maar hee, dat werkt wel hoor
Ga a.s donderdag lekker naar de Eiffel.... en Ardennen, oioioi.... wel regenpak mee, vrees ik/
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Is er een vrijwilliger die mij even kan bijspijkeren? Wat is in hemelsnaam een ATRE? Met monteren van een kleiner voortandwiel neem ik aan dat de 1e versnelling langer wordt? Dat zou erg lekker zijn. Het is nu namelijk geen optie om (zonder een directe achterwaartse salto) meer dan half gas te geven in de 1e versnelling. Als die eerste versnelling langer gaat worden dan scoor ik direct een nieuw tandwieltje voor.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
De zgn. TRE of ATRE kun je vinden op http://www.healtech-electronics.com/
ook op het forum wordt erover gesproken (zoek-functie gebruiken).
Ook ik ben altijd in de war: is kleiner voor nou 'sneller trekken' of juist niet.
Ja dus.
Voor dezelfde omwenteling van het achterwiel, zal voor vaker moeten ronddraaien. Dat gebeurt dus als je voor kleiner neemt en achter gelijk laat.
Effect is dat hij sneller in de toeren klimt bij dezelfde snelheid en dus VEEL SNELLER OPTREKT Hihaaaaaaahhhhhhh
Uiteindelijk was het zo dat ik de 3e versnelling het meest gebruik om door te trekken, en dat gaat nu een stuk vlotter,
En nee, in 1 volgas geven lijkt me wat spectaculair de hele tijd. Ik ben ook geen 40 meer......
De TRE is overigens bedoeld om de electronische beperking in bepaalde versnellingen eraf te halen. Doel: weer dat snellere optrekken......
Een nog langere overbrenging zou ik niet doen, alleen omdat hij in 1 gaat wheelieen, immers, de 1000 is al zo lang gegeard.
Desnoods geef je geen volgas in 1???
ook op het forum wordt erover gesproken (zoek-functie gebruiken).
Ook ik ben altijd in de war: is kleiner voor nou 'sneller trekken' of juist niet.
Ja dus.
Voor dezelfde omwenteling van het achterwiel, zal voor vaker moeten ronddraaien. Dat gebeurt dus als je voor kleiner neemt en achter gelijk laat.
Effect is dat hij sneller in de toeren klimt bij dezelfde snelheid en dus VEEL SNELLER OPTREKT Hihaaaaaaahhhhhhh
Uiteindelijk was het zo dat ik de 3e versnelling het meest gebruik om door te trekken, en dat gaat nu een stuk vlotter,
En nee, in 1 volgas geven lijkt me wat spectaculair de hele tijd. Ik ben ook geen 40 meer......
De TRE is overigens bedoeld om de electronische beperking in bepaalde versnellingen eraf te halen. Doel: weer dat snellere optrekken......
Een nog langere overbrenging zou ik niet doen, alleen omdat hij in 1 gaat wheelieen, immers, de 1000 is al zo lang gegeard.
Desnoods geef je geen volgas in 1???
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
beko schreef:Ik overweeg een GIPRO met ATRE aan te schaffen. Nu is mijn DL1000 onlangs geremapped door Hoegee motortechniek. Zou deze Gipro een aanvulling kunnen zijn of heeft dit juist een nadelige invloed? In dat geval zou een 'normale' Gipro DS beter op z'n plek zijn. Is er iemand die met een degelijke 'combinatie' rijdt en hoe bevalt dit?
Zolang Hoegee allen de fuel mapping optimaliseerd zou ik het zeker doen.
Ik heb onlangs bij Jeroen van der Meer mijn mapping laten corrigeren / optimaliseren.
Deze week de GIpro s02 geinstalleerd, nou een wereld gaat er open voor je.
TRE past oa het onstekingstijdstip aan en als je hem insteld op mode 4 neemt hij de eigenschappen van de 4de versnelling over: geen begrenzers meer in de 1, 2 5 en 6!
resultaat veel betere gasrespons in ALLE versnellingen en hij trekt als een beest in alle versnellingen, ja ook de 6.
daarnaast kan hij in de lage toeren meer, bijvoorbeeld 1500toeren in de 3 en dan met gemak doortrekken. 2000toern in de 4, 2500 in de 5 etc..
Als hij overal meer adem heeft, wat mij betreft een aanrader ook na mapping aanpassingen (wel hopen dat het goed is gebeurt)
(Jeroen constateerde namelijk dat mijn strom verkeerd gechipped was (stond te ruim en stikte bijna in de benzine))
TEnslotte krijg je er nog een gear indicator bij !
Gr Jan Willem
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Is een handigheidje voor om te onthouden.Peterzeeland schreef:Ook ik ben altijd in de war: is kleiner voor nou 'sneller trekken' of juist niet
Een KLEINER voortandwieltje geeft een GROTER koppel op het achterwiel (omgekeerd evenredig), dus meer kracht.
Het vermogen blijft altijd hetzelfde
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Een ezelsbruggetje
"Met een grote dikke vanachter erop ga je trager"
"Met een grote dikke vanachter erop ga je trager"
Spooky Action At A Distance !
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
- Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
- Woonplaats: Haarlo
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Jan Willem, jouw opmerking "zolang Hoegee alleen de fuel mapping optimaliseert" even later gevolgd door "ik heb bij Jeroen van der Meer mijn mapping laten corrigeren/optimalizeren" geeft mij het idee dat Jeroen mogelijk ook iets anders doet dan "fuel mapping".
Is dit zo?
of is het een questie van fuel mapping optimaliseren (bij Hoegee, of v.d Meer, of etc), gevolgd door een TRE om andere rariteiten van de 1000 weg te halen?
Is dit zo?
of is het een questie van fuel mapping optimaliseren (bij Hoegee, of v.d Meer, of etc), gevolgd door een TRE om andere rariteiten van de 1000 weg te halen?
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Het TRE (Timing Retard Eliminator) verhaal heeft niets te maken met de (re)mapping van het brandstof gedeelte van de motor, je kunt deze dus beide toepassen.
Standaard heeft de motor beperkingen ingebouwd in de eerste tot en met de vierde versnelling.
Deze beperking is, dat tot ongeveer 4000 toeren de timing van de ontsteking niet optimaal is.
Dit is om te voorkomen dat er in deze versnellingen teveel vermogen op het achterwiel wordt losgelaten.
De ECU kan meten in welke versnelling de motor staat, vanaf de vijfde versnelling is deze beperking verdwenen en is de timing dus ook onder de 4000 toeren optimaal.
Een TRE laat de ECU denken dat de motor altijd in de vijfde versnelling staat. Dus ook als de motor in zijn Een, Twee , Drie of Vier staat.
Hierdoor zal de ECU de timing niet aanpassen in deze versnellingen en heb je dus het volle vermogen in alle versnellingen.
In de praktijk is de TRE niet meer dan een weerstand van 6,8 K-Ohm (de waarde van de vijfde versnelling).
Als je dit zelf maakt kost je dit ongeveer 20 Cent.
De ATRE is een "Advanced" versie van de TRE, deze doet niets meer dan het TRE gedeelte ongedaan maken indien de motor in neutraal staat.
In sommige gevallen loopt de motor namelijk niet meer zo netjes stationair in neutraal omdat de ECU denkt dat de motor in zijn Vijf staat.
Standaard heeft de motor beperkingen ingebouwd in de eerste tot en met de vierde versnelling.
Deze beperking is, dat tot ongeveer 4000 toeren de timing van de ontsteking niet optimaal is.
Dit is om te voorkomen dat er in deze versnellingen teveel vermogen op het achterwiel wordt losgelaten.
De ECU kan meten in welke versnelling de motor staat, vanaf de vijfde versnelling is deze beperking verdwenen en is de timing dus ook onder de 4000 toeren optimaal.
Een TRE laat de ECU denken dat de motor altijd in de vijfde versnelling staat. Dus ook als de motor in zijn Een, Twee , Drie of Vier staat.
Hierdoor zal de ECU de timing niet aanpassen in deze versnellingen en heb je dus het volle vermogen in alle versnellingen.
In de praktijk is de TRE niet meer dan een weerstand van 6,8 K-Ohm (de waarde van de vijfde versnelling).
Als je dit zelf maakt kost je dit ongeveer 20 Cent.
De ATRE is een "Advanced" versie van de TRE, deze doet niets meer dan het TRE gedeelte ongedaan maken indien de motor in neutraal staat.
In sommige gevallen loopt de motor namelijk niet meer zo netjes stationair in neutraal omdat de ECU denkt dat de motor in zijn Vijf staat.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
@Capri: duidelijk verhaal!
Nu snap ik dat de mijne met TRE toch niet harder dan 198 echte km/uur gaat, dacht nl. dat ook in 6 de beperking erop zat origineel.
In Duitsland en op Zandvoort ging het helaas dus maar tot net-geen-200....
Overigens, met mijn TRE heb je geen OD-aanduiding meer. Geregeld probeer ik naar 7 op te schakelen.....
En rottiger lopen stationair kan ik ook wel onderschrijven, hoewel ik ook aan de 24 dkm beurt/kleppenstellen toe ben dus misschien ligt het daar wel aan.
20 cent... maar dan wel + "Kennis a €€€"
Kun jij niet een fabriekje opzetten? Volgens mij heb jij wel een soldeerboutje.....
Nu snap ik dat de mijne met TRE toch niet harder dan 198 echte km/uur gaat, dacht nl. dat ook in 6 de beperking erop zat origineel.
In Duitsland en op Zandvoort ging het helaas dus maar tot net-geen-200....
Overigens, met mijn TRE heb je geen OD-aanduiding meer. Geregeld probeer ik naar 7 op te schakelen.....
En rottiger lopen stationair kan ik ook wel onderschrijven, hoewel ik ook aan de 24 dkm beurt/kleppenstellen toe ben dus misschien ligt het daar wel aan.
20 cent... maar dan wel + "Kennis a €€€"
Kun jij niet een fabriekje opzetten? Volgens mij heb jij wel een soldeerboutje.....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Dat klopt wel, je OD aanduiding werkt niet meer omdat de ECU denkt dat je in de vijfde versnelling zit.
Je zou de weerstand van 6,8 K kunnen vervangen voor 15 K (waarde van de zesde versnelling), maar dan brand je OD altijd.
Een goede oplossing hiervoor zou zijn om een Versnellingsindicator met ingebouwde ATRE te gebruiken.
Ik heb in het verleden wel een paar van die ATRE's gemaakt, speciaal voor TL1000S en Hayabusa's
Ook die vervelende 300km/h beperking bij de Hayabusa kon je hiermee wegnemen....
Je moet je zelf wel afvragen of je met een V-Strom wel boven de 200km/h wilt gaan rijden, ik raad het je ten strengste af.
De aerodynamica van een tuintafel is beter dan die van een V-Strom, koop dan een andere motor die daar meer voor geschikt is.
Ik ga in ieder geval niet vertellen hoe je die limiet kan verhogen, geloof me, die limiet heeft hij niet voor niets!
Een ATRE daarentegen kun je makkelijk zelf maken, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Ik adviseer je om de Transistor versie te gebruiken, kost wel bijna 1 Euro meer maar dan heb je het neutraal probleem niet meer.
Zie http://wotid.com/tls/content/view/17/57/
Nu begrijp je ook gelijk hoe zo'n versnellingsindicator werkt, aan de hand van de gemeten spanning laat je het display een cijfer aangeven.
Ik weet dat er iemand hier op het forum al eens een indicator heeft gebouwd, voor hem zou de ATRE een kleine aanvulling zijn.
Succes!
Je zou de weerstand van 6,8 K kunnen vervangen voor 15 K (waarde van de zesde versnelling), maar dan brand je OD altijd.
Een goede oplossing hiervoor zou zijn om een Versnellingsindicator met ingebouwde ATRE te gebruiken.
Ik heb in het verleden wel een paar van die ATRE's gemaakt, speciaal voor TL1000S en Hayabusa's
Ook die vervelende 300km/h beperking bij de Hayabusa kon je hiermee wegnemen....
Je moet je zelf wel afvragen of je met een V-Strom wel boven de 200km/h wilt gaan rijden, ik raad het je ten strengste af.
De aerodynamica van een tuintafel is beter dan die van een V-Strom, koop dan een andere motor die daar meer voor geschikt is.
Ik ga in ieder geval niet vertellen hoe je die limiet kan verhogen, geloof me, die limiet heeft hij niet voor niets!
Een ATRE daarentegen kun je makkelijk zelf maken, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Ik adviseer je om de Transistor versie te gebruiken, kost wel bijna 1 Euro meer maar dan heb je het neutraal probleem niet meer.
Zie http://wotid.com/tls/content/view/17/57/
Nu begrijp je ook gelijk hoe zo'n versnellingsindicator werkt, aan de hand van de gemeten spanning laat je het display een cijfer aangeven.
Ik weet dat er iemand hier op het forum al eens een indicator heeft gebouwd, voor hem zou de ATRE een kleine aanvulling zijn.
Succes!
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
@ Capri ... jij weet duidelijk waar je over praat.
Als Redhead de GI-kloon bouwer die blijkbaar ook van wanten weet, nu es moest zijn hoofd breken over wat Capri zei, en met een werkende ATRE+GI (met een klein scherpje ipv die duivels grote van Gipro) dan zou er wel es een massale collectieve bestelling kunnen volgen ...
Mijn verstand van electronica beperkt zich tot reeds kapotte dingen nog kapotter maken
Als Redhead de GI-kloon bouwer die blijkbaar ook van wanten weet, nu es moest zijn hoofd breken over wat Capri zei, en met een werkende ATRE+GI (met een klein scherpje ipv die duivels grote van Gipro) dan zou er wel es een massale collectieve bestelling kunnen volgen ...
Mijn verstand van electronica beperkt zich tot reeds kapotte dingen nog kapotter maken
Spooky Action At A Distance !
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
- Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
- Woonplaats: Haarlo
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Zou dit iets wezen?
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7838.0.html
Iemand met wat meer technisch inzicht die hier commentaar durft leveren?
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7838.0.html
Iemand met wat meer technisch inzicht die hier commentaar durft leveren?
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Dit is zeker wat, heeft dezelfde werking, dit is een transistor gestuurde uitvoering.
Hiermee heb je geen last van de eventuele neutraal dip!
Als ik me niet vergis heeft de GI van Readhead een PIC op het printje zitten.
Een eenvoudige aanpassing in de programmering zou de TRE uit kunnen zetten in de zesde versnelling zodat ook de OD indicatie ook weer werkt op de DL1000.
Echter heeft Readhead in een ander draadje al aangegeven hier geen brood in te zien.
Jammer, het zou een leuke en nuttige toevoeging zijn voor de V-Strom.
Hiermee heb je geen last van de eventuele neutraal dip!
Als ik me niet vergis heeft de GI van Readhead een PIC op het printje zitten.
Een eenvoudige aanpassing in de programmering zou de TRE uit kunnen zetten in de zesde versnelling zodat ook de OD indicatie ook weer werkt op de DL1000.
Echter heeft Readhead in een ander draadje al aangegeven hier geen brood in te zien.
Jammer, het zou een leuke en nuttige toevoeging zijn voor de V-Strom.
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
De ATRE op de genoemde manier toevoegen is geen enkel probleem wat ruimte in het display-doosje betreft.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7838.0.html
Simpel uit te voeren.
Even overleggen met Capri voor de DL-1000
gr. Martin
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7838.0.html
Simpel uit te voeren.
Even overleggen met Capri voor de DL-1000
gr. Martin
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
PvdBogaard schreef:Jan Willem, jouw opmerking "zolang Hoegee alleen de fuel mapping optimaliseert" even later gevolgd door "ik heb bij Jeroen van der Meer mijn mapping laten corrigeren/optimalizeren" geeft mij het idee dat Jeroen mogelijk ook iets anders doet dan "fuel mapping".
Is dit zo?
of is het een questie van fuel mapping optimaliseren (bij Hoegee, of v.d Meer, of etc), gevolgd door een TRE om andere rariteiten van de 1000 weg te halen?
Het laatste is juist
groetjes
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Inmiddels hebben Redhead en ik contact met elkaar gehad, Redhead gaat hier nog op terugkomen.
Wie weet hebben we binnenkort wel een leuke aanvulling voor onze DL's ?
Wie weet hebben we binnenkort wel een leuke aanvulling voor onze DL's ?
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Even de laatste stand van zaken.
Ik ben naarstig op zoek naar de Speciale Suzuki-connectoren om een simpele inplug verbinding te maken.
Wie weet welk partnummer deze hebben?
Het programmeren van het lampje OD voor de DL-1000 is geen probleem geweest. Het prog. werkt prima.
Nu de verbinding met het lampje nog op de goede manier maken.
De eerder genoemde schakeling voor een "De-restriction Connector Set" kan gewoon in dezelfde behuizing komen als de Gear-indicator.
Om aan de motor te testen wil ik eerst de connectorkabel maken, werkt eenvoudige met testen etc.
gr. Martin
Ik ben naarstig op zoek naar de Speciale Suzuki-connectoren om een simpele inplug verbinding te maken.
Wie weet welk partnummer deze hebben?
Het programmeren van het lampje OD voor de DL-1000 is geen probleem geweest. Het prog. werkt prima.
Nu de verbinding met het lampje nog op de goede manier maken.
De eerder genoemde schakeling voor een "De-restriction Connector Set" kan gewoon in dezelfde behuizing komen als de Gear-indicator.
Om aan de motor te testen wil ik eerst de connectorkabel maken, werkt eenvoudige met testen etc.
gr. Martin
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
En dan willen we testen met een DL-1000 uiteraard, wie wil er met de motor een test maken?
Ik woon in Doorwerth, dit ivm de afstand wil ik graag wel een beetje in de buurt blijven.
gr. Martin
Ik woon in Doorwerth, dit ivm de afstand wil ik graag wel een beetje in de buurt blijven.
gr. Martin
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
- Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
- Woonplaats: Haarlo
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Martin, Voorthuizen - Doorwerth zou voor mijn DL1000 geen probleem hoeven zijn.
Wat had je in gedachten?
Wat had je in gedachten?
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Lijkt mij een prima idee, zien we elkaar ook eens
Ik laat je weten als het gereed is voor de test, liefst met stekekrs
gr. Martin
Ik laat je weten als het gereed is voor de test, liefst met stekekrs
gr. Martin
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
De stekkers zijn onderweg, ik heb eindelijk een goed adres gevonden.
Heb er gelijk een paar extra besteld.
Gr, Martin
Heb er gelijk een paar extra besteld.
Gr, Martin
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Martin,
Waar kun je die stekkers krijgen? Ik kan ze niet vinden.... al helemaal niet omdat ik niet weet hoe ze heten
Waar kun je die stekkers krijgen? Ik kan ze niet vinden.... al helemaal niet omdat ik niet weet hoe ze heten
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Amerika
Ik heb er daarom meerdere besteld.
Als je een set wil hebben kost dat 9,20 euro per set.
Ik zal ze tzt. op mopama.eu zetten. (als ze binnen zijn. hopelijk deze week.)
Enkele jaren terug werden er wel eens besteld via Suzuki voor ruim 12€, maar die leveren niet meer los, alleen 50 sets heb ik vernomen. Vandaar dat ik een jaar (regelmatig) heb gezocht en eindelijk gevonden.
gr. Martin
Ik heb er daarom meerdere besteld.
Als je een set wil hebben kost dat 9,20 euro per set.
Ik zal ze tzt. op mopama.eu zetten. (als ze binnen zijn. hopelijk deze week.)
Enkele jaren terug werden er wel eens besteld via Suzuki voor ruim 12€, maar die leveren niet meer los, alleen 50 sets heb ik vernomen. Vandaar dat ik een jaar (regelmatig) heb gezocht en eindelijk gevonden.
gr. Martin
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Deze connectors zijn van Sumitomo (MT Sealed Series)hrv schreef:Martin,
Waar kun je die stekkers krijgen? Ik kan ze niet vinden.... al helemaal niet omdat ik niet weet hoe ze heten
Ze zijn o.a. te koop bij http://www.easternbeaver.com/
Het artikelnummer van deze connector is 3P090WP-MT
Capri
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
pffff, daar heb ik nu zo lang naar gezocht en gevraagd etc. en nu staat het er zo maar.
Mooie prijs in ieder geval.
Mooie prijs in ieder geval.
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Sorry Martin, ik had je vraag kennelijk gemist.....Redhead schreef:pffff, daar heb ik nu zo lang naar gezocht en gevraagd etc. en nu staat het er zo maar.
Mooie prijs in ieder geval.
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Zijn er mensen die een gipro hebben op hun Dl650?
Ik overweeg dit ook te doen maar zou wel eens het verschil willen weten.
Groet Ron
Ik overweeg dit ook te doen maar zou wel eens het verschil willen weten.
Groet Ron
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Ik heb vorig seizoen de Gipro er op gezet, trekt aanmerkelijk beter in de eerste versnellingen.
Verder is het natuurlijk erg gemakkelijk om te zien in welke versnelling je rijd.
Altijd doen!
Groet,
Ton
Verder is het natuurlijk erg gemakkelijk om te zien in welke versnelling je rijd.
Altijd doen!
Groet,
Ton
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro/ATRE in combinatie met remapping Hoegee
Even de zoekfuntie gebruiken en je zult er genoeg over vinden.
Of hier even naar kijken.
Ik zelf wil in ieder geval nooit meer zonder, wat een aanwinst !!
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... pro#p74225
Of hier even naar kijken.
Ik zelf wil in ieder geval nooit meer zonder, wat een aanwinst !!
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... pro#p74225
Laatst gewijzigd door Sparkle Black Peter op do 03-02-2011, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: even tussen [url] gezet!
Reden: even tussen [url] gezet!
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.