Schade Radiateur

Plaats reactie
E-strommer

Schade Radiateur

Bericht door E-strommer »

Hallo mede V-stromrijders.

Een tijdje geleden heb ik schade gereden.
Bij motoport heb ik gevraagd of ze naar de schade wouden kijken en hoe het het beste opgelost kan worden.
Kreeg ik meteen een rekening met schaderapport van 140 euro.
En de totale schade was 1250 euro komt voor een groot deel door de Radiateur.
Afbeelding
Nou heb ik zelf een groot dilema om hem telaten vervangen want zoals jullie kunnen zien is hij alleen ingedeukt.
Ze zeggen dat er kans is dat de radiateur nu minder rijwind kan gebruiken om te coolen zodat de temperatuur kan stijgen.
Hij lekt niet en ik rij nog steeds en heb nog niks gemerkt van temperatuur stijging.

Heeft een van jullie goede tip die ik kan gebruiken of ervaringen met een radiateur hoe ver schade technisch kwaad kan.
Alvast bedankt,

Elwin :-)}
M.A.D

Re: Schade Radiateur

Bericht door M.A.D »

of er iemand een tip heeft voor jou :

Ga eerst eens naar een andere zaak voor een 2end opinion.
Voor alleen naar de schade kijken moet je zowieso niks betalen . Schaderapport opmaken kan best belast worden , maar dan zeker niet zonder overleg met jou lijkt me.

( ze lijken me een boevenbende )
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Schade Radiateur

Bericht door Redhead »

Prijsopgaaf of schaderapport?

Indien je niet om een schaderapport hebt gevraagd ivm verzekering e.d. dan is het slechts een prijsopgave c.q. offerte. gratis dus lijkt mij. :mrgreen:
E-strommer

Re: Schade Radiateur

Bericht door E-strommer »

Bedankt voor jullie reactie,

second opinion, hmm dan moet ik weer geld geven om telaten kijken en dan is er nog steeds niks opgelost.
En in mijn geval moest ik wel betalen volgende keer beter maar daar heb ik nu niks meer aan.

Ik zit alleen te twijfelen wat ik met mijn radiateur moet doen want volgens mij logica doet hij het technisch nog.
Maar ja ik wil ook niet eigenwijs zijn dus probeer ik een beetje advies in tewinnen.

Elwin :-)}
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Schade Radiateur

Bericht door Sparkle Black Peter »

Elwin, kun je de schade niet verhalen op je All-Risk verzekering? Want volgens mij is je motor nog vrij nieuw. Als je 'schotten' niet ernstig beschadigd zijn en de radiator nog voldoende kan koelen, zal het allemaal wel meevallen. Zijn je 'schotten echter wel beschadigd (lees ingedeukt) dan is er niet voldoende doorstromming en koelt hij niet voldoende. Maar aan de foto te zien, zijn de 'schotten nog goed voor zover ik het kan beoordelen.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Remko

Re: Schade Radiateur

Bericht door Remko »

Een radiateur is over het algemeen een gesoldeerd geval.
Ik gok erop dat hij binnen afzienbare tijd toch gaat lekken, zeker als de temperatuur verder gaat zakken.

Ik weet niet wat je verder nog voor schade hebt, maar als de radiateur de grootste post is, dan vraag ik me af wat dat ding moet kosten!!
Voor dat geld kan je er bijna eentje laten maken en dan nog in een vergulde uitvoering ook!!

8)
E-strommer

Re: Schade Radiateur

Bericht door E-strommer »

Bedankt voor jullie reacties!!

Ik heb een WA+ verzekering dus dat gaat hem helaas ook niet worden. Dat was trouwens ook wel apart want doen ik aankwam en vroeg of ze even wouden kijken omdat ik schade had ik snel hun volledige en enthousiaste aandacht tot ik zei dat ik de schade zelf moet betalen en geen verzekering. Waren ze meteen terughoudend beetje jammer was dat O:-) .

De radiateur is 500 euro + montage.

Jammer dat nu niet even in de toekomst kan kijken wat de radiateur gaat doen. Ik heb zelf het idee dat ze (de dealer)weer max. willen verdienen.

Elwin :-)}
M.A.D

Re: Schade Radiateur

Bericht door M.A.D »

snap ik nog steeds niet waarvoor ze je hebben laten betalen .
deze vraag hoeft geen geld te kosten , mits ze een taxatierapport opmaken.
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Schade Radiateur

Bericht door Redhead »

Als ik de foto zie is er geen zichtbare schade. :mrgreen:
Het zijdeel van de radiateur achter het paneeltje zou kunnen zijn ontzet, (bijna zeker) :oops: maar hoeft niet defect te zijn.

Rijdt anders eens langs een reparatiebedrijf van radiateurs, daar krijg je gedegen advies.

Ik zou zonder eurotjes uit te geven lekker doorrijden, mocht het ooit nodig zijn dan kan het altijd nog. :mrgreen: :mrgreen:

succes gewenst. (ik ben ook niet zo'n uitgever :mrgreen: )
Dgr

Re: Schade Radiateur

Bericht door Dgr »

Ik zou er nog wel mee durven te rijden aangezien hij nu niet lekt, maar hou ondertussen wel de ogen open voor een andere. Je weet tenslotte niet wat er intern voor schade aan zit. Als de boel warm loopt ben je meer kwijt dan 500e...

Wellicht kan deze man je helpen aan een goede radiateur?
http://link.marktplaats.nl/277802130

Het idee van Redhead lijkt me ook wel slim. Iemand die z'n brood verdient met het repareren van radiateurs kan je vast wel goed adviseren wat te doen.
E-strommer

Re: Schade Radiateur

Bericht door E-strommer »

Nogmaals allemaal bedankt voor jullie reacties :D .

Ik heb ondertussen ook elders gevraagd en geinformeerd, en daar kwam uit dat hij niet defect is de schade kan geen kwaad. Dat zeggen de meeste en sommige durven het niet tezeggen. Ik heb inmiddels de rechter kap laten vervangen en een nieuwe radiator cover erop laten zetten.

Tot Kijk allemaal, Elwin :-)}

(Ik heb er nou 12.000 km op zitten en ben steeds blijer en lekkerder gaan rijden met me motor :D )
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Schade Radiateur

Bericht door Redhead »

Mooi hoor, gr. Martin
Erik B

Re: Schade Radiateur

Bericht door Erik B »

De radiateur kunnen ze ook testen. Dan zetten ze hem een tijdje onder druk en kijken wat er gebeurd. Ik zou er persoonlijk ook niet bang voor zijn dat deze radiateur problemen geeft, even in de gaten houden lijkt mij voorlopig voldoende.
Plaats reactie