stadslichtjes

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

stadslichtjes

Bericht door Beverstrom »

wie o wie heeft er wel eens zijn stadslichtjes vernieuwd. en kan mijn vertellen hoe het moet
of het makkelijk of moeilijk is..................kan er niks van vinden op het forum (of niet goed gezocht)


gr perry
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Remko

Re: stadslichtjes

Bericht door Remko »

NIet vervangen, maar wel losgehad ik moet toch ergens de prik voor mijn GPS vandaan halen!!!!


Eigenlijk gewoon naar achter trekken en er uitwroeten, niet echt een trucje voor....



:D
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Re: stadslichtjes

Bericht door Willem »

Hoi,

Ik heb de stadslichtjes eruit gehaald, schoongemaakt en weer terug gezet.

Let er op dat je de rubber houder (met het lampje erin) eruit haalt. Ik maakte de fout aan de bedrading te trekken. Gevolg: het lampje valt uit de rubber houder en onderin de koplamp. Ik kreeg het er warm van :oops: . Gelukkig heb ik het lampje, met behulp van een stukje ijzerdraad met daaraan een propje dubbelzijdig kleefband, er weer uit kunnen halen.

Met beleid is het prima te doen.

Groet,
Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

Re: stadslichtjes

Bericht door Beverstrom »

ik had al gekeken maar volgens mij kun je er niet makkelijk bij. maar ik ga het proberen
bedankt voor de tip
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Remko

Re: stadslichtjes

Bericht door Remko »

Van onderaf kan je er betrekkelijk makkelijk bij, je moet alleen op de tast werken....



8)
Blueberry

Re: stadslichtjes

Bericht door Blueberry »

Beste is kleine kinderen of kleine handjes "lenen", ik heb al 1 armatuurtje verziekt.(en weer vervangen)
Pink

Re: stadslichtjes

Bericht door Pink »

Inderdaad een prutsklus. Het rubber hulsje moet er geheel uit. Bij mij hielp het om het rubber hulsje een kwart slag te draaien. Beetje bajonet-idee.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: stadslichtjes

Bericht door Bacchus »

Ik moet er ook een vervangen. Idd een ramp. Krijg dat rot ding niet goed vast om hem los te draaien. Misschien meteen vervangen voor leds. dan ben ik er vanaf :D

Van het weekend eerst nog eens proberen met gewone lampjes
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

Re: stadslichtjes

Bericht door Beverstrom »

probeer ze er eerst maar eens uit te krijgen wat een SH... klus
ben gisteren een uur bezig geweest maar ze zijn er nog niet uit
heb het zijpaneel van de kuip los gemaakt daar waar het knipperlicht aan
vast zit.
ik zie de fitting zitten maar je kan er heel moelijk bij
heb iemand nog een ander idee ik hoor het graag
want hier wordt je niet goed van.....je zal het bij een services
beurt laten doen. staat er op de rekening stadslichtjes vervangen
2 uur arbeidsloon A 65 euro per uur DUURE LAMPJES niet dan........


gr perry (Beverstrom)
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Blueberry

Re: stadslichtjes

Bericht door Blueberry »

Die twee uur zal wel meevallen, nieuwe fitting zat er bij dealer binnen half uurtje weer in.
Maar als je koleschop handen hebt is dit en rotklus!

Vraag iemand met kleine handjes om je te helpen en geef zelf de aanwijzingen, ze zitten klem niet barjonet.

Het is te doen: tip neem gelijk LED lampen, die gaan (normaal) niet meer stuk.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: stadslichtjes

Bericht door RvGS »

Blueberry schreef:. . . ze zitten niet klem met bajonet . . .
En toch moet je ze een beetje verdraaien, dat helpt ook bij het monteren,

een beetje siliconenspray of pasta op het rubber om ze soepel in hun setting te krijgen helpt ook :!:
suc6
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: stadslichtjes

Bericht door Bacchus »

Ik heb ze laten vervangen door led's. witte versie 15,- en in laten bouwen koste me 5 euro (waarvoor dank) :D
Mooi heldere lichtjes en voor dat geld da ik niet zitten te rommelen. Ik ben weer blij.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Furiousz

Re: stadslichtjes

Bericht door Furiousz »

Ik heb vanochtend ook even de standslichtjes vervangen voor LED`s (501 Super White Bulbs), en de 2 H4 lampen ook maar gelijk vervangen voor 2 H4 Super White lampen. (Voor nog geen €10,- uit Engeland :wink: ).

Afbeelding

Het was even prutsen met de LED`s, maar toen ik door had hoe het rubber weer teruggeplaatst moest worden was het zo gebeurd. De koplamp vervangen bij de v-strom is echt een eitje :D
Blueberry

Re: stadslichtjes

Bericht door Blueberry »

Zijn mooi die superwhite, heb de gele versie van de "aktion" 2 voor rond € 5,-.

Vond die stadslichten maar een geklooi, heb ik nu Led voor, ga er van uit nooit meer vervangen.

Led knippers voor en achter (met extra weerstand)
Led rem/achterlicht
Led stadslichten

Alleen halogeen is nog wat kwetsbaar
Furiousz

Re: stadslichtjes

Bericht door Furiousz »

Blueberry schreef:Zijn mooi die superwhite, heb de gele versie van de "aktion" 2 voor rond € 5,-.

Vond die stadslichten maar een geklooi, heb ik nu Led voor, ga er van uit nooit meer vervangen.

Led knippers voor en achter (met extra weerstand)
Led rem/achterlicht
Led stadslichten

Alleen halogeen is nog wat kwetsbaar
Ik had voor het linker stadslichtje even de plastic kuip aan de zijkant gedemonteerd. Zo kon ik er redelijk makkelijk bij. En toen ik eenmaal wist hoe het moest viel de rechter wel mee (heb aan die kant het plastic gewoon laten zitten).

Heb je ergens een pic op het forum staan van je Led knippers?
Furiousz

Re: stadslichtjes

Bericht door Furiousz »

Ik heb vanavond (ondertussen alweer gisteren :roll: ) nog even gekeken hoe de verlichting er in het donker uit ziet. Naar mijn idee is de lichtopbrengst ongeveer hetzelfde, alleen de kleur is nu echt wit i.p.v. geel/wit :D

Afbeelding
cor de graaf

Re: stadslichtjes

Bericht door cor de graaf »

ik heb me kapot stads lichtje vervangen maar ik heb ze beide vervangen met led stads lichten maar ze deden het maar twee dagen en nu doen ze niets meer hoe kan da heeft iemand een idee
gr cor
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: stadslichtjes

Bericht door Bacchus »

Dat probleem heb ik ook gehad. Had de stadslichtjes gekocht bij Motoport Echt van een of ander vaag japans merk. Na 2 keer verwisselen mijn geld teruggekregen. Heb daarna lampjes gekocht van Pilot en deze werken nog steeds. Ze waren net zo duur dan die vage japanse troep.
Dus gewoon ledjes halen van Pilot.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
cor de graaf

Re: stadslichtjes

Bericht door cor de graaf »

ja ik heb ze ook bij motorpoort gehaald dus ik moet me geld terug vragen want om nog een keer alles los te maken heb ik weinig zin bedankt
cor de graaf

Re: stadslichtjes

Bericht door cor de graaf »

Beverstrom schreef:wie o wie heeft er wel eens zijn stadslichtjes vernieuwd. en kan mijn vertellen hoe het moet
of het makkelijk of moeilijk is..................kan er niks van vinden op het forum (of niet goed gezocht)


gr perry

heey ik heb het pas ook gedaan en het is best makkelijk je moet gewoon die zwarte kap bij het stuur er af hallen en dan ken je er goed bij gr
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: stadslichtjes

Bericht door Redhead »

Inderdaad, de teller-partij er even uit. :mrgreen:

Beschrijving staat op mijn site. www.boetisa.nl - Hobby - Xenon
Daar staat hoe je de tellers er af kunt halen, of op zijn minst een eindje omhoog tillen. zijpanelen hoeven niet los :oops:

Denk er om, al eerder opgemerkt. De lampjes hebben een bajonet fitting, dus een slag los (naar links) draaien en uitnemen.

Succes.
Gebruikersavatar
Mikeg
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 07-08-2015, 21:24
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (2007)

Re: stadslichtjes

Bericht door Mikeg »

Vandaag jullie advies opgevolgd.... Eruit was het probleem niet zozeer maar er weer netjes in krijgen Man wat een gepriegel was dat minstens half uur bezig geweest om de rubbertjes weer goed terug te krijgen.... Is daar geen handigheidje voor?
Loud Pipes Save Lives
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: stadslichtjes

Bericht door Bozobin † »

Beetje spuitvaseline
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Rickvanakkeren
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 03-07-2016, 16:32
Mijn motor is een: V-Strom 1000

Re: stadslichtjes

Bericht door Rickvanakkeren »

Willem schreef: di 20-01-2009, 20:01 Hoi,

Ik heb de stadslichtjes eruit gehaald, schoongemaakt en weer terug gezet.

Let er op dat je de rubber houder (met het lampje erin) eruit haalt. Ik maakte de fout aan de bedrading te trekken. Gevolg: het lampje valt uit de rubber houder en onderin de koplamp. Ik kreeg het er warm van :oops: . Gelukkig heb ik het lampje, met behulp van een stukje ijzerdraad met daaraan een propje dubbelzijdig kleefband, er weer uit kunnen halen.

Met beleid is het prima te doen.

Groet,
Willem
Weliswaar is deze post van een flink aantal jaar geleden, maar nog steeds actueel. Ik heb de hard aan het draadje getrokken en heb nu twee problemen;
- het originele stadslichtje zit *ergens* in de koplamp unit
- ik kan geen nieuw stadslichtje monteren omdat de klemmetjes in de rubber houder zijn 'teruggestrokken'.

Ik vermoed dat de koplampunit dus eraf moet om het oude lampje eruit te vissen en dat ik een nieuwe houdertje moet bestellen. Mijn vragen zijn logischerwijs: wat is de beste manier om de koplamp unit te verwijderen? En waar kan ik zo'n rubber houdertje bestellen?

Alvast bedankt!
Rick
Plaats reactie