Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Aad900 »

Aad900 schreef:Afgaande op diverse tests, zou je er van uit mogen gaan dat de C2, beter of in ieder geval stiller is dan de Nolan. Zelf heb ik een Shoei Raid, die me goed bevalt. Maar die gaat al weer het 6e jaar in, dus ik ben ook aan het rondkijken. Behalve de Schubert ben ik ook wel gecharmeerd van de Uvex, Enduro, deze dus: Afbeelding
Ik vind deze wel passen bij een Strom 8)
Ik heb deze Uvex inmiddels een maand in gebruik en ben er tevreden over. Hij is weliswaar niet zo stil als mijn Shoei Raid. De pasvorm is goed en de zonneklep is heel handig. Dat scheelt echt veel als je tegen de zon in rijdt. Het vizier heeft een groot oppervlak en is zowel inwendig als uitwendig gecoat. Uit ervaring kan ik zeggen dat het niet beslaat. Dus geen Pinlock nodig. Voordeel is ook dat je het vizier kunt vervangen door een bril. Wat weer handig is als ik straks in Marokko rondtoer :mrgreen:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Paul

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Paul »

hey Aad,

Nu je het toch hebt over een bril voor bij de helm, heb jij een idee wat een fatsoenlijke bril is.

Is het trouwens raadzaam om een bril te kiezen die een donkere coat heeft (zonnebril)
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Aad900 »

Ik heb nog geen idee Paul. Ik ga denk ik naar een motorcross zaak, bijv. Motorcross Aad in Bleiswijk. Eens kijken wat er allemaal te koop is. En ja op zeker een donkere bril. Best handig in Marokko :mrgreen: Ik laat nog wel horen als ik wat ontdekt heb. Ben jij ook nog steeds tevreden met de Uvex?
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Paul

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Paul »

Aad900 schreef:Ik heb nog geen idee Paul. Ik ga denk ik naar een motorcross zaak, bijv. Motorcross Aad in Bleiswijk. Eens kijken wat er allemaal te koop is. En ja op zeker een donkere bril. Best handig in Marokko :mrgreen: Ik laat nog wel horen als ik wat ontdekt heb. Ben jij ook nog steeds tevreden met de Uvex?
Ben benieuwd wat je vind kwa bril, ik zal ook eens gaan zoeken.

Ja ben zeker tevreden, vind het erg goeden helm gezien de prijs/kwaliteit!
Dgr

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Dgr »

Hier inmiddels ook de knoop doorgehakt, tis een C3 geworden. Pinlock en ingebouwd zonneviziertje zijn echt genieten :) Enige nadeel is dat het sluitbandje vrij dicht op m'n nek zit, maar daar is wel mee te leven.

Aad, probeer voor de gein ook die Carbon versie eens, die vond ik veel overtuigender dan de normale Enduro. Maargoed, dat mag natuurlijk ook wel voor dat geld...
Dan ben je misschien weer beter af met een Arai XD3 of een Shoei Hornet. Beide erg comfortabele helmen qua pasvorm.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Aad900 »

Dgr schreef:Hier inmiddels ook de knoop doorgehakt, tis een C3 geworden. Pinlock en ingebouwd zonneviziertje zijn echt genieten :) Enige nadeel is dat het sluitbandje vrij dicht op m'n nek zit, maar daar is wel mee te leven.

Aad, probeer voor de gein ook die Carbon versie eens, die vond ik veel overtuigender dan de normale Enduro. Maargoed, dat mag natuurlijk ook wel voor dat geld...
Dan ben je misschien weer beter af met een Arai XD3 of een Shoei Hornet. Beide erg comfortabele helmen qua pasvorm.
Lijkt me een prima keus de C3.

Ik heb naar de Carbon 'gekeken' maar daar is het bij gebleven, viel buiten mijn budget, maar wel erg mooi. De Shoei Hornet ook gepast, was prima, maar altijd nog het dubbele in prijs. Dus gekozen voor de normale Uvex Enduro, en zoals gezegd, ik heb hem nu 1 maand en heb er geen spijt van. Nu alleen nog een goeie bril 8)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Chopperbiker »

Heb op de beurs in Utrecht de Marushin Tiger gekocht. Komt goed uit de SHARP-helmen-test.

Afbeelding

Paar ritjes mee gereden en bevalt prima. Lekker licht, anti fog en zit confortabel.

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
MT motorfan

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door MT motorfan »

Ik heb gisteren de J1 van Schubert aangeschaft. 425,- euro met 'vastenklant' korting bij Motoport L' warden.
Ik rij al 4 jaar met een S1 van Schubert dus ben wel gewend aan de relatieve 'stilte'van deze helm.
Ten eerste de pasvorm van de helm sluit goed aan op de wangen, beter dan met traditionele jethelmen, het geeft een 'beschermd' gevoel. De klep geeft zeer goede bescherming tegen de rijwind. Op de snelweg met gemiddeld 140-160 was de helm praktisch zo stil als mijn S1. (Ik heb circa 150 km gereden zonder oordoppen om de helm goed te testen). Eerste indruk was jammer dat het zonnevizier wat hoog zit, maar feitelijk is dit precies wat je nodig heb want zo blijft het zicht op het instrumentenpaneel en gebruik van spiegels vrij van kijk door het vizier, helder dus, wat ik persoonlijk erg fijn vindt.
De helm geeft een enorm vrij gevoel met ruim blik rondom. Ik heb voor de matzwarte gekozen omdat deze niet van die witte reflectoren heeft of witte bestickering. Opvallen doe ik 'hopenlijk' al voldoende met mijn Kushitani reflectievest.
Kortom zeer tevreden met deze helm, het was vandag circa 14 gr in het Noorden en ik heb ook totaal geen last gehad van een koude nek of dergelijk, de ventilatie bovenop de helm doet het duidelijk werkend, langzaam rijdend door de dorpjes of stad is voora het open gezichtsveld een verademing vergeleken met mijn S1.
Jokapo

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Jokapo »

Shuberth C2 heerlijk helmpje en zelf nog klein beetje opgepimpt met wat reflectie materiaal op de kin :-D
Spocky

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Spocky »

Spocky schreef:Heb net de Nolan N43 Air besteld.

Afbeelding

Inmiddels deze helm al weer een tijdje gebruikt. Is voor mij de perfecte helm. Met montage van het vizier en het kin stuk ishet gewoon een volwaardige integraalhelm met als voordeel dat het zicht beter is. Nu met het warme weer gebruik ik hem als jethelm en dat bevalt zeer goed, vooral de goede ventilatie bevalt mij zeer goed. In het begin was het terugzetten van het kinstuk een beetje moeilijk maar naar verloop van tijd wen je daar aan en gaat het snel. Zonnevizier is ook perfect, makkelijk te bedienen. Wat ik vooral erg prettig vind is het gewicht van de helm, je voelt bijna niet dat je een helm op je hoofd hebt staan.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door RvGS »

Spocky schreef: . . .wat ik vooral erg prettig vind is het gewicht van de helm, je voelt bijna niet dat je een helm op je hoofd hebt staan.
Spocky, dan niet vergeten de helm af te zetten indien je niet op de motor zit Afbeelding
:schater:
Groet, Robert |
Demous

Bericht door Demous »

Demous schreef:Demous tuft rond met een matzwarte Airoh SV 55,deze bevalt op zich prima.Vind hem wel wat lawaaierig en dan (vreemd genoeg) dicht meer dan open,mischien dat ik daarom wel heel veel op opa-snelheid met open helm door het groninger land hobbel :lol:
Wel ben ik heel benieuwd naar het W-conn systeem van Airoh,dit schijnt speciaal voor deze helm ontwikkeld te zijn.
Vandaag toch maar besloten om over te gaan naar Nolan en maar de rib uit mijn lijf genaamd N103 matrix in flat black samen met de n-conn basisset en bluetooth kit besteld.Gaat mij benieuwen. O:-)
V-Strom Jopie

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door V-Strom Jopie »

Over de N103 ben ik zeer tevreden, de n-com kan ik nog niets over zeggen want dat was voor mij bijna m'n hele ribbenkast uit mn lijf !! :lol:

Maar die komt er op een gegeven moment wel bij. Ben benieuwd naar jouw ervaringen daarmee.
Diffie

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Diffie »

Afgelopen zaterdag een Shoei Multitec gepast. Viel me gelijk op dat deze helm heel erg lekker zit!!
Helaas hadden ze hem niet in mijn maat in het matzwart. Dus deze is besteld en hoop hem snel te krijgen.
Ben benieuwd naar de verschillen tussen de Shoei en mijn huidige helm (Shubert C2) qua geluid/herrie.
De Shubert C2 is opzich ook een uitstekende helm, maar het vizier gaat zo soepel open en dicht dat deze altijd gelijk weer dichtklapt als ik hem een stukje openzet, vind het altijd heerlijk om het vizier een stukje open te hebben.
Hartm848

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Hartm848 »

Heb je het draaimechanisme wel eens aangedraaid? Helpt bij mijn Shoei altijd wel, hoewel de rek er natuurlijk een keer uit is.
Ben in afwachting van een prijsdaling v.w.b. de C3 fluorgeel, nu nog 599.-
De andere kleuren uit het gamma van de C3 zijn in Duitsland al gevonden voor 419.-
Alleen ik kan daar de fluor niet vinden. In de gaten houden dus.

Groet
Michel

En natuurlijk, als iemand wel de fluorgele heeft gevonden (behalve de geijkte Termaat motoren en nog een in BE) graag een linkje!
Diversion

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Diversion »

Diffie schreef:Afgelopen zaterdag een Shoei Multitec gepast. Viel me gelijk op dat deze helm heel erg lekker zit!!
Helaas hadden ze hem niet in mijn maat in het matzwart. Dus deze is besteld en hoop hem snel te krijgen.
Ben benieuwd naar de verschillen tussen de Shoei en mijn huidige helm (Shubert C2) qua geluid/herrie.
De Shubert C2 is opzich ook een uitstekende helm, maar het vizier gaat zo soepel open en dicht dat deze altijd gelijk weer dichtklapt als ik hem een stukje openzet, vind het altijd heerlijk om het vizier een stukje open te hebben.
De Multitec heeft 6 tussenstanden van dicht naar geheel open. Ik rijd nu een jaar met de Multitec, elke stand blijft gewoon zitten, ongeacht met welke snelheid je rijdt. Je zult hierover zeker niet teleurgesteld raken. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze helm.
Diffie

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Diffie »

Diversion schreef:De Multitec heeft 6 tussenstanden van dicht naar geheel open. Ik rijd nu een jaar met de Multitec, elke stand blijft gewoon zitten, ongeacht met welke snelheid je rijdt. Je zult hierover zeker niet teleurgesteld raken. Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze helm.
Dat idee kreeg ik ook toen ik de helm paste, het standensysteem van de Multitec vizier voelde heel degelijk.
Kreeg vandaag een berichtje dat de helm binnen is, morgenavond ophalen en hopen dat ik er dan laaaaaaaang plezier van mag hebben.
Diffie

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Diffie »

Vanavond de Shoei Multitec opgehaald en een uurtje uitgeprobeerd.
De helm zit echt als gegoten :D :D
Is wel iets rumoeriger dan de Shubert C2, maar had om te vergelijken geen oordoppen ingedaan.
Met oordoppen moet dit geen probleem meer zijn.
Het vizier (standen mechanisme) is echt geweldig, het vizier blijft gewoon op de stand waar die opstaat staan en klapt niet steeds weer dicht wat de Shubert dus wel steeds deed en waar ik mer erg aan begon te irriteren.
Super helm en ik ben er erg blij mee :D :D
Geiteboer

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Geiteboer »

Vandaag een Airoh s55 gekocht. Na 17 kilo te zijn vermagerd was mijne helm te groot geworden. Bij RAD in Tienen is er veel korting op Airoh helmen. Normaal kost die 275 euro en nu 159. Als het weer het toelaat morgen eens een ritje maken.

Afbeelding
Afbeelding
Strombo

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Strombo »

Ik heb een tijdje geleden ook een Schuberth C3 gekocht. Mooie helm en redelijk stil. Dat snel dichtklappen van het vizier is inderdaad irritant, de weerstand is echt te licht. Maar ik merk ook een heel ander probleem. Hoe mooi de helm ook is, ik ben blij dat ik mijn Nolan N42 Jethelm niet weggedaan heb. Ik draag liever de N42 met oordoppen en voel de wind en ruik alles om mij heen. Voel me veel vrijer met de Nolan. De C3 is erg mooi en goed, maar ik vind het motorrijden ermee minder leuk juist omdat je zo goed ingepakt zit. Denk dat hij tot de winter in de kast blijft liggen en gebruik voorlopig de veel goedkopere Nolan.
:D
Demous

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Demous »

V-Strom Jopie schreef:Over de N103 ben ik zeer tevreden, de n-com kan ik nog niets over zeggen want dat was voor mij bijna m'n hele ribbenkast uit mn lijf !! :lol:

Maar die komt er op een gegeven moment wel bij. Ben benieuwd naar jouw ervaringen daarmee.
Na de helm en zijn inwendige electronica op 8 mei besteld te hebben,werd het heel erg stil ......
Tot ik vorige week vrijdag een pakket aangeboden kreeg,idd helm en N-com.Toevallig had ik op zaterdag een toertocht van mijn werk (ik was voorrijder dus ideaal om te testen) en kan niet anders zeggen dan dat mijn eerste indruk me positief heeft verrast.Claire was duidelijk te verstaan,de (standaard)muziek van de zumo goed te horen en ook het bellen via de zumo (je moet toch alles testen als je bezig bent :oops: ) viel me niet tegen.Al met al verwacht ik met de N103 n-com een zeer goede aankoop te hebben gedaan .
Hartm848

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Hartm848 »

Zit te dubben tussen de C3, N103 of de Shark Evo. Deze laatste is het mogelijk het gehele kinstuk naar achteren te plaatsen zodat je een jethelm hebt.
De C3 vind ik prachtig alleen als het vizier niet goed open blijft staan haak ik af. Mag graag met open vizier rijden.
De Nolan, tja heb over het vizier nog niet zoveel gehoord.
De Shark zit ook goed alleen bij de stand volledig naar achteren geklapt is het zo'n grote helm...

Wie heeft ervaring met de N103 en daarmee dus ook de ervaring met het vizier?

Mzzl
Michel
Dgr

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Dgr »

Hartm848 schreef:Zit te dubben tussen de C3, N103 of de Shark Evo. Deze laatste is het mogelijk het gehele kinstuk naar achteren te plaatsen zodat je een jethelm hebt.
De C3 vind ik prachtig alleen als het vizier niet goed open blijft staan haak ik af. Mag graag met open vizier rijden.
De Nolan, tja heb over het vizier nog niet zoveel gehoord.
De Shark zit ook goed alleen bij de stand volledig naar achteren geklapt is het zo'n grote helm...

Wie heeft ervaring met de N103 en daarmee dus ook de ervaring met het vizier?

Mzzl
Michel
Denk dat er wat verwarring ontstaat tussen de C2 en de C3 vwb het vizier. De C3 heeft een aantal duidelijke posities en valt niet zomaar naar beneden. Hij heeft daarnaast een "city" stand, waarbij het vizier nog net een millimeter open blijft staan om voldoende te ventileren bij lage snelheid. Dat vind ik met name op koudere dagen een uitkomst.

Ik raad je overigens aan om gewoon eens te gaan passen. De N103 zat bij mij voor geen meter, de C3 daarentegen als gegoten. Pasvorm blijft een heel persoonlijk iets.
Het mechanisme op de N103 waarbij het vizier naar beneden gaat op het moment dat het kinstuk omhoog gaat (dmv. tandwieltjes) kwam op mij vrij kwetsbaar over, ben benieuwd hoe dit zich in de praktijk houdt?

De Shark EVO heb ik ook nog even naar gekeken, maar toen ik op webbikeworld.com las wat 't ding weegt, ben ik niet eens meer gaan passen.
Hartm848

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Hartm848 »

C3 heb ik opgehad, en weet mijn maat. Op Ebay is de keuze uit Duitsland reuze en scheelt soms meer als 150 euro met de winkel in Nederland. Alleen de ervaring met het vizier heb ik verder niet zoveel over gelezen. Vandaar mijn alternatief die ik open houd zoals de N103 en de Shark. De Shark heeft een vernuftig systeem maar dat moet worden gecompenseerd met gewicht, dus ja eigenlijk niet te vergelijken.
Heb ooit een systeemhelm gehad van Nolan. Na 5 jaar moet je eigenlijk niets meer verwachten en toch deed de helm nog zijn ding. Ondertussen heb ik een "normale" Shoei integraal gekocht en deze zit na 5 jaar nog steeds prima, alleen hoe de status is onder de schaal weet ik dus niet. Dus binnenkort iets nieuws, ga weer eens te passen.
Dank

Michel
Strombo

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Strombo »

Dgr schreef:Denk dat er wat verwarring ontstaat tussen de C2 en de C3 vwb het vizier. De C3 heeft een aantal duidelijke posities en valt niet zomaar naar beneden.
Toch echt mijn C3 waarbij het vizier door wat rijwind uitzichzelf dichtklapt zonder dat ik het wil. Schrik er elke keer van en doe nu maar bij 60/70 km/h het vizier dicht terwijl ik dat liever open zou houden. Vind het geen sterk punt van de helm.
:D
Diffie

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Diffie »

Was gisteren in een motorzaak en heb daar nog eens extra gelet op het verschil tussen het vizier van de Shubert C3 en de Shoei Multitec. Het vizier van de Shubert C3 gaat vele malen lichter open en dicht dan de Shoei. Het vizier van de Shubert C3 is zeker te vergelijken met de Shubert C2 (gaat allebei even makkelijk open en dicht) Dus ook tijdens het rijden. Dit was ook het probleem wat ik met de C2 had en waarom ik een andere helm wilde.
De Shoei heeft echt duidelijk stevigere standen! Heb het vizier van de Shoei nu een paar keer goed getest en deze klapt echt niet vanzelf dicht tijdens het rijden. Tevens kan je het vizier van de Shoei nog bijstellen als dat zou moeten.
Ben uitermate tevreden met de Shoei Multitec en kan nu eindelijk met het vizier open rijden op elke stand. Heerlijk!!!
Het enige nadeel van de Shoei Multitec is dat er geen geintegreerd zonnevizier op zit, maar daar is goed mee te leven.

Gr. Simon
Blueberry

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Blueberry »

Heb nu na 25 jaar nolan helmen mijn tweede Airoh, eerste de SV 55, nu de Miro.

De SV 55 beviel mij goed, vandaar nu de Miro, deze bevalt me niet.

Een gele versie gekocht voor outletprijs bij Louis.de. vorige week in een stortbui gereden, leek wel of ik het visier open had.
Ook geeft de construktie mij minder vertrouwen dan ik voorheen in andere helmen had.

Nu voornemens om een Nolan N 103 Fluo, met N-com en "oliefilm" visier te kopen. al met al best duur bij elkaar.

Iemand een tip om een beetje te dealen in de regio rijnmond?
Hartm848

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Hartm848 »

Ebay Duitsland, de antraciet mat uitvoering 267. Fluo weet ik niet, zou je daar even moeten zoeken.
Passen in de winkel, bestellen op het net.

http://cgi.ebay.nl/NEU-NOLAN-N103-alle- ... entmethods" onclick="window.open(this.href);return false;

Bovenstaande link is er een voorbeeld van, geel staat er overigens niet tussen....

Mzzl
Michel
Blueberry

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Blueberry »

Fluo is nergens anders te vinden dan in NL (tot nu toe)
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Patrick8888 »

Na de intregraal helm wilde ik overstappen op een systeem helm met geintegreerde zonnevizier. Ik kwam toen uit op de Airoh SV55. Opzich een heerlijke helm, goede prijs kwaliteit. Dat zonnevizier is heerlijk, bij een felle lucht of veel zon knijp ik al snel mijn ogen dicht waardoor je zicht minder is. Allen vind ik bij de Airoh dat het vizier rondom aan de bovenkant matig afsluit. Ik had er ook een pinlock in zitten en als er een fikse regenbui was dan druppelde het naar binnen toe, tussen mijn gewone vier en het pinlock vizier in. Als nog mist dus....

Nu heb ik onlangs een Nolan Ncom gekocht, ook met geintegreerde zonnevizier en systeem helm. Gellerd van de vorige helm, speciaal gelet op de afsluiting van het vizier aan de bovenkant. Deze Nolan sluit zeer goed af, als je het kinstuk naar beneden klap dan wordt deze door het systeem extra dicht gedrukt. Ook fijn is dat er al uitsparingen zitten voor een headset. Al met al ben ik zeer tevreden met deze helm. Is wel wat duurder, maar de kwaliteit is er ook naar.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Silverstorm »

@Patrick
Ik overweeg me ook zo een nolan n103 aan te schaffen aangezien ik al over de bluetooth headset beschik.
Hoe valt het lawaai van deze helm mee,want daar hoor je nogal eens klachten over?
mvg Alain
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Patrick8888 »

Silverstorm schreef:@Patrick
Ik overweeg me ook zo een nolan n103 aan te schaffen aangezien ik al over de bluetooth headset beschik.
Hoe valt het lawaai van deze helm mee,want daar hoor je nogal eens klachten over?
mvg Alain
Persoonlijk vind ik het lawaai behoorlijk meevallen, zeker t.o.v. de eerdere helmen die ik gedragen heb. En nu achter het scherm van de v strom scheelt het ook nog eens meer dan bij de virago. Mijn collega rijder kan ik goed verstaan en hij mij ook.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
HD bye-bye

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door HD bye-bye »

hoi gladius en hd rijden met een n43 air met een cardo er op helm is goed en zit goed alleen het cardo bike toe bike moet je wel er op plakken is wel wat minder maar zit goed vast
heb zelf wel de indruk dat onze vorige helmen hjc stiller waren maar dat kan ook tussen mijn oren zitten hahahahahahahahah

:P :P :P :P
TooTall

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door TooTall »

Ik lees hier allerlei verhalen over het dichtklappen van het vizier van de C3, moet zeggen dat ik daar helemaal geen last van heb :| Gebruik hem het meeste op city/volledig open, maar ook vaak met op 2cm, en hij blijft mooi staan hoor. En niet tegen 50/u :-)}
Nero

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Nero »

Heb ook nood aan een nieuwe helm voor de winter.

Ik dacht er aan om te kiezen voor functioneel, comfortabel en bovenal "zichtbaar" omdat m'n Strom, zowel als m'n kleding "all black" is.
Het zal waarschijnlijk een Lazer helm worden van het type Paname. Over de uitvoering twijfel ik nog.

Lazer Panane's zijn systeemhelmen die beschikken over een vooraf geïnstalleerde "pinlock".
Naar verluid zowat het beste tegen aandampen van de plexi.
Als brildrager is dat 's winters als het regent (en de paadjes diep zijn) best nuttig.

Dit is mijn voorlopige keuze :
http://www.lazer.be/en/catalog/motorcyc ... bility-545
Afbeelding

In vergelijking met een "goeie prijs/kwaliteit helm" zoals een Caberg (goede testresultaten) heeft die iets duurdere Lazer een aantal specifieke kenmerken. De schelp is niet van "hard plastic" maar van een composiet materiaal. De binnenbekleding is echt comfortabel (heb het gepast natuurlijk) en de geluidsdemping lijkt me erg goed. De bekleding ter hoogte van de oren kan worden verwijderd om bv luidsprekers te monteren. Intern zonnescherm (lage zon). Onder de kin is een verwijderbare windbreker (kin-gordijn) geïnstalleerd. De helm lijkt vanop afstand op een "full face" helm.

Alvorens ik van m'n vrienden ga te horen krijgen: "Maar vent toch, wat heb je nu weer gekocht", wou ik graag jullie opinie.
Lijkt me nèt iets veiliger :mrgreen:
TooTall

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door TooTall »

Geen idee over de kwaliteit, maar hij ziet er alvast flashy uit :) en Pinlock is inderdaad fantastisch, nooit meer aandampen!
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Kwakkel-BE »

Thumbs up voor het kleurtje :D
Is namelijk het politiehelmkleurtje: geeft (naar het schijnt) wel leuke effecten. Als je nu nog een witte V-Strom aanschaft, en blauwe LEDs laat steken. Dan zit je helemaal goed O:-)
TooTall

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door TooTall »

Witte BMW RT met antenne en koplamp-modulator, oranje helm, zwarte broek, zwart met blauwe vest, met daarop in grote witte letters POLITE (beleefd in het Engels) Hilarisch :mrgreen:
Nero

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Nero »

Ik noteer : Witte polite, blauw geletterde BMW, antenne op m'n kop, tassie van Annie (nee, dat kwam uit een andere draad), hilarische broek... eurch,.. nog wat? Ik denk dat ik dat van die blauwe BMW ga laten vallen. De rest, daar begin ik alvast aan te werken.
Thnx. Nog iemand een idee?

Lazer is een oud vertrouwd en erg gekend merk in Belgenland.
Kwalitatief situeert het zich in de topklasse al kan je natuurlijk nog een BELL lichtgewicht-composiethelm voor 599€ kopen als je dat wil.
Die Lazer flikkenh.. oops,.. politiehelm kost zowat (iets meer dan) de helft van de duurste Bell.

VOila,.. nèt om te vermijden dat mensen gaan denken dat het een politiehelm is steek ik hier een antennetje op.
En blijkbaar is het niet te vermijden dat mensen de link maken.
Hmm,... toch lijkt met me een goed alternatief voor een fluovessie en fluostripsgedoe tijdens de donkere maanden.
TooTall

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door TooTall »

Had ik geweten dat mijn C3 in fluo ging uitkomen had ik hem ook gekocht in die kleur hoor. Je kop steekt nog altijd overal bovenuit, dus als die extra opvalt kan het alleen maar goed zijn!

En idd, je ziet dat we hier zelfs onmiddelijk de link leggen naar Politie, dus je moet niet vragen wat dat gaat geven bij je mede weggebruikers! :wink:
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door WisselStrom »

Ik heb een zilveren HJC FS-Max. Wat een drama! Het gebulder rond je hoofd is ongevenaard, het lawaai met gesloten helm zelfs nog groter dan met opengeklapt kingedeelte. Een ziekenwagen met sirene op mijn achterspatbord? Ik hoor 'm niet... Ik heb er inmiddels een permanente gehoorbeschadiging aan overgehouden! :? Ik was aan het sparen voor een Schubert C3, als lees ik daarover net in een test dat die rond dezelfde aantal dB's zit. Nu weet ik het ook niet meer. Ik denk dat ik maar verder ga met mijn zoektocht om de turbulentie te verminderen.
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Diversion

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Diversion »

Er zijn ook mensen op dit forum die wel tevreden zijn over de HJC, zie het draadje over de helmtesten. Ikzelf heb inmiddels de ervaring dat cruciaal voor de helmeigenschappen (zowel geluid als valeigenschappen) de pasvorm is. Is de pasvorm niet uitstekend, dan functioneert de helm in allerlei eigenschappen minder. Uitgebreid passen lijkt me het credo bij het uitzoeken van een nieuwe helm.
Nero

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Nero »

Ronald, je slaat de nagel op de kop.

Een helm moet passen op een motorhoofd zoals een strakke jeans rond een mooie meidenkont.
(sorry dames, het is louter met zin voor esthetiek gezegd - vond geen "passender" voorbeeld)
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Kwakkel-BE »

Nero schreef:(sorry dames, het is louter met zin voor esthetiek gezegd - vond geen "passender" voorbeeld)
Foto bij? :twisted:
Nero

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Nero »

Kwakkel-BE schreef:
Nero schreef:(sorry dames, het is louter met zin voor esthetiek gezegd - vond geen "passender" voorbeeld)
Foto bij? :twisted:
Over esthetiek gesproken, hier een helmpje dat ons nog het best zal passen :
Afbeelding
Dgr

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Dgr »

WisselStrom schreef:Ik heb een zilveren HJC FS-Max. Wat een drama! Het gebulder rond je hoofd is ongevenaard, het lawaai met gesloten helm zelfs nog groter dan met opengeklapt kingedeelte. Een ziekenwagen met sirene op mijn achterspatbord? Ik hoor 'm niet... Ik heb er inmiddels een permanente gehoorbeschadiging aan overgehouden! :? Ik was aan het sparen voor een Schubert C3, als lees ik daarover net in een test dat die rond dezelfde aantal dB's zit. Nu weet ik het ook niet meer. Ik denk dat ik maar verder ga met mijn zoektocht om de turbulentie te verminderen.
Ga voor de gein eens staan op je motor, dan zit je met je hoofd in de laminaire lucht en is de helm waarschijnlijk wel stil. Ik rij zelf met een C3, maar op een V-strom maakt dat niets uit :o)
Dennis013

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Dennis013 »

Heb zelf een hele gave (vind ik dan) Shark intergraal helm gekocht vond op het eerste gezicht het design gaaf maar de pasvorm is gewoon geweldig stevig maar wel comfortabel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
FastLoe

Welke helm (merk en type) draag jij?

Bericht door FastLoe »

Weet niet of dit onderwerp hier in hoort maar ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik schiet zelf wel af.

Ik heb zelf een systeemhelm, een Schubert Concept. Ooit gekocht voor gebruik op de GSX. Zowel op de GSX als de Honda Sabre, bevalt dat ding prima.
Tenminste, in den beginne.
De helm zat lekker strak en was redelijk stil. Dat duurde een half jaartje toen was de binnenkant uitgelubberd en de helm een maatje groter geworden.
De ventilatie stand van het vizier heeft z'n nut bewezen, todat ik het vizier verving. Tegen die tijd (anderhal jaar) was ook mechanisme zover versleten dat het vizier op de ventilatie stand aan alle kanten klappert.
Van de stilste helm is de Schubert binnen twee jaar getransformeerd naar de meest rumouerige helm die ik ooit bezat.
Optie is om het vizier niet op de ventilatie stand te gebruiken, op zowel de Honda als de Vstrom, zit je binnen de kortste keren met een beslagen voorruit. Alleen op de GSX (met het kuipruitje in de laagste stand) heb je er minder last van omdat de overige ventilatie kanalen dan nog wel werken.
Een groot pluspunt van deze helm is wel het geïntregeerde zonnevizier, zou niet meer zonder willen. Ook in de opengeklapte stand werkt dit zonnevizier en dat is dan de enige reden waarom deze helm op de Honda nog bruikbaar is. Door de gruite ruit op de Honda is elke vorm van ventilatie met deze helm afwezig, gelukkig kan ik op die fiets met 120 in het uur nog vrolijk rondtoeren, met de helm opengeklapt welliswaar, maar toch.
Met mijn lengte (1.93) en Vstrom (K2) is deze helm waardeloos. teveel turbulente herrie, geen ventilatie, en de meeste tijd rij je met een rumoerige helm met een matglas vizier rond.
Op de GSX valt er goed mee te leven, vizier dicht houden en het geluid is acceptabel, het is dan nog steeds een redelijk stille helm.
Op de Honda, alleen open te gebruiken omdat dan de ventilatie aan de bovenkant ook niet meer werkt.
Al met al, gemengde gevoelens. Wel was het heel makkelijk om mijn bluetooth setje in te bouwen, zodat ik in full stereo naar de MP3tjes van de gsm kan luistern en ook nog een telefoongesprekje zonder al te veel moeite kan voeren.
Kortom, heb je een naked bike, dan is deze helm zonder meer aan te raden. Heb je nu last van turbulente herrie dan is deze helm geen uitkomst. Het wordt er niet stiller van en als je welke vorm van ventilatie dan ook wilt gebruiken dan neemt het geluid kwadratisch met het aantal ventilatie openingen toe.
Pinlock is niet beschikbaar voor deze helm, zodat je met matglas zal moeten leren rijden
Diversion

Re: Welke helm (merk en type) draag jij?

Bericht door Diversion »

Hoi Fastloe,
Er is al een zeer uitgebreid topic over dit onderwerp: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=374

Overigens heb ik een Shoei Multitec en die bevalt me uitstekend.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Wie heeft welke helm en hoe bevalt 'ie?

Bericht door Stroompje »

Goe gezien Ronald........bij deze weer 1topic :!:
Overigens ben ik ook fan van mijn MultiTec....super, ik wil niet meer integraal.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie