Pro Oiler

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Jokapo

Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

Weet iemand waar de pro-oiler gekocht kan worden.

Of waar ik hem het beste aan kan schaffen??
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Pro Oiler

Bericht door Iron Horse »

Je kunt natuurlijk even googelen, maar het hangt ervan af of je zelf handig bent. Zoniet dan bij je dealer anders zit je straks met de afstellingsvragen en bijstelling of aanpassing als het niet helemaal naar je zin werkt. Wel handig? Dan de goedkoopste (betrouwbare) plek op internet. Die moet je zelf maar even opzoeken. :wink:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leipo

Re: Pro Oiler

Bericht door Leipo »

heb hem zelf bij http://www.pro-oiler.com" onclick="window.open(this.href);return false; vandaan en zelf erop gezet
Nortrom

Re: Pro Oiler

Bericht door Nortrom »

Zelf heb ik geen pro-oiler of speciale apparatuur om ketting te smeren. Maar osco oiler lijkt me stuk interessanter dan pro-oiler. Het heeft minder ingewikkelde systeem, en is ook stuk goedkoper. De installatie is eenvoudiger.

Als ik tussen pro-oiler en osco oiler mag kiezen, dan zou ik voor tweede kiezen. Osco moet wel met handmatig bediend worden, maar het stelt niet veel voor. Nee, ik bezit geen aandelen van osco :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Pro Oiler

Bericht door Iron Horse »

Ik was ook zeer tevreden over de OSCO, zie elders op het forum voor de bevestigingsfoto's.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pebeling

Re: Pro Oiler

Bericht door Pebeling »

rij nu zelf 5 weken met de Osco en het werkt erg prettig, ik heb met name deze keuze gedaan omdat de tchniek simpel is en dus ook niet stuk kan gaan.

instaleren is een makkie.
Crashdummy13

Re: Pro Oiler

Bericht door Crashdummy13 »

Hallo Jokapo :)

Ik heb mijn pro-oiler bij tweewielerservice veghel besteld (link: https://www.tweewielerservice-veghel.nl ... ie&cid=145" onclick="window.open(this.href);return false;). Ik vond dat wel makkelijk omdat je gewoon kunt betalen per giro of met ideal.

Het pakket dat je krijgt opgestuurd is wel even puzzelen, maar als je een beetje handig bent lukt het wel hoor (kun je zelf je ketting spannen, dan lukt dit ook :wink: )
Ik kan je helaas nog geen ervaringen doorgeven, want ik moet hem nog monteren. Wordt waarschijnlijk volgende maand.


:bye:

Martien.
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

heb hem uiteindelijk besteld bij pro-oiler.com zelf kosten €185 opgestuurd en wel.

Greets J
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Pro Oiler

Bericht door RvGS »

Nu (8mei 2009!) bij Louis in de aanbieding voor € 99,95 :arrow: Klikkerdeklik

Afbeelding

Sorry Jokapo :oops:
Groet, Robert |
Robert_vd_B

Re: Pro Oiler

Bericht door Robert_vd_B »

BlackstromNL schreef:Nu (8mei 2009!) bij Louis in de aanbieding voor € 99,95 :arrow: Klikkerdeklik

Afbeelding

Sorry Jokapo :oops:
Da's geen kunst! Heel binnenkort komt het Scottoiler E-system uit (technisch gezien vergelijkbaar met de Pro Oiler) dus Scott is alle oude vacuüm systemen aan het "dumpen". Maar een oude "Scottie" is ècht wel iets heel anders dan een Pro Oiler!
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

Heb hem gisteren binnengekregen. Als ik de fiets wegbreng voor de 1000km beurt wordt ie er gelijk GRATIS ingebouwd
Crashdummy13

Re: Pro Oiler

Bericht door Crashdummy13 »

Jokapo schreef:Heb hem gisteren binnengekregen. Als ik de fiets wegbreng voor de 1000km beurt wordt ie er gelijk GRATIS ingebouwd
Dat heb je netjes voor elkaar! Ik heb hem afgelopen week zelf geïnstalleerd, en ben daar toch wel een dag mee bezig geweest (heb het wel op het gemak gedaan, maar was toch een hele klus). Ik ben benieuwd of je dealer de beugel voor de nozzle (soort pipet) waarmee de olie aan de ketting wordt afgegeven werkelijk vastschroeft aan de achterbrug (dus twee gaatjes boren en tappen). Wil je mij dat laten weten a.u.b? :worship: Ik heb die van mij met een klembeugel op de achterbrug gemonteerd en ben benieuwd hoe een dealer dit aanpakt..
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

bij een collega die tdm rijdt waren ze 6 uur bezig dus reken voor het gemak 50 per uur bespaar ik toch maar weer €300.

Had jij trouwens een magneet sensor bijgeleverd of het blauwe draadje???
Remko

Re: Pro Oiler

Bericht door Remko »

6 uur voor het plaatsen van een kettingsmeersysteem????
Schandalig, zeker als ze daar nog uren voor in rekening brengen ook.


Ik heb de afgelopen jaren, voor diverse mensen, op diverse brommers Scottoilers gemonteerd en daar nooit meer als 2 uurtjes voor nodig gehad.
En dat is dan inclusief koffie drinken, shaggie roken en netjes af en wegwerken......

8)





Ga deze zomer overigens wel de Scottoiler E kopen.
Ik ga hem halen in the UK, met de huidige koers ongetwijfeld goedkoper dan in Nederland!!


:D
Crashdummy13

Re: Pro Oiler

Bericht door Crashdummy13 »

Jokapo schreef:bij een collega die tdm rijdt waren ze 6 uur bezig dus reken voor het gemak 50 per uur bespaar ik toch maar weer €300.
Had jij trouwens een magneet sensor bijgeleverd of het blauwe draadje???
Ik had geen magneetsensor bijgeleverd gekregen. Is ook niet nodig, en aansluiten op de (roze) signaaldraad van de speedsensor is zo gebeurd..
Het langst was ik bezig met het op de juiste plaats krijgen van de componenten onder mijn zadel (ben daar nogal pietluttig in :shock: ). Maar heb uiteindelijk het tankje netjes rechtop kunnen zetten.

Afbeelding
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

Ik zal dr wel een fotootje van maken zodra ie erop zit. Wat voor olie gebruik jij voor de smering trouwens en wat is het beste om te gebruiken???
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Pro Oiler

Bericht door RvGS »

Remko schreef: . . . Ga deze zomer overigens wel de Scottoiler E kopen . . .Ik ga hem halen in the UK, met de huidige koers ongetwijfeld goedkoper dan in Nederland . . .
Misschien een gezamelijke inkoop actie Remco :?: .

Worden (als het goed is) de transportkosten wel lager door :wink: , die engelse weten wel wat ze voor 'shipping costs' moeten rekenen :arrow: de verkopende partij krijgt daar vaak ook een deel van :? .
Groet, Robert |
Crashdummy13

Re: Pro Oiler

Bericht door Crashdummy13 »

Jokapo schreef:Ik zal dr wel een fotootje van maken zodra ie erop zit. Wat voor olie gebruik jij voor de smering trouwens en wat is het beste om te gebruiken???
Ik gebruik gewoon motorolie. Da's wat ook op de site van pro-oiler als beste keus wordt genoemd, met een kleine voorkeur voor volledig synthetische olie. Het maakt dus eigenlijk niet zo heel veel uit welk soort motorolie je gebruikt.
Ik heb er momenteel de olie ingedaan die ik ook voor mijn scooter gebruikte (tweetakt olie), maar da's niet omdat ik vind dat die beter is dan andere. Ik heb deze gebruikt vanwege de kleur. Zo kan ik (ik ben er namelijk nog niet zo vertrouwd mee) beter zien of de olie wel goed door de leiding gaat (zonder luchtbelletjes) :wink:
Als deze op is ga ik waarschijnlijk gewoon op de eerste over die ik nog heb staan (Shell synthetische motorolie).
Pas op met veel te dunne olie. Die is misschien wel goed om bij de o-ringen te komen maar kan gaan lekken bij de aansluitpunten van de leiding. Bovendien moet je dunnere olie ook rijker instellen (het vliegt makkelijker van de ketting) waardoor je eerder moet bijvullen..
jwaterink

Re: Pro Oiler

Bericht door jwaterink »

Pro-Oiler is een super mooi ding, maar die gaan dus ook stuk.

Vorig weekend lekker 1100km gereden (eiffel weekend) en bij thuiskomst bleek de ketting kurkdroog (was wel nat bij vertrek). Heb vanavond het spul eens losgepakt, controller geeft op de uitgang permanent 12 volt met als gevolg een gesmolten pomp. Heb foto's van het probleem gemaakt en naar de leverancier gestuurd, ding was net een jaar en 2 week oud. :(

Het valt ook al goed te zien aan het achtertandwiel, de tanden staan ietsje uit het lood, jammer. Zal me dus ook tzt een vervroegde tandwiel/kettingset kosten. Heb er net 7000km gedaan op deze Vstrom. De Pro-Oiler zelf heeft 11000km meegelopen op beide stroms.
Leipo

Re: Pro Oiler

Bericht door Leipo »

jwaterink schreef:Pro-Oiler is een super mooi ding, maar die gaan dus ook stuk.

Vorig weekend lekker 1100km gereden (eiffel weekend) en bij thuiskomst bleek de ketting kurkdroog (was wel nat bij vertrek). Heb vanavond het spul eens losgepakt, controller geeft op de uitgang permanent 12 volt met als gevolg een gesmolten pomp. Heb foto's van het probleem gemaakt en naar de leverancier gestuurd, ding was net een jaar en 2 week oud. :(

Het valt ook al goed te zien aan het achtertandwiel, de tanden staan ietsje uit het lood, jammer. Zal me dus ook tzt een vervroegde tandwiel/kettingset kosten. Heb er net 7000km gedaan op deze Vstrom. De Pro-Oiler zelf heeft 11000km meegelopen op beide stroms.
hmm ik heb de mijne al sinds begin 2005 (eerst een jaar op een CBR125r gehad) en hij heeft nu 50.000km achter de kiezen zonder problemen.
Maargoed de service van Pablo is erg goed dus ik ben ervan overtuigt dat hij je naar tevredenheid zal helpen ;)
Crashdummy13

Re: Pro Oiler

Bericht door Crashdummy13 »

@jwaterink:

Balen zeg! Denk je dat je er geen omkijken naar hebt en laat hij het afweten :frusty:
Hoewel het uiteraard gewoon moet kunnen, zou ik er zelf niet zo'n eind mee durven rijden zonder een tussentijdse controle. Ik vertrouw niet zo blindelings op techniek (werk in de automatisering dus wantrouw uit ervaring alles wat 'automatisch' lijkt te werken :o) ).

Waar ik heel benieuwd naar ben is of je display gewoon hetzelfde weer bleef geven als altijd. Geen enkele vreemde melding gezien?
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

denk dat dit ook een situatie op zich is dat ie het na 11000 km begeeft.

Ken ook mensen die hier al vele malen meer kilometers mee hebben gereden .
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

Nou hij zit erop hoor. De monteur was alleen niet zo goed in programmeren dus dat heeft ie helaas niet gedaan. Wie heeft er ervaring met het instellen van de pro-oiler. Ik heb dr een tabelletje bijgekregen maar weet begod niet welke instelling ik moet gebruiken.

Ow ennuh de nozzle is bij mij inderdaad met 2 boutjes in de achterbrug vastgezet. Gaat echt geen kant op.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Pro Oiler

Bericht door DesertStrom »

Heb er ook 1 besteld (nog niet binnen trouwens), maar liep ook vast bij het programmeren.(in de handleiding dan tenminste)
Mailtje gestuurd naar Pablo, volgens hem is 18 de gangbare setting voor een DL650.
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

Moet ik dan table 18 setting 3 aanhouden??

Ga ik van hieruit wel eens verder ***een om te kijken of ik het wel geprogrammeerd krijg :-D
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Pro Oiler

Bericht door DesertStrom »

Zoals ik het begrijp wel.
Setting 3 (tabel 18) is je base-lijn zeg maar.
Wil je iets schraler smeren, dan kun je naar 2 of 1.
Wil je iets meer vanwege slecht weer o.i.d. kun je naar 4 t/m 10.

Tenminste, dat is hoe ik de handleiding interpreteer.
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

samen staan we sterk ik gaat het gewoon eens uitproberen de komende dagen.
Crashdummy13

Re: Pro Oiler

Bericht door Crashdummy13 »

Ik rij nu ongeveer 3 weken met de pro-oiler en heb de setting al een paar keer zuiniger ingesteld.
In het begin vloog er erg veel olie op de zijkant van de achterband. Ik streef ernaar om dit helemaal te voorkomen (en uiteraard de ketting wel "in de olie" te houden..) 8)
Heb op het moment de volgende settings gekozen:
ingestelde correctiefactor: 8.0
tabel: 20
display-setting: 1
De ketting blijft nog steeds voldoende gesmeerd, en ik heb nu vrijwel geen olie op de band meer. Ik controleer nog steeds regelmatig de ketting, zo ongeveer elke 50 km. :shock:
Afgaand op mijn opgedane ervaring verwacht ik dat de beste setting zal zijn:
correctiefactor 8.0, tabel 21 en de display-setting op 3 of 2.
Ik hou jullie op de hoogte.

nota bene: Ik ben begonnen met de settings correctiefactor 7.9, tabel 18 en display 5..
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

mmmm ok ik wacht je ervaringen met spanning af

zal ze eens als basis setting in gaan stellen morgen en kijken wat het doet.
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

staat de signal counting mode bij jou ook op 10 zoals in de manual staat opgegeven dit te doen??
Crashdummy13

Re: Pro Oiler

Bericht door Crashdummy13 »

Jokapo schreef:staat de signal counting mode bij jou ook op 10 zoals in de manual staat opgegeven dit te doen??
Het is me niet helemaal duidelijk wat je hier precies bedoelt. Als je instelt op de signal counting mode kun je de correction factor voor het signaal van je snelheidsmeter bepalen. Bedoel je die misschien?
Je stelt hiervoor eerst in op de signal counting mode via menu item "ot" (signaal teller), en dan even op de min toets drukken.
Het display geeft dan als alles goed is aangesloten de waarde "00" aan. Zo niet, dan even de "-" toets ingedrukt houden tot de teller op "00" springt.
Vervolgens moet het voorwiel precies 10 slagen worden rondgedraaid. Door het draaien zal je snelheidsmeter pulsen af gaan geven, die je in het display ziet oplopen.
Als het wiel 10 slagen heeft gedraaid zal er dus op het display (nog steeds in signal counting mode) een getal te zien zijn. Dit is het totaal aantal pulsen dat door je snelheidsmeter is afgegeven in die 10 slagen dat je het voorwiel hebt rondgedraaid.
Het getal in het display (bij mij precies 80) gedeeld door 10 is de correctiefactor die moet worden ingesteld (is dus 80 : 10 = 8, of in de pro-oiler computer de waardes 08 integer, en 00 decimal).
Je kunt er voor kiezen om de correctiefactor meteen in te voeren door de "-" en "+" toetsen gelijktijdig 2 seconden lang in te drukken als het getal na het draaien van je voorwiel nog in het display staat. De correctiefactor wordt dan meteen in de computer geplaatst. Nadien wel even de instellingen opslaan..
Doe je dit niet, dan kun je de instellingen handmatig invoeren via het menu "oS". Dit werkt als volgt:
1: contact aanzetten om pro-oiler in te schakelen.
2: twee seconden "-" en "+" toetsen gelijktijdig ingedrukt houden voor programmeer modus (display = "oH").
3: 2 keer "+" toets indrukken (display = "oS").
4: 1 keer min indrukken (display geeft getal weer, bijv "00". Dit is de vastgelegde integer waarde van de correctiefacor).
5: met "+" of "-" toets getal instellen op waarde "08".
6: "-" toets ingedrukt houden voor ongeveer 2 seconden (display geeft getal weer, bijv "00". Dit is de vastgelegde decimale waarde van de correctiefacor).
7: met "+" of "-" toets getal instellen op waarde "00".
8: "+" toets ingedrukt houden voor ongeveer 2 seconden (display = "oS").
9: nu 5 keer de "+" toets indrukken (display = "oA").
10: 1 keer de "-" toets indrukken (display = "SA").
11: de "-" toets ongeveer 2 seconden ingedrukt houden om alle ingestelde waardes op te slaan (display geeft "ST", vervolgens "oA").
12: nu het contact uitzetten.
Als je later het contact weer aanzet, kun je eventueel de waardes nog eens gaan bekijken om zeker te weten dat het goed is gegaan.
Ik heb deze beschrijving misschien wel overdreven simpel gehouden, maar beter veel te veel dan iets te weinig..
Als jij in je vraag met de "signal counting mode" bedoelt de ingestelde correctiefactor, dan kan ik je melden dat deze bij mij op 8 staat ingesteld. Ik heb hier trouwens met Pablo over gemaild. Had hem eerst op 7.9 ingesteld.
Ik heb vandaag een kleine 100 kilometer gereden met de correctiefactor 8.0, tabel 21 en de display-setting op 3. Onderstaand even een plaatje hoe de ketting er nu uit ziet. Ik heb heel soms nog een klein spettertje olie op de band, eigenlijk niet noemenswaardig, en zo te zien is de ketting voldoende "in de olie"
Afbeelding
Ben benieuwd of je hiermee vooruit kunt. Ik lees 't wel als het niet zo is. :wink:
Laatst gewijzigd door Crashdummy13 op do 28-05-2009, 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

met het wiel wordt dus het voorwiel bedoeld heb ik mij in laten fluisteren.

Ga morgen en in het weekeind even kloten ben dan vrij.
Crashdummy13

Re: Pro Oiler

Bericht door Crashdummy13 »

Jokapo schreef:met het wiel wordt dus het voorwiel bedoeld heb ik mij in laten fluisteren.
:?: Nu heb ik even geen idee waar dit over gaat.. :shock:
FrenkieNL

Re: Pro Oiler

Bericht door FrenkieNL »

Remko schreef:Ga deze zomer overigens wel de Scottoiler E kopen.
Ik ga hem halen in the UK, met de huidige koers ongetwijfeld goedkoper dan in Nederland!!
:D
Ik heb even gekeken naar dat E model, maar zie ik het goed dat je een bediening aan je stuur moet maken ?
Afbeelding
Dat en de prijs van 200+ euro ex verzend weerhoudt mij ervan om zoiets aan te schaffen. We hebben het hier over een ketting smeren..... :frusty:
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

dat zie je waarschijnlijk goed bij the pro-oiler werkt dit namelijk ook zo.

ik heb hem nu trouwens correct ingesteld.

de pulse even op automatisch en die kwam ook op een 8 uit.

Setting op de 20 maar eens zien hoe het gaat rijden.
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

Crashdummy13 schreef:
Jokapo schreef:met het wiel wordt dus het voorwiel bedoeld heb ik mij in laten fluisteren.
:?: Nu heb ik even geen idee waar dit over gaat.. :shock:
lama zat beetje in het wilde weg te tikken biertje teveel op zeg maar :P
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Pro Oiler

Bericht door DesertStrom »

Heb de pro-oiler er nu ook op zitten.
Ben best handig, al zeg ik het zelf, maar dit was toch wel even een klus.
Was die kabel van cock-pit naar controller-box bij jullie ook zo kort? Had welgeteld een halve centimeter speling.
Heb er zover 100 km mee gereden, tabel 18, setting 3, correction-factor 8 en tot nu toe ziet het er goed uit.
Even wat meer kilometers maken om het goed te bekijken, voel me haast verplicht om naar Zuid-Frankrijk te rijden.
Kijk volgende week wel even. Ben nog nooit in Andorra geweest, ziet er op Google Maps wel leuk uit.
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

Crashdummy13 schreef:Ik rij nu ongeveer 3 weken met de pro-oiler en heb de setting al een paar keer zuiniger ingesteld.
In het begin vloog er erg veel olie op de zijkant van de achterband. Ik streef ernaar om dit helemaal te voorkomen (en uiteraard de ketting wel "in de olie" te houden..) 8)
Heb op het moment de volgende settings gekozen:
ingestelde correctiefactor: 8.0
tabel: 20
display-setting: 1
De ketting blijft nog steeds voldoende gesmeerd, en ik heb nu vrijwel geen olie op de band meer. Ik controleer nog steeds regelmatig de ketting, zo ongeveer elke 50 km. :shock:
Afgaand op mijn opgedane ervaring verwacht ik dat de beste setting zal zijn:
correctiefactor 8.0, tabel 21 en de display-setting op 3 of 2.
Ik hou jullie op de hoogte.

nota bene: Ik ben begonnen met de settings correctiefactor 7.9, tabel 18 en display 5..
denk toch dat ik tabel 21 is ga uit proberen bij 20 smeert ie erg goed zit op het uiteinde van de ketting beschermer een mooie glimmende rand
Crashdummy13

Re: Pro Oiler

Bericht door Crashdummy13 »

Jokapo schreef:denk toch dat ik tabel 21 is ga uit proberen bij 20 smeert ie erg goed zit op het uiteinde van de ketting beschermer een mooie glimmende rand
Ik ben al een poosje bezig geweest met setting 3 op tabel 21 (correctiefactor is nog steeds 8 ).
Ga een poosje setting twee proberen, da's volgens mij zo'n beetje de beste instelling.
:-)}
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

Ik heb hem nu een tijdje op setting 21 standje 3 staan en denk toch dat dat met dit weer nog steeds iets te rijkelijk is mijn ketting beschermer glimt als een diamant en er zit een kleine oliespoortje op mijn band.


Klinkt dit herkenbaar???
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Pro Oiler

Bericht door DesertStrom »

Bij mij staat die inmiddels op 22, display setting 3.

Ook nog steeds sporen op de zijkant van mijn band, glimmende kettingbeschermer en spetters op de kentekenplaat.
Maar de ketting blijft mooi schoon en gesmeerd.
Jokapo

Re: Pro Oiler

Bericht door Jokapo »

denk dat ik hem toch nog maar wat zuiniger gaat zetten. als ik hem voor de deur parkeer en de volgende ochtend weer wegrijden dat zit er op de rand van het achterste tandwiel een mooi blauw olie spoortje en de rest ondermijn motor. Schijnbaar toch nog steeds te rijkelijk afgesteld.
loona35

Re: Pro Oiler

Bericht door loona35 »

Lang geleden dat hier gepost is.

Heeft er iemand inmiddels goede ervaring opgedaan met een instelling? Ben wel benieuwd naar die instelling.
Gebruikersavatar
Marc.be
DL650 berijder
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19-01-2012, 15:38
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 L2 – Kawa KLR 300
Woonplaats: Vlaamse Ardennen

Re: Pro Oiler

Bericht door Marc.be »

Ik heb zo'n 60.000 km gereden met een pro-oiler op een DL1000 (K3 met nu 73.000 km).
Die heeft alrijd prima gewerkt maar na offroad gebruik moet je toch eens kijken of er niet teveel vuil aan de nozzles hangt.

Ik ben er zo tevreden over dat ik de pro-oiler gedemonteerd heb om hem op mijn nieuwe DL650 L2 te monteren.
Die L2 verwacht ik morgen.
Bijgaande vraag:
— heeft iemand het electrisch schema van de L2 ?
— of weet iemand of je ook het roze/wit draadje moet gebruiken voor het aftappen van het signaal ?
Dan kan ik volgend weekend de pro-oiler een nieuw leven geven...

Groetjes,
Marc
Yamaha 50 - Piaggio - XR 500 - XLR600 - XR250 - Burgman 400 - DL1000 - Kawa KLR300 - DL650 L2
Gebruikersavatar
Marc.be
DL650 berijder
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19-01-2012, 15:38
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 L2 – Kawa KLR 300
Woonplaats: Vlaamse Ardennen

Re: Pro Oiler

Bericht door Marc.be »

Inmiddels staat de pro oiler van mijn vorige DL1000 nu op de DL650 L2.
Ik heb alles wel een ander plaatsje gegeven. Zie bijgaande foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Het olietankje staat nu onder de benzinetank — de plaats onder het zadel was niet hoog genoeg — en kan gemakkelijk gevuld worden.
De box en de pomp passen samen net tussen 2 ijzeren plaatjes (die voorzien zijn om iets anders tussen te klemmen).
Signaal van de snelheidsmeter wordt afgetapt van het roze/wit draadje bij de radiator.
12 Volt wordt afgetapt van het achterlicht, rechtsv an de pomp. De bedradingen heb ik gesoldeerd.
Voor de nozzle heb ik 2 gaatjes geboord in de achterbrug, draad getapt en de nozzle er tegen gevezen.

Qua instellingen zijn mijn gegevens voor anderen niet meer zinvol want ik heb gemerkt dat ook de pro-oiler met de jaren geëvolueerd is.
Zo zijn de gegevens voor de table-settings niet meer gelijk en hevven de nieuwe versies meer table-settings.
Blijkbaar wordt nu ook rekening gehouden met het afleggen van grote afstanden: dan worden andere instellingen gebruikt zodat de ketting niet oververzadigd zou worden.

Al heb ik een oudere versie, ik ben toch tevreden want na 335 km was mijn splinternieuwe ketting reeds geroest door het strooizout.
Nu zal dit niet meer voorvallen :D :D
Yamaha 50 - Piaggio - XR 500 - XLR600 - XR250 - Burgman 400 - DL1000 - Kawa KLR300 - DL650 L2
Gebruikersavatar
Oxi
DL650 berijder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 13-08-2012, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Woudrichem

Re: Pro Oiler

Bericht door Oxi »

Ik heb vandaag mijn pro-oiler binnengekregen en wil 'm monteren op de DL650 (2010). Ik verwacht geen problemen met electra of de slangetjes, maar ik probeer te voorkomen dat ik een lelijk lichtgevend display in het zicht heb. Het moet wel esthetisch correct zijn natuurlijk. :roll:

Ervaren jullie dat er regelmatig wat gewijzigd moet worden afhankelijk van de weersomstandigheden of komt dat niet zo nauw? Als hij wel met enige regelmaat veranderd moet worden dan monteer ik 'm denk ik wel boven de kroonplaat naast het contact (met beugeltje iets naar de berijder toe wijzend). De plek links op het stuur is al vergeven voor de controller van de handvatverwarming. Als het niet zo nauw komt dan plak ik dat display namelijk ergens onder mijn de buddy vast. :schater: Ik rijd veel en met elke weersomstandigheid, ook in de winter (pak sneeuw uitgezonderd).
Gebruikersavatar
Marc.be
DL650 berijder
Berichten: 21
Lid geworden op: do 19-01-2012, 15:38
Mijn motor is een: Suzuki DL 650 L2 – Kawa KLR 300
Woonplaats: Vlaamse Ardennen

Re: Pro Oiler

Bericht door Marc.be »

ik plaats dit op de binnenkuip maar wel zo dat het lichtgevende display van de pro-oiler net verborgen zit achter het stuur wanneer ik aan het rijden ben. Om de info te zien moet ik dus even naar voor buigen. Maar 's nacht stoort het dan tenminste niet.
Ik wijzig ook alleen maar de instelling wanneer het regent of sneeuwt. Dan geef ik wat meer olie. Nooit teveel, anders komt er olie op het achterwiel of zelfs op de achterband > en dat is minder plezant in de regen...
Bij zeer lange ritten (500 km en meer) kun je soms één standje minder gebruiken. Kijk regelmatig naar je ketting én je achterwiel om de beste instelling te vinden.

Afbeelding

Groetjes en nog veel kilometers,
Marc
Yamaha 50 - Piaggio - XR 500 - XLR600 - XR250 - Burgman 400 - DL1000 - Kawa KLR300 - DL650 L2
Gebruikersavatar
Oxi
DL650 berijder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 13-08-2012, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Woudrichem

Re: Pro Oiler

Bericht door Oxi »

Eindelijk heb ik 'm ook geïnstalleerd!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De nozzle zit vast met epoxy (voor staal-verbindingen) en ik heb niet geboord in de achterbrug. Bij mij was standaard tabel 19 ingevoerd, maar de correctiefactor ontbrak. Via google kwam ik er achter dat die 80 moest zijn en heb dit zo ingesteld.. Lees ik nu dat het 8 moet zijn. :schater: Ach ja, ik begon dit weekend al met een mooi gesmeerde ketting en dat is deze 450km later nog steeds. Zometeen toch even die instelling veranderen. Ik houd de ketting sowieso goed in het oog. Als je eenmaal een vastloper hebt gehad leer je wat wel. :X :X (Vorige/eerste motor, 3 weken na aanschaf liep hij eraf en blokkeerde het achterwiel in een haakse bocht. Ik had toen te weinig technische kennis om die verrotte ketting te herkennen toen en heb zonder schade (en zonder val!) een heel belangrijke les geleerd. Ketting vaak controleren en de spanning nauwkeurig instellen.

De electra zit overigens aangesloten op mijn eigen accessoire-kabelboom met 3-polige klikconnectoren (massa, +12V, +12V geschakeld). Wel verrassend.. Alles deed het perfect de eerste poging. Totaal geen EMI en zowel electra als slangetjes zitten perfect. :duim:

Het beugeltje om het display op het stuur te monteren is van de Oxford handvatverwarming unit en heb ik verbouwd met een dremel. Die handvatverwarming moet ik nog een keer tijd voor vinden, want zolang ze in een doos zitten krijg ik er nog niet echt warme handen van...
Gebruikersavatar
Oxi
DL650 berijder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 13-08-2012, 21:11
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2011)
Woonplaats: Woudrichem

Re: Pro Oiler

Bericht door Oxi »

Update:
Na 1,5 jaar in weer-en-wind rijden met ruim 36.000km op de originele kettingset kan ik be-amen dat de pro-oiler goed werkt! Na de eerste 1500km gereden te hebben had ik de pro-oiler ingebouwd en sindsdien is het smeren alleen via de pro-oiler gedaan. De ketting/tandwielen waren nog niet helemaal versleten maar bij de grote 36K-beurt kwam wel het advies om de ketting ook te vervangen omdat ik anders tussendoor terug moest komen.

De oiler werkt nog steeds goed, maar de nozzles moeten soms wel schoongemaakt worden anders komt er geen olie meer uit. Dit is minder dan eens in de 10.000km dus geen groot probleem. ;) Overigens vul ik de oiler met de 10W40 (auto)motorolie die ik nog steeds heb staan.
Plaats reactie