Sinds 2 weken een DL650. 1600 km gereden.
Standaard ruitje uiteindelijk in hoogste stand (stand 3, niet 4 die ook schijnt te kunnen).
Da's nog niet genoeg. Turbulentie op de helm. Ik ben 1,80. Als ik naar het scherm toega verdwijnt de turbulentie.
Dat wordt dus een hoger ruitje of kloontje oid.
Met de hand een beetje zoeken naar de wind tijdens het rijden. Langs het scherm, boven, rechts, links.
En toen werd het links stiller. Niet de turbulentie op de helm (overigens niet extreem) maar het suizen links.
Ik heb altijd links meer ruis dan rechts (bij het oor ongeveer).
De combinatie van scherm en spiegel doet ook wat. Wat precies weet ik nog niet.
Maar als ik mijn hand rechts naast de linker spiegel hou, verdwijnt er aanzienlijk veel ruis links. Rechts heb ik dat effect niet en er ook minder last van.
Misschien omdat ik rechtsdragend ben?
Naast dit ziet iedereen geloof ik meer met de rechterspiegel dan met de linker. Ik wel, zeker als het gaat om wat er achter me zit.
Waar zitten dan de verschillen? Toch maar eens gemeten.
De linker spiegel (asje in de bevestiging) zit 24,5 cm vanaf einde stuur, en de rechter bijna 26,5 cm. Bijna 2 cm meer naar het midden dus.
En veel stiller.
Ik weet niet hoe ik de linker 'opschuif' naar het midden. De koppelingshendel zit er aan vast.
Misschien moeten ze wel naar buiten.
Ik heb nog niet zonder spiegels gereden. Is wel leuk om een keer te testen, maar zonder spiegels ga ik niet rijden.
Zouden extenders ook kunnen helpen? Voor minder ruis en turbulentie. Iemand ervaring?
En welke zijn dan de beste?
Rick Richland
http://www.vee-strom.com/blog/parts/ric ... rom-parts/ heeft ook mooie extenders.
Verhoogt de spiegels ook met 15mm. Terwijl ik het idee heb dat d espiegels juist lager moeten.
Misschien toch KTM, Kawa, Monster of Guzzi speigels er op zetten?
![we rijden... :-)}](./images/smilies/icon2_crossy.gif)