Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Bommelaar

Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door Bommelaar »

Zoals vermeld in de titel, mijn help, een shoei xr-1000 dampt aan, ondanks een pin-lock. Iemand een idee hoe dat te verhelpen is?

Alvast bedankt!
Remko

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door Remko »

Heb je een PinLock met silicone randjes?
Sluit het PinLock vizier overal goed aan?

Soms kan er ademlucht tussen het PinLock en het normale vizier komen, dan gaat de boel zeker beslaan.
De pinnetjes waar je PinLck mee vast zit zijn te verdraaien, daarmee zou je het scherm beter en steviger op zijn plaats kunnen krijgen.

suc6



8)
Bommelaar

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door Bommelaar »

Silicone randje heb ik nu niet zien zitten. Het is wel zo dat ik enige tijd geleden wat vuil van tussen mijn pinlock en het gewoon vizier heb moeten halen, dus vermoedelijk is er zo wel wat ruimte tussen beide ontstaan. Dan ga ik eens proberen om het wat vaster aan te draaien. Alvast bedankt!
TenCats

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door TenCats »

Ik heb zelf altijd het idee dat een pinlock niet het enige leven heeft. Na verloop van tijd vervang ik dat ding dan ook.
Bommelaar

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door Bommelaar »

Juist mijn pinlock wat aangespannen. Wat de ik eigenlijk het best in de toekomst? Langs de buitenkant aanspannen of via de binnenkant dat moertje precies wat aandraaien? Ik weet niet echt wat de bedoeling is.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door Sparkle Black Peter »

TenCats schreef:Ik heb zelf altijd het idee dat een pinlock niet het enige leven heeft. Na verloop van tijd vervang ik dat ding dan ook.
Ik heb ook wel eens een beslagen Pinlock gehad, bleek deze, door gebruik (open dicht enz), niet goed af te sluiten. Na deze vervangen te hebben, was het probleem opgelost. Een keer je Pinlock vervangen kan geen kwaad.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door ABo »

Ik heb zowel mijn vizier als de pinlock van mijn Nolan N103 vervangen. :cry:
Het zicht is nu weer redelijk normaal.
Reden was meer dat de pinlock niet goed aansloot en het vizier allerlei krassen had, dankzij het niet goed aansluiten.
Ben nu weer een 70 Euris verder :( :(
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Remko

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door Remko »

ABo schreef:Ik heb zowel mijn vizier als de pinlock van mijn Nolan N103 vervangen. :cry:
Het zicht is nu weer redelijk normaal.
Reden was meer dat de pinlock niet goed aansloot en het vizier allerlei krassen had, dankzij het niet goed aansluiten.
Ben nu weer een 70 Euris verder :( :(

Nu al moeten vervangen??

Ik dacht dat de N103 nog maar net 2 jaar te verkrijgen was?

Wat doe jij met je vizier??

8)
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door ABo »

Oh Gewoon :roll:
Maak je vizier eens schoon en draai de pinlockschroefjes de verkeerde kant op........ :oops: :(
Gaat dan heeeeel rap.
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Steve van San

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door Steve van San »

mijne shoei multitec had dit ook,ben ermee naar een gratis servicestand op een beurs geweest en het is opgelost!!!
Ik heb al wel gemerkt dat mijne pinlock wel durft aandampen aan de binnenzijde van de helm,dus bovenop de pinlock......
iemand enige suggestie?????? :frusty:
Jokapo

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door Jokapo »

heb er helaas zelf ook wel eens last van dat de pinlock op mijn trouwe C2 beslaat dus dan maar met opengeslagen vizier rijden lucht lekker door :-)}
M.A.D

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door M.A.D »

mijn buurjongen zat ook al te klagen over zijn slechte zicht met vizier dicht .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door Frank »

En is dat de buurvrouw??? Afbeelding :oops:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Nero

Re: Helm dampt aan, ondanks pin-lock

Bericht door Nero »

Steve van San schreef:mijne shoei multitec had dit ook,ben ermee naar een gratis servicestand op een beurs geweest en het is opgelost!!!
Ik heb al wel gemerkt dat mijne pinlock wel durft aandampen aan de binnenzijde van de helm,dus bovenop de pinlock......
iemand enige suggestie?????? :frusty:

Ja,... sopje dreft en de plexi goed ontvet houden. Drogen met katoenen doek.
Meest eenvoudig om de plexi aandamp-arm te houden na pinlock.

Wat ook werkt is Pledge,... maarre,.. van zodra het vriest heb je ineens een grijze ondoorzichtige film op je scherm. Niet leuk tijdens het rijden. Dat doe ik niet meer...
Plaats reactie