Route`s & info gezocht voor tripje langs Franse kust

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Furiousz

Route`s & info gezocht voor tripje langs Franse kust

Bericht door Furiousz »

Ik ben van plan om samen met een vriend (met een DL650 BR) volgend voorjaar een 4 daags tripje te maken langs de Franse kust. We hebben nog niks concreets afgesproken, alleen het plan gemaakt 8). Nu lijkt het me leuk om alvast aan de slag te gaan met wat routes, "motor"hotels, bezienswaardigheden, enzzz. (ben tot nu toe echt een Frankrijk N00b :oops: )

Ik heb een Garmin Zumo, en ik weet dat je mooie routes kunt maken met Mapsource (ben er alleen nog niet zo bedreven in :roll:). Zijn er hier misschien mensen die een soortgelijk tripje al eens gemaakt hebben, en e.e.a. in gps formaat hebben?

Alle tips zijn trouwens welkom :!:
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

Ik ben begin Oktober met 3 vrienden naar Normandie/Bretagne geweest. Helaas hadden wij slecht weer. Van de 5 dagen toch 4 dagen regen. Maar desalnietemin was het toch een gezellige trip.
Hier staat een verslag van Oemoemenoe (zeg maar Jan) op het MF.
http://www.motor-forum.nl/forum/view_message/10629138" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een plaatje gemaakt tussen Calais en Boulogne, toen het smiddags nog een fraaie dag werd: aan de overkant ligt Engeland (klik op de foto voor een vergroting 8)
Afbeelding

Hier vind je nog meer foto's van de trip:

http://picasaweb.google.com/gerritholle ... jktoer2008#" onclick="window.open(this.href);return false;

http://picasaweb.google.nl/aad.lezer/Ri ... ne309Tm310#" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf heb ik geen GPS. Onze voorrijder op de BMW had een Zumo, maar helaas ging het regelmatig mis omdat de Zumo ons steeds naar een Snelweg wilde sturen, ondanks de voorkeuze-instelling...vermijd snelweg...

Is een hele mooie streek met fraaie uitzichten, vooral langs de kust. De hoogste brug van Europa, de Pont de Normandie, is ook een belevenis...zeker met windkracht 8...pffff.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Monsterman

Bericht door Monsterman »

Ik heb hier thuis een bestandje liggen met daarin 120 gps-tracks van ritten in Frankrijk. Spijtig genoeg zijn ze genummerd en moet ik elke rit apart open doen om te zien waar ze juist is. Ik zal daar wel eens zien of er geen ritten in Normandie/Bretanie bij zijn.

[oftopic]
Aad900 schreef:Is een hele mooie streek met fraaie uitzichten, vooral langs de kust. De hoogste brug van Europa, de Pont de Normandie, is ook een belevenis...zeker met windkracht 8...pffff.
Is Pont de Normandie niet de brug met de langste overspanning van Europa ipv de hoogste brug. De hoogste brug is die van Millau
[/oftopic]
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Dat verslag had ik laatst al doorgelezen, erg leuk :D !! Zoiets willen wij dus ook gaan doen. We hopen op mooi weer :twisted:

Ik heb ondertussen via het gps forum al een (geloof ik) erg mooie route van iemand ontvangen 8) . Nu maar eens gaan knutselen in Mapsource.
Uiteraard blijft alles welkom :P
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Monsterman schreef:Ik heb hier thuis een bestandje liggen met daarin 120 gps-tracks van ritten in Frankrijk. Spijtig genoeg zijn ze genummerd en moet ik elke rit apart open doen om te zien waar ze juist is. Ik zal daar wel eens zien of er geen ritten in Normandie/Bretanie bij zijn.
Als je wil mag je het bestandje ook wel mailen (als dat kan).

Ben tot nu toe nog nooit verder gekomen met de motor naar Luxemburg (3dgn rijden, 1650km), ik wil nu wat verder en meer km`s 8)
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

[oftopic]
Aad900 schreef:Is een hele mooie streek met fraaie uitzichten, vooral langs de kust. De hoogste brug van Europa, de Pont de Normandie, is ook een belevenis...zeker met windkracht 8...pffff.
Is Pont de Normandie niet de brug met de langste overspanning van Europa ipv de hoogste brug. De hoogste brug is die van Millau
[/oftopic][/quote]

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt :oops: Misschien dat ik me heb laten leiden door het hele steile gedeelte om over de brug te komen.

Hier wat info:
Afbeelding
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Monsterman

Bericht door Monsterman »

@ Furiousz,

PM me je E-mail adres eens door. Dan stuur ik je een rit of 10 uit Normandie.
Monsterman

Bericht door Monsterman »

Aad900 schreef:Ik denk dat je helemaal gelijk hebt :oops: Misschien dat ik me heb laten leiden door het hele steile gedeelte om over de brug te komen.
Die oprit van die brug is echt wel stijl omhoog. Ik heb ze nog maar één keer met de auto gedaan maar met de motor wil ik ze ook nog wel eens doen.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Monsterman schreef:
Aad900 schreef:Ik denk dat je helemaal gelijk hebt :oops: Misschien dat ik me heb laten leiden door het hele steile gedeelte om over de brug te komen.
Die oprit van die brug is echt wel stijl omhoog. Ik heb ze nog maar één keer met de auto gedaan maar met de motor wil ik ze ook nog wel eens doen.
Dat ziet erg gaaaaf uit :shock: ! Er is zeker geen mogelijkheid om even te stoppen in het midden :?:

@monsterman, ik heb je een pm gestuurd :)
Monsterman

Bericht door Monsterman »

Furiousz schreef:@monsterman, ik heb je een pm gestuurd :)
you've got mail...
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

Furiousz schreef: Dat ziet erg gaaaaf uit :shock: ! Er is zeker geen mogelijkheid om even te stoppen in het midden :?:
Er is een vluchtstrook, zoals op onderstaande foto is te zien, dus je zou ff kunnen stoppen om snel een foto te maken.....het zal ongetwijfeld niet mogen 8) en ja het is echt steil :roll:

Afbeelding
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Aad900 schreef:enzzzz :D
Wow!!! Zijn er nog meer "absolute" hoogtepunten daar in de buurt?
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

Normandië en ook Bretagne hebben genoeg 'hoogtepunten' op divers gebied.

Via deze link: http://www.regionormandie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; kun je nog veel info vinden.

Ik wil zelf die kant nog een keer op. Hopelijk dan wel onder gunstiger weersomstandigheden :wink:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Furiousz

Bericht door Furiousz »

@Monsterman: Bedankt voor de route`s! Hier kan ik zeker wat mee :D

@Aad: Goede tip!! Ik hoop dat eind april, begin mei een beetje een goede tijd is om die kant op te gaan? Het plan is om ongeveer 4 a 5 dagen te gaan. Overnachten zo goedkoop mogelijk :wink:

Alleen het plannen en dingen uitzoeken is al leuk 8) 8)
Furiousz

Re: Route`s & info gezocht voor tripje langs Franse kust

Bericht door Furiousz »

Heeft iemand enig idee waar ik e.e.a. kan vinden over het weer in Frankrijk, omgeving Normandie? Zoals de temperatuur van afgelopen jaren, gemiddelden, enz?

Dit is wat ik tot nu toe heb gevonden:
http://www.regionormandie.nl/natuur/kli ... andie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Furiousz

Re: Route`s & info gezocht voor tripje langs Franse kust

Bericht door Furiousz »

Ondertussen hebben we zo`n beetje alle spullen compleet. Ik heb vandaag bij de kampeerwinkel in Zaandam een mooi 3 persoons koepeltentje gekocht (en nog wat andere kleine dingen).

Afbeelding
Tentje weegt net geen 6 kilo en zit in een mooi klein tasje, dus is vast makkelijk mee te nemen op de v-strom.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Route`s & info gezocht voor tripje langs Franse kust

Bericht door Joskestiller »

Furiousz schreef:Ondertussen hebben we zo`n beetje alle spullen compleet. Ik heb vandaag bij de kampeerwinkel in Zaandam een mooi 3 persoons koepeltentje gekocht (en nog wat andere kleine dingen).

Afbeelding
Tentje weegt net geen 6 kilo en zit in een mooi klein tasje, dus is vast makkelijk mee te nemen op de v-strom.
Lijkt me niet echt groot die tent Furiousz!!
Als je je V-strom naast je in de tent legt, waar slaapt je v'ke dan??? :schater:
Honi soit qui mal y pense!!
Furiousz

Re: Route`s & info gezocht voor tripje langs Franse kust

Bericht door Furiousz »

Joskestiller schreef:
Furiousz schreef:Ondertussen hebben we zo`n beetje alle spullen compleet. Ik heb vandaag bij de kampeerwinkel in Zaandam een mooi 3 persoons koepeltentje gekocht (en nog wat andere kleine dingen).

Tentje weegt net geen 6 kilo en zit in een mooi klein tasje, dus is vast makkelijk mee te nemen op de v-strom.
Lijkt me niet echt groot die tent Furiousz!!
Als je je V-strom naast je in de tent legt, waar slaapt je v'ke dan??? :schater:
Groote valt wel mee hoor:
Afbeelding

En de v-strom mag mooi buiten blijven :o)
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Route`s & info gezocht voor tripje langs Franse kust

Bericht door Joskestiller »

Zelfs voldoende plaats voor een extra vriendin zie ik !! :mrgreen:

Veel plezier ermee!
:bye:
Honi soit qui mal y pense!!
Plaats reactie