Gipro SO 4 met ATRE
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Gipro SO 4 met ATRE
Hallo,
Ik ben opzoek naar een gear indicator en ik wil er wel eentje van gipro hebben.
Mijn vraag is: hoe zijn de ervaringen met de Gipro SO 4 met ATRE en waar laat je zo'n groot ding ??
Ik heb begrepen dat de gipro 3,5 bij 4,7 cm groot is.
Wat vooral belangrijk is : heeft het ATRE verhaal wel zin bij een DL 650 K 7 ?? omdat bij deze de mapping is aangepast en dubbele bougie's heeft.
Anders kan ik misschien beter een Gipro SO 1 aanschaffen.
Groet,
John
Ik ben opzoek naar een gear indicator en ik wil er wel eentje van gipro hebben.
Mijn vraag is: hoe zijn de ervaringen met de Gipro SO 4 met ATRE en waar laat je zo'n groot ding ??
Ik heb begrepen dat de gipro 3,5 bij 4,7 cm groot is.
Wat vooral belangrijk is : heeft het ATRE verhaal wel zin bij een DL 650 K 7 ?? omdat bij deze de mapping is aangepast en dubbele bougie's heeft.
Anders kan ik misschien beter een Gipro SO 1 aanschaffen.
Groet,
John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4220
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Gipro SO 4 met ATRE
John,
rechtsboven in je scherm zit een zoekbox. Type daar eens Gipro of Atre in. Er is al heel veel over gesproken met foto's van de plaatsing en alles...
rechtsboven in je scherm zit een zoekbox. Type daar eens Gipro of Atre in. Er is al heel veel over gesproken met foto's van de plaatsing en alles...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Ja dat weet ik wel en heb ik al gedaan maar voor mij niet voldoende beantwoord, vooral het ATRE verhaal zoals omschreven door mij.Frank schreef:John,
rechtsboven in je scherm zit een zoekbox. Type daar eens Gipro of Atre in. Er is al heel veel over gesproken met foto's van de plaatsing en alles...
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
waar laat je hem is maar hoe inventief dat je bent/wilt zijn.
ik heb hem zelf op t oliereservoir geplakt altijd goed zichtbaar en lekker makkelijk plaatsen.
De ATRE zorgt er oa. voor dat ie wat soepeler loopt en minder last heeft van dipjes
ik heb hem zelf op t oliereservoir geplakt altijd goed zichtbaar en lekker makkelijk plaatsen.
De ATRE zorgt er oa. voor dat ie wat soepeler loopt en minder last heeft van dipjes
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Een voordeliger Gear indicator wordt door mij gemaakt en aangeboden voor 62€.
Eenvoudige montage en klein van afmeting. 34X24X16mm
aansluiting 12V en 1 signaaldraad op een bestaande draad van de DL650
www.boetisa.nl of www.mopama.eu
gr. Martin
Eenvoudige montage en klein van afmeting. 34X24X16mm
aansluiting 12V en 1 signaaldraad op een bestaande draad van de DL650
www.boetisa.nl of www.mopama.eu
gr. Martin
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Heren,
'Tzal wel aan mij liggen, maar ik snap het nut niet echt van een GI op een Strom.
Voor racers en circuitmotoren snap ik het nog, maar op een allroad?
Ik bedoel maar dat het mij saucisse zal zijn in welke versnelling ik rij: Als de motor teveel toeren maakt naar mijn goesting (hangt af van de rijstijl en wegsoort van het moment) ga ik een viteske hoger, draait ie te traag, dan gaak een versnellingske lager.
Ok, 'tis een leuke gadget. Maar echt nuttig? Fill me in guys, meschien dat ik er dan ook eentje aanschaf
'Tzal wel aan mij liggen, maar ik snap het nut niet echt van een GI op een Strom.
Voor racers en circuitmotoren snap ik het nog, maar op een allroad?
Ik bedoel maar dat het mij saucisse zal zijn in welke versnelling ik rij: Als de motor teveel toeren maakt naar mijn goesting (hangt af van de rijstijl en wegsoort van het moment) ga ik een viteske hoger, draait ie te traag, dan gaak een versnellingske lager.
Ok, 'tis een leuke gadget. Maar echt nuttig? Fill me in guys, meschien dat ik er dan ook eentje aanschaf
Spooky Action At A Distance !
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
OK, Ik weet niet hoe oud jou V strom is en ik weet dus niet of het ATRE verhaal bij mijn motor wel iets uithaalt.Jokapo schreef:waar laat je hem is maar hoe inventief dat je bent/wilt zijn.
ik heb hem zelf op t oliereservoir geplakt altijd goed zichtbaar en lekker makkelijk plaatsen.
De ATRE zorgt er oa. voor dat ie wat soepeler loopt en minder last heeft van dipjes
Dus wil ik graag reactie's ( ervaringen ) horen van V Stromrijders die motoren hebben van na 2007 die dat er op hebben gezet.
Dit omdat het blok vanaf 2007 is aangepast qua mapping en dubbele bougie's.
Heb begrepen dat de afmetingen van het kastje 3,5 bij 4,7 cm zijn, dus dat raak je niet zomaar kwijt.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Wullebolle schreef:Heren,
'Tzal wel aan mij liggen, maar ik snap het nut niet echt van een GI op een Strom.
Voor racers en circuitmotoren snap ik het nog, maar op een allroad?
Ik bedoel maar dat het mij saucisse zal zijn in welke versnelling ik rij: Als de motor teveel toeren maakt naar mijn goesting (hangt af van de rijstijl en wegsoort van het moment) ga ik een viteske hoger, draait ie te traag, dan gaak een versnellingske lager.
Ok, 'tis een leuke gadget. Maar echt nuttig? Fill me in guys, meschien dat ik er dan ook eentje aanschaf
Nuttig kun je alleen goed laten beoordelen door de gebruikers.
Vraag maar eens wie voortaan zonder wil
- DesertStrom
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 251
- Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
- Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
- Woonplaats: Uitgeest
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Ik had er eentje op een 650 uit 2008.
En als ik mijn Strom nog had gehad, dan zat de GiPro er zeker nog op.
Naar mijn gevoel was het blok te zuinig afgesteld, waarschijnlijk om de emissie-eisen te halen, wat resulteerde in een wat hikken / bokken bij laag toerental.
Vooral lastig bij langzame bochten zoals rotondes binnen de bebouwde kom, het gas een fractie verdraaien resulteerde in een duik of versnelling, en dat is gewoon niet lekker halverwege een bocht.
Met het kastje er tussen liep alles zo mooi soepel, als een heet mes door de boter zeg maar.
Ook is er een duidelijke verbetering bij het 'sportief' accelereren.
montage: heb een stripje aluminium wat verbogen, gaatje er in geboord en vast-geschroefd bij het schroefje van het 'kabel-doorvoer-beugeltje'. Kastje daarop vastgemaakt met een stukje klittenband.
En als ik mijn Strom nog had gehad, dan zat de GiPro er zeker nog op.
Naar mijn gevoel was het blok te zuinig afgesteld, waarschijnlijk om de emissie-eisen te halen, wat resulteerde in een wat hikken / bokken bij laag toerental.
Vooral lastig bij langzame bochten zoals rotondes binnen de bebouwde kom, het gas een fractie verdraaien resulteerde in een duik of versnelling, en dat is gewoon niet lekker halverwege een bocht.
Met het kastje er tussen liep alles zo mooi soepel, als een heet mes door de boter zeg maar.
Ook is er een duidelijke verbetering bij het 'sportief' accelereren.
montage: heb een stripje aluminium wat verbogen, gaatje er in geboord en vast-geschroefd bij het schroefje van het 'kabel-doorvoer-beugeltje'. Kastje daarop vastgemaakt met een stukje klittenband.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Gipro SO 4 met ATRE
De A-Tre functie en de rev delimiter van de Gipro vindt ik wel nuttig ja.Redhead schreef:[
Nuttig kun je alleen goed laten beoordelen door de gebruikers.
Vraag maar eens wie voortaan zonder wil
Maar gewoon een bakske dat je vertelt in welke versnelling je nu zit zonder de toegevoegde waarde van verbeterde lage toeren respons enz ...
Allee, ik bedoel, het is een leuk dingske dat wel, maar dat wijzigt je rijstijl, verbruik, etc toch niet? De Gipro wel natuurlijk
Spooky Action At A Distance !
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Gipro SO 4 met ATRE
maar dat wijzigt je rijstijl, verbruik, etc toch niet?
Ik dacht van wel. denk maar aan de keren dat je in de 5 reed terwijl de 6e makkelijk gebruikt kon worden.
Of alle keren dat je in de 6e wil schakelen terwijl je al in de 6e reed.
Waarom is op de meeste motoren een indicator nieuw afgeleverd? etc.
Trouwens mijn laatste reactie in dit topic van een ander.
Ik dacht van wel. denk maar aan de keren dat je in de 5 reed terwijl de 6e makkelijk gebruikt kon worden.
Of alle keren dat je in de 6e wil schakelen terwijl je al in de 6e reed.
Waarom is op de meeste motoren een indicator nieuw afgeleverd? etc.
Trouwens mijn laatste reactie in dit topic van een ander.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
verbruik is ook afhankelijk van jet rechterhand he
mijn verbruik is wel iets beter geworden na instal van de GIPro.
en zoals reeds eerder vermeld hij bokt/hikt minder snel
mijn verbruik is wel iets beter geworden na instal van de GIPro.
en zoals reeds eerder vermeld hij bokt/hikt minder snel
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Al weer heel veel over de GIPRO en ATRE systeem.
Ik heb dit in het voorjaar op mijn motor geplaatst en werkelijk je hebt eigenlijk een andere motor.
Niet qua aanzien natuurlijk, maar het rijden in de versnellingen 1 t/m 4 wordt een verademing.
Het snokken en stoten, zo noem ik het maar, is dan zo goed als weg. Ook de acceleratie verbeterd.
De plaatsing is aan de rechter schroef waar de kabel geleider ook aan vast zit.
Plaatje iets verder doorgebogen, groter gaatje en verder het blokje met klitteband bevestigd.
Natuurlijk ook makkelijk, als je weet in welke versnelling je rijdt en het verbruik is zuiniger geworden.
Kortom, ik ben erg tevreden. Mijn BR is van 2009.
Anton.
Ik heb dit in het voorjaar op mijn motor geplaatst en werkelijk je hebt eigenlijk een andere motor.
Niet qua aanzien natuurlijk, maar het rijden in de versnellingen 1 t/m 4 wordt een verademing.
Het snokken en stoten, zo noem ik het maar, is dan zo goed als weg. Ook de acceleratie verbeterd.
De plaatsing is aan de rechter schroef waar de kabel geleider ook aan vast zit.
Plaatje iets verder doorgebogen, groter gaatje en verder het blokje met klitteband bevestigd.
Natuurlijk ook makkelijk, als je weet in welke versnelling je rijdt en het verbruik is zuiniger geworden.
Kortom, ik ben erg tevreden. Mijn BR is van 2009.
Anton.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Dankje wel,Mr.BR schreef:Al weer heel veel over de GIPRO en ATRE systeem.
Ik heb dit in het voorjaar op mijn motor geplaatst en werkelijk je hebt eigenlijk een andere motor.
Niet qua aanzien natuurlijk, maar het rijden in de versnellingen 1 t/m 4 wordt een verademing.
Het snokken en stoten, zo noem ik het maar, is dan zo goed als weg. Ook de acceleratie verbeterd.
De plaatsing is aan de rechter schroef waar de kabel geleider ook aan vast zit.
Plaatje iets verder doorgebogen, groter gaatje en verder het blokje met klitteband bevestigd.
Natuurlijk ook makkelijk, als je weet in welke versnelling je rijdt en het verbruik is zuiniger geworden.
Kortom, ik ben erg tevreden. Mijn BR is van 2009.
Anton.
Ik heb er eentje besteld bij artowest dus daar is het nog even wachten op.
Jij hebt zeker de beugel verbogen waar de gaskabels doorheen lopen?
Gr. John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
John, ik heb de schroef gebruikt waar het beugeltje voor de gaskabel doorheen gaat.
Ik heb een aluminium plaatje gebruikt, die in een haakse hoek is gebogen.
De rest weet je. Succes met jouw plaatsing en als hij erop zit, doe dan nog eens verslag.
Wie weet komen we elkaar nog eens ergens tegen en kunnen we resultaten vergelijken.
Anton
Ik heb een aluminium plaatje gebruikt, die in een haakse hoek is gebogen.
De rest weet je. Succes met jouw plaatsing en als hij erop zit, doe dan nog eens verslag.
Wie weet komen we elkaar nog eens ergens tegen en kunnen we resultaten vergelijken.
Anton
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Dankje voor de toelichting en ik laat nog wel eens wat van mij horen zodra hij erop zit.Mr.BR schreef:John, ik heb de schroef gebruikt waar het beugeltje voor de gaskabel doorheen gaat.
Ik heb een aluminium plaatje gebruikt, die in een haakse hoek is gebogen.
De rest weet je. Succes met jouw plaatsing en als hij erop zit, doe dan nog eens verslag.
Wie weet komen we elkaar nog eens ergens tegen en kunnen we resultaten vergelijken.
Anton
De kans dat wij elkaar nog eens tegen komen is vrij groot denk ik, omdat ik bij je in de buurt woon.
Groet,
John.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
He Mannen
kunnen jullie eens een fotootje plaatsen als het klaar is
alvast bedankt
de Char
kunnen jullie eens een fotootje plaatsen als het klaar is
alvast bedankt
de Char
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Als het klaar is plaats ik wel even een foto, of MR. BR, moet even een foto plaatsen.de Char schreef:He Mannen
kunnen jullie eens een fotootje plaatsen als het klaar is
alvast bedankt
de Char
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Redhead
- DL650 berijder
- Berichten: 550
- Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
- Woonplaats: gem renkum
- Contacteer:
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Sorry, kan het niet laten
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
OK. het is toch duidelijk niet het gevraagdeRedhead schreef:Sorry, kan het niet laten
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Ik heb de Gipro ook gemonteerd. Ik heb hem aan mijn kloontje een stukje alu hoeklijn gemonteerd, netjes zwart gespoten. Hierop heb ik de klittenband geplakt en daarop de Gipro. De kabel is precies lang genoeg. Zo heb ik altijd goed zicht erop, de hoek is gemakkelijk instelbaar en kan hem langs mijn Zumo af nog precies zien. Apparaatje werkt perfect in het weergeven van de juiste versnelling. Over de overige eigenschappen kan ik niet echt duidelijk de voordelen merken. Het is niet negatief, maar merk volgens mij niet echt een andere motor. Zal hier nog wel eens mee gaan hobbyen (staat nou op 6).
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Kijk, met zo'n foto kunnen we tenminste iets hier was naar gevraagd.Brambo.650 schreef:Ik heb de Gipro ook gemonteerd. Ik heb hem aan mijn kloontje een stukje alu hoeklijn gemonteerd, netjes zwart gespoten. Hierop heb ik de klittenband geplakt en daarop de Gipro. De kabel is precies lang genoeg. Zo heb ik altijd goed zicht erop, de hoek is gemakkelijk instelbaar en kan hem langs mijn Zumo af nog precies zien. Apparaatje werkt perfect in het weergeven van de juiste versnelling. Over de overige eigenschappen kan ik niet echt duidelijk de voordelen merken. Het is niet negatief, maar merk volgens mij niet echt een andere motor. Zal hier nog wel eens mee gaan hobbyen (staat nou op 6).
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Ik vind het daar netter staan dan ergens aan het stuur geplakt. Daarnaast is dit dichter onder mijn zichtlijn. Als ik steeds naar het stuur moet kijken, als ik het schermpje wil zien, is mijn blik te lang van de weg af (ik ken mezelf) met alle gevolgen van dien. En daarnaast is een extra gear indicator sowieso niet mooi. Zo'n ding had gewoon in het dashboard geïntegreerd moeten zitten.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Ik heb hem gemonteerd op de motor, geprogrammeerd en ben gaan rijden.
Wat een verschil !!!!!!, ten eerste de gekozen versnelling wordt perfect weergegeven en dan het ATRE verhaal.
Wat een andere motor wordt het zeg, veel meer trekkracht, het is net alsof de motor veel meer "lucht"krijgt, hij trekt veel beter bij een lager toerental
en is gewoon een stuk sneller geworden, misschien niet op top maar de weg daar naar toe loopt veel soepeler.
Kort samengevat kan ik hem een ieder aanraden, je krijgt er een hele andere motor voor terug.
Eigenlijk zou het gewoon standaard op je V- strom moeten zitten.
Ik zal z.s.m. wel even een foto plaatsen.
John
Wat een verschil !!!!!!, ten eerste de gekozen versnelling wordt perfect weergegeven en dan het ATRE verhaal.
Wat een andere motor wordt het zeg, veel meer trekkracht, het is net alsof de motor veel meer "lucht"krijgt, hij trekt veel beter bij een lager toerental
en is gewoon een stuk sneller geworden, misschien niet op top maar de weg daar naar toe loopt veel soepeler.
Kort samengevat kan ik hem een ieder aanraden, je krijgt er een hele andere motor voor terug.
Eigenlijk zou het gewoon standaard op je V- strom moeten zitten.
Ik zal z.s.m. wel even een foto plaatsen.
John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Ik begin er meer en meer zin in te krijgen om me er ook eentje aan te schaffen
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Ich auch ...
Niet voor da cijferke dat de vitessen aanduidt, wel voor dat atre verhaal ... alle beetjes helpen.
Niet voor da cijferke dat de vitessen aanduidt, wel voor dat atre verhaal ... alle beetjes helpen.
Spooky Action At A Distance !
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Ik ben nog niet overtuigd. Mijn mapping is pas netje sherschreven door Hoegee, en dat was idd een verschil, maar of dit ook zal helpen?
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Hierbij de foto'sJohn007 schreef:Ik heb hem gemonteerd op de motor, geprogrammeerd en ben gaan rijden.
Wat een verschil !!!!!!, ten eerste de gekozen versnelling wordt perfect weergegeven en dan het ATRE verhaal.
Wat een andere motor wordt het zeg, veel meer trekkracht, het is net alsof de motor veel meer "lucht"krijgt, hij trekt veel beter bij een lager toerental
en is gewoon een stuk sneller geworden, misschien niet op top maar de weg daar naar toe loopt veel soepeler.
Kort samengevat kan ik hem een ieder aanraden, je krijgt er een hele andere motor voor terug.
Eigenlijk zou het gewoon standaard op je V- strom moeten zitten.
Ik zal z.s.m. wel even een foto plaatsen.
John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Ziet er helemaal niet slecht uit hé, zo ook de plaats waar je hem gemonteerd hebt.
Ben je tevreden over de blauwe kleur ?
Ben je tevreden over de blauwe kleur ?
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Gipro SO 4 met ATRE
^^Kimi40 schreef:Ziet er helemaal niet slecht uit hé, zo ook de plaats waar je hem gemonteerd hebt.
Ben je tevreden over de blauwe kleur ?
Gemonteerd op een goeie plek, nice!
Hoe groot (L*B*H) in millimeter is dat bakje?
Er staat op de Gipro site wel "1 inch display" maar dat zegt niks over het bakje.
En op welke versnelling staat ie ingesteld? EN hoe voel je een verschil?
Spooky Action At A Distance !
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Ik heb een beugel gemaakt van rvs en daar de gearindicator opgeplaatst.Kimi40 schreef:Ziet er helemaal niet slecht uit hé, zo ook de plaats waar je hem gemonteerd hebt.
Ben je tevreden over de blauwe kleur ?
Kleur blauw Ja beslist, kleurt leuk bij de motor.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Het kastje is 34 mm breed, 48 mm hoog en 25 mm dik.Wullebolle schreef:^^Kimi40 schreef:Ziet er helemaal niet slecht uit hé, zo ook de plaats waar je hem gemonteerd hebt.
Ben je tevreden over de blauwe kleur ?
Gemonteerd op een goeie plek, nice!
Hoe groot (L*B*H) in millimeter is dat bakje?
Er staat op de Gipro site wel "1 inch display" maar dat zegt niks over het bakje.
En op welke versnelling staat ie ingesteld? EN hoe voel je een verschil?
Tijdens de foto stond hij in zijn vrij dus 0 en hij staat gewoon op 6 versnellingen ingesteld.
Het TRE verhaal is ingesteld op 6, zoals vermeld in de documentatie.
En hoe het verschil merkbaar is, dat kun je hier boven wel lezen.
Let op, ik heb wel een 650 en geen 1000!!! dus daar geen ervaringen mee.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Merci voor de info ..John007 schreef: Het kastje is 34 mm breed, 48 mm hoog en 25 mm dik.
Tijdens de foto stond hij in zijn vrij dus 0 en hij staat gewoon op 6 versnellingen ingesteld.
Het TRE verhaal is ingesteld op 6, zoals vermeld in de documentatie.
Das toch al een redelijk groot ding.
Ik dacht van een metalen kraag te maken dat rond het slot past, met aan de ene zijde een stopcontact, en aan de andere kant de Gipro.
mmmm kga effe moeten meten en passen. Cut & paste en creatief met karton
Sorry, had niet in de gaten dat je verhaal hier ergens boven als stondEn hoe het verschil merkbaar is, dat kun je hier boven wel lezen.
Let op, ik heb wel een 650 en geen 1000!!! dus daar geen ervaringen mee.
Spooky Action At A Distance !
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Onlangs bij http://www.jaramoto.nl/ de Gipro met w/ATRE besteld en vandaag kwam de postbode hem afleveren. Trouwens goede ervaringen met Jaramoto, niets mis mee, een aanrader.
De Gipro is in diverse types leverbaar, voor de DL650 (2004+) moet je de S-04 hebben. Display kleur is verkrijgbaar in blauw of rood.
Na alle tips en truuks van het forum te hebben gelezen, de schuur in gedoken en de Gipro probleemloos geïnstalleerd.
Eerst het zadel eraf, achterrekje en vervolgens het linker zijpaneel gedemonteerd. De stekkers van de Gipro moet op beide witte stekkertjes worden aangesloten.
Ik heb de uitlezing op de linkerstuurhelft gemonteerd, leg eerst de kabel door het frame en zoals je hem hebben wil, en sluit dan pas de stekkers aan.
Aangesloten en even netjes vastgezet.
De voedingskabel heb ik op de bruine kabel die naar het achterlicht gaat aangesloten en niet rechtstreeks op de accu. Dat heeft echt de voorkeur om leegtrekken van de accu te voorkomen.
Contact aan, geschakeld en de indicator werkt perfect. Daarna het kastje op stand '6' gezet, de aanbevolen stand voor de 650.
Heb de ATRE nog niet uitgetest en kunnen ervaren, maar dat zal niet lang op zich laten wachten.
De Gipro is in diverse types leverbaar, voor de DL650 (2004+) moet je de S-04 hebben. Display kleur is verkrijgbaar in blauw of rood.
Na alle tips en truuks van het forum te hebben gelezen, de schuur in gedoken en de Gipro probleemloos geïnstalleerd.
Eerst het zadel eraf, achterrekje en vervolgens het linker zijpaneel gedemonteerd. De stekkers van de Gipro moet op beide witte stekkertjes worden aangesloten.
Ik heb de uitlezing op de linkerstuurhelft gemonteerd, leg eerst de kabel door het frame en zoals je hem hebben wil, en sluit dan pas de stekkers aan.
Aangesloten en even netjes vastgezet.
De voedingskabel heb ik op de bruine kabel die naar het achterlicht gaat aangesloten en niet rechtstreeks op de accu. Dat heeft echt de voorkeur om leegtrekken van de accu te voorkomen.
Contact aan, geschakeld en de indicator werkt perfect. Daarna het kastje op stand '6' gezet, de aanbevolen stand voor de 650.
Heb de ATRE nog niet uitgetest en kunnen ervaren, maar dat zal niet lang op zich laten wachten.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Kun je naast je ervaring met de Atre ook nog een fotootje plaatsen van de display op je dashboard?
Thanks.
Thanks.
Spooky Action At A Distance !
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Hier dan een fotootje, je ziet de uitlezing van de versnelling op de linkerstuurhelft.
Nog eventjes wachten op de nieuwe spiegels en na de montage hiervan wordt het uitleeskastje definitief vastgezet. Dat doe ik dan met (het erbij geleverde) dubbelzijdig plakband, op het stuur en op de handkap.
De bekabeling zit al vast met kabelbindertjes, niet te strak want bij maximale stuuruitslag naar rechts moet het natuurlijk wel voldoende ruimte hebben.
Nog eventjes wachten op de nieuwe spiegels en na de montage hiervan wordt het uitleeskastje definitief vastgezet. Dat doe ik dan met (het erbij geleverde) dubbelzijdig plakband, op het stuur en op de handkap.
De bekabeling zit al vast met kabelbindertjes, niet te strak want bij maximale stuuruitslag naar rechts moet het natuurlijk wel voldoende ruimte hebben.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Hoi hoi gister ook de gipro met atre geinstalleerd
Besteld bij jaramoto (jan gesproken ivm voorraad super nette service.aanrader dus)
Werkt super en idd een merkbaar verschil
Nog even wat installatie tips:
je koffer rek hoef niet helemaal los hoor
Allen de bout die bij de zijkap zit los draaien is genoeg
Dan de drukkertjes onder er even uit halen en je hebt
Genoeg speeling om de stekkers om te pluggen
Aftappen van de geschakelde plus is NIET nodig
Hij kan rechtstreeks op de + vd accu
Want hij gaat uit indien het contact uit gaat
Scheelt een hoop tijd!
Besteld bij jaramoto (jan gesproken ivm voorraad super nette service.aanrader dus)
Werkt super en idd een merkbaar verschil
Nog even wat installatie tips:
je koffer rek hoef niet helemaal los hoor
Allen de bout die bij de zijkap zit los draaien is genoeg
Dan de drukkertjes onder er even uit halen en je hebt
Genoeg speeling om de stekkers om te pluggen
Aftappen van de geschakelde plus is NIET nodig
Hij kan rechtstreeks op de + vd accu
Want hij gaat uit indien het contact uit gaat
Scheelt een hoop tijd!
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Vandaag een glpro S04 ontvangen en bij montage blijkt deze niet te passen op de diagnosestekker aan rechterzijde. IK had via dit forum begrepen dat dat de bedoeling was.
Ik heb een DL van 2010 met ABS. op andere sites zie ik dat de s01 de juiste is. Wie heeft er nu gelijk.
het enige wat ik nu heb is een Gipro s04 met 4 polige stekker die niet past op de 6 polige stekker van de DL.
Ik ben van plan het bestelde terug te sturen. Wie weet het antwoord ?
Grt
Sjoerd
Ik heb een DL van 2010 met ABS. op andere sites zie ik dat de s01 de juiste is. Wie heeft er nu gelijk.
het enige wat ik nu heb is een Gipro s04 met 4 polige stekker die niet past op de 6 polige stekker van de DL.
Ik ben van plan het bestelde terug te sturen. Wie weet het antwoord ?
Grt
Sjoerd
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Sjoerd,
Heb je wel de juiste stekker te pakken op de motor?
De stekker bevindt zich onder het linker paneel voor zover ik het mij herinner.
Heb je wel de juiste stekker te pakken op de motor?
De stekker bevindt zich onder het linker paneel voor zover ik het mij herinner.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7566
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Hij moet ook niet op de diagnosestekker. En inderdaad aan de linkerkant, niet rechts. De stekker waar je de Gipro vanaf takt zit links onder het zadel ter hoogte van de accu tussen het frame en het smalle kuipdeel. De rode draad zit op de bruine van het achterlicht aangesloten (zo had ik het zitten) en dan moet er nog eentje op de min (van de accu of een mindraad ergens in de motor). Helaas heb ik geen foto's meer en die op het forum zijn verdwenen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Mannen bedank voor jullie reactie. Ik ben begonnen aan de rechterzijde , vermoedde al direct dat ik fout zat. Zoeken via Google leverde een beschrijving op dat ik de diagnoisestekker met zwarte kap kon gebruiken.
Blijkt dus niet ... Vandaag maar de linkerkant bekijken.
Blijkt dus niet ... Vandaag maar de linkerkant bekijken.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Pulg en play ...ja ja stekker wel gevonden en moet jevtoch op zoek naar 12 v . En daar haak ik af. Niks plug en play . Halve achterkant uit elkaar en dan nog zoeken naar spanning. Dat gaat me mijn kennis te boven. Rechtstreeks op accu werkt niet want hij gaat niet meer uit. .
Jammer bij plug en play verwacht ik iets anders. Dus retour afzender.....
Had graag gezien in welke versnelling ik reed=verpestte ex-BMW rijder
Jammer bij plug en play verwacht ik iets anders. Dus retour afzender.....
Had graag gezien in welke versnelling ik reed=verpestte ex-BMW rijder
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7566
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Zoals ik in mijn vorige bericht al schreef; De rode draad zit op de bruine van het achterlicht aangesloten (zo had ik het zitten) en dan moet er nog eentje op de min (van de accu of een mindraad ergens in de motor). Dan is hij geschakeld aangesloten op je achterlicht (de plus) en de min kun je willekeurig van een zwarte met witte streep aftakken. Beide eenvoudig met een aftakklemmetje dat je simpel met een (waterpomp)tang kunt dichtknijpen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Dat dacht ik ook. Ik lees al verschil met die gipro van mij. Ik heb alleen een rood draadje en geen Min draad . Verder is de bedrading richting het achterlicht mooi verpakt tot in het kontje, en daar allen zwarte of zwarte witte draden. Geen bruine.... Jammer . En dat aftakklemmetje zit er wel bij maar ik weet niet op welk draad ik hem moet zetten . Ook moet je aardig lenig zijn met je handen om bij het achterlicht te komen. Dus echt geen plug en play zoals in dit forum heb gelezen. En de beschrijving die ik erbij kreeg spreek ook van plug en play . Staat nergens dat ook op zoek moet naar 12 V....
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Nog even een aanvulling. Op advies van een kennis de plusdraad neergezet bij zekering. Hierdoor werkt nu alles naar behoren.
Een ieder bedankt voor hun input.
Grt Sjoerd
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Een ieder bedankt voor hun input.
Grt Sjoerd
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 25-04-2017, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Ik vond het niet echt lastig om te doen hoor!
Mooi dat het is gelukt
Mooi dat het is gelukt
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:42
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Zou iemand mij een hint kunnen geven wat ik fout doe, alles aangesloten alleen als ik nu contact aanzet gaat hij uit zet ik het contact uit gaat hij aan en het Rode draadje staat
rechtstreeks op de plus van de accu. ik heb de GPAT-S04 voor een Suzuki v-strom 650 uit 2008.
mijn dank zou groot zijn
rechtstreeks op de plus van de accu. ik heb de GPAT-S04 voor een Suzuki v-strom 650 uit 2008.
mijn dank zou groot zijn
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:42
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Re: Gipro SO 4 met ATRE
Probleem opgelost verkeerde stekkers gebruikt