Gezocht: motorroute in Friesland

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Meesterdesign

Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Meesterdesign »

In het voorjaar zijn we van plan om met een aantal collegae een motortoertocht te gaan rijden in Friesland. Wellicht heeft iemand nog een mooie route liggen die hij of zij gereden heeft.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Stroompje »

Gewoon 25 april meerijden met het Noorderstoomstreffen..... dan heb je gelijk een mooie route!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Frank »

Stroompje schreef:Gewoon 25 april meerijden met het Noorderstoomstreffen..... dan heb je gelijk een mooie route!!
Natuurlijk rijdt ie mee met de Frieslandtocht, wat zou die tocht zijn zonder de ex-Strom van Peter, hahaha

Hier vind je een aantal Nederlandse routes.. als je ze voor TomTom zoekt, dan zit je gelijk goed, want dan kun je ze zo kopiëren naar je apparaat:
http://www.janboersma.nl/gett/download/netherlands.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar mocht je een Zumo of ander apparaat hebben, dan kun je het volgende doen... download TYRE en installeer het. Open de route in Tyre en sla het op als .GPX bestand. Hierna open je Mapsource van Garmin en open je het .GPX bestand.

Meer info over Tyre: http://www.janboersma.nl/gett/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De routes met Tyre kun je bekijken met Google Earth!

Succes!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Meesterdesign

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Meesterdesign »

? news travels fast....Ik heb inderdaad de motor van Peter overgenomen. Het plan was een R1150RT aan te schaffen maar toen ik de "gepimpte" Black Rhino zag was ik opslag verliefd. Dank zover voor de info.
Suuz

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Suuz »

K heb ergens nog een route langs/door de 11 steden van de (je raad het al) 11 steden tocht. Hoe snel heb je hem nodig?
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Joskestiller »

Dag Suuz,

Heb je die route ook op papier?

Waarschijnlijk kom ik in de loop van de zomer voor een paar dagen naar het hoge noorden afgezakt. Als je ze vindt mag je ze altijd doormailen.

Alvast bedankt :worship:

Groetjes,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Sparkle Black Peter »

Meesterdesign schreef:? news travels fast....Ik heb inderdaad de motor van Peter overgenomen. Het plan was een R1150RT aan te schaffen maar toen ik de "gepimpte" Black Rhino zag was ik opslag verliefd. Dank zover voor de info.
Is je eigen nieuws:
Hallo Peter,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je BR is in goeden handen....

Groeten Nils
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Meesterdesign

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Meesterdesign »

Suuz schreef:K heb ergens nog een route langs/door de 11 steden van de (je raad het al) 11 steden tocht. Hoe snel heb je hem nodig?
Aan het eind van de maand is goed.....
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Joskestiller »

Meesterdesign schreef:
Suuz schreef:K heb ergens nog een route langs/door de 11 steden van de (je raad het al) 11 steden tocht. Hoe snel heb je hem nodig?
Aan het eind van de maand is goed.....
Welke maand :?: :?: :o)
Honi soit qui mal y pense!!
Suuz

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Suuz »

Joskestiller schreef:Dag Suuz,

Heb je die route ook op papier?

Waarschijnlijk kom ik in de loop van de zomer voor een paar dagen naar het hoge noorden afgezakt. Als je ze vindt mag je ze altijd doormailen.

Alvast bedankt :worship:

Groetjes,
Joske
Ik heb de route in Mapsource, mag dat ook?
Jomica

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Jomica »

Je kan misschien oude 11steden routes op vragen bij de Friesche Motorclub. Of je probeert om nog insschrijfkaart te bemachtigen voor twede pingsterdag
RitskeV
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 22-04-2009, 18:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Stiens

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door RitskeV »

Kijk eens op http://gpstracks.nl/ov-motor-nederland.php" onclick="window.open(this.href);return false;
daar vind je veel routes
Jomica

Re: Gezocht: motorroute in Friesland

Bericht door Jomica »

Meesterdesign schreef:In het voorjaar zijn we van plan om met een aantal collegae een motortoertocht te gaan rijden in Friesland. Wellicht heeft iemand nog een mooie route liggen die hij of zij gereden heeft.
Ik heb net in de Promotor gelezen dat je 50 routes in nederland kunt dounloaden (www promotor.nl). veel sucses
johan.
Plaats reactie