Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Bartacus

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Bartacus »

Toen ik de V-Strom kocht heb ik gelijk mijn Nolan Systeem helm (N-?) vervangen voor een Shoei Hornet. Bevalt tot nu toe heel goed. Lekker licht en netjes afgewerkt.
Nero

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Nero »

Heb net een Lazer Paname gekocht. Het geeft een erg goede steun ter hoogte van de kaken (komt laag) en de pinlock is geniaal. Tijdens het kwakkelweer bleef het visier helder ter hoogte van de pinlock. Als brildrager ben ik erg enthousiast. De Lazer is ook erg geluidsarm, zowel qua totaal gebrek aan geruis als door extern geraas van het verkeer. Achteraan is een compartiment waar ook nog een communicatiemodule kan ingebouwd worden. Meer dan groot genoeg voor m'n MP3 :D
Ook nog een zonnescherm dat mooi in de schelp verwijnt.
FastLoe

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door FastLoe »

Ik had al gezocht op het forum, via de zoekoptie helm ingetypt maar kwam wel een heleboel stukjes en zinnetjes met helm tegen, echter niet direct op het onderwerp. Niet gedacht dat het bij kleding zou kunnen staan. :bye:
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Chopperbiker »

Afbeelding
:schater:
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Chopperbiker schreef:Afbeelding
:schater:
:schater: :schater:
Rijdt achteruit natuurlijk. :?:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Van

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Van »

ik heb de uvex enduro. da's zo'n helm met klep, heerlijk met laagstaande zon.
lawaai valt mee, niet meer dan shark evo.
verder ziet er ook stoer uit.
ik zie dat Aad 'm ook heeft :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Chris

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Chris »

Heb sinds kort een mat zwarte shoei Raid 2.

Vind het een heerlijke lichte helm slechts 1144 gram met pinlock die tot op heden nog niet aandampt.
Vind hem qau geluidsnivau ook wel redelijk stil.

Groetjes Chris :P
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door JeePeetje »

ik heb pas deze aangeschaft, een Shoei XR1100
Hij is standaard voorzien van pin lock en hij is heerlijk stil. Ik moet alleen nog wennen aan de dubbel D sluiting


Afbeelding
M.A.D

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door M.A.D »

Ik zweer bij dubbel D sluiting !
Als je hem maar niet helemaal loshaalt werkt het zelfs fijner als andere systemen.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Framomile »

Heb sinds een half jaar de Shuberth C3. Dit was een van de weinge merken die een helm in Fluor geel kon leveren(inmiddels meer aanbod) en dat wilde ik heel graag.
Wat ik fijn vind is dat het systeem zeer goed/degelijk open en dicht klapt, hij zit prettig, vizier gaat er heel makkelijk op en af, sluiting werkt makkelijk.
De geluidsdichtheid is goed al heb ik bijna altijd oordoppen in. De pinlock is standaard.

Wat ik minder vind is de prijs! Dat het vizier toch nog beslaat ondanks pinlock. En de afvloeing van regenwater, dit was bij mijn voregere Nolan stukken beter.
Moet echt mijn hoofd even naar links en naar rechts draaien om de druppels er af te krijgen.

Ben over het algemeen redelijk tevreden al vind ik wel dat de prijs/kwaliteit niet in orde is.

Groet, Franc
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Frank »

Hmm, de Shuberth C3 staat ook op mijn verlanglijstje, maar als ik het voorgaande verhaal zo lees, twijfel ik weer...

Ook twijfel ik nog of de Scala rider Q2 erop gemonteerd kan worden, maar volgens motoport geen probleem.

600 euries is dan wel veel geld....
Afbeelding

Mijn huidige helm (een HJC) kan nog een paar jaartjes mee, dus kan er nog ff over denken...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Udo van Dongen

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Udo van Dongen »

Ik heb ook een C3 en hij zit heerlijk, is stil en licht. Ik heb niet zo'n mooie gele maar een matzwarte en die zijn een stuk goedkoper: rond de 400 euro.
Het grootste nadeel vind ik dat hij beslaat ondanks de pinlock. Verschillende keren mee terug geweest en het zou niet moeten kunnen volgens de verkoper. Uiteindlijk heeft hij gebeld naar de importeur van Schuberth en die beaamde dat dit beslaan vaker voorkomt bij de C3. Bij het ontwerp hebben ze hard hun best gedaan om hem zo stil mogelijk te maken en daarin zijn ze aardig geslaagd. Maar het gevolg is dat de ventilatie minder goed is geworden, waardoor het vochtgehalte in de helm snel op lijkt te lopen waardoor zelfa de pinlock beslaat. Ik krijg het trouwens ook benauwd met die helm als ik alles dicht doe en stilsta, met een beetje luchtstroom is dat overigens direct weg.
Als (nood)oplossing heb ik nu het kinflapje aan de onderkant eruit gehaald waardoor hij iets beter ventileert en op de snelweg niet meer beslaat, maar tis nu wel kouder en hij maakt meer herrie. Als het straks weer warmer is dan kan het kinflapje weer terug en is hij weer heerlijk stil.

@ Frank.. Heb bij Waypoint vorige week een C3 in de winkel zien liggen met een gemonteerde scalarider, dus dat is inderdaad echt mogelijk.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Framomile »

Udo van Dongen schreef: Het grootste nadeel vind ik dat hij beslaat ondanks de pinlock. Verschillende keren mee terug geweest en het zou niet moeten kunnen volgens de verkoper. Uiteindlijk heeft hij gebeld naar de importeur van Schuberth en die beaamde dat dit beslaan vaker voorkomt bij de C3.
.
Hey Udo, ik reageer hier maar even (ipv topic wie rijdt er nu nog door)op jouw vraag of de mijn C3 ook beslaat. Zoals je hebt kunnen lezen gebeurt dit bij mij inderdaad ook.
Wat bij mij wel enigzins helpt is het ventilatiekanaal op het mondstuk open te zetten. Dit is nu verre van ideaal i.v.m. kou en geluid maar het helpt wel. Het is nu sowieso wel extremer met deze kou (bij mij dus -3).

En vloeit bij jouw C3 het regenwater wel makkelijk van het vizier af??
Je kan er vanuit gaan dat mijn vizier altijd goed schoon en behandeld is met rain-x maar toch vind ik het niet zo goed als bij mijn Nolan.

Groet, Franc
Udo van Dongen

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Udo van Dongen »

En vloeit bij jouw C3 het regenwater wel makkelijk van het vizier af??
Je kan er vanuit gaan dat mijn vizier altijd goed schoon en behandeld is met rain-x maar toch vind ik het niet zo goed als bij mijn Nolan
Ik rijd nog niet zo lang dus ik heb niet echt referenties voor wat betreft het wegvloeien van water vanaf de helm. Maar ik kan hier prima mee overweg. Heb trouwnes ook mijn vizier ingepoetst met Rain-X. Het beslaan vind ik irritanter. Ik rijd trouwens altijd met het mondventilatiestuk open en eerlijk gezegd voel ik weinig verschil qua kou; begin me nu af te vragen of mijn mondventilatiestuk wel goed is...

Udo
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Framomile »

Udo, de volgende reaktie wordt een pb-tje hoor :D

Maar ik meen me te herinneren dat ik in het begin wat stukjes stof heb weggevouwen volgens de beschrijving om van winter naar zomerventilatie te gaan. Staat in het meegeleverde boekwerk. 100% zeker dat dit voor de bovenventilatie geldt dus misschien ook voor de mondventilatie..

Ik zal er zelf ook nog even naar kijken, de standen zijn duidelijk verschillend en je hoort ook een klik bij het verstellen/indrukken van mondstuk. Alleen al de windruis zou je (zonder oordoppen) echt moeten opmerken.

Laterrrr, Franc
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ook Nolan heeft een Fluor helm de N103. Die wilde ik eerst aanschaffen, maar omdat de C3 zo goed uit de test kwam, ook vanwege het gewicht, had ik daar mijn zinnen opgezet. maar nu ik lees dat de pinlock niet goed werkt, moet ik nog eens na gaan denken. Ben trouwens wel benieuwd wat de dealer/importeur te zeggen had over het feit dat de pinlock niet goed werkt, dan alleen "dat komt wel vaker voor" Je mag van een helm van € 600,= toch wel iets verwachten. Gaan ze er nog iets mee doen of helaas pindakaas? :evil:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Udo van Dongen

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Udo van Dongen »

Ben trouwens wel benieuwd wat de dealer/importeur te zeggen had over het feit dat de pinlock niet goed werkt, dan alleen "dat komt wel vaker voor" Je mag van een helm van € 600,= toch wel iets verwachten. Gaan ze er nog iets mee doen of helaas pindakaas? :evil:
Dat was dus inderdaad wat ik die verkoper ook vroeg, maar daarop kon hij niets zeggen. Hij schatte in dat dat gezien de reputatie van Schuberth wel voor de hand lag, maar hij kon niet zeggen wanneer. Ikzelf vermoed eigenlijk dat er niets gebeurt, want anders was hij er wel direct mee gekomen. Misschien is het een goed idee om schuberth zelf eens te benaderen, want gisteravond was het echt weer helemaal mis: heb met mijn vizier op een kier over de A13 moeten rijden omdat hij bij 100 km/hr nog steeds begon te beslaan wanneer hij helemaal dicht was (OK, het vroor dan wel een paar graden maar toch). Ik zal eens kijken of ik vandaag een telefoontje kan plegen.
Maar ik meen me te herinneren dat ik in het begin wat stukjes stof heb weggevouwen volgens de beschrijving om van winter naar zomerventilatie te gaan. Staat in het meegeleverde boekwerk. 100% zeker dat dit voor de bovenventilatie geldt dus misschien ook voor de mondventilatie..

Ik zal er zelf ook nog even naar kijken, de standen zijn duidelijk verschillend en je hoort ook een klik bij het verstellen/indrukken van mondstuk. Alleen al de windruis zou je (zonder oordoppen) echt moeten opmerken.
dat stukje stof bovenin de helm heb ik in de winterstand staan, want anders wordt het me te koud op mijn kruin. In het mondstuk kan ik wel iets klikken, maar ik kan er niet echt veel verschil in merken, maar wellciht komt dat ook doordat ik een spoilertje op mijn windscherm heb gezet en dat ik daardoor teveel uit de wind zit. ik heb in het mondstuk niets kunnen ontwaren dat in een zomer- of winterstand kan staan.... oeps toch geen PM-etje...
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RvGS »

Voor diegene die het nog niet weten :mrgreen: , dit is de Schuberth nieuwe C3 (2e versie):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1RweQkIR5E0[/youtube]
Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie? :arrow: 008 :o) incl. Rider communication system :-)}
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o05bqVbMKak[/youtube]
De communicatie is gebaseerd op de Scalarider G4 :arrow: ENTER

Heb zelf de eerste versie van de C3 en deze maakt meer geluid dan m'n voorgaande integraalhelm van Uvex, de Boss 2000 met thermopane vizier :shock: . Ook vond ik het vizier (bij licht geopende stand) en het zonnenscherm van de C3 irritant trillen. En zoals hierboven al beschreven had/heb ik ook problemen met de circulatie. Indien de tochtstrip was gemonteerd en het vizier helemaal gesloten was, werd het een benauwde toestand ondanks dat binnen in de helmschaal de stoffering op zomerstand (meer ventilatie op je kruin) was gemonteerd. Had eigenlijk gehoopt dat dit euvel bij de nieuwe versie verholpen was :| .
Helaas is deze behoorlijk goed van de kapstok gevallen :evil: en dus zijn we op zoek naar wat nieuws.
Heb nu interesse voor de volgende helmen: de Uvex Enduro :arrow: Afbeelding of deze Arai Tour-X3 :arrow: Afbeelding

Maar eerst eens kijk wat de motorbeurs te bieden heeft. :bye:
Groet, Robert |
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Soesko »

Ik heb drie helmen in gebruik.
HJC AC-11: goede pasvorm en redelijk stil, maar verder een helm die zijn beperkingen heeft. Het vizier heeft geen standen en beslaat vrij snel, ook met een pinlock.
Shoei Raid 2: goede en stille helm, waar weinig op aan te merken is
Shoei XR1000: hele fijne helm, met een goede pasvorm, lekker licht en stil. De laatste dagen gereden bij temperaturen ver onder nul, maar geen beslagen vizier.

Voor mij is Shoei het helmmerk. Als ze deze kwaliteit blijven maken, dan blijf ik altijd Shoei gebruiken. Ik hoorde dat de XR1100 weer beter is dan de XR1000, dus voorlopig zit dat wel goed. Het enige nadeel van Shoei is (buiten de hoge aanschafprijs) dat je een soort watergolf in je haar krijgt als je hem wat langer op hebt.
M.A.D

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door M.A.D »

Soesko schreef: Het enige nadeel van Shoei is dat je een soort watergolf in je haar krijgt als je hem wat langer op hebt.
Nadeel , van zo een mooie coupe ?
Da's gewoon een helmkapsel , en krijg je er gratis bij .
FastLoe

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door FastLoe »

Er gaan geruchten dat de nieuwe Schubert C4 ook kan permanenten, maar het schijnt wel een specifieke dameshelm te worden
Flipsen

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Flipsen »

Heb zelf deze Afbeelding en deze Afbeelding

Bevallen beide erg goed. OVerigens wel allebei met een dark of smoked vizier (handig als brildrager)
Remko

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Remko »

Flipsen schreef: Bevallen beide erg goed. OVerigens wel allebei met een dark of smoked vizier (handig als brildrager)

Maar is dat in het donker ook handig????

8)
Flipsen

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Flipsen »

Dat valt erg mee. Je moet er niet mee in het pikkedonker mee gaan rijden, maar het verbaasde mij hoeveel zicht ik nog had naarmate het donkerder werd. Op de langere tocht heb ik dan ook het heldere vizier mee.
Dgr

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Dgr »

Wat dat betreft zijn die ingebouwde zonnebrilletjes een genot.
Tegelijkertijd moet ik zeggen dat ik direct een donker vizier zou kopen als die zouden bestaan voor de C3... 't oog wil ook wat tenslotte 8)

Flipsen, gaaf die Hornet! Had 'm zelf ook bijna gekocht. Pasvorm was geweldig, maar de testrit viel een beetje tegen. Vermoedelijk door de wind die onder het klepje sloeg :|
ootje

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door ootje »

Ideaal deze reacties, dacht ook even flink wat geld er tegenaan te gooien voor zo'n Schubert (heb eens gehoord dat het de Ferrari onder de helmen zou zijn) C3 maar bij nader inzien vind ik de prijs wel erg hoog voor een helm waar niet alleen maar positieve reacties over zijn. Ben er ook nog niet uit of het een systeemhelm of integraalhelm gaat worden. Ik ga toch nog eens even wat verder surfen en kijken wat de reacties op verschillende typen helmen zijn.
FastLoe

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door FastLoe »

Ik heb de oude C van Schubert en moet zeggen, perfect, dat ingebouwde zonnebrilletje. De ventilatie is beter dan van de C2 en C3 en de helm is vrij stil.
Een ideaal ding voor najaar, winter en voorjaar. Ook vanwege de goede ventilatie (daar waar het nodig is) zodat je toch geen koude stromingen ronde het schone gelaat (althans in mijn geval) ervaart.

Echter, het oog wil ook wat, dus heb ik er een Shoei Hornet bij gekocht. Speciaal met donker vizier.

Welaan. De helm maakt een kabaal, oordoppen verplicht, ventileert niet maar waait gewoon door, maar ik moet zeggen, als ik m'n donkere vizier erop heb zitten (met pinlock) en ik rij langs een grote etalage ruit......

Alleen daarvoor zou je al zo'n helm kopen :schater:
ootje

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door ootje »

FastLoe schreef:Echter, het oog wil ook wat, dus heb ik er een Shoei Hornet bij gekocht. Speciaal met donker vizier.

Welaan. De helm maakt een kabaal, oordoppen verplicht, ventileert niet maar waait gewoon door, maar ik moet zeggen, als ik m'n donkere vizier erop heb zitten (met pinlock) en ik rij langs een grote etalage ruit......

Alleen daarvoor zou je al zo'n helm kopen :schater:
:D En dan zeggen ze dat vrouwen ijdel zijn :wink:
FastLoe

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door FastLoe »

Nou, heeft niks met ijdelheid te maken, maar ik heb de leeftijd bereikt dat m'n helm er beter uitziet dan m'n kop :schater:
ootje

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door ootje »

FastLoe schreef:Nou, heeft niks met ijdelheid te maken, maar ik heb de leeftijd bereikt dat m'n helm er beter uitziet dan m'n kop :schater:

:shock: Dacht dat mannen juist aantrekkelijker worden naarmate de leeftijd toeneemt of is dat begrenst :wink:
Wils

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Wils »

Ik heb een Shoei Raid1 da's al een ouwetje...maar zit errug lekker ... :mrgreen:
In december 2009 hadden ze bij ROTterdam Motoport een aktieweekend met 25 % korting.... daar heb ik de Shoei XR1100 gekocht...
Dat is tot nu toe de beste helm die ik gehad heb! pasvorm perfect, lekker breed zichtveld , standaard vizier incl. pinlock.... lekker stil, geen gebulder dus aan je hoofd...( kan gewoon zonder oordopjes blijven rijden.... wat mij nog nooit gelukt is met al m'n vorige helmen...
En vizier is erg makkelijk en snel te verwijderen... heb er gelijk een donker vizier bij gekocht.... :-)}
Het probleem van die waterdruppels op een vizier is trouwens erg makkelijk te verhelpen.... gewoon je vizier in de was zetten en regelmatig bijhouden... niks rainX oid. gewoon een poetsmiddel waar er 10 tallen van in de handel zijn... een vaste was is altijd sterker dan een vloeibaar produkt en zal langer werkzaam blijven... het zal ook minder de weekmakers aantasten die in het kunstof van bv. een vizier zitten.....
Ik doe het al zo'n 13 jaar lang...de motor in de was zetten...( en helm) kom je terug van een dagje touren of een weekendje.... gewoon de vliegen etc. met warm water er af helen (met spons uiteraard) afdrogen / zemen..... voelt de laklaag nog glad aan verder niets aan doen, volet de laklaag een beetje stroef aan dan gewoon weer eff. in de was zetten en het vuil is weer supermakkelijk er af te halen na de volgende rit!
Hetzelfde geld voor de helm... zit er een waslaag op je helm/ vizier... en kom je in de regen te rijden... rollen de druppels er gewoon af door de rijwind.... werkt echt 100%
proberen maar..... :mrgreen:
:-)}
Wihameke

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Wihameke »

ROOF diversion

Afbeelding

Als je met deze helm hebt gereden wil je geen ander merk meer alleen spijtig dat je die in belgie en nederland moeilijk vind ofwel voor 300-350 euro.

zéééér stil en hij zit perfect 8)

Heb de mijne gekocht via ebay omdat de vorige (zelfde model) gestolen was :x


Kan er weinig over zeggen... mijn vader heeft een schubert maar deze maakt meer lawaai dan men ROOF...
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RvGS »

Wils schreef:...motor in de was zetten...( en helm) kom je terug van een dagje touren of een weekendje.... gewoon de vliegen etc. met warm water er af helen (met spons uiteraard) afdrogen / zemen..... Hetzelfde geld voor de helm...en kom je in de regen te rijden... rollen de druppels er gewoon af door de rijwind.... werkt echt 100%...
Wils,
klopt helemaal wat je zegt, ik heb dit ook altijd gedaan en dit geld ook voor rolluiken, koker van de zonneschermen van alu of andere zaken met een glad oppervlakt...

Tot voorkort deed ik dit ook, maar nu heb ik een
matte laklaag op de motor zitten... heb je hier ook tips voor?
Groet, Robert |
FastLoe

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door FastLoe »

BlackstromNL <--> RvGS schreef:Tot voorkort deed ik dit ook, maar nu heb ik een matte laklaag op de motor zitten... heb je hier ook tips voor?
Overspuiten ?
Wils

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Wils »

BlackstromNL <--> RvGS schreef:
Wils schreef:...motor in de was zetten...( en helm) kom je terug van een dagje touren of een weekendje.... gewoon de vliegen etc. met warm water er af helen (met spons uiteraard) afdrogen / zemen..... Hetzelfde geld voor de helm...en kom je in de regen te rijden... rollen de druppels er gewoon af door de rijwind.... werkt echt 100%...
Wils,
klopt helemaal wat je zegt, ik heb dit ook altijd gedaan en dit geld ook voor rolluiken, koker van de zonneschermen van alu of andere zaken met een glad oppervlakt...

Tot voorkort deed ik dit ook, maar nu heb ik een
matte laklaag op de motor zitten... heb je hier ook tips voor?

Er is siliconenspray op de markt die mat opdroogt.... heb ik indertijd gebruikt voor de keukenkasten die ook mat waren... werkte perfect...het vuil is dan makkelijk te verwijderen...
Ik gebruik trouwens ook aardig wat siliconenspray van Motorex... perfect spul...heb dit vergleken met andere merken...maar van dit merk blijft een echte vette laag achter op het oppervlak waar je het opspuit...vuil is in een handomdraai te verwijderen....en is aardig roestwerend ook... je moet het dan wel regelmatig gebruiken maar ik heb er hele goede resultaten mee behaald...( oa. m'n vorige strom waar dus geen roest is op gekomen.)...( :mrgreen: )
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RvGS »

FastLoe schreef:..Overspuiten ?
Thnks . . . komt misschien in aanmerking over een jaartje of wat... is het net of je een nieuwe motor hebt, mooi met Zebra of Tijger patroon :o) :schater: :o)
Wils schreef:Er is siliconenspray op de markt die mat opdroogt.... Ik gebruik trouwens ook aardig wat siliconenspray van Motorex... perfect spul...
Bedankt Wils,
heb je misschien ook nog info waar je die mat opdrogende sliconenspray vandaan haalt, kom overal de gewone spray tegen..Motrax bij Robsacc.NL
Groet, Robert |
Wils

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Wils »

Afbeelding mat op drogende siliconenspray...... heb het laatst bij een automaterialenzaak zien staan.... misschien bij motordealer te bestellen ook..? Afbeelding
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RvGS »

Wils schreef:Afbeelding mat op drogende siliconenspray...... heb het laatst bij een automaterialenzaak zien staan.... misschien bij motordealer te bestellen ook..? Afbeelding
Zal eens kijken bij automaterialenzaak, zitten er hier 2; Brezan en Autoplex, komt goed! en anders maar nie :o)
Groet, Robert |
Wils

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Wils »

Je zou er ook transparant folie over kunnen laten plakken..... :wink:
Er zijn bedrijven die dat kunnen....ik heb al div. keren gezien dat ze dure auto's met folie beplakt hadden ( ook mat) en dat ziet er heel erg mooi uit! :D
Na een paar jaar het folie er af halen en je hebt weer een glimmende nieuw lijkende auto ( of motor)
:-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RvGS »

Yep, ken het (...) kun je ook je glanzende bolide mat maken :arrow: Trimline, misschien iets voor "FastLoe" :o) .

Op zich geen slecht idee, kost een paar centen, maar dan heb je ook wat :-)} -> Dakar look
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door V-Stoom »

Voor 60 euro een klaphelm gekocht bij de LIDL met een inklapbaar zonnevisier. Ach voor 60 euro, daar val je je nooit een buil aan :frusty:
Nog redelijk stil ook. Ik spaar nog even door voor een C3.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Stroompje »

V-Stoom schreef:Voor 60 euro een klaphelm gekocht bij de LIDL met een inklapbaar zonnevisier. Ach voor 60 euro, daar val je je nooit een buil aan :frusty:
Nog redelijk stil ook. Ik spaar nog even door voor een C3.

Groet, Allard.
Als het maar een goed gekeurde motorhelm is en je het rubber beneden houdt........?!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door V-Stoom »

Stroompje schreef:
Als het maar een goed gekeurde motorhelm is en je het rubber beneden houdt........?!
Yep, nog goedgekeurt ook. Maar er is natuurlijk altijd goed, beter, best.
Vandaag kreeg ik het MotoPort blaadje binnen en daar stond ook nog een stukje in over helmen. Daar stond ook in dat het piepsuimen binnenwerk in de loop van de tijd in kwaliteit dusdanig achteruit gaat dat het aan te bevelen is om iedere 5 jaar een nieuwe helm te kopen. Ik ben benieuwd wie dat om die reden ook daadwerkelijk doet. Lekker lijkt me dat, als je iedere 5 jaar weer een nieuwe Schuberth moet kopen van 400 á 500 euro. Iedere 5 jaar een echte Lidl is dan een stuk goedkoper :schater: .

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
FastLoe

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door FastLoe »

Stroompje schreef:Vandaag kreeg ik het MotoPort blaadje binnen en daar stond ook nog een stukje in over helmen. Daar stond ook in dat het piepsuimen binnenwerk in de loop van de tijd in kwaliteit dusdanig achteruit gaat dat het aan te bevelen is om iedere 5 jaar een nieuwe helm te kopen.
Tja, je moet iets doen om aan je omzet te komen en als je dan behalve helmen verkopen, ook nog eens een leuk reclameblaadje uitgeeft met dit soort non informatie, grijp je natuurlijk je kans.
Wel eens in dat blaadje iets minder positiefs gelezen over wat ze bij Motoport verkopen? Een totaal niet sturende motorfiets heet daar een sublieme rechtuitstabiliteit en ach, dat motorport blaadje lijkt de laatste tijd steeds meer omgevormd te worden tot een modeblaadje. Ach, 't is gelukkig gratis

Dat piepschuimspul wordt overal gebruikt, zelfs in funderingen en wie laat er om de 5 jaar nou z'n fundering vervangen?
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door V-Stoom »

Ik heb een rit met mijn LIDL helm gereden en............ de volgende dag direct weer teruggebracht. Ik wist dat een (systeem)helm wel lawaai kan maken maar dit zou echt letterlijk verboden moeten worden. Ondanks mijn op maat gemaakte gehoorbescherming stapte ik met piepende oren van de motor af :evil: .
Voor mij begint nu de zoektocht naar een stille helm voor een nette prijs (rond de 200 euro). Ik zal deze topic eens goed bestuderen maar suggesties zijn natuurlijk welkom :worship: .
Trefwoorden:
-systeemhelm
-zonnevisier
-zo stil mogelijk
-rond de 200 euro.

Groet, Allard :-)} .
niets is te gek, behalve op je bek.
FastLoe

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door FastLoe »

Ik zou kijken voor een Schubert, en dan ff op de aanbiedingen wachten, toen de C2 uitkwam, heb ik mijn Schubert Concept voor 189 op de kop kunnen tikken bij Motozoom.

Ze stunen daar wel eens meer met helmen, je zou eens moeten zoeken of er ergens nog een C2 te koop is. Grote kans dat je die voor een redelijk prijsje mee kan krijgen
Strombo

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Strombo »

Twee jaar geleden begonnen met mijn Nolan N42. Fijne helm, alleen bij veel wind en turbulentie slaat boven de 70 tot 80 km/h het vizier dicht en toch wel veel lawaai, ondanks de op maat gemaakte oordoppen. Bij veel rij- en zijwind moet het kinbandje goed vast, anders waait hij omhoog :shock: Daarom een paar maanden geleden een Schuberth C3 erbij gekocht. Met deze helm kon ik geen vrienden worden. Ik hou niet van een integraal helm (dat had ik ook in de winkel al kunnen bedenken, maar goed...), dat geeft me een opgesloten gevoel en ook het vizier klapt snel dicht door rijwind. Nee, geen vrienden.

Maar nu heb ik mijn helm gevonden. Na een proefrit met snelheden tot 140 km/h met het vizier open, veel zijwind, turbulentie en acceptabele geluidniveaus (met oordoppen), ingebouwd zonnevizier en kinbeugel voor toch extra bescherming, heb ik een mat zwarte Schuberth J1 gekocht. Ik vind hem helemaal goed. Comfort en veiligheid en toch het genot van een open helm. Kan hem zelfs zonder de beugel af te nemen op en af zetten. Ik ben helemaal blij!!!
:D :worship: :-)}
Kristel1

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Kristel1 »

Mijn eerste helm was een Airoh,had hier héél véél wind,turbulentie,niet echt waterdicht en véél lawaai mee.
Nu zaaaliiiig met mijn Schuberth(oranje fluo :P ) C3. Echt dag en nacht verschil en niet voor niets de stilste helm genoemd.
Een echte aanrader ondanks de prijs!
Gebruikersavatar
Granny
DL650 berijder
Berichten: 23
Lid geworden op: za 07-11-2009, 16:18
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Granny »

Ik heb ook een c3 helm, maar vind hem eigenlijk helemaal niet zo stil.
Komt denk ik omdat de helm-voering niet aansluit op de oren... Ik gebruik op maat gemaakte gehoorbeschermers van alpine en rij voornamelijk op de snelweg.
Ook valt soms het vizier wel dicht als je > 100 km uur gaat (met veel wind), maarja dat mag je ook wel verwachten vind ik. Kloontje heeft hier wel een hele verbetering in gemaakt.

Wat ik wel echt heel slecht vind is dat de kin-beschermer er al is afgebroken. Die zit vast met 2 plastik houdertjes. Er zat ook nog een leren-kin lapje op, maar die heb ik eraf moeten halen omdat ik anders de helm niet over mijn kin heen kreeg...

Een ander klein nadeel waar ik nu achter kom is dat het schuim aan de bovenkant in de helm (dus wat boven op je hoofd zit) zo is uitgesneden dat je na een langere rit een hanekam krijgt...

Dus na een ritje zie je er ongeveer zo uit:
Afbeelding

Verder geen klachten, behalve het kin-bescherm stuk is het wel degelijk. Vond de pasvorm van de c3 bij mij erg goed. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
De ingebouwde zonnebril is een geweldige uitvinding, maar die zie je op heel veel helmen. Zou nooit weer een helm zonder willen.

De pitlock vizier doet zijn werk heel erg goed. Heb nooit last van condensvorming. Wel moest ik in het begin even wennen aan de rand van picklock naar enkel (daar zie je vervorming). Maar dat zie ik nu al niet meer en is niet hinderlijk.
DL 650A K8
Paarse_olifant

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Paarse_olifant »

Schubert C3 sinds de motorbeurs... Prima, stil, geen problemen met vizier. Het kinstukje is inderdaad slecht, zit met 4 plastic clipjes vast, de buyitenste twee hiervan schieten steeds los wanneer je de helm dichtklapt.
Heeft al iemand hier over geklaagd? Reacties?
Plaats reactie