Tja, en de "westcoast" op 15 november a.s. !
Forumregels
- Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
- Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
- De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
- Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
- Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
- Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
- Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
- Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
- Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
- Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
- Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
- Jouw voorligger let ook zo op jou.
- Stunten doe je maar in je eigen tijd.
- Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
- Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
- Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
- Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Tja, en de "westcoast" op 15 november a.s. !
Ik zie allemaal leuke voornemens, mergelandroutes, veluwerritjes, Frieslandabsurditeiten, maarre hoe zit het hier in het westen? en voral, met de rest van het jaar.
Hier geen heuvels, schilderachtige slingerpaadjes. Alleen recht asfalt met veel, voornamelijk oostduits en pools vrachtverkeer.
Of toch niet?
De meeste ritjes die geplanned staan, spelen zich af in de "prettige" periode, vanaf mei t/m september.
Voor de Die Hard's lijkt het mij nou eens leuk, een ritje langs de WestCoast te organiseren, het liefst onder extreme omstandigheden. Iedereen hier in het westen heeft wel z'n favoriete weggetje. Laten we die eens koppelen en kijken of we daar niet een leuk ritje van kunnen maken.
Een ritje, dwars door de "zware" industrie, hier en daar de westenstorm trotserend, de regen de baas zijn, langs stormvloedkeringen en duinranden.
Daar waar eens de Kaninefaten heer en meester waren, wordt hun rol anno 2009 overgenomen door de WestCoast Vstrom Riders en zullen we de natuurfreaks onder de Vstrom riders eens laten hoe schoorstenen, raffinaderijen en PetroChemie er werkelijk uitzien.
Een extreme rit, tijdens een niet al te beste periode, (november/december) waarbij alles uit de kast gehaald moet worden om van het industrieschoon te kunnen genieten, een rit, niet voor watjes maar voor de doorrijders in een omgeving die ze waarschijnlijk niet gewend zijn en bezit van ze neemt.
Velen zullen er niet op af komen, diegenen die komen zullen de ECHTE Vstrommers zijn. Het beginpunt (Motoport Rotterdam, Spaanse polder) en het eindpunt (Euromast Rotterdam centrum) heb ik. Wie van de WestCoast riders, van Kijkduin tot en met ?? helpt me met de rest in te vullen?
Hier geen heuvels, schilderachtige slingerpaadjes. Alleen recht asfalt met veel, voornamelijk oostduits en pools vrachtverkeer.
Of toch niet?
De meeste ritjes die geplanned staan, spelen zich af in de "prettige" periode, vanaf mei t/m september.
Voor de Die Hard's lijkt het mij nou eens leuk, een ritje langs de WestCoast te organiseren, het liefst onder extreme omstandigheden. Iedereen hier in het westen heeft wel z'n favoriete weggetje. Laten we die eens koppelen en kijken of we daar niet een leuk ritje van kunnen maken.
Een ritje, dwars door de "zware" industrie, hier en daar de westenstorm trotserend, de regen de baas zijn, langs stormvloedkeringen en duinranden.
Daar waar eens de Kaninefaten heer en meester waren, wordt hun rol anno 2009 overgenomen door de WestCoast Vstrom Riders en zullen we de natuurfreaks onder de Vstrom riders eens laten hoe schoorstenen, raffinaderijen en PetroChemie er werkelijk uitzien.
Een extreme rit, tijdens een niet al te beste periode, (november/december) waarbij alles uit de kast gehaald moet worden om van het industrieschoon te kunnen genieten, een rit, niet voor watjes maar voor de doorrijders in een omgeving die ze waarschijnlijk niet gewend zijn en bezit van ze neemt.
Velen zullen er niet op af komen, diegenen die komen zullen de ECHTE Vstrommers zijn. Het beginpunt (Motoport Rotterdam, Spaanse polder) en het eindpunt (Euromast Rotterdam centrum) heb ik. Wie van de WestCoast riders, van Kijkduin tot en met ?? helpt me met de rest in te vullen?
Laatst gewijzigd door Stroompje op do 17-12-2009, 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Datum.
Reden: Datum.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Dit is een goed idee, hier ben ik altijd wel voor in.
Ik weet alleen nu niet zo een paar goeie punten/wegen. Omdat ik er nooit echt bij nadenk welke route ik rij ik volg meestal mijn zumo van A naar B zonder tussendoor te denken waar ik nou eigenlijk ben.
Maar ja wat niet is kan nog komen
Elwin
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Dit klinkt goed , ik wel wel helpen hoor
kom zelf hier uit het mooie rhoon en weet redelijk de weg
lekker door de regen sturen ...heerlijk
kom maar op met die rit.
de Char
kom zelf hier uit het mooie rhoon en weet redelijk de weg
lekker door de regen sturen ...heerlijk
kom maar op met die rit.
de Char
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Ja! natuurlijk gaan we dat doen!
Wat dacht je van de maasvlakte met windkracht 8 a 9....dat is
Wat dacht je van de maasvlakte met windkracht 8 a 9....dat is
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Geweldig, nu heben we iemand die voor op kan rijden en iemand die er achteraan gaat. Ook het middengebied is tussendoor opgevuld.
Rhoon komt wel aardig uit trouwens, als je nog een leuke route weet (vanuit Rhoon) naar de Eruromast, hou ik me aanbevolen. Als je nog een leuk (illegaal paadje door de Rhoonse of Carnisse grienden) weet, ook
Rhoon komt wel aardig uit trouwens, als je nog een leuke route weet (vanuit Rhoon) naar de Eruromast, hou ik me aanbevolen. Als je nog een leuk (illegaal paadje door de Rhoonse of Carnisse grienden) weet, ook
Re: Tja, en de "westcoast" dan
heeeeeeeeeeeeeeeeee, das kaasie.
een ritje in mijn eigen speeltuin, het rotterdamse havengebied.
das eens wat anders op een strommetje, als met 44 ton en 16meter lang.
rij al 20 jaar door dat gebied, altijd leuk om te zien dat industrie en schone natuur vlak bij elkaar liggen.
alleen 1 nadeel. ben een redelijk mooi weer rijder,
laat ik het zo zeggen, kou en redelijke wind dat gaat nog wel, maar regen daar ben ik als rechtgeaarde hollander, fel op tegen.
daar hebben ze koekblik voor uitgevonden.
ps wel gave naam WESTCOAST V-STROM RIDERS
een ritje in mijn eigen speeltuin, het rotterdamse havengebied.
das eens wat anders op een strommetje, als met 44 ton en 16meter lang.
rij al 20 jaar door dat gebied, altijd leuk om te zien dat industrie en schone natuur vlak bij elkaar liggen.
alleen 1 nadeel. ben een redelijk mooi weer rijder,
laat ik het zo zeggen, kou en redelijke wind dat gaat nog wel, maar regen daar ben ik als rechtgeaarde hollander, fel op tegen.
daar hebben ze koekblik voor uitgevonden.
ps wel gave naam WESTCOAST V-STROM RIDERS
-
- DL650 berijder
- Berichten: 272
- Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
- Woonplaats: Poortugaal
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Kom, Kom, Graafie.
Regen is best wel leuk zolang je maar bedenkt dat het meeste naast je valt....
Zit bijna dagelijks op d'n brommert en de natheid valt reuze mee.
We hebben meer wind in het westen..
Maar als we iets kunnen meehelpen om te organiseren....
enne wordt de "Westcoast Riders" een nieuwe VOG
Regen is best wel leuk zolang je maar bedenkt dat het meeste naast je valt....
Zit bijna dagelijks op d'n brommert en de natheid valt reuze mee.
We hebben meer wind in het westen..
Maar als we iets kunnen meehelpen om te organiseren....
enne wordt de "Westcoast Riders" een nieuwe VOG
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Re: Tja, en de "westcoast" dan
vind ik ook wel aardig om aan mee te doen. Sinds kort hebben ze regenpakken uitgevonden: een onwijs handig kledingsstuk en werkt ook prima. Van harde winden houd ik niet zo (sorry voor de dubbele boodschap): > windkracht 7 is wel matje. Kunnen we nog een stukje strand meenemen of is dat allemaal afgesloten tegenwoordig? Ik wil best wel googlen enzo. Welke zaterdag moet ik vrijhouden?
- Vstromrijder
- DL1000 berijder
- Berichten: 112
- Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: Monster
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Dat lijkt mij nou een goed idee, en nog in de buurt ook. aangezien ik het hele jaar door rijd en zaterdag een goretex pak heb gekocht. maakt mij het weer niet meer uit. mijn winterpak van verleden jaar was echt aan vervanging toe.
hoeveel km hadden jullie in gedachten en waar ongeveer naar toe?
hoeveel km hadden jullie in gedachten en waar ongeveer naar toe?
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd!
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Tja, er staat nog niets vast hoor, elke ingeving is welkom, nog niet aan toegekomen een route uit te zetten, dacht aan +/- 200 Km. Banaf de Spaanse polder, via het Westland richting maassluis, dan de pont naar Rozenburg, langs de Stormvloedkering naar het uitkijkpunt, terug de Maasvlakte op, bakkie doen en dan via rockanje, Hellevoetsluis, Spijkenisse naar de Hoekse waard en daarvandaan naar R'Dam centrum, of zoiets.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Leuk initiatief voor de "doorgewinterde" (in letterlijke zin) V-Strommers
Het lijkt me ook leuk om mee te doen, het weer moet voor mij echter niet al te slecht zijn want ik moet uit de omgeving Utrecht komen. Helemaal geweldig als we via Voorne-Putten gaan rijden, dan haak ik op het eind af voor familiebezoek. Gelijk 2 vliegen in één klap.
Het lijkt me ook leuk om mee te doen, het weer moet voor mij echter niet al te slecht zijn want ik moet uit de omgeving Utrecht komen. Helemaal geweldig als we via Voorne-Putten gaan rijden, dan haak ik op het eind af voor familiebezoek. Gelijk 2 vliegen in één klap.
- Vstromrijder
- DL1000 berijder
- Berichten: 112
- Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: Monster
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Ik zou zeggen plan een datum in en als er mee geholpen moet worden met het voorrijden dan hoor ik het wel.FastLoe schreef:Tja, er staat nog niets vast hoor, elke ingeving is welkom, nog niet aan toegekomen een route uit te zetten, dacht aan +/- 200 Km. Banaf de Spaanse polder, via het Westland richting maassluis, dan de pont naar Rozenburg, langs de Stormvloedkering naar het uitkijkpunt, terug de Maasvlakte op, bakkie doen en dan via rockanje, Hellevoetsluis, Spijkenisse naar de Hoekse waard en daarvandaan naar R'Dam centrum, of zoiets.
groeten
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd!
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Helemaal goed. Maar ik hoor nix meer, is de tocht nog voor dit kalenderjaar gepland?Vstromrijder schreef: Ik zou zeggen plan een datum in en als er mee geholpen moet worden met het voorrijden dan hoor ik het wel.
groeten
- Vstromrijder
- DL1000 berijder
- Berichten: 112
- Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: Monster
Re: Tja, en de "westcoast" dan
ja van mij mag het nog in dit kalenderjaar zijn. alleen ik hoor niks meer van FastLoe!!!Diversion schreef:Helemaal goed. Maar ik hoor nix meer, is de tocht nog voor dit kalenderjaar gepland?Vstromrijder schreef: Ik zou zeggen plan een datum in en als er mee geholpen moet worden met het voorrijden dan hoor ik het wel.
groeten
Weet niet of hij de tocht nog uit wil zetten, en welke datum hij in gedachten had.
Ik vind alles best, als het maar niet 14november is.
Groeten en gaan we nog een ritje in onze eigentuin rijden of is dit zo'n 5jaren plan?????
Laatst gewijzigd door Vstromrijder op zo 25-10-2009, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd!
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Tja, en de "westcoast" dan
IK ben voor, en als ik kan zal ik er ook zeker bij zijn!
Maar niet te lang meer wachten dan..
Maar niet te lang meer wachten dan..
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 272
- Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
- Woonplaats: Poortugaal
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Had afgelopen week nog even contact met Fastloe, volgens mij is tie bezig.
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Klopt, dryk bezig. Vandaag het eerste deel van de route verkend en de laatste foutjes er uit gehaald. Van Motoport Schiedam, Maassluis kunnen bereiken.":-)
Zat even klem bij het stukje Delft maar dat is uiteindelijk ook goed gekomen
Zat even klem bij het stukje Delft maar dat is uiteindelijk ook goed gekomen
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Aha, was jij dat? ik denk dat ik je een paar keer hebt gespot, ik zat op een blauwe . (als je op de brommer was dan)FastLoe schreef:Klopt, dryk bezig. Vandaag het eerste deel van de route verkend en de laatste foutjes er uit gehaald. Van Motoport Schiedam, Maassluis kunnen bereiken.":-)
Zat even klem bij het stukje Delft maar dat is uiteindelijk ook goed gekomen
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Uiteraard was ik op de brommer, een blauwe DL1000 met topkoffer.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Ik heb tenminste een blauwe DL1000 met topkoffer gezien, in ieder geval vlak voor ik opstapte en na dat ik afstapte.
Overigens veel v-strom's gezien afgelopen zondag in midden-delfland, rondom Schipluiden zeker vier a vijf!
Het is ook zo'n mooi stukje Westcoast
Overigens veel v-strom's gezien afgelopen zondag in midden-delfland, rondom Schipluiden zeker vier a vijf!
Het is ook zo'n mooi stukje Westcoast
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Niet teveel last gehad van de wind? Ik twijfelde, niet gegaan, waaide best hard!Capri schreef:Ik heb tenminste een blauwe DL1000 met topkoffer gezien, in ieder geval vlak voor ik opstapte en na dat ik afstapte.
Overigens veel v-strom's gezien afgelopen zondag in midden-delfland, rondom Schipluiden zeker vier a vijf!
Het is ook zo'n mooi stukje Westcoast
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Ja, vooral het stuk tussen Schipluiden en Maasland, vol de wind van links, dan wordt dat weggetje toch wel heel smal
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Als je last van de wind hebt dan ga je de verkeerde kant op.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Nouja, er waren niet zoveel mogelijkheden over, richting Maasland kwam de wind van links, richting Schipluiden, van rechts. De enige manier om wind mee te krijgen was de vliet in te rijden. Inderdaad zou ik dan een metertje of 5 de wind mee gehad hebben maar daarna waarschijnlijk de stroming (of het getij) weer tegen.Capri schreef:Als je last van de wind hebt dan ga je de verkeerde kant op.
Bovndien, wil je de wind mee houden, zul je met de wind in de rug, langzamer moeten rijden als de wind waait en da's lastig op een DL1000
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Snap ik, het was ook als grapje bedoeld.
Maar..... ik had begrepen dat deze rit bedoeld was voor, en ik citeer maar even "het liefst onder extreme omstandigheden" en
"hier en daar de westenstorm trotserend" en "waarbij alles uit de kast gehaald" en "een rit, niet voor watjes maar voor de doorrijders".
Als het dan een beetje waait, en je vind dat niet zo prettig, moet je geen rit als deze gaan rijden lijkt me.
Maar..... ik had begrepen dat deze rit bedoeld was voor, en ik citeer maar even "het liefst onder extreme omstandigheden" en
"hier en daar de westenstorm trotserend" en "waarbij alles uit de kast gehaald" en "een rit, niet voor watjes maar voor de doorrijders".
Als het dan een beetje waait, en je vind dat niet zo prettig, moet je geen rit als deze gaan rijden lijkt me.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Capri,Capri schreef:Snap ik, het was ook als grapje bedoeld.
Maar..... ik had begrepen dat deze rit bedoeld was voor, en ik citeer maar even "het liefst onder extreme omstandigheden" en
"hier en daar de westenstorm trotserend" en "waarbij alles uit de kast gehaald" en "een rit, niet voor watjes maar voor de doorrijders".
Als het dan een beetje waait, en je vind dat niet zo prettig, moet je geen rit als deze gaan rijden lijkt me.
Mijn opmerking over de wind was ff off-topic, ging gewoon over het weer van afgelopen zondag, er is nog geen rit gereden
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
En zo is de rit ook bedoeld, liefst niet al te mooi weer, regen storm hagel, mij maakt het niet uit. Vechtend tegen de elementen in een, soms, troosteloze omgeving. In barre omstandigheden strompelend door de desolate industriewoestijnen (en af en toe een leuk smal slingerdijkje )
Alleen ben ik nu even bezig om de route te verkennen nen dan heb ik liever iets rustiger omstandigheden. Afgelopen zondag de eerste 40 kilometertjes verkend en onderweg nog wat aanpassinkjes moeten maken, kwamen die 40 geplande kilometertjse toch uit op 120 kilometertjes. Met het aan- en af rijden naar het beginpunt meegerekend dan.
Deel 2 en deel 3 van de route probeer ik aankomende week nog even te verkennen en dan maar afwachten wanneer de eerste sneeuw valt
Alleen ben ik nu even bezig om de route te verkennen nen dan heb ik liever iets rustiger omstandigheden. Afgelopen zondag de eerste 40 kilometertjes verkend en onderweg nog wat aanpassinkjes moeten maken, kwamen die 40 geplande kilometertjse toch uit op 120 kilometertjes. Met het aan- en af rijden naar het beginpunt meegerekend dan.
Deel 2 en deel 3 van de route probeer ik aankomende week nog even te verkennen en dan maar afwachten wanneer de eerste sneeuw valt
-
- DL650 berijder
- Berichten: 272
- Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
- Woonplaats: Poortugaal
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Hebben ze nokkenbanden voor een Strom
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Ha Fastloe,FastLoe schreef: Deel 2 en deel 3 van de route probeer ik aankomende week nog even te verkennen en dan maar afwachten wanneer de eerste sneeuw valt
Is dat soms de reden dat je nog steeds geen datum geprikt hebt, hoewel je al vrij ver bent met je voorbereiding?
Ik denk dat de meeste mensen toch iets langer vooruit willen plannen dan iets als "twee dagen nadat de eerste sneeuw is gevallen"
Bovendien, ik rijd de hele winter door, maar ondanks slecht weer. Ik zoek slecht weer absoluut niet op. Als er gepekeld is, wacht ik eerst effe tot het geregend heeft. Ik kan er wel tegen, maar onze Strommies helaas een stuk minder
Mijn suggestie is: prik een datum. Aan jou de eer als organisator.
Op 21 november wordt er al een andere tocht op dit forum gereden.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Tja jongens (en meisjes) het zit niet allemaal mee
Vandaag weer een deel van de route verreden, om te testen blijkt dat ik een stukje wilde rijden wat de route planner mij absoluut verbood, achteraf bleek het daar een voor auto's verboden bruggetje te betreffen SO WHAT!! Des te beter zou ik zeggen, ome Tomtom echter niet. Dat ding werdt zelfs bijna boos op me.
Vervolgens kwam ik nog een stuk tegen waarvan de Tom vond dat daar helemaal geen weg was. Ook SO WHAT, een All Road motorfiets hoeft toch niet speciaal over het asfalt. Wat mankeert er aan het strand
En last but not least, blijken ze op de route een complete brug verwijderd te hebben. Nou weet ik wel, met een goede aanloop kom je een heel eind maar als je net de wind tegen hebt daar, kom je mischien een centimeter of 5 tekort.
Al met al, weer de nodige correcties doorgevoerd. Rest me alleen de laatste 60 kilometertjes nog even te proefrijden en dan kunnen we wat mij betreft.
Wat data betreft, 14 -15 november, 5-6 december en 19-20 december van dit jaar staan bij mij nog als lege witte dagen in de agenda dus laten we maar even kijken waar de voorkeur dan naar uit gaat.
Vandaag weer een deel van de route verreden, om te testen blijkt dat ik een stukje wilde rijden wat de route planner mij absoluut verbood, achteraf bleek het daar een voor auto's verboden bruggetje te betreffen SO WHAT!! Des te beter zou ik zeggen, ome Tomtom echter niet. Dat ding werdt zelfs bijna boos op me.
Vervolgens kwam ik nog een stuk tegen waarvan de Tom vond dat daar helemaal geen weg was. Ook SO WHAT, een All Road motorfiets hoeft toch niet speciaal over het asfalt. Wat mankeert er aan het strand
En last but not least, blijken ze op de route een complete brug verwijderd te hebben. Nou weet ik wel, met een goede aanloop kom je een heel eind maar als je net de wind tegen hebt daar, kom je mischien een centimeter of 5 tekort.
Al met al, weer de nodige correcties doorgevoerd. Rest me alleen de laatste 60 kilometertjes nog even te proefrijden en dan kunnen we wat mij betreft.
Wat data betreft, 14 -15 november, 5-6 december en 19-20 december van dit jaar staan bij mij nog als lege witte dagen in de agenda dus laten we maar even kijken waar de voorkeur dan naar uit gaat.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Zondag 15 november lijkt mij een aardige mogelijkheid, als ik een duit in het zakje mag doen.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Hey FastLoe,
Ik benieuwd naar de route, 15 november is voor mij de enige datum dat ik mee kan.
Elwin
Ik benieuwd naar de route, 15 november is voor mij de enige datum dat ik mee kan.
Elwin
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Het vervelende van een zondag is dat dan wel Motoport Schiedam dicht is, mocht het een beetje fris zijn, is het wel lastig opwachten daar. Verder is het ook wat lastiger, in geval van poblemen onderweg, denk aan iets simpels als een lekke band, even snel een reparatie uit te (laten) voeren omdat ook motoport Rokanje dicht is.
Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een zaterdag maar ik sluit me bij de meerderheid aan
Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een zaterdag maar ik sluit me bij de meerderheid aan
- Vstromrijder
- DL1000 berijder
- Berichten: 112
- Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: Monster
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Hey FastLoe
15november is een mooie datum, en anders het weekend van 19-20 december. zullen we anders een poll maken dat er gestemd kan worden voor de juiste datum?
Maar wij kunnen zelf de banden ook repareren! ik heb wel in ieder geval een repairsetje onder mijn zadel liggen met al het benodigde gereedschap!!
15november is een mooie datum, en anders het weekend van 19-20 december. zullen we anders een poll maken dat er gestemd kan worden voor de juiste datum?
FastLoe schreef:Het vervelende van een zondag is dat dan wel Motoport Schiedam dicht is, mocht het een beetje fris zijn, is het wel lastig opwachten daar. Verder is het ook wat lastiger, in geval van poblemen onderweg, denk aan iets simpels als een lekke band, even snel een reparatie uit te (laten) voeren omdat ook motoport Rokanje dicht is.
Mijn voorkeur gaat daarom uit naar een zaterdag maar ik sluit me bij de meerderheid aan
Maar wij kunnen zelf de banden ook repareren! ik heb wel in ieder geval een repairsetje onder mijn zadel liggen met al het benodigde gereedschap!!
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd!
Re: Tja, en de "westcoast" dan
December kan ook een hele leuke optie zijn, de meeste ritjes zijn dan wel achter de rug en mensen hoeven geen keuze's tussen de ritten te maken, bovendien zullen de meeste mooi weer rijders hun fiets tegen die tijd wel in de hibbehibbe gezet en gestald hebben om de winter door te komen. Blijven de Die-Hards vanzelf over
Mischien is een polletje niet zo'n gek idee, alleen geen flauw idee hoe dat hier moet dus als iemand .........
Mischien is een polletje niet zo'n gek idee, alleen geen flauw idee hoe dat hier moet dus als iemand .........
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Volgens mij zijn er tot nu toe niet meer dan 7-8 personen die op dit topic gereageerd hebben. Om daar nu een poll voor te houden?
Voor de veel grotere ritten is ook geen overleg gevoerd met de deelnemers. Als organisator moet je niet "te" klantgericht zijn en gewoon de knoop doorhakken. Er is waarschijnlijk toch geen datum te prikken waarop iedereen kan. Op het moment dat je een concrete datum hebt, trek je misschien liefhebbers die tot nu toe nog helemaal niet gerageerd hebben.
Overigens, wat in ....naam is een hibbehibbe
Voor de veel grotere ritten is ook geen overleg gevoerd met de deelnemers. Als organisator moet je niet "te" klantgericht zijn en gewoon de knoop doorhakken. Er is waarschijnlijk toch geen datum te prikken waarop iedereen kan. Op het moment dat je een concrete datum hebt, trek je misschien liefhebbers die tot nu toe nog helemaal niet gerageerd hebben.
Overigens, wat in ....naam is een hibbehibbe
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Ik ben ook voor 15 november, mooie datum!
Dus als het die dag word, ben ik erbij....
Dus als het die dag word, ben ik erbij....
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 272
- Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
- Woonplaats: Poortugaal
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Heb altijd een sterke voorkeur een zaterdag.
Maar laten we eens afwachten wat er uit komt
Maar laten we eens afwachten wat er uit komt
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Jazeker zijn er ook meelezers , gooi er maar een datum in en dan zie ik wel of ik meekan. Heb er in ieder geval wel zin in!
Waardeer het initiatief.
Groetjes uit Gouda
Waardeer het initiatief.
Groetjes uit Gouda
-
- DL650 berijder
- Berichten: 298
- Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
- Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Tsja, als echter westcoaster en doorrijder wil ik natuurlijk niet ontbreken bij deze thuiswedstrijd! Het weekend rond de 15e lijkt me prima, zaterdag/zondag maakt mij niet uit. Ennem, ik las iets over het stukje langs de Gaag, Schipluiden-Maasland, daar moet je inderdaad bij bepaalde windrichtingen alle zeilen bijzetten! Maar wat is het een lekker weggetje! En zo zijn er meer, ook in de omgeving Hellevoetsluis/Oostvoorne. En daar zullen toch wel tentjes open zijn op zondag om even op te warmen???
GSA1200
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5162
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
En nu ook medeforum gebruikerJoriba schreef:Jazeker zijn er ook meelezers , gooi er maar een datum in en dan zie ik wel of ik meekan. Heb er in ieder geval wel zin in!
Waardeer het initiatief.
Groetjes uit Gouda
Het je dit topic ook al gevonden........... http://www.v-strom.nl/forum/viewforum.php?f=14" onclick="window.open(this.href);return false;
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Ha Fastloe,
Je hebt nu al een nieuw forumlid uit Gouda geworven
Hij is onmiddellijk ontdekt door onze oplettende moderators. Volgens mij staat de datum bij dezen nu wel vast
Het kan misschien geen kwaad om alternatieve "opwarm" locaties te vinden (en een lunchlocatie?).
Je hebt nu al een nieuw forumlid uit Gouda geworven
Hij is onmiddellijk ontdekt door onze oplettende moderators. Volgens mij staat de datum bij dezen nu wel vast
Het kan misschien geen kwaad om alternatieve "opwarm" locaties te vinden (en een lunchlocatie?).
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Goed, houdsen we het voorlopig op de 15e, verschuiven we het startpunt van Motoport naar de Mac in de Spaanse polder.
Zal nog ff m'n best doen om in het tweede deel van de rit een snacklocatie te vinden.
Zal nog ff m'n best doen om in het tweede deel van de rit een snacklocatie te vinden.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Ik ben een beetje nieuw hier in deze wereld maarre, wat is een "veel grotere rit"Diversion schreef:Voor de veel grotere ritten is ook geen overleg gevoerd met de deelnemers
Hangt de "grootte" van een rit af van het aantal deelnemers? Het aantal te rijden kilometers? De moeilijkeidsgraad? Of de omgeving waar gereden wordt?
Of is het mischien een combinatie van factoren?
Zou leuk zijn als de criteria (ook bij mij) bekend zijn. Mischien wel leuk om aan de hand van een aantal criteria een klassensysteem voor toekomstige ritten samen te stellen? Is ook wat makkelijker om bepaalde doelgroepen te bereiken.
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5162
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Fastloe,
ik denk dat Diversion zinspeelt op de al een aantal keer gereden ritten in Friesland en op de Veluwe en Zeeland...... qua aantallen deelnemers.
We hebbe niet echt criteria....... maar ieder leuk voorstel/Forumrit kan natuurlijk uitgroeien tot een "grote rit"
De doelgroep die je hier ontmoet op het forum kan je door het zo leuk/spannend/interessant/aantrekkelijk/gezellig/ets. mogelijk te maken, aanspreken en verleiden tot het mee rijden van de door jou gemaakte rit op de door jou gekozen datum.
Is het een succes.......dan wordt het vanzelf een "grote rit" (volgend jaar )
So far....ziet het er goed uit en laat je ons al meegenieten van de voorberedingen........... dat enthousiastme moet aan aantal meerijders opleveren
ik denk dat Diversion zinspeelt op de al een aantal keer gereden ritten in Friesland en op de Veluwe en Zeeland...... qua aantallen deelnemers.
We hebbe niet echt criteria....... maar ieder leuk voorstel/Forumrit kan natuurlijk uitgroeien tot een "grote rit"
De doelgroep die je hier ontmoet op het forum kan je door het zo leuk/spannend/interessant/aantrekkelijk/gezellig/ets. mogelijk te maken, aanspreken en verleiden tot het mee rijden van de door jou gemaakte rit op de door jou gekozen datum.
Is het een succes.......dan wordt het vanzelf een "grote rit" (volgend jaar )
So far....ziet het er goed uit en laat je ons al meegenieten van de voorberedingen........... dat enthousiastme moet aan aantal meerijders opleveren
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Ha Fastloe,
Ik bedoelde natuurlijk het aantal deelnemers. De andere criteria lijken mij niet onderscheidend. Het initiatief van de meeste tourtochten waar ik tot nu aan meegedaan heb (ook buiten dit forum), beginnen met een datum, een startlocatie en vaak een ruwe aanduiding van de regio of de route.
Wanneer je deelname overweegt, weet je of het in je agenda past en waar het ongeveer verreden zal worden. Meer info heb je om je als deelnemer op te geven, eigenlijk niet nodig.
Stroompje heeft helemaal gelijk. Als de tocht leuk genoeg is en er voldoende enthousiaste deelnemers zijn (en dus sterke verhalen achteraf), kan je volgend jaar zomaar 20 deelnemers treffen! Het weer lijkt me wel een factor in deze tijd van het jaar.
Ik heb de 15e in mijn agenda gezet. Omdat het al binnenkort is, wat is een goede verzameltijd? 10.30 uur? Ben ook benieuwd naar het adres van de startlocatie.
Overigens, complimenten voor de hoeveelheid werk die je er nu al in gestoken hebt
Ik bedoelde natuurlijk het aantal deelnemers. De andere criteria lijken mij niet onderscheidend. Het initiatief van de meeste tourtochten waar ik tot nu aan meegedaan heb (ook buiten dit forum), beginnen met een datum, een startlocatie en vaak een ruwe aanduiding van de regio of de route.
Wanneer je deelname overweegt, weet je of het in je agenda past en waar het ongeveer verreden zal worden. Meer info heb je om je als deelnemer op te geven, eigenlijk niet nodig.
Stroompje heeft helemaal gelijk. Als de tocht leuk genoeg is en er voldoende enthousiaste deelnemers zijn (en dus sterke verhalen achteraf), kan je volgend jaar zomaar 20 deelnemers treffen! Het weer lijkt me wel een factor in deze tijd van het jaar.
Ik heb de 15e in mijn agenda gezet. Omdat het al binnenkort is, wat is een goede verzameltijd? 10.30 uur? Ben ook benieuwd naar het adres van de startlocatie.
Overigens, complimenten voor de hoeveelheid werk die je er nu al in gestoken hebt
Re: Tja, en de "westcoast" dan
In de tweede helft van de vorige eeuw (Wat klinkt dat lang geleden hé) heb ik regelmatig gereden volgens het toenmalige toerklassement. Ook wel zelf ritten uitgezet.
Voor deze ritten werdt de rit opgedeeld in verschillende "ettappes" waarbij de "zwaartte" van de ettappe aangegeven werdt met een deelfactor, deze was dan weer afhankelijk van, onder andere, het type weg, de omgeving en de rijomstandigheden, zeg maar de weersgesteldheid. Deze laatst werd dan achteraf doorgerekend.
De eerste 2 factoren gaven min of meer het concentratie nivaeu voor de rit aan. Tesamen met het aantal kilometers en de omstandigheden onderweg werd dan je puntentotaal bepaald.
Het ging er dan natuurlijk om wie aan het eind van het (tour) seizoen de meeste punten bij elkaar gesprokkeld had.
Behalve het "wedstrijd"element, wat hierbij voor de toerritten mee ging spelen, had je van tevoren ook een redelijke inschatting voor wat betreft de soort rit. Een rit met een lage deelscore was voor iedereen makkelijk te rijden, een hogere deelscore leverde welliswaar meer puntjes op maar vroeg ook wat meer van de deelnemers. De deelscore was natuurlijk van te voren bekend. De uiteindelijke score werd achteraf bepaald aan de hand van de derde factor, de weersomstandigheden.
Een ritje over B weggetjes, gaf bijvoorbeeld een hogere score als een zelfde aantal kilometers over de snelweg, behalve natuurlijk als de laatstgenoemde rit ''s nachts, eind december tijdens een sneeuwstorm werd verreden.
Je zag in die tijd dan rijders, die normaal gesproken hun brommer eind september al in de hibbehibbe (daar istie weer )hadden gezet, het ding weer tevoorschijn halen omdat er in november nog een ritje over bospaadjes en dijkjes (extra puntjes) was geplanned terwijl de temperatuur buiten onder de 10°C was gezakt, ook weer goed voor extra puntjes.
Zo kreeg je ook de mooi weer rijders van de sofa en uit hun sloffen
Een grote rit met 300 deelnemers over 50Km N wegen, telde bijvoorbeeld niet als groot evenement. 25 kilometer over bemoderde bospaadjes en B weggetjes (en toen bestond het begrip All Road nog niet eens) met 20 deelnemers, bij een temperatuur van een graadje of 5, verreden vanaf 24:00 's avonds, kon wel gezien worden als een "grote" wedstrijd.
Al met al, draaide het om de kilometertjes in alle omstandigheden. Motiverend voor de poetsers en mooi weer rijders en ook de Die Hards wilden hun kilometertjes maken tijdens de makkelijke ritjes waar ze anders hun XT500 (ja die hadden we dan weer wel) niet voor uit de schuur haalden
Voor deze ritten werdt de rit opgedeeld in verschillende "ettappes" waarbij de "zwaartte" van de ettappe aangegeven werdt met een deelfactor, deze was dan weer afhankelijk van, onder andere, het type weg, de omgeving en de rijomstandigheden, zeg maar de weersgesteldheid. Deze laatst werd dan achteraf doorgerekend.
De eerste 2 factoren gaven min of meer het concentratie nivaeu voor de rit aan. Tesamen met het aantal kilometers en de omstandigheden onderweg werd dan je puntentotaal bepaald.
Het ging er dan natuurlijk om wie aan het eind van het (tour) seizoen de meeste punten bij elkaar gesprokkeld had.
Behalve het "wedstrijd"element, wat hierbij voor de toerritten mee ging spelen, had je van tevoren ook een redelijke inschatting voor wat betreft de soort rit. Een rit met een lage deelscore was voor iedereen makkelijk te rijden, een hogere deelscore leverde welliswaar meer puntjes op maar vroeg ook wat meer van de deelnemers. De deelscore was natuurlijk van te voren bekend. De uiteindelijke score werd achteraf bepaald aan de hand van de derde factor, de weersomstandigheden.
Een ritje over B weggetjes, gaf bijvoorbeeld een hogere score als een zelfde aantal kilometers over de snelweg, behalve natuurlijk als de laatstgenoemde rit ''s nachts, eind december tijdens een sneeuwstorm werd verreden.
Je zag in die tijd dan rijders, die normaal gesproken hun brommer eind september al in de hibbehibbe (daar istie weer )hadden gezet, het ding weer tevoorschijn halen omdat er in november nog een ritje over bospaadjes en dijkjes (extra puntjes) was geplanned terwijl de temperatuur buiten onder de 10°C was gezakt, ook weer goed voor extra puntjes.
Zo kreeg je ook de mooi weer rijders van de sofa en uit hun sloffen
Een grote rit met 300 deelnemers over 50Km N wegen, telde bijvoorbeeld niet als groot evenement. 25 kilometer over bemoderde bospaadjes en B weggetjes (en toen bestond het begrip All Road nog niet eens) met 20 deelnemers, bij een temperatuur van een graadje of 5, verreden vanaf 24:00 's avonds, kon wel gezien worden als een "grote" wedstrijd.
Al met al, draaide het om de kilometertjes in alle omstandigheden. Motiverend voor de poetsers en mooi weer rijders en ook de Die Hards wilden hun kilometertjes maken tijdens de makkelijke ritjes waar ze anders hun XT500 (ja die hadden we dan weer wel) niet voor uit de schuur haalden
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Nou weet ik dus nog steeds niet wat een hibbehibbe is
Is dat Rozenburgs? Dat herinner ik me toch niet van vroeger, ik kom namelijk van Den Briel.
Is dat Rozenburgs? Dat herinner ik me toch niet van vroeger, ik kom namelijk van Den Briel.
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Tja, en de "westcoast" dan
En de verzameltijd weet je ook nog niet..Diversion schreef:Nou weet ik dus nog steeds niet wat een hibbehibbe is
Ik zou morgen een rit gaan rijden.. maar morgen is het weer dat jullie graag willen voor de westcoast tocht. Dus mijn Strom blijft lekker binnen!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Re: Tja, en de "westcoast" dan
Verzamelen wordt dus vanaf een uur of 9 bij de Mac in de Spaanse polder, zal nog wel fftjes een routeplaatje maken van de startlocatie. Vertrek denk ik uiterlijk om 10:00.
Verders gaat de rit dan voor 47% over N-wegen, 33% zijn dijken en dijkjes, 14% industrie en stadswegen. Een procentje of 3 kan je zien als single tracks en voor gravel en zand is ook ongeveer een procentje ingeruimd.
Onderweg zijn een aantal locatie's ingeruimd voor fotoshoots, ik hoop toch wel een aantal Vstrommetjes onder "extreme" omstandigheden te kunnen kieken en maken we twee stops om op te warmen. 1 stop op de top van de hoogste berg op mijn eiland en zullen we waarschijnlijk 2x op de pont moeten wachten.
Rivierlandschappen zullen de boventoon voeren met zo'n 54%, niet zo gek als je voornamelijk over eilanden rijdt, duinomgevingen zullen zo'n 7% voor hun rekening nemen. 19% is echter een industrie landschap, 7% wordt in een stadse omgeving afgelegd en de rest zal door de polder in beslag genomen worden.
Althans, da's de planning. Mocht het weer te slecht worden onderweg dan zijn er een aantal escape's ingebouwd om snel een stuk in te kunnen korten.
Tja, meer wil ik er fftjes niet over kwijt, moet nog een laatste stukje verkennen om te kijken of alles rijdbaar is. Helaas ben ik zo goed als alle tandjes van de kettingwielen van de Vstrom kwijt dus gaan we eerst de aandrijving maar eens vervangen
Verders gaat de rit dan voor 47% over N-wegen, 33% zijn dijken en dijkjes, 14% industrie en stadswegen. Een procentje of 3 kan je zien als single tracks en voor gravel en zand is ook ongeveer een procentje ingeruimd.
Onderweg zijn een aantal locatie's ingeruimd voor fotoshoots, ik hoop toch wel een aantal Vstrommetjes onder "extreme" omstandigheden te kunnen kieken en maken we twee stops om op te warmen. 1 stop op de top van de hoogste berg op mijn eiland en zullen we waarschijnlijk 2x op de pont moeten wachten.
Rivierlandschappen zullen de boventoon voeren met zo'n 54%, niet zo gek als je voornamelijk over eilanden rijdt, duinomgevingen zullen zo'n 7% voor hun rekening nemen. 19% is echter een industrie landschap, 7% wordt in een stadse omgeving afgelegd en de rest zal door de polder in beslag genomen worden.
Althans, da's de planning. Mocht het weer te slecht worden onderweg dan zijn er een aantal escape's ingebouwd om snel een stuk in te kunnen korten.
Tja, meer wil ik er fftjes niet over kwijt, moet nog een laatste stukje verkennen om te kijken of alles rijdbaar is. Helaas ben ik zo goed als alle tandjes van de kettingwielen van de Vstrom kwijt dus gaan we eerst de aandrijving maar eens vervangen