*SPOED* pech in Oostenrijk!
*SPOED* pech in Oostenrijk!
Sta op dit moment in Zell am See en er komt olie uit de veerpoten. Wie weet er (toevallig) een motorzaak/garage in (de buurt van) Zell am See in Oostenrijk???
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Probeer dit eens :
Die Suche für zell am see (Österreich)Auto Rieger Kommanditgesellschaft
Adresse:
Bundesstrasse 64
5760 SaalfeldenTel.:
+43 (0) 6582 / 72 312
Fax.:
+43 (0) 6582 / 72 03 18
Email:
zweirad@auto-rieger.at" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes
Ton
Die Suche für zell am see (Österreich)Auto Rieger Kommanditgesellschaft
Adresse:
Bundesstrasse 64
5760 SaalfeldenTel.:
+43 (0) 6582 / 72 312
Fax.:
+43 (0) 6582 / 72 03 18
Email:
zweirad@auto-rieger.at" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes
Ton
- Bruintje
- DL650 berijder
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Hoogkarspel
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Niet lullig bedoelt maar heb je geen anwb ?
Het zou slecht zijn als je zonder hulp in het buitenland rond toert.
Het zou slecht zijn als je zonder hulp in het buitenland rond toert.
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Hallo Roel,
Ik heb er nog een voor je:
Ing. Rainer Schmid
Adresse:
Salzburger Strasse 88
5500 BischofshofenTel.:
+43 (0) 6462 / 22 59
Fax.:
+43 (0) 6462 / 22 59 28
Email:
office@treffpunkt-motorsport.atEntfernung" onclick="window.open(this.href);return false;:
33.38 km
Succes,
Ton
Ik heb er nog een voor je:
Ing. Rainer Schmid
Adresse:
Salzburger Strasse 88
5500 BischofshofenTel.:
+43 (0) 6462 / 22 59
Fax.:
+43 (0) 6462 / 22 59 28
Email:
office@treffpunkt-motorsport.atEntfernung" onclick="window.open(this.href);return false;:
33.38 km
Succes,
Ton
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Wellicht heb je hier iets aan:
ARBÖ Auto-, Motor- und Radfahrerbund Österreichsmaps.google.nl
Loferer Bundesstraße 50
5700 Zell am See, Österreich
06542 73335
Succes, ik hoop dat je sneliets vind zodat je weer op weg kunt.
Groet, Allard
ARBÖ Auto-, Motor- und Radfahrerbund Österreichsmaps.google.nl
Loferer Bundesstraße 50
5700 Zell am See, Österreich
06542 73335
Succes, ik hoop dat je sneliets vind zodat je weer op weg kunt.
Groet, Allard
niets is te gek, behalve op je bek.
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5150
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Ben benieuwd of de oproep geholpen heeft.......
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Hier een Suzukidealer;
Gregor Altendorfer GesmbH & Co KG
Brucker Bundesstraße 108
5700 Zell am See, Salzburg Österreich
+43 (0) 6542 / 57 383
Waarschijnlijk de kering van de vering lek. Suc6 met herstel en weer veilig thuiskomen.
Gregor Altendorfer GesmbH & Co KG
Brucker Bundesstraße 108
5700 Zell am See, Salzburg Österreich
+43 (0) 6542 / 57 383
Waarschijnlijk de kering van de vering lek. Suc6 met herstel en weer veilig thuiskomen.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Super bedankt voor de snelle info! Ik zal het doorgeven.
Ik hou jullie op de hoogt
Ik hou jullie op de hoogt
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
En mocht je nu geen keringen kunnen vinden:
Met een lekke vorkpoot kun je eigenlijk best naar huis rijden.
Je moet er natuurlijk niet mee strak over bergwegen proberen te rijden, maar snelweg is best wel te doen hoor.
Neem een oud T- shirt en scheur dat in repen.
Knoop die repen ergens aan de motor waar je er onderweg makkelijk bij kunt.
Knoop 1 reep om de lekkende vorkpoot (net onder de lekkage, bovenaan de onderpoot).
Die reep katoen absorbeerd de olie, die dan niet op je remschijf komt (met alle gevolgen van dien).
Op het moment dat het katoen verzadigd is verwissel je de doordrenkte reep met een verse.
Succes met rijden en goede terugreis gewenst.
Met een lekke vorkpoot kun je eigenlijk best naar huis rijden.
Je moet er natuurlijk niet mee strak over bergwegen proberen te rijden, maar snelweg is best wel te doen hoor.
Neem een oud T- shirt en scheur dat in repen.
Knoop die repen ergens aan de motor waar je er onderweg makkelijk bij kunt.
Knoop 1 reep om de lekkende vorkpoot (net onder de lekkage, bovenaan de onderpoot).
Die reep katoen absorbeerd de olie, die dan niet op je remschijf komt (met alle gevolgen van dien).
Op het moment dat het katoen verzadigd is verwissel je de doordrenkte reep met een verse.
Succes met rijden en goede terugreis gewenst.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Houdt ons op de hoogte ik ben benieuwd naar het vervolg.
Succes,Allard.
Succes,Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 21-03-2010, 12:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A - L0 - Kleur zwart
- Woonplaats: Tilburg
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Pech onderweg is altijd kl*t*
Maar nog succes met de reparatie, en nog een fijne vakantie toegewenst.
En hopelijk loopt het niet al teveel in de papieren.
Btw dyrck, Goede tip!
Maar nog succes met de reparatie, en nog een fijne vakantie toegewenst.
En hopelijk loopt het niet al teveel in de papieren.
Btw dyrck, Goede tip!
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
@ Rhino VStrom Ik heb het adres van de Suzukidealer doorgegeven. Hij is er naartoe geweest. Ik weet niet wat ze precies hebben gedaan.
Gelukkig zijn ze met een trailer naar Oostenrijk gegaan, dus ze hoeven niet terug op de motor.
Morgen komen ze terug. Volgens de laatste berichten gaat het nu goed.
Gelukkig zijn ze met een trailer naar Oostenrijk gegaan, dus ze hoeven niet terug op de motor.
Morgen komen ze terug. Volgens de laatste berichten gaat het nu goed.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Mwoah... dat is eiegnlijk wel zwakjes hoor.... 'k ben dit voorjaar nog vanuit Tjechië in een dag naar huis gereden....Roel schreef:Gelukkig zijn ze met een trailer naar Oostenrijk gegaan, dus ze hoeven niet terug op de motor.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Heerlijk, met een trailer naar een plek rijden waar je V redelijk fit met ronde banden (wat een lol,je banden vierkant rijden op een snelweg ) kunt uitlaten in een speeltuin van bochten en passenDyrck schreef:Roel schreef:
Gelukkig zijn ze met een trailer naar Oostenrijk gegaan, dus ze hoeven niet terug op de motor.
Mwoah... dat is eiegnlijk wel zwakjes hoor.... 'k ben dit voorjaar nog vanuit Tjechië in een dag naar huis gereden....
Ik heb ervaring met beiden en ik vind het een uitkomst, zo'n trailer.
groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Ik ben terug uit Oostenrijk. Ik heb met de kapotte veerpoot kunnen rijden. Ik heb zeker wat aan jullie reacties gehad. Ik ben uiteindelijk bij een Suz dealer in Saalfelden uitgekomen.
Fantastisch geholpen door deze gozer. Hierbij de gegevens voor het geval iemand in deze omgeving met panne komt te staan: Zweiradcenter Rieger, Lofererstr. 76, 5760 Saalfelden
Maar nu het hele verhaal:
Ik heb sinds kort (een paar weken) deze DL 1000 uit 2007. Ik heb er direct Akra's onder laten zetten en dus ook zo opgehaald toen ik hem kocht. De motor liep direct erg bokkerig. Zodanig dat er bij een constante snelheid van rond de 3000 toeren reglematig een knal te horen was. Ik ben er mee terug gegaan en er is mij gezegd dat ze de kleppen ruimer hadden gezet en dat het nu goed moest zijn. Toen ik naar huis reed voelde het idd wel wat beter maar zeker nog niet 100%.
Een dag later ben ik naar Oostenrijk gegaan met de V-Strom op een trailer. In Oostenrijk begon het dus met de kapotte kering van de veerpoot. Ik zat op een hoogte van ongeveer 800 meter. Toen we daar gingen rijden en ik kneep de koppeling in dan sloeg de motor soms af. Wat als gevolg heeft gehad dat ik op nat wegdek in een bocht op een bergpad een schuiver heb gemaakt. Motor slaat door het koppelen af vlak voor de bocht, koppling direct op komen, motor pikt niet aan, bijremmen en onderuit gaan.
Gelukkig lichte schade doordat de valbeugel zijn werk uitstekend heeft gedaan. Schade bestaat uit: kapot knipperlicht, versnellingspook, krasschade op kuipdelen. Wel gekneusde ribben aan overgehouden. Wederom naar Saalfelden (ik wist de weg nu toch) en hij heeft een knipperlicht vervangen en de versnellingspook tijdelijk weer bruikbaar gemaakt.
Bij thuiskomst startte de DL 1000 niet meer. Ik had het idee dat hij verzopen was. Na een paar keer proberen met tussenpozen van enkele uren en lang doorstarten, sloeg hij uiteindelijk aan.
Vraag: Wat kan ik laten doen aan het slechte lopen van deze motor?????
Fantastisch geholpen door deze gozer. Hierbij de gegevens voor het geval iemand in deze omgeving met panne komt te staan: Zweiradcenter Rieger, Lofererstr. 76, 5760 Saalfelden
Maar nu het hele verhaal:
Ik heb sinds kort (een paar weken) deze DL 1000 uit 2007. Ik heb er direct Akra's onder laten zetten en dus ook zo opgehaald toen ik hem kocht. De motor liep direct erg bokkerig. Zodanig dat er bij een constante snelheid van rond de 3000 toeren reglematig een knal te horen was. Ik ben er mee terug gegaan en er is mij gezegd dat ze de kleppen ruimer hadden gezet en dat het nu goed moest zijn. Toen ik naar huis reed voelde het idd wel wat beter maar zeker nog niet 100%.
Een dag later ben ik naar Oostenrijk gegaan met de V-Strom op een trailer. In Oostenrijk begon het dus met de kapotte kering van de veerpoot. Ik zat op een hoogte van ongeveer 800 meter. Toen we daar gingen rijden en ik kneep de koppeling in dan sloeg de motor soms af. Wat als gevolg heeft gehad dat ik op nat wegdek in een bocht op een bergpad een schuiver heb gemaakt. Motor slaat door het koppelen af vlak voor de bocht, koppling direct op komen, motor pikt niet aan, bijremmen en onderuit gaan.
Gelukkig lichte schade doordat de valbeugel zijn werk uitstekend heeft gedaan. Schade bestaat uit: kapot knipperlicht, versnellingspook, krasschade op kuipdelen. Wel gekneusde ribben aan overgehouden. Wederom naar Saalfelden (ik wist de weg nu toch) en hij heeft een knipperlicht vervangen en de versnellingspook tijdelijk weer bruikbaar gemaakt.
Bij thuiskomst startte de DL 1000 niet meer. Ik had het idee dat hij verzopen was. Na een paar keer proberen met tussenpozen van enkele uren en lang doorstarten, sloeg hij uiteindelijk aan.
Vraag: Wat kan ik laten doen aan het slechte lopen van deze motor?????
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Daar ben ik lid van, incl.vervangend vervoer. Maar ik wilde toch liever met mijn eigen motor rijden door de Alpen.Bruintje schreef:Niet lullig bedoelt maar heb je geen anwb ?
Het zou slecht zijn als je zonder hulp in het buitenland rond toert.
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Mooi lullig verhaal man. Ik hoor veel goede verhalen over Hoege (even zoeken op het forum). Ik zou daar zeker langs gaan en je kent je motor niet meer terug als ik het zo lees. Belangrijkste is dat je er zelf redelijk goed af bent gekomen de rest is maar materie en vervangbaar. Ik west je sterkte bij het herstel (jezelf en de V).
Groet, Allard.
Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Heb je ook helemaal gelijk in hoor, ik maakte maar een geintje (zie smilies)V-Stoom schreef:Heerlijk, met een trailer naar een plek rijden waar je V redelijk fit met ronde banden (wat een lol,je banden vierkant rijden op een snelweg ) kunt uitlaten in een speeltuin van bochten en passenDyrck schreef:Roel schreef:
Gelukkig zijn ze met een trailer naar Oostenrijk gegaan, dus ze hoeven niet terug op de motor.
Mwoah... dat is eiegnlijk wel zwakjes hoor.... 'k ben dit voorjaar nog vanuit Tjechië in een dag naar huis gereden....
Ik heb ervaring met beiden en ik vind het een uitkomst, zo'n trailer.
groet, Allard.
Ben zelf eens met de motor op de trein naar Z-Frankrijk gereden: Geweldig systeem.
's Middags in Rozendaal op de trein en 24 uur later reden we richting de Pyreneeën.
@Roel:
Goed dat je er nog redelijk onbeschadigd uitgekomen bent.
Een motor die spontaan afslaat, kun je niet hebben.
Z.s.m. op de testbank dus!
Succes en beterschap!
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
No hard feelings hoorDyrck schreef:V-Stoom schreef:
Dyrck schreef:
Roel schreef:
Gelukkig zijn ze met een trailer naar Oostenrijk gegaan, dus ze hoeven niet terug op de motor.
Mwoah... dat is eiegnlijk wel zwakjes hoor.... 'k ben dit voorjaar nog vanuit Tjechië in een dag naar huis gereden....
Heerlijk, met een trailer naar een plek rijden waar je V redelijk fit met ronde banden (wat een lol,je banden vierkant rijden op een snelweg ) kunt uitlaten in een speeltuin van bochten en passen
Ik heb ervaring met beiden en ik vind het een uitkomst, zo'n trailer.
groet, Allard.
Heb je ook helemaal gelijk in hoor, ik maakte maar een geintje (zie smilies)
Ben zelf eens met de motor op de trein naar Z-Frankrijk gereden: Geweldig systeem.
's Middags in Rozendaal op de trein en 24 uur later reden we richting de Pyreneeën.
Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: *SPOED* pech in Oostenrijk!
Beetje lekkage kan geen kwaad. Kun j ebest een eindje mee doorrijden dus niet gelijk SPOED gaan roepen....
Mijne begonnen ook te lekker in de Ardennen en 2 maanden later heb ik alles eens vervangen. Probleem was bij mij echter iets gecompliceerder. Door de putjes van de roest op mijn binnenpoten sloegen de (nog net doro de vorige eigenaar vervangen) keringen weer lek. Oftewel ik moest nieuwe binnenpoten hebben. Dure aangelegenheid als je dit bij een suzuki dealer laat doen. Kun je beter zelf je onderdelen bestellen bij HK oid... en er net zoals ik wilbers binnepootjes in (laten) zetten. Verschil tussen Wilbers (140 euro per stuk) en suzuki origineel en dus met kan op roest (305 euro per stuk) vond ik groot genoeg om niet voor origineel te gaan. En als alles toch open ligt zet er dan ook gelijk progressieve vering in.
Mijne begonnen ook te lekker in de Ardennen en 2 maanden later heb ik alles eens vervangen. Probleem was bij mij echter iets gecompliceerder. Door de putjes van de roest op mijn binnenpoten sloegen de (nog net doro de vorige eigenaar vervangen) keringen weer lek. Oftewel ik moest nieuwe binnenpoten hebben. Dure aangelegenheid als je dit bij een suzuki dealer laat doen. Kun je beter zelf je onderdelen bestellen bij HK oid... en er net zoals ik wilbers binnepootjes in (laten) zetten. Verschil tussen Wilbers (140 euro per stuk) en suzuki origineel en dus met kan op roest (305 euro per stuk) vond ik groot genoeg om niet voor origineel te gaan. En als alles toch open ligt zet er dan ook gelijk progressieve vering in.