Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

...
Plaats reactie
TooTall

Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door TooTall »

Tijdens een vorig ritje zette ik mijn voet in een plas. Bij het terug gebruiken van de voetsteun, schoof mijn voet wat heen en weer. Géén prettig gevoel. Tijdens het schoonmaken achteraf voelde ik de rubberen steun wat bewegen. Ook niet goed.

Op zoek naar iets anders dan maar. Iets dat wel bestand is tegen wat water. En zo kwam ik uit bij voetsteuntjes voor de Kawasaki KLR650.

Installatie was heel simpel, beetje WD40 op het scharnierpunt, de washer lostrekken met een tang aan 1 kant, dan de pin eruit trekken/kloppen. De veer wou ik niet eens hergebruiken, maar gewoon erin gestoken en werkt! De OEM steuntjes hebben een gaatje voor de veer, en nu past de framekant ook niet mooi in de gleuf voor de veer meer, maar het werkt wel. Heel blij hiermee. Stevig, solide, en zeker!

Afbeelding
Afbeelding

Gekocht bij http://www.d2moto.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Betalen met Paypal. Gebruik mijn code "D2M2008" voor 15% korting op de productprijs. Dan kosten de steuntjes 12.71 USD, en verzending 14.31 USD. 11 Februari besteld en betaald, 18 Februari thuis zonder gedoe. 21,45€ is van mijn VISA gegaan; niet slecht!

Item = Honda XR 50 70 80 100 / Kawasaki KLR 650 Foot Pegs SKU : FP008
Dgr

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Dgr »

Das een mooie oplossing, en zeker voor dat geld!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Sparkle Black Peter »

De gele V-Strom Adventure heeft standaard deze voetsteunen. Ze zijn ook verkrijgbaar bij Touratech. Ik weet zo niet wat ze kosten.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sparkle Black Peter op wo 18-02-2009, 23:17, 2 keer totaal gewijzigd.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Aad900 »

Als ik me niet vergis komen die Adventure-voetsteuntjes van Touratech.....mag wat kosten, klik maar op het piccie :worship:

Afbeelding
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Erik Hofstee

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Erik Hofstee »

touratech heeft 2 soorten voetsteunen die passen, de bovengenoemde pivot pegs en diegene die nu ook bij de adventure v-strom erop zitten. Er zit wel een prijsverschilletje tussen de 2 soorten. Je kunt ze beter bij Touratech bestellen dan via suzuki, want suzuki wil er ook nog een keertje aan verdienen, merkte ik toen ik vroeg wat ze moesten kosten als ze via suzuki besteld werden.
Dgr

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Dgr »

Erik Hofstee schreef:Je kunt ze beter bij Touratech bestellen dan via suzuki, want suzuki wil er ook nog een keertje aan verdienen, merkte ik toen ik vroeg wat ze moesten kosten als ze via suzuki besteld werden.
Damn :o ik vond ze bij Touratech al duur zat! Zeker als je voor 20e die KLR steuntjes hebt :D
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Bacchus »

Dat is nog eens een goede tip. Ik wilde al langer die Touratech halen maar vind ze veel te duur. Mooi alternatief! Toevallig ook bekend als je er losse rubbers bij kunt kopen zoals bij de 1200GS?
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Van

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Van »

bedankt voor de tip en de korting! kep ze net besteld.
TooTall

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door TooTall »

Geen idee over de rubbers.

Ik ben vorige Vrijdag een ritje gaan doen, door een strook van 50m met 20cm diep water gereden (een Strom maakt een boeggolf als een boot, wist je dat?) En mijn natte laarzen bleven erna mooi vast staan op de steuntjes. Erg blij ermee!
TooTall

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door TooTall »

Voor degene die nog willen bestellen;
Dear D2Moto.com Gold Members,

Weekly Sales - 20% Off on every item listed in website

Promo Code: WS20
(apply code at checkout. Promo code valids until March 6, 2009)
:mrgreen:
Dgr

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Dgr »

Thanks! Heb ook maar een setje besteld :mrgreen:
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Xavier »

nog mensen in de omgeving Rotterdam die een set gaan bestellen, want dan misschien handig om te combineren? Beetje onzin als iedereen de verzendkosten zelf betaald toch, in de huidige crisis :schater: ?
GSA1200
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Aad900 »

Xavier,ik woon in Rotterdam. Ik zou ook wel een setje willen hebben, maar ik ben niet zo'n held in bestellen via internet. Als jij of iemand anders dat wil doen ben ik je dankbaar :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Xavier »

Aad, bestel ik voor jou ook een setje, geen probleem. Ik wacht even tot na het weekend of er meer gegadigden zijn, ik ga dan even informeren of het inderdaad scheelt in verzenden en dan laat ik het allemaal even weten.
GSA1200
TooTall

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door TooTall »

De promocode 15% werkt altijd, de 20% maar tot 6 maart, denk eraan!
Van

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Van »

leverduur is een weekje. ik heb ze 26-2 besteld en gisteren ontvangen.
Monsterman

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Monsterman »

Van schreef:leverduur is een weekje. ik heb ze 26-2 besteld en gisteren ontvangen.
Dan heb jij meer geluk dan mij. De mijne zijn op 23/2 verstuurd via ups, en ik heb nog steeds niets ontvangen
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Aad900 »

Xavier schreef:Aad, bestel ik voor jou ook een setje, geen probleem. Ik wacht even tot na het weekend of er meer gegadigden zijn, ik ga dan even informeren of het inderdaad scheelt in verzenden en dan laat ik het allemaal even weten.
Tof Xavier, laat me maar via PB weten hoe en wat ik aan je moet overmaken.

Bedankt voor de moeite :wink:

Aad
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Dgr

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Dgr »

Iemand toevallig nog interesse in zo'n set steuntjes?

Had voor mezelf een setje besteld, maar heb er uiteindelijk slechts 5km mee gereden. Reden?; Te weinig ruimte tussen het steuntje en 't schakelpookje met m'n maat 46 :lol:

Mogen weg tegen kostprijs, 20e.
V-instructeur

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door V-instructeur »

Dgr schreef:Iemand toevallig nog interesse in zo'n set steuntjes?

Had voor mezelf een setje besteld, maar heb er uiteindelijk slechts 5km mee gereden. Reden?; Te weinig ruimte tussen het steuntje en 't schakelpookje met m'n maat 46 :lol:

Mogen weg tegen kostprijs, 20e.

Ik wil ze wel kopen.
Kom zelf uit Tilburg dus dat moet te regelen zijn.

Groet, Eric
Michel

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Michel »

Ik heb ze besteld bedank voor je kortingscode :bye:
TooTall

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door TooTall »

Memorial Day Sales - 20% Off on every item listed in website

Promo Code: MD20

(apply code at checkout. Promo code valids until May 31, 2009)
Dgr

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Dgr »

Typisch Amerikaans die kortingscode's :)
Wel tof dat je ze hier plaatst!
TooTall

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door TooTall »

Haha inderdaad.

Als ik online bestel doe ik meestal eerst een zoektocht naar "<winkelnaam> coupon" ofzo, soms kan je zo wel eentje vinden. Ook zoek ik dan op Google naar forumberichten, vaak krijgen mensen van een bepaald forum een korting als ze vermelden dat ze lid zijn. Dus ffe lid maken en korting :mrgreen:

Maar ik hoef dit natuurlijk allemaal niet te vertellen tegen mijn allerliefste Nederlandsche collega's hier, want jullie ras staat natuurlijk buiten voor houten schoeisel en duurzame energie-gebouwen ook wel op de voorgrond qua zuinigheid :bye: :schater:
TooTall

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door TooTall »

Bij deze...

Weekly Special Sales - 20% Off on every item listed in website

Promo Code: WS20

(apply code at checkout. Promo code valids until June 21, 2009)
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door PvdBogaard »

en die van mij zijn ook binnen. Nog tips voor verwijderen van de oude, en plaatsen van deze nieuwe?
TooTall

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door TooTall »

Installatie was heel simpel, beetje WD40 op het scharnierpunt, de washer lostrekken met een tang aan 1 kant, dan de pin eruit trekken/kloppen. De veer wou ik niet eens hergebruiken, maar gewoon erin gestoken en werkt! De OEM steuntjes hebben een gaatje voor de veer, en nu past de framekant ook niet mooi in de gleuf voor de veer meer, maar het werkt wel. Heel blij hiermee. Stevig, solide, en zeker!

Meer dan dit is er echt niet aan :D
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door PvdBogaard »

Ze zitten erop. Vlekkeloos. Kind kan de was doen. Nog niet gereden. Dat binnenkort maar eens uitproberen. Mijn eerste idee is dat mijn benen nu iets hoger zijn komen te staan. Mmm, had juist gehoopt dat het andersom zou zijn.
Nou ja, binnenkort maar eens proefrijden.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door Xavier »

Ik heb nog een setje ter overname liggen, 15 euri mogen ze weg.
GSA1200
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Kawasaki KLR 650 Voetsteuntjes

Bericht door PvdBogaard »

Was dit draadje al bijna vergeten ...

Net 1200 km gereden met de steppies. Doen het prima. Heb maat 45 maar geen enkele last dat of het rempedaal of het schakelpedaal niet meer goed staan.
Voel wel iets meer trillingen. Maar amper noemenswaard.
En och, bij de demontage zag ik dat de rubbers van de orginele steun hun beste tijd hadden gehad. Dus voor twee tientjes. Nu eigenlijk nogmaals voor de steuntjes van de passagier. Ja die zijn nog als nieuw.
Plaats reactie