Voorste kettingwiel
Voorste kettingwiel
Beste V-strommers,
onderstaand stukje komt uit Motoplus 07, het is een deel van een kort artikel over upgrade mogelijkheden van een DL650. In totaal werden in het artikel 12 punten "verdiend". De meeste punten (5) gingen naar de vervanging van de standaard Trail Wing door een Pilot Road.
Heeft iemand dit wel eens gedaan? Dus het 15 tands kettingwiel vervangen door een 14 tands kettingwiel. Wat zijn de ervaringen daarmee? Als ik de grafiekjes bekijk, lijkt het niet al teveel voor te stellen, maar de werkelijkheid kan heel anders zijn.
onderstaand stukje komt uit Motoplus 07, het is een deel van een kort artikel over upgrade mogelijkheden van een DL650. In totaal werden in het artikel 12 punten "verdiend". De meeste punten (5) gingen naar de vervanging van de standaard Trail Wing door een Pilot Road.
Heeft iemand dit wel eens gedaan? Dus het 15 tands kettingwiel vervangen door een 14 tands kettingwiel. Wat zijn de ervaringen daarmee? Als ik de grafiekjes bekijk, lijkt het niet al teveel voor te stellen, maar de werkelijkheid kan heel anders zijn.
Re: Voorste kettingwiel
Goeie vraag. Ik wou net dezelfde vraag op het forum plaatsen. Het lijkt mij iets meer vermogen onderin te geven. Dat trekt me wel aan. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Grtz.
Grtz.
Re: Voorste kettingwiel
Tandje meer of minder op een voortandwiel geeft behoorlijke verschillen.
Met een kleiner voortandwiel zal de 650 makkelijker in toeren klimmen dan met het originele tandwiel en dat blijkt ook wel uit het grafiekje.
14 of 15 tanden likt niet veel verschil te maken maar procentueel is het behoorlijk wat!!!
Voortandwiel kost misschien 3 tientjes en voor dat geld kan je makkelijk zelf wat experimenteren. Als je ketting teminste nog een beetje "jong" is.
Met een kleiner voortandwiel zal de 650 makkelijker in toeren klimmen dan met het originele tandwiel en dat blijkt ook wel uit het grafiekje.
14 of 15 tanden likt niet veel verschil te maken maar procentueel is het behoorlijk wat!!!
Voortandwiel kost misschien 3 tientjes en voor dat geld kan je makkelijk zelf wat experimenteren. Als je ketting teminste nog een beetje "jong" is.
Re: Voorste kettingwiel
Ik ga het natuurlijk pas doen als ik mijn ketting moet vervangen. Sinds de aanschaf heb ik 8 K gereden, terwijl er 7,5 K op stond. Als ik hem in juni laat beurten, zal er ongeveer 20K mee gereden zijn, dat is waarschijnlijk wel ongeveer het moment om dat te overwegen.
Heeft het consequenties voor de topsnelheid? Ik herinner me van heel vroeger dat ik op mijn Puch juist een groter kettingwiel plaatse om 70 km/uur te kunnen rijden (nadat ik de 8 mm carburator vervangen had door een 12 mm Dell 'Orto).
Heeft het consequenties voor de topsnelheid? Ik herinner me van heel vroeger dat ik op mijn Puch juist een groter kettingwiel plaatse om 70 km/uur te kunnen rijden (nadat ik de 8 mm carburator vervangen had door een 12 mm Dell 'Orto).
Re: Voorste kettingwiel
Diversion schreef:Ik ga het natuurlijk pas doen als ik mijn ketting moet vervangen. Sinds de aanschaf heb ik 8 K gereden, terwijl er 7,5 K op stond. Als ik hem in juni laat beurten, zal er ongeveer 20K mee gereden zijn, dat is waarschijnlijk wel ongeveer het moment om dat te overwegen.
Heeft het consequenties voor de topsnelheid? Ik herinner me van heel vroeger dat ik op mijn Puch juist een groter kettingwiel plaatse om 70 km/uur te kunnen rijden (nadat ik de 8 mm carburator vervangen had door een 12 mm Dell 'Orto).
Wat betreft je Puch, dat klopt, een groter voor-tandwiel ten opzicht van een gelijk blijvend achter tandwiel ga je bij het zelfde toerental meer snelheid maken.
Het verkleinen van het voortandwiel geeft dus ook minder snelheid. Maar trekt daardoor wel weer makkelijker.
In de Cross wereld word hier ook heel veel mee geëxpirimenteerd.
Zoals al gezegd, je gaat het zeker aan je gas voelen als je er een tandje minder voor op legt!
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Voorste kettingwiel
Op de 1000 laatste beurt, 1200 km geleden, een 16 ipv origineel 17 tandswiel laten zetten.
Dit verschil is relatief kleiner dan bij de 650, maar ik kan je verzekeren: dit is nou een echt kanon geworden!
Moest ik eerst een beetje wachten (.... ) op de acceleratie, nu knalt hij er meteen in, en hoe! Alsof ik ca. 15 pk erbij heb gekregen.
Voordeel is dus dat je veel sneller door je toerenrange van je versnellling bent, en veel sneller accelereert. Gas erop, altijd gaan, zeg maar.
Nadelen zijn er ook:
- je snelheidsmeter en km-teller kloppen helemaal niet meer. daar zijn echter oplossingen voor (ca. 80 €)
- je draait hogere toeren bij dezelfde snelheid.
- verbruik heb ik nog geen verschil kunnen merken. Het kan best dat je in een gunstiger koppelbereik zit te rijden en dan zou hij -denk ik- zuiniger moeten zijn?
- het draait allemaal niet meer zo gezapig, hangt meer aan het gas. Vind dat op langere stukken niet zo relaxt.
Maar: dit is nog steeds niet te vergelijken met de veel hogere toerentallen die een 650 normaal al draait tov de 1000. Dus alles is relatief.
Kom je power tekort, dan is er maar een advies: koop die mooie ORANJE KLV van mij! inclusief 16T voorwiel! gratis erbij
[zie de markt alhier.... SPAMSPAMSPAM]
Dit verschil is relatief kleiner dan bij de 650, maar ik kan je verzekeren: dit is nou een echt kanon geworden!
Moest ik eerst een beetje wachten (.... ) op de acceleratie, nu knalt hij er meteen in, en hoe! Alsof ik ca. 15 pk erbij heb gekregen.
Voordeel is dus dat je veel sneller door je toerenrange van je versnellling bent, en veel sneller accelereert. Gas erop, altijd gaan, zeg maar.
Nadelen zijn er ook:
- je snelheidsmeter en km-teller kloppen helemaal niet meer. daar zijn echter oplossingen voor (ca. 80 €)
- je draait hogere toeren bij dezelfde snelheid.
- verbruik heb ik nog geen verschil kunnen merken. Het kan best dat je in een gunstiger koppelbereik zit te rijden en dan zou hij -denk ik- zuiniger moeten zijn?
- het draait allemaal niet meer zo gezapig, hangt meer aan het gas. Vind dat op langere stukken niet zo relaxt.
Maar: dit is nog steeds niet te vergelijken met de veel hogere toerentallen die een 650 normaal al draait tov de 1000. Dus alles is relatief.
Kom je power tekort, dan is er maar een advies: koop die mooie ORANJE KLV van mij! inclusief 16T voorwiel! gratis erbij
[zie de markt alhier.... SPAMSPAMSPAM]
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Voorste kettingwiel
Ik vind de 650 origineel al behoorlijk kort vertand... volgens mij wordt ie heel nerveus met zo'n kleiner tandwiel.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Voorste kettingwiel
Dit klopt NIET voor de DL650 omdat die door het voorwiel wordt aangedreven, maar WEL voor de DL1000 omdat die door de versnellingsbak wordt aangedreven. Maar het topic gaat over de DL650, dus is die stelling onjuist.Peterzeeland schreef:Op de 1000 laatste beurt, 1200 km geleden, een 16 ipv origineel 17 tandswiel laten zetten.
Dit verschil is relatief kleiner dan bij de 650, maar ik kan je verzekeren: dit is nou een echt kanon geworden!
Moest ik eerst een beetje wachten (.... ) op de acceleratie, nu knalt hij er meteen in, en hoe! Alsof ik ca. 15 pk erbij heb gekregen.
Voordeel is dus dat je veel sneller door je toerenrange van je versnellling bent, en veel sneller accelereert. Gas erop, altijd gaan, zeg maar.
Nadelen zijn er ook:
- je snelheidsmeter en km-teller kloppen helemaal niet meer. daar zijn echter oplossingen voor (ca. 80 €)
- je draait hogere toeren bij dezelfde snelheid.
- verbruik heb ik nog geen verschil kunnen merken. Het kan best dat je in een gunstiger koppelbereik zit te rijden en dan zou hij -denk ik- zuiniger moeten zijn?
- het draait allemaal niet meer zo gezapig, hangt meer aan het gas. Vind dat op langere stukken niet zo relaxt.
Maar: dit is nog steeds niet te vergelijken met de veel hogere toerentallen die een 650 normaal al draait tov de 1000. Dus alles is relatief.
Kom je power tekort, dan is er maar een advies: koop die mooie ORANJE KLV van mij! inclusief 16T voorwiel! gratis erbij
[zie de markt alhier.... SPAMSPAMSPAM]
Zie o.a. ook hier. Tik in de zoekfunktie tandwiel en 15 in en je ziet dat dit onderwerp al menigmaal aan de orde is geweest.
Hieronder nog een keertje het overbrengingsoverzicht van de 650.
En waarom tot juni wachten als je het nu al kunt doen. Met 7 K op de teller zal dat niet zoveel kwaad kunnen. Gebruik je een goede kettingsmering zoals een OSCO of ander (automatisch) systeem, dan kan de kettingset ook zomaar 30 K meegaan.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Voorste kettingwiel
zo is dat Rob,
met de ketting nog in perfecte staat bij 18.000 km heb ik toen zonder kettingwissel, een 16T geplaatst.
ongelooflijk hoe lang die moderne kettingen met voldoende smering mee gaan.
moet zeggen dat het stellen alleen bij beurten gebeurt (elke 6.000 km !) maar dan ook met een laseruitlijndingetje. dat lukt mij thuis nooit natuurlijk.
tussendoor stellen is niet eens nodig!
met de ketting nog in perfecte staat bij 18.000 km heb ik toen zonder kettingwissel, een 16T geplaatst.
ongelooflijk hoe lang die moderne kettingen met voldoende smering mee gaan.
moet zeggen dat het stellen alleen bij beurten gebeurt (elke 6.000 km !) maar dan ook met een laseruitlijndingetje. dat lukt mij thuis nooit natuurlijk.
tussendoor stellen is niet eens nodig!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Voorste kettingwiel
Hallo,
ben vandaag bij de Soes dealer geweest om een 14T te halen.
Moest helaas terug keren met lege handen.
Dealer heeft bij diverse "retailers" navraag gedaan, nergens een 14T te krijgen voor een -'07 650 ABR
Hij gaf aan dat 15T, 16T en zelfs 17T wel gewoon verkrijgbaar zijn.
Heeft iemand een idee waar ik een 14T kan bestellen?
ben vandaag bij de Soes dealer geweest om een 14T te halen.
Moest helaas terug keren met lege handen.
Dealer heeft bij diverse "retailers" navraag gedaan, nergens een 14T te krijgen voor een -'07 650 ABR
Hij gaf aan dat 15T, 16T en zelfs 17T wel gewoon verkrijgbaar zijn.
Heeft iemand een idee waar ik een 14T kan bestellen?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Voorste kettingwiel
Volgens mij kun je het ook van een SV650 blok gebruiken. Zoek anders even met het bestelnummer met Google. Ik heb al even gekeken, maar kan alleen het nummer van het origineel vinden. Anders misschien bij Nimag bestellen? Duurt wel even want als zij het niet hebben komt het uit Japan, was met m'n zadel toen ook het geval.
Edit:
Eigenlijk stom want het staat al in het artikel in het eerste bericht. Ze hebben het daar over een 14 tands tandwiel van Enuma. Tik je dat in dan kom je op de Duitse website en als je even door de pdf's zoekt kom je uiteindelijk op deze pagina uit met Ritzels (voortandwielen), alleen kan ik daar geen 14 tands voor de V-Strom of voor de SV ontdekken. Maar aangezien het artikel het over heeft zou ik ze gewoon een mailtje sturen of er een telefoontje aan wagen.
http://www.enuma.de" onclick="window.open(this.href);return false; ist das informative Webportal der
Motorrad Schüller GmbH
Fachgroßhandel - Direktimport
Jahnstraße 10
D-68649 Groß-Rohrheim
TEL 06245.99479-10
FAX 06245.99479-20
e-Mail info@enuma.de
Edit:
Eigenlijk stom want het staat al in het artikel in het eerste bericht. Ze hebben het daar over een 14 tands tandwiel van Enuma. Tik je dat in dan kom je op de Duitse website en als je even door de pdf's zoekt kom je uiteindelijk op deze pagina uit met Ritzels (voortandwielen), alleen kan ik daar geen 14 tands voor de V-Strom of voor de SV ontdekken. Maar aangezien het artikel het over heeft zou ik ze gewoon een mailtje sturen of er een telefoontje aan wagen.
http://www.enuma.de" onclick="window.open(this.href);return false; ist das informative Webportal der
Motorrad Schüller GmbH
Fachgroßhandel - Direktimport
Jahnstraße 10
D-68649 Groß-Rohrheim
TEL 06245.99479-10
FAX 06245.99479-20
e-Mail info@enuma.de
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Voorste kettingwiel
Ik heb in middels contact gehad met VHM.nl (retailer van AFAM.nl)
Deze gaven aan dat zij een 14T gewoon kunnen leveren geten de prijs van €14,58 ex verzendkosten.
Dat is ook nog een de helft als het ori 15T tandwiel!
Ik hou u allen op de hoogte.
Deze gaven aan dat zij een 14T gewoon kunnen leveren geten de prijs van €14,58 ex verzendkosten.
Dat is ook nog een de helft als het ori 15T tandwiel!
Ik hou u allen op de hoogte.
Re: Voorste kettingwiel
Vandaag viel met een behoorlijke "bonk" de post op de mat.
Ik heb dit tandwiel besteld bij HVM.nl (Retailer van Afam, waar het tandwiel ook van is) De dealer (motorcentrumdekempen.nl) belde dat zij ook een tandwiel hadden gevonden. Voor de gegadigden, deze hangt nu bij hun in het rek. (Ik heb overigens niet meer naar de prijs gevraagd bij de Soes dealer, ik denk dat het wel meer is als de 2 tientjes die ik heb betaald)
Ik zal komend weekend wat foto's maken van het monteren, en mijn bevindingen met jullie delen.
Ik heb dit tandwiel besteld bij HVM.nl (Retailer van Afam, waar het tandwiel ook van is) De dealer (motorcentrumdekempen.nl) belde dat zij ook een tandwiel hadden gevonden. Voor de gegadigden, deze hangt nu bij hun in het rek. (Ik heb overigens niet meer naar de prijs gevraagd bij de Soes dealer, ik denk dat het wel meer is als de 2 tientjes die ik heb betaald)
Ik zal komend weekend wat foto's maken van het monteren, en mijn bevindingen met jullie delen.
Re: Voorste kettingwiel
Ik heb inmiddels een (klein) test rondje gereden.
Ik kan zeggen dat de motor er van op leeft! 1,2 en 3 gaan voelbaar een stuk vlotter. Wat mij erg opviel was hoeveel verschil ik merkte in de 6e versnelling.
Om een indicatie te geven van de toerentallen met een 14T tandwiel in de 6e versnelling.
120 bij bijna 6000
100 -> 5000
60 -> 3000
Echt kettingklimmen heb ik niet kunnen proberen aangezien het hier overal erg nat was en het achterwiel wel harder ging draaien maar ik er niet sneller van ging
Ik vind het zeker de moeite waard. Ik kreeg een beetje het gevoel van vroeger, toen ik een ander uitlaatje kocht voor mijn brommertje!
Ik heb een aantal foto's gemaakt met wat aandacht puntjes van de montage. Als hier echt behoefte aan in ben ik bereid deze te plaatsen en toe te lichten.
Ik kan zeggen dat de motor er van op leeft! 1,2 en 3 gaan voelbaar een stuk vlotter. Wat mij erg opviel was hoeveel verschil ik merkte in de 6e versnelling.
Om een indicatie te geven van de toerentallen met een 14T tandwiel in de 6e versnelling.
120 bij bijna 6000
100 -> 5000
60 -> 3000
Echt kettingklimmen heb ik niet kunnen proberen aangezien het hier overal erg nat was en het achterwiel wel harder ging draaien maar ik er niet sneller van ging
Ik vind het zeker de moeite waard. Ik kreeg een beetje het gevoel van vroeger, toen ik een ander uitlaatje kocht voor mijn brommertje!
Ik heb een aantal foto's gemaakt met wat aandacht puntjes van de montage. Als hier echt behoefte aan in ben ik bereid deze te plaatsen en toe te lichten.
Re: Voorste kettingwiel
Ja behoefte aan, lijkt me een leuk project voor weinig...zag alleen op de sticker strom `04-`07 staan....is toch geen probleem om hem voor een `09 te bestellen...
Re: Voorste kettingwiel
Die Pesto schreef:Ja behoefte aan, lijkt me een leuk project voor weinig...zag alleen op de sticker strom `04-`07 staan....is toch geen probleem om hem voor een `09 te bestellen...
Ik mag aan nemen van niet, neem voor de zekerheid ff contact op met VHM.nl (of je dealer)
Ik zal de foto's er zo ff op gooien!
Re: Voorste kettingwiel
Graag die foto's. Ik ben ook wel nieuwsgierig.
Ik heb een K4 met 7000 op de teller. Denk dat het voorste tandwiel alleen vervangen wel moet kunnen.
Kan iemand tips geven waar ik op moet letten om een goede inschatting te maken of mij ketting nog goed genoeg is?
Ik heb een K4 met 7000 op de teller. Denk dat het voorste tandwiel alleen vervangen wel moet kunnen.
Kan iemand tips geven waar ik op moet letten om een goede inschatting te maken of mij ketting nog goed genoeg is?
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Voorste kettingwiel
De ketting van de Strom is versleten/uitgerekt wanneer de onderstaande maat/meting wordt overschreden. Uiteraard afgezien van alle andere mogelijke oorzaken en gevolgen van slijtage.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Voorste kettingwiel
En wat is de afstand als de ketting nieuw is? Dan kan ik namelijk inschaten hoe precies dit komt.
Re: Voorste kettingwiel
Hallo "DA",DA schreef:Graag die foto's. Ik ben ook wel nieuwsgierig.
Ik heb een K4 met 7000 op de teller. Denk dat het voorste tandwiel alleen vervangen wel moet kunnen.
Kan iemand tips geven waar ik op moet letten om een goede inschatting te maken of mij ketting nog goed genoeg is?
met 7000km moet je ketting, mits een beetje gemeerd nog in goede conditie zijn. Met de originele ketting heb ik nu 18000km gedaan en ik ga hem preventief vervangen ivm met de vakantie naar de alpen. Ik begin nu te voelen dat de ketting wat minder lekker loopt, en ik heb geen zin in gekloot in de bergen. Die van jou moet nog best een tijd meegaan.
groeten
Erik
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Voorste kettingwiel
Als je leest wat er in m'n post staat dan is dat van jou dus niet het criteriem. Alles wat er onder is, is dus goed!DA schreef:En wat is de afstand als de ketting nieuw is? Dan kan ik namelijk inschaten hoe precies dit komt.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Voorste kettingwiel
http://www.reverendbiker.com/vstrom/gipro.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Links in het menu naar modifications ...dan naar keuze nummer 23....
in het engels maar goed te volgen....
oja deze topic gaat over een ketting wiel van 15- tooth naar 16-tooth, dus de (belevings) resultaten zijn anders dan wat wij waarschijnlijk willen..
Links in het menu naar modifications ...dan naar keuze nummer 23....
in het engels maar goed te volgen....
oja deze topic gaat over een ketting wiel van 15- tooth naar 16-tooth, dus de (belevings) resultaten zijn anders dan wat wij waarschijnlijk willen..
Re: Voorste kettingwiel
Gisteren ook even mijn toerentallen gecheckt, maar bij 120 km/u heb ik 5600-5700 toeren (in de 6de versnelling). Dat zijn niet heel veel minder toeren als ik "bijna 6000" interpreteer als 5900 (200-300 of 3-5%). Wat is precies het grote verschil dat jij in de 6de versnelling merkt?Paul schreef:Ik heb inmiddels een (klein) test rondje gereden.
Om een indicatie te geven van de toerentallen met een 14T tandwiel in de 6e versnelling.
120 bij bijna 6000
100 -> 5000
60 -> 3000
Als ik langere afstanden op de snelweg moet afleggen, rijd ik (vooral in Duitsland) graag 140. Blijft dat comfortabel met een 14T kettingwiel?
Re: Voorste kettingwiel
Ehhh, ik had iets duidelijker moeten zijn. Het zijn 6000 rpm bij 120 km/h. Dat "bijna" is omdat de wijzer niet exact in het midden van het streepje stond.
140 km.h doet hij dus op 7000 rpm.
het vershcil in toerentallen wat hij beschrijft klopt als een bus!
Let op:
15T tandwiel naar 14T is 6,66% minder. Dat betekend dus dat er 6,66% meer rpm gedraaid moet worden bij dezelfde snelheid. 6,66% van 6000 af halen blijft er dus 5400 over.
140 km.h doet hij dus op 7000 rpm.
het vershcil in toerentallen wat hij beschrijft klopt als een bus!
Let op:
15T tandwiel naar 14T is 6,66% minder. Dat betekend dus dat er 6,66% meer rpm gedraaid moet worden bij dezelfde snelheid. 6,66% van 6000 af halen blijft er dus 5400 over.
Re: Voorste kettingwiel
Je kan de tandwielen voor de Vstrom ook bestellen bij Renthal.Paul schreef:Hallo,
ben vandaag bij de Soes dealer geweest om een 14T te halen.
Moest helaas terug keren met lege handen.
Dealer heeft bij diverse "retailers" navraag gedaan, nergens een 14T te krijgen voor een -'07 650 ABR
Hij gaf aan dat 15T, 16T en zelfs 17T wel gewoon verkrijgbaar zijn.
Heeft iemand een idee waar ik een 14T kan bestellen?
Het voorste tandwiel hebben ze van 14T tot en met 17T en het achterste tandwiel is leverbaar van 41T tot en met 48T.
http://www.renthal.com/File/fit_my_bike ... etype=Road" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1125
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Voorste kettingwiel
Ik heb vorige week ook (eindelijk) de ketting en tandwielen moeten vervangen (41.000 km. met 1e setje is niet gek lijkt me).
Ik heb meteen ook maar een 14-tand voor laten monteren.
Afgelopen weekend zijn met een paar man 1250 km. wezen sturen door de Eifel.
Man, wat heb ik genoten van deze nieuwe overbrengingsverhouding!
Ik kende m'n Strompje bijna niet terug:
Vol op het gas de bochten uit, een heerlijk gebrul onder me en sturen als een scheermes!
'k Was samen met een K1200 (130Pk) en een FJ1200 (125 pK), maar die konden me met m'n 72 pekaatjes mooi niet bijhouden, haha.
En bij al dat lekkers toch 'maar' een verbruik van 1:16,5 .
Op de snelwegen lijkt ie zelfs ook een stuk beter te rijden.
Het toerental is uiteraard hoger (zie bovenstaande postings), maar het lijkt wel of ie er juist minder moeite mee heeft om lange stukken 8000 rpm te draaien (gisteren zo'n 530 km. snelweg gereden, dus goed kunnen observeren).
Voor alle twijfelaars kan ik maar 1 ding zeggen: Doen !!!
Ik heb meteen ook maar een 14-tand voor laten monteren.
Afgelopen weekend zijn met een paar man 1250 km. wezen sturen door de Eifel.
Man, wat heb ik genoten van deze nieuwe overbrengingsverhouding!
Ik kende m'n Strompje bijna niet terug:
Vol op het gas de bochten uit, een heerlijk gebrul onder me en sturen als een scheermes!
'k Was samen met een K1200 (130Pk) en een FJ1200 (125 pK), maar die konden me met m'n 72 pekaatjes mooi niet bijhouden, haha.
En bij al dat lekkers toch 'maar' een verbruik van 1:16,5 .
Op de snelwegen lijkt ie zelfs ook een stuk beter te rijden.
Het toerental is uiteraard hoger (zie bovenstaande postings), maar het lijkt wel of ie er juist minder moeite mee heeft om lange stukken 8000 rpm te draaien (gisteren zo'n 530 km. snelweg gereden, dus goed kunnen observeren).
Voor alle twijfelaars kan ik maar 1 ding zeggen: Doen !!!
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Re: Voorste kettingwiel
Net als Peter een 16er laten plaatsen bij de ketting wissel.
Nieuwe ketting en tandwielen erop. Een DID ketting met X-ring schakels en een 16 tands voortandwiel ( ipv 17 )
De afwijking op de tellers stoort me niet zo zeer, met standaard tandwielen klopte er ook niet veel van
Nieuwe ketting en tandwielen erop. Een DID ketting met X-ring schakels en een 16 tands voortandwiel ( ipv 17 )
De afwijking op de tellers stoort me niet zo zeer, met standaard tandwielen klopte er ook niet veel van
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Voorste kettingwiel
@FrenkieNL: ik ging opeens 240 rijden!!! dat leek me wat overdreven, en dankzij Speedohealer en Garmin GPS de boel geijkt.
vind het wel fijn als ik precies weet wanneer ik weer moet tanken, mijn beurten niet nog vroeger laat doen, en de kilometerteller niet overdreven veel km's (bij verkoop!) aan gaat geven.
ding kost 80 euro, geinige is dat hij ook de ooit-hoogstgemeten snelheid kan aangeven, een keer drukken en je snelheidsmeter springt naar die bewuste snelheid.
maar verder, wat vind jij ervan ?
vind het wel fijn als ik precies weet wanneer ik weer moet tanken, mijn beurten niet nog vroeger laat doen, en de kilometerteller niet overdreven veel km's (bij verkoop!) aan gaat geven.
ding kost 80 euro, geinige is dat hij ook de ooit-hoogstgemeten snelheid kan aangeven, een keer drukken en je snelheidsmeter springt naar die bewuste snelheid.
maar verder, wat vind jij ervan ?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Re: Voorste kettingwiel
De trekkracht is echt toegenomen, en helaas de teller afwijking ook. Dat laatste heb ik verholpen met een SpeedoHealer. Ik ben tevreden over de upgrade.
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: Voorste kettingwiel
Hoe staat het er tot nu toe mee. Hoe zijn de ervaringen tot nu toe (op lange termijn)?
Groet, Allard.
Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: Voorste kettingwiel
Voor de 1000: met 18K kleiner voortandwiel, ketting + tandwielen net bij 30 K verwisseld. Weer voor originele Suzuki, want ik vind 30K fantastisch goed! Dus ook weer kleiner voortandwiel erop laten zetten.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100