2bougie,s per cilinder enz.
2bougie,s per cilinder enz.
Ik wil gaarne weten in welk bouwjaar van de DL650 de 2 bougie,s en aangepaste verbrandingskamer zijn gekomen.
Reden is dat de verkoper alleen type,s 2009 nog heeft staan ,en dat andere dealers zogenaamde overjarigen in de uitverkoop doen.
Wat is verschil in bouwjaar 2006 en 2009 van model DL650 ?
Reden is dat de verkoper alleen type,s 2009 nog heeft staan ,en dat andere dealers zogenaamde overjarigen in de uitverkoop doen.
Wat is verschil in bouwjaar 2006 en 2009 van model DL650 ?
Re: 2bougie,s per cilinder enz.
Een model uit 2006 is nog zonder dubbele bougies en zonder katalysator. Deze wijzigingen zijn in 2007 geïntroduceerd
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7603
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: 2bougie,s per cilinder enz.
Klopt niet, mijn Dl650 uit 2004 had weldegelijk een katalysator en lambdasonde. wanneer de 2 bougies geïntroduceerd werden weet ik niet precies, maar een zoekactie op het forum moet je dat antwoord kunnen brengen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: 2bougie,s per cilinder enz.
in 2007 zijn de dubbele bougies er op gekomen. Ook is de katalysator verplaatst, hij zit nu niet meer in de demper zelf maar er net voor. Je weet wel...die enorme dikke lelijke pijp vóór de einddemper.....Zal er wel voor zorgen dat hij sneller op temperatuur komt en de motor schoner draait.
in 2007 is er ook een ABS versie gekomen.
in 2007 is er ook een ABS versie gekomen.
Re: 2bougie,s per cilinder enz.
Je hebt gelijk! Toen ik de opmerking van Erik las ging het lampje opeens brandenIron Horse schreef:Klopt niet, mijn Dl650 uit 2004 had weldegelijk een katalysator en lambdasonde. wanneer de 2 bougies geïntroduceerd werden weet ik niet precies, maar een zoekactie op het forum moet je dat antwoord kunnen brengen.
Re: 2bougie,s per cilinder enz.
Toch niet dat rode lampje tussen de tellers hoop ik...Dgr schreef:Je hebt gelijk! Toen ik de opmerking van Erik las ging het lampje opeens brandenIron Horse schreef:Klopt niet, mijn Dl650 uit 2004 had weldegelijk een katalysator en lambdasonde. wanneer de 2 bougies geïntroduceerd werden weet ik niet precies, maar een zoekactie op het forum moet je dat antwoord kunnen brengen.
Re: 2bougie,s per cilinder enz.
Helaas welRobbedoes schreef: Toch niet dat rode lampje tussen de tellers hoop ik...
-
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
- Woonplaats: Drenthe
Re: 2bougie,s per cilinder enz.
Hallo iedereen,
Ik heb een V-Strom uit 2006 dus nog met 1 bougie per cilinder. Ik ben wel benieuwd in welke mate de nieuwere modellen met twee bougies per cilinder anders rijden. Rijdt dit soepeler, sneller en bijvoorbeeld zuiniger of is het verschil nihil?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Groeten Benjamin
Ik heb een V-Strom uit 2006 dus nog met 1 bougie per cilinder. Ik ben wel benieuwd in welke mate de nieuwere modellen met twee bougies per cilinder anders rijden. Rijdt dit soepeler, sneller en bijvoorbeeld zuiniger of is het verschil nihil?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Groeten Benjamin
Re: 2bougie,s per cilinder enz.
Het gekke is dat ik mijn dl650 uit 2004 fijner vond lopen dan mijn 2008.....Benjamin schreef:Hallo iedereen,
Ik heb een V-Strom uit 2006 dus nog met 1 bougie per cilinder. Ik ben wel benieuwd in welke mate de nieuwere modellen met twee bougies per cilinder anders rijden. Rijdt dit soepeler, sneller en bijvoorbeeld zuiniger of is het verschil nihil?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Groeten Benjamin
De 2004 had naar mijn gevoel ook meer kracht.
Ik heb 3 dl650's gehad (2004, 2007, 2008) en het verschil in brandstofverbruik is nogal klein, meestal rond de 1 op 20.
De wissel met de 07 en 08 had te maken met dat ik ABS wilde.
Die dubbele bougies zijn erin gekomen om het nog armer gemaakte mengsel te doen ontsteken, zodat hij aan de Euro3 norm voldoet. Het zit er niet in om hem fijner te laten lopen of zo, pure noodzaak met dat arme brandstof mengsel.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: 2bougie,s per cilinder enz.
Ik heb een 2005 type in gebruik en mijn voruw een 2008. Eerlijk gezegd vind ik de verschillen heel erg klein. Ik heb de indruk dat de motor van mijn vrouw, die met twee bougies per cilinder, net een beetje soepeler loopt en ook wat zuiniger is. Mijn DL lijkt wat hardere klappen te maken, maar nogmaals de verschillen zijn niet heel groot.Benjamin schreef:Ik heb een V-Strom uit 2006 dus nog met 1 bougie per cilinder. Ik ben wel benieuwd in welke mate de nieuwere modellen met twee bougies per cilinder anders rijden. Rijdt dit soepeler, sneller en bijvoorbeeld zuiniger of is het verschil nihil?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Groeten Benjamin