Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

...
TooTall

Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door TooTall »

Zodus!

Afbeelding

Ik heb al véél dingen aan mn Strom gedaan...Ik zit nu aan mijn 4de ruitje (de standaard Suzuki niet meegeteld) en ik heb al een fortuin uitgegeven aan extraatjes. Ieder zijn meug, zeker?

Van turbulentie heb ik nooit echt grote problemen gehad. Vooral omdat ik wist dat het probleem bestond, voordat ik de Strom had. Ik heb ook met het Euro Shorty schermpje gereden, wat van de Strom effectief een naked bike maakt. Maar dat was het voor mij toch niet. Grotere ruiten zoals de Givi waren net iets té, tot ik uitkwam bij de MRA touring met flipupje. Deze was wel goed, vooral dat spoilertje is waanzinnig effectief. Maar, het getinte scherm was toch ook niet alles. Dus weer een ander schermpje gezocht, deze keer de V-Stream.

Ik had niets te doen op een Zaterdag, en na nogmaals te hebben gelezen "het zijn toch de spiegels hoor!!" dacht ik van dat eens te testen. De spiegels afgedraaid, en een stukje gaan rijden. En ja hoor! Het ZIJN weldegelijk de SPIEGELS!

Dus maar snel een ander setje spiegels besteld. Op de Amerikaanse fora zijn de KTM Superduke spiegels wel populair, dus op Ebay uitgekomen bij een Duitse verkoper. Je hebt 2 spiegels nodig (deuh), en 2 adaptertjes. Totaal met verzendkosten kwam op 67.60€. Besteld + betaald op 8 April, 14 April in de bus.

Bij het installeren van de spiegels een lelijke verrassing...bij 1 van de spiegels zat de moer (linksdradig...) zo ver omhoog geschroefd dat de schroefdraad er in stukjes onderuit kwam vallen...Na een tripje naar de doe-het-zelver dat kunnen oplossen, denk dat het een QC-probleempje was bij de fabrikant...nuja.

Afbeelding

De spiegels zelf zijn heel degelijk gemaakt. Vastzetten en afstellen is geen probleem. Ze lijken op het eerste zicht héél klein, maar wacht met het te beoordelen tot je gaat rijden. Op de weg zijn ze een fractie kleiner dan de OEM spiegels, maar niet merkbaar. Geen trilproblemen, geen losdraaien ofzo, niets.

Afbeelding

Het grootste verschil is echter het dramatisch afnemen van turbulentie. Op de foto is te zien dat ze niet écht veel lager staan dan de OEM spiegels, maar toch is het verschil heel goed merkbaar. Ik dénk dat de iets meer afgeronde vorm er voor iets tussenzit. In ieder geval, nu met het nieuwe ruitje 100+ met het visier open :) Helemaal geen turbulentie meer!

Heb je problemen met turbulentie, ik raad je aan, draai de spiegels eens af! Je gaat verstomd staan!

Links;

Spiegels
Adapter HIER HEB JE ER 2 VAN NODIG!!!

Voor de mensen die zelf willen zoeken, dit zijn de officiële KTM partnummers;

58712040000 Left side mirror
58712041000 Right side mirror
58412040050 Mirror support
Strombo

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Strombo »

Beste TooTall, ik zie dat je de spiegels op een extra onderdeeltje hebt staan waardoor ze verder naar boven en naar buiten komen te staan. Mag ik vragen wat dat is? Ik heb de bedoelde spiegels en adapterstukjes op e-bay besteld en zal mijn ervaringen posten zodra ze op de motor zitten. Minder turbulentie zou niet gek zijn, ook ik rij graag met het vizier open. :-)}
:D
Snipes

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Snipes »

Ik had je eerdere topic ook al vol belangstelling gevolgd omdat ook ik helemaal gek wordt van de turbulentie en dat begint zwaar irritant te worden :frusty: . Ik heb inmiddels het vstream ruitje besteld en ga dan met dezelfde setting als jou rijden. Ik hoop dat het beter wordt en de spiegels die jij voorstelt ga ik dan mogelijk ook bestellen. Ik ga eerst het ruitje met kloontje proberen.

Je topics over dit onderwerp zijn in ieder geval erg duidelijk, helemaal top :!:
TooTall

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door TooTall »

Geen dank ;)

Mijn spiegels staan op de zgn "Mirror Extenders" van Rich Richland. Ze verplaatsen de spiegels een redelijk eind naar buiten.

Die kerel maakt een ton aan accessoires voor de Strom. Ikzelf heb er een heleboel bij gekocht al. Hij is actief op het Amerikaans VSRI forum.

LINK NAAR DE THREAD OP VSRI

Zowel voor DL650 als DL1000.

DL1000; 29 USD + 9USD shipping = 38USD
DL650; 33USD + 9USD shipping = 42USD

Je kan er zelfs bestellen met een RAM mount erbij, voor een GPS houder of een camera te plaatsen.

Afbeelding

Voor te bestellen, gewoon een betaling verzenden met Paypal naar rickhughes805@hotmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;, en bij de comments zetten wat je wilt.

Je moet trouwens maar HIER eens kijken. Dat is een sectie van het VSRI forum speciaal voor leden die spulletjes verkopen voor de Strom. Dezelfde kerel maakt ook een dashboardje voor rond het contactslot, een GPS mount, een forkbrace,... Je kan er echt véél stuff vinden.
Strombo

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Strombo »

Oké, de mirror extenders er ook nog maar bij besteld. Het was zulk mooi weer vandaag.... :wink: Dan rij ik straks met het Suzuki winsscherm (Vario), met kloontje in de hoogste stand en 2 Supderduke spiegels op mirror extenders :-)} Ik laat weten wat het resultaat was.
:D
Dgr

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Dgr »

Dit topic ga ik onthouden, kan nog wel eens nuttig zijn als de MRA gemonteerd is :wink:
Bedankt voor de tip en de linkjes in ieder geval!
Stromtrooper

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Stromtrooper »

Strombo schreef:Oké, de mirror extenders er ook nog maar bij besteld. Het was zulk mooi weer vandaag.... :wink: Dan rij ik straks met het Suzuki winsscherm (Vario), met kloontje in de hoogste stand en 2 Supderduke spiegels op mirror extenders :-)} Ik laat weten wat het resultaat was.
:D
Deze van Strombo lijkt voor mij wel een goede test... gezien het dan de zelfde configuratie zou zijn wat ik heb
In het voorbeeld wordt er gebruikt gemaakt van andere handvatkappen, spiegel extenders een mega grote ruit...
Turbulentie hangt af van vele faktoren... de extenders alleen kan al veel schelen.

Maar eigenlijk heb ik met mijn vario windscherm en kloontje al niet echt meer last van turbulentie... ruis.. ja dat wel.....en ja turbulentie komt terug tegen pakweg 180 km/u... maar goed waar lu ...en we dan nog over!!

Ben benieuwd!
Snipes

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Snipes »

Zo zie je maar weer dat er zoals inmiddels heel veel besproken niet echt een panklare oplossing is maar dat het meer trail en error is.... Kloontje en vario is voor mij bijvoorbeeld geen oplossing..... Ervaringen en nieuwe experimenten zijn daarom erg handig om te delen..... Zodra ik een oplossing van mijn probleem heb aangaande de turbulentie zal ik die uiteraard plaatsen.....
Brambo.650

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Brambo.650 »

Ik heb gisteren een proefrit gemaakt zonder spiegels. Dit scheelde wel degelijk in het lawaai. Het is trouwens wel erg k*t om zonder spiegels te rijden. Je mist ze pas echt als ze je niet hebt. Daarna heb ik mijn kloontje van de middelste naar de hoogste stand verplaatst en dit scheelt al flink, vooral in de wind op je vizier (duh).

Daarnet via paypal de betaling gedaan aan MTS-shop.de voor een set van deze spiegels. Ik vind ze mooier dan de standaard spiegels en de positieve commentaren die ik op verschillende sites lees zijn erg vertrouwenwekkend in de reductie van het lawaai. Even afwachten wanneer het binnen komt. Deze site is dezelfde als die in de OP op eBay, maar de prijs op zijn website is nog iets lager (1,50) dan op eBay, dus een e-mailtje is de moeite waard. Zodra ze gemonteerd zijn, zal ik de resultaten hier wel melden.
Keinu

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Keinu »

Ik zit aandachting dit verhaal te lezen.
Wil uiteindelijk toch ook van dat windgeruis rond mijn helm af.
Ik ga het een deze dagen even zonder spiegels proberen.

De spiegel verbreders heb ik ook.
Gehaald bij Polo-motorad in Duitsland.

https://www.polo-motorrad.de/de/spiegel ... -9937.html

Ook zat spiegels daar. Misschien zit daar wat bij.

Groetjes Lex
Strombo

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Strombo »

Hmmm.... De verloopjes van M10 naar M8 zijn binnen, maar de spiegels uit Duitsland nog niet. Nou ja, nog maar even afwachten.

De verbreders uit de VS heb ik al wel binnen. Ik zou nog niet durven beweren dat het heel veel turbulentie scheelt maar het zicht in de spiegels is er wel heel erg veel beter van geworden. Gezien de kwaliteit van deze gadget, de snelle en correcte afhandeling van de zaak en de enorme verbetering van het zicht naar achter kan ik deze sowieso iedereen aanraden. Prima!
:D
RobertB

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RobertB »

Brambo.650 schreef:Ik heb gisteren een proefrit gemaakt zonder spiegels. Dit scheelde wel degelijk in het lawaai. Het is trouwens wel erg k*t om zonder spiegels te rijden. Je mist ze pas echt als ze je niet hebt. Daarna heb ik mijn kloontje van de middelste naar de hoogste stand verplaatst en dit scheelt al flink, vooral in de wind op je vizier (duh).

Daarnet via paypal de betaling gedaan aan MTS-shop.de voor een set van deze spiegels. Ik vind ze mooier dan de standaard spiegels en de positieve commentaren die ik op verschillende sites lees zijn erg vertrouwenwekkend in de reductie van het lawaai. Even afwachten wanneer het binnen komt. Deze site is dezelfde als die in de OP op eBay, maar de prijs op zijn website is nog iets lager (1,50) dan op eBay, dus een e-mailtje is de moeite waard. Zodra ze gemonteerd zijn, zal ik de resultaten hier wel melden.
hoi brambo,

heb je de spiegels al binnen? Ik heb ze gisteren besteld. Ben erg benieuwd naar de resultaten.

groet

Robert
Brambo.650

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Brambo.650 »

Ja. Spiegels heb ik vorige week zaterdag binnengekregen. Meteen erop geschroefd en 's middags een proefrit. Turbulentie is niet helemaal weg, maar ik kan veel gemakkelijker met mijn vizier open rijden (MRA Vario op hoogste legale stand met kloontje). Het zicht in de spiegels vind ik ook maar marginaal slechter. Ze zijn lekker helder en trillen niet veel meer als de originelen. Ik heb ze niet op spiegelverbreders staan en heb ook niet het idee dat ik dat nodig heb.

Daarnaast vind ik de looks flink verbeterd (even geen foto van) ten opzichte van de grote spiegels op die stengels. Succes met jouw montage en we horen graag je reactie.
RobertB

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RobertB »

hoi forum leden,

Ik heb ook de spiegels vandaag binnengekregen. Heb alleen een set teveel besteld!!!! :evil: "alleen de spiegels, de adapters heb ik er gewoon twee van besteld."
Dus als er nog medestrommers zijn die ze willen aanschaffen, voor 20,- eur mag je ze ophalen.
Ik ben woonachtig in Rotterdam.

groet

Robert ZIJN REEDS GERESERVEERD VOOR DE ÉÉN OF VOOR DE ANDER, DUS VERKOCHT!!!!!!!!!!
RobertB

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RobertB »

hoi allemaal

orginele spiegels vervangen door de KTM spiegels. Ik merk wel degelijk verschil. Ook de mirror extenders maar besteld in amerika bij
rickhughes805@hotmail.com" onclick="window.open(this.href);return false; Is niet echt nodig, maar het lijkt me wel makkelijk.
Nu nog wachten op mn kloontje.

even wat gegevens.

lengte 1.90
standaard 650 zadel
vario ruit 1 standje omhoog, spoilertje op hoogste stand.

groet

Robert
Strombo

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Strombo »

Vandaag gereden met de nieuwe spiegels en verbreders. Het zicht naar achteren is heel goed en het is naar mijn idee (vooral als ik geen zijwind of turbulentie van ander verkeer heb) toch duidelijk stiller en rustiger. Beter dan dit zal het voor mij op de Strom wel niet worden. :D
Zowel over de leverancier van de spiegels en adapters als de verbreders niets te klagen. Prima en snelle afhandeling.

Ben eigenlijk wel tevreden met de spiegels en denk niet dat de originele er meer op komen. Bedankt voor tip voor deze leuke gadgets. :D

Kloontje in hoogste stand
Vario schermpje in hoogste stand
DL1000 met hoog zadel
1,98m ikzelf
Spiegelverbreders uit dit draadje
Spiegels uit dit draadje.

Wat mij betreft: Myth Confirmed. :-)}
RobertB

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RobertB »

RobertB schreef:hoi allemaal

orginele spiegels vervangen door de KTM spiegels. Ik merk wel degelijk verschil. Ook de mirror extenders maar besteld in amerika bij
rickhughes805@hotmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Is niet echt nodig, maar het lijkt me wel makkelijk.
Nu nog wachten op mn kloontje.

even wat gegevens.

lengte 1.90
standaard 650 zadel
vario ruit 1 standje omhoog, spoilertje op hoogste stand.

groet

Robert
mirror extenders en kloontje ook gemonteerd. Heeeeeeeeeeeeerlijk!!!
Jan Bartels

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Jan Bartels »

ik volg dit draadje al een tijdje en loop er toch wel over te denken om ook andere spiegels met verloopstukje van m8 naar m10 en de verbreders aan te schaffen maar ik weet niet of ik allesbij 1 zaak kan bestellen of dat het bij verschillende verkopers moet gebeuren.
kan iemand mij verder helpen om dit ook te kunnen kopen.
RobertB

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RobertB »

Jan,

spiegels en adapters bij: MTS-shop.de
snelle levering.

mirror extenders heb ik besteld bij de man in amerika welke genoemd wordt in een paar topics terug. rickhugges@hotmail.com" onclick="window.open(this.href);return false; als ik me niet vergis.
Gewoon betaald via paypal en vermeld wat voor type. "1000 of 650" Had ze binnen 10 dagen in huis.

succes

Robert
RobertB

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RobertB »

RobertB schreef:Jan,

spiegels en adapters bij: MTS-shop.de
snelle levering.

mirror extenders heb ik besteld bij de man in amerika welke genoemd wordt in een paar topics terug. rickhugges@hotmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; als ik me niet vergis.
Gewoon betaald via paypal en vermeld wat voor type. "1000 of 650" Had ze binnen 10 dagen in huis.

succes

Robert
correctie Jan,
het moet zijn: rickhughes805@hotmail.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan Bartels

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Jan Bartels »

Hoi Robert
ik heb de mail die kant opgestuurd maar kreeg de eerste terug,maar heb je ook een voorbeeld.
gr
jan
RobertB

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RobertB »

ik zou zeggen, scrol naar boven en bekijk de eerder geplaatste foto's van een ander forum lid.
7Fingers

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door 7Fingers »

Ik lees hier wellicht de oplossing voor mijn probleem (KTM heeft ook brute spiegels die maar eens proberen)

grt,

7
Strommer

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Strommer »

Na 3 vervangruiten nu sinds een jaar de vstream en andere kleinere spiegels, heingericke (10€/st) en wordt nog steeds hoorndul vanaf 130 op snelweg. Ik meet zelf 192 cm maar heb een zeer lang bovenlichaam. Secundair cruisen,of lekker bochtjes afraggen is geen probleem. Ik rij altijd met mijn vizier open maar eenmaal op de snelweg is de pret rap uit. Als ik in de turbulentie van een wagen af andere motorrijder kom is het hek helemaal van de dam.
Nu moet ik zeggen, heb nog nooit met een motorfiets gereden waar dit wel goed was. Een gs met verhoogde ruit en mra-spoiler is ook huilen met de pet op. Een rt met de ruit in hoogste stand, no f* way.

Het zal met nooit lukken vrees is.
Of ik moet terug naked natuurlijk.
Snipes

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Snipes »

Naked rijden op een strom kan ook heel snel, alles eraf schroeven en :-)}
Strommer

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Strommer »

Doe ik soms, ik heb mijn origineel ruitje heel kort afgezaagd en zwart gespoten. Lekker vol in de wind !!!!
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door ABo »

Het kan aan mij liggen, maar ik heb sinds een paar dagen slankere spiegels (van Aprilia :shock: ) maar minder turbulentie heb ik wel.
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Stromtrooper

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Stromtrooper »

Snipes schreef:Naked rijden op een strom kan ook heel snel, alles eraf schroeven en :-)}
Naked rijden op een strom :?: :oops:
Snipes

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Snipes »

:D oke gevoelsmatig dan....... 8)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RedStrom »

Sinds 2 weken een 650 met origineel ruitje en spiegels.
Vanavond de 3 standen geprobeerd. Hoogste stand is voor mij het beste, maar het mag minder.
Iets naar voren gaan met mijn hoofd helpt heel goed, maar dat is geen prettieg houding om te rijden.
Gaat vooral om ruis, minder om turbulentie. Turbulentie heb ik bij de laagste en middelste stand wel. Ik ben 180cm.

Nu zie ik dat andere spiegels helpen. Ook tegen ruis?
En ik zie steeds "kloontje" genoemd worden. Wat is dat? Plaatjes?
En vario is er in meer uitvoeringen, of alleen MRA? Graag wat plaatjes en linkjes.

Zijn er ook mensen met een originele DL die geen problemen hebben/

BVD
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Sparkle Black Peter »

RedStrom schreef:Sinds 2 weken een 650 met origineel ruitje en spiegels.
Vanavond de 3 standen geprobeerd. Hoogste stand is voor mij het beste, maar het mag minder.
Iets naar voren gaan met mijn hoofd helpt heel goed, maar dat is geen prettieg houding om te rijden.
Gaat vooral om ruis, minder om turbulentie. Turbulentie heb ik bij de laagste en middelste stand wel. Ik ben 180cm.

Nu zie ik dat andere spiegels helpen. Ook tegen ruis?
En ik zie steeds "kloontje" genoemd worden. Wat is dat? Plaatjes?
En vario is er in meer uitvoeringen, of alleen MRA? Graag wat plaatjes en linkjes.

Zijn er ook mensen met een originele DL die geen problemen hebben/

BVD
RedStrom,

gebruik de 'zoekfuncie' rechts. krijg je een vloedgolf aan info.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
M.H.

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door M.H. »

Hoi Redstrom,

En als je je info hebt gevonden en gelezen en je hebt interesse in deze items, dan hoef je niet meer verder te zoeken :shock:
Ik heb namelijk een orginele kloontje van de firma Madstad, en een orginele Suzuki Vario-ruitje over :D (beide nog in hele goede staat)
Laat het me dan maar is weten of je geïnteresseerd bent in deze items.

Groet,
M.H.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RedStrom »

@ Rhino VStrom.
Inmiddels gevonden, en inderdaad. Heel veel info.

@M.H.
Ik heb wel interesse. Maar een paar :?: :?:
Weet je of het zal passen op mijn 2006 versie? Ik denk van wel, maar ben net nieuw hier.
Vario ruitje is complete ruit met opzetstuk, of alleen dat opzetstuk?
Hoe komt het dat je dit over hebt? Heb je geen problemen met turbulentie, of heb je een andere oplossing?
Je hebt ze wel gebruikt begrijp ik.
Prijs? PM of email welllicht.
:-)} :bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
M.H.

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door M.H. »

RedStrom,

je hebt een PM.

Groet,
Marcel
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Tulipan »

In een ander topic heeft Wisselstrom me overtuigd.
Na 4 maanden wachten op de bestelling, heb ik eindelijk de Kawa spiegels erop geschroeft.
Imitatie van Vicma prijs 47.00 per set.

Breder, dus beter zicht naar achteren.
Lager, ze zitten wat meer uit het zicht.
Luchtweerstand, minder, en dus merkbaar minder turbulentie.
Kwaliteit: glasranden zijn zichtbaar ( snijkant ).

Tot slot: Ik vind ze mooi bij de stijl van de motor passen.

http://img706.imageshack.us/img706/4003/img0004wta.jpg
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RedStrom »

Niet slecht. Jammer dat je zo lang moest wachten.
Je leest en hoort meer over goed resultaten met het wisselen van spiegels. Net als ruitjes.
Ik hoop dat Suzuki aandachtig meekijkt. :wink:

Maar als ik de foto zie vallen me de redelijke vlakke en grote handbeschermers op.
Iemand daar al mee geexperimenteerd?
Ze zitten wel een stuk lager.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
TooTall

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door TooTall »

Dat lijken mij de OEM Suzuki handbeschermers hoor.

Ikzelf heb de Acerbis set met metalen beugels eronder.
Afbeelding
Schildjes zijn iets kleiner. Met verwarmde handvaten heb ik totaal geen last van wind in de winter. Of het een verschil maakt in turbulentie durf ik niet echt zeggen, ik dénk het wel. Die van Suzuki zijn zo enorm groot, vierkant en hoekig dat ze wel een negatief effect moeten hebben. Ik vraag me af of deze fiets ooit door Suzuki in een windtunnel is getest. Als je kijkt naar de ervaring van de gebruikers, lijkt het weinig waarschijnlijk. Ruitje, spiegels, puntvormig dashboard, zelfs de vorm van de tank heeft een effect.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RedStrom »

En je hebt nu geen, weinig, een beetje, ... last van turbulentie en windruis?
Is het merkbaar beter geworden,zo dat het nu niet meer opvalt? :bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
TooTall

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door TooTall »

Je hebt duidelijk mijn intropost hier niet gelezen :mrgreen: ;

KLIK

Hierna heb ik de nieuwe Acerbis geïnstalleerd, en van mijn 6km rijervaring met de OEM kappen heb ik geen herinneringen meer (gelukkig :wink: )
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RedStrom »

:oops: :oops: :oops:
De titel zegt het natuurlijk al.
Als je de verschillende oplossingen leest merk je ook dat de een wat sneller tevreden is als de ander. Effe checke :mrgreen:

Ik heb nu een paar oplossingen, al dan niet gecombineerd:
- kloontje
- vario origineel of MRA scherm
- MRA touring scherm
- Vstream scherm
- andere handkappen Acerbis
- spiegels KTM, Kawa, Aprillia

Effe denke ... :roll:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
TooTall

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door TooTall »

Zet bij dat lijstje ook maar een goeie helm + oordoppen. Heb je zo'n Endurohelm zoals de Arai XD3 met een luifeltje aan, dan ben je meer gevoelig voor wind. Heb je een Schuberth C3 (zoals ik) dan heb je een ultra stille helm met nekgordijntjes die de wind nog feller stoppen. En goeie oordoppen dempen het windgeruis terwijl je toch de motor goed blijft horen (of net beter)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RedStrom »

Beste allemaal,

Willen jullie eens laten weten welke spiegels je hebt en hoe dat bevalt?
Ik zie zo her en der wat genoemd, maar misschien kunnen we het hier verzamelen.
TooTall heeft al de perfecte titel voor dit onderwerp bedacht. :worship:
Laat maar horen.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Tulipan »

Nou, laat ik dan beginnen:

Vario screen MRA
Kloontje
Spiegels Kawa Versys

Spiegels staan lager en merkbaar minder herrie aan het hoofd.
Tevens staan ze breder en heb nu een goed zicht naar achteren.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
M.H.

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door M.H. »

M.H. schreef:Hoi Redstrom,

En als je je info hebt gevonden en gelezen en je hebt interesse in deze items, dan hoef je niet meer verder te zoeken :shock:
Ik heb namelijk een orginele kloontje van de firma Madstad, en een orginele Suzuki Vario-ruitje over :D (beide nog in hele goede staat)
Laat het me dan maar is weten of je geïnteresseerd bent in deze items.

Groet,
M.H.

Kloontje en Vario-ruitje zijn verkocht aan Redstrom.
J.W.; heel veel rij-plezier hiermee.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RedStrom »

@M.H. : dank je, en dank je voor de service. :worship:
Leuk een collega V-Stromrijder te ontmoeten in het echt. :P

Leuke ritje van Winterswijk naar Utrecht: naked. Op de snelweg na een uur gaat de lol er wel een beetje af.
Maar van de snelweg af is naked rijden heel erg leuk. En zonder turbulentie. Ik ga dat zeker vaker doen.
Blijkt dat mijn HJC FS-Max goed opvalt, maar het ook goed doet. Lekker gespeeld met het zonnevizier.
Klep open, beetje dicht. Hij is niet superstil, maar meer dan voldoende. Al heb ik geen referentie. Wel oordopjes.

Terug van Utrecht naar Winterswijk. Met Madstad en Vario: geen turbulentie. Zeker tot 150 op de teller. Sneller niet gereden.
Paar standen geprobeerd, maar dat moet ik nog nader uitzoeken. Hoger en naar je toe die ruit. Dat helpt.
Voor de statistieken (@Viki): ik ben 1,80 en 81 kg, en heb standaard zadel en standaad veerinstellingen. En standaard spiegels.
Kentekens en verkeersborden goed te lezen. Wel veel ruis nog, maar dat is de lucht die tussen ruitje en spiegel doorkomt en tegen me lichaam komt.
Hou ik mijn hand rechts naast de linkerspiegel dan wordt het heel prettig stil.
Dus volgende ritje wordt er 1 zonder spiegels. En dan waarschijnlijk extenders en andere spiegels.

Best wel warm vandaag. Ook de eerste keer. Is te doen, maar de volgende broek wordt minder warm.
Wat je 2 weken en 1700 km rijplezier al niet aan ervaring opdoet. :o)
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RedStrom »

Vandaag eindelijk met ER6n spiegels (Kawasaki) gereden.
Er is merkbaar verschil. De stroom lucht die aan de zijkant van de ruit via de spiegel op de arm komt heeft geen last van de spiegel meer.
En dat is veel prettiger. Je merkt het echt. Veel natuurlijker, minder horten en stoten.

Tijdens testen vandaag met de verschillende spiegels bleek wederom dat met andere spiegels, en madstad+vario, geen turbulentie mogelijk is.
En wat rijd dat prettig zeg :P :P Het goede van de madstad+vario is dat je die naar de omstandigheden kan aanpassen.
Spiegels, madstad, vario: ze werken echt !!! Ik ging wel steeds sneller rijden. Waar eerst 100 veel was, rij je veel makkelijker 120-130.
Ik heb inmiddels in mijn helm iets achter de wangkussens gedaan zodat die nog beter aansluiten. Scheelt geluid.
Ik heb mijn gele ipv groene oordopjes in (die Alpine motosafe dingen). Hoor je de motor nog steeds lekker.
Al wat al: WAT EEN PRET !!! :mrgreen:

Echter vandaag bleek ook weer: ook al heb je alles goed, het blijft altijd een spel met de wind (hard, zacht, van voren, opzij of achteren), voorliggers (Fiat 500 of bus). Dan kan er toch wel turbulentie ontstaan in de zin dat je de letters op borden niet goed kunt lezen. Draai je de bocht om, of rij je langzamer of sneller, dan kan het weg zijn.
Ik ben nu helemaal happy met m'n spiegels, madstad, vario en helm en dus met mijn V-Strom.
Topkoffer zit er sinds vandaag ook op. Ik ben er helemaal klaar voor. Laat de kilometers maar komen.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Rock-a-Vinnie

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Rock-a-Vinnie »

Het is echt waar! Andere spiegels zijn de oplossing :D
Dank voor deze geweldige post!!

Vincent
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door V-Stoom »

Zou iemand voor mij willen meten hoe breed de motor wordt mat die ER6 spiegels erop. Dit in verband met de breette van mijn schuurdeur.

Alvast bedankt.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door RedStrom »

96cm tip-to-tip.
:D
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Dé oplossing voor turbulentie! Spiegels!

Bericht door Tulipan »

Ben effe naar de schuur gelopen met een rollermaatje:

Da´s gek, ik meet 94 cm ook tip tot tip !!! :shock:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie