Tankpad verplaatsen of verwijderen

...
Plaats reactie
Udo van Dongen

Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Udo van Dongen »

Hallo allemaal,
Ik heb op onze V-strom bij de dealer een tankpad laten plakken toen we hem ophaalden (nadat we hem nieuw besteld hadden), echter die tankpad hebben ze te laag opgeplakt. Op dat moment heb ik er geen aandacht aan gegeven, en had het ook niet direct door. Maar nu steekt er op een paar plaatsen een randje uit en dat stoort me omdat er stof onder gaat zitten. Ik heb al gebeld of ze een idee hadden hoe die tankpad weer losgemaakt en eventueel iets hoger opgeplakt kon worden (zodat het smalle deel van de pad wel op de knik in de tank valt), maar er werd me verteld dat dit onmogelijk is, omdat een tankpad te vastgeplakt zou zitten en de lak wellicht zou beschadigen.
Is er iemand op het forum die wel eens een tankpad heeft verwijderd? En liefst ook nog opnieuw heeft vastgeplakt?

gr, udo
Snipes

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Snipes »

Het eerste wat mij zo binnen schiet is de tankpad eraf föhnen. Dus warm maken met een föhn en daarna voorzichtig verwijderen. Doordat de tankpad en het plaksel warm wordt is deze mogelijk zo te verwijderen. Dikke kans dat er plakresten achter blijven die je dan nog moet verwijderen. Het grootste risico is inderdaad dat je de lak mee gaat nemen maar dit risico kan mogelijk genoeg beperkt worden door het spul warm te maken.

IK HEB DIT ZELF NOG NOOIT GEDAAN DUS GEEN GARANTIES EN VOLLEDIG VOOR EIGEN RISICO !!

Je zou natuurlijk ook info kunnen vragen bij een bedrijf wat stickers op auto's plakt mogelijk dat zij nog tips hebben.
Udo van Dongen

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Udo van Dongen »

IK HEB DIT ZELF NOG NOOIT GEDAAN DUS GEEN GARANTIES EN VOLLEDIG VOOR EIGEN RISICO !!
Kijk en nu zoek ik dus iemand die er wel ervaring mee heeft, waarbij alles goed is afgelopen, want dit risico wil ik dus niet lopen, maar tis misschien wel een goed idee om een stickerbedrijf te contacten. kan ik ze gelijk eens vragen voor een leuk idee om de strom te bestickeren, want die van mij heb ik helemaal kaal laten maken
Gebruikersavatar
Bruintje
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Bruintje »

Ik heb het gedaan en is gelukt.
Wel met een verfbrander want de föhn werd niet warm genoeg. Natuurlijk niet vol op de tank want dan spat je lak er af.

De tankpad goed warm maken en kan je hem er heel rustig vanaf halen.
Echter krijg je wel het volgende probleem. De lijm blijft achter.
Probeer dit niet weg te boenen of weg te strijken als het nog warm is want dan krijg je allemaal strepen van lijm waar troep op komt te zitten.
Dit laatste heb ik nu. Ik zou dus weer mijn tankpad moeten verwijderen om die oude lijm er af te kunnen krijgen en daar heb ik geen zin in.

Hoe die rest lijm te verwijderen weet ik niet zo goed. Misschien een lijm oplosser maar ik denk dat dat niet zo goed is voor je lak.
Afbeelding
Strombo

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Strombo »

Ik heb het ook gedaan. Met de electrische verfverwijderföhn inderdaad. Een beetje voorzichtig met de hitte natuurlijk. De lijmresten verwijderd met stickerverwijderaar uit de bouwmarkt. Werkt prima. Dan goed ontvetten en de nieuwe tankpad erop. (Trouwens ook warm maken bij het er op plakken)

Omdat de pad bij mij ook te laag was geplakt en dus ook losliet, heb ik de oude teruggebracht naar de dealer en een nieuwe gevraagd. Als de pad 5 Euro zou kosten zou ik er niet moeilijk over doen, maar nu hij meer dan 25 Euro kost (heeeeele dure sticker)en door de dealer verkeert geplakt was heb ik een nieuwe gevraagd en gekregen. De gebruikelijke uitstekende service trouwens. Want het gaat er immers om hoe je een fout oplost en niet hoe deze is ontstaan. Wat dat betreft was ik wederom blij. :D

Nu ziet de tank er weer mooi uit. :D
Capri

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Capri »

Ik heb de motor een poosje in de zon gezet, en daarna met een gewone haarföhn in 5 minuten de tankpad eraf gehaald.
Even poetsen met een beetje siliconespray haalt de lijmresten er ook zo weer vanaf. :D
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Silverstorm »

Ik ook met een gewone fohn en daarna stickerverwijderaar van hg,met een verfstripper zou ik niet durven beginnen die wordt mijns inziens veel te heet en gevaarlijk voor de lak.
Maar in jou geval zou ik het de dealer laten oplossen,die heeft het toch verkeerd geplakt.
mvg Alain
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Udo van Dongen

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Udo van Dongen »

Bedankt voor alle reacties. Binnenkort moet ik toch weer naar de dealer in zoetermeer en dan neem ik wel een uitdraai mee van dit draadje zodat ze kunnen zien dat tankpad dus wel degelijk vervangen kan worden. Hopelijk hoef ik ze niet te overtuigen van het feit dat zij dus feitelijk voor de kosten van een nieuwe pad op moeten draaien. we zullen wel zien.
Ed Jonkmans

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Ed Jonkmans »

Ik heb stickers ook altijd verwijderd op Silverstorm's wijze: Föhn en dan stickerverwijderaar.
Nog nooit problemen gehad.
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Redhead »

Motoport Zelhem heeft zelf de verkeerd geplakte Tankpad verwijdert en vernieuwd. :D

Ik Ken Engbers trouwens al ruim 40 jaar, prima motorzaak overigens. :D

gr. Martin
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door V-Stoom »

Ed Jonkmans schreef:Ik heb stickers ook altijd verwijderd op Silverstorm's wijze: Föhn en dan stickerverwijderaar.
Nog nooit problemen gehad.
Grtz
Ed
geld dit ook voor die ellendige waarschuwingsstickers? (die heb ik er dus nog opzitten,ik zou de waarschuwingen nog eens vergeten)

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Sparkle Black Peter »

V-Stoom schreef:
Ed Jonkmans schreef:Ik heb stickers ook altijd verwijderd op Silverstorm's wijze: Föhn en dan stickerverwijderaar.
Nog nooit problemen gehad.
Grtz
Ed
geld dit ook voor die ellendige waarschuwingsstickers? (die heb ik er dus nog opzitten,ik zou de waarschuwingen nog eens vergeten)

Groet, Allard.
Ook hiervoor werkt een Föhn perfect, Allard.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door V-Stoom »

Kijk daar heb ik wat aan. Met die kale kop van mij heeft die pheun ook geen ander nut meer. Zal eens aan de slag gaan.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Carl Corten

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Carl Corten »

Met olie (olijfolie in mijn geval) lukte het mij prima, exact hetzelfde probleem gehad, kwam er keurig af.
Kwestie van geduld en de tank daarna ontvetten.

Grtz
Carl
Fred

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Fred »

Om de lijm eraf te halen: een vod gedrenkt in benzine, White Spirit of tinner.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Wullebolle »

Fred schreef:Om de lijm eraf te halen: een vod gedrenkt in benzine, White Spirit of tinner.
:shock:
Thinner (=aceton) op lak? Doe dat maar beter niet. Daar kan je lak & plastiek niet zo goed tegen.
White spirit: ja.
Benzine: mag, maar liever niet, is ook niet denderend voor de lak bij langdurige blootstelling.

Lijm kun je ook afhalen met ... lijm:
De lijmresten deppen met een stukje goede plakband/ductape. snel en krachtig deppen, lijmresten kommen dan veelal beetje bij beetje mee los. En eerst zacht maken met de feun helpt ook. En bevriezen met ijsblokjes is ook een tactiek als de andere methodes niet werken.
Maar geen thinner gebruiken op lak en plastiek
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Redhead »

Hallo Udo, bij aflevering van mijn motor was de tankpad ook verkeerd geplakt.
Gratis door de Dealer vervangen uiteraard. :mrgreen:

Succes, Martin
Udo van Dongen

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Udo van Dongen »

Ik heb hem inmiddels al geruime tijd geleden vervangen. Ik kon hem er gewoon aftrekken en de lijmresten heb ik met stickerverwijderaar (volgens mij gewoon wasbenzine?) weggepoetst. Ik heb van hans van Wijk in Zoetrmeer gewoon een nieuwe tankpad gekregen zonder dat ze hebben hoeven te kijken.

gr, udo
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door Eric66 »

Lijmresten verwijderen met?

Thinner NIET DOEN !!!!
Benzine ook beter van niet.
Olijfolie lukt soms is afhankelijk van de lijmsoort.

Advies,
probeer het met diesel', lampenolie of terpentine, deze zijn niet zo schraal / oplossend.
V-Strom, The great compromiser !!
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Tankpad verplaatsen of verwijderen

Bericht door OllieX »

Sticker verwarmen met een Fohn, gaat perfect!
Plaats reactie