18.000km beurt vóór of na de winter?
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
18.000km beurt vóór of na de winter?
Hallo allen,
Ik zit met een vraagje. Mijn DL 650 is toe aan een 18.000km beurt. Wat kan ik het beste doen, wachten tot na de winterstop of nog voor de winterstop uit laten voeren. Wat zijn de overwegingen?
Alvast bedankt, groet, Allard.
Ik zit met een vraagje. Mijn DL 650 is toe aan een 18.000km beurt. Wat kan ik het beste doen, wachten tot na de winterstop of nog voor de winterstop uit laten voeren. Wat zijn de overwegingen?
Alvast bedankt, groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 350
- Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
- Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
- Woonplaats: Haarlo
wat leuk. Ik had altijd begrepen dat je de motor beter van verse olie kan voorzien voor de stop met oog op allerhande chemicalien die zich in de loop der tijd in de olie hebben verzameled, en zo een "verzurend" effect zouden hebben.
Dat altijd aangenomen als "de waarheid". Benieuwd naar de insteek van anderen
Dat altijd aangenomen als "de waarheid". Benieuwd naar de insteek van anderen
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
verse olie bij begin seizoen is ook wat waard.
en die belachelijk korte intervallen van 6000 km en dan ook nog in het zomerseizoen gereden, ik denk dat ik voor het voorjaar zou kiezen.
check je olie maar eens, volgens mij van dat dure synthetische spul, denk dat dat wel 12000 meegaat ook!
en die belachelijk korte intervallen van 6000 km en dan ook nog in het zomerseizoen gereden, ik denk dat ik voor het voorjaar zou kiezen.
check je olie maar eens, volgens mij van dat dure synthetische spul, denk dat dat wel 12000 meegaat ook!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
ik beschouw het zo'n beetje als de officiele opening van het seizoen. het eerste ritje in het voorjaar gaat naar de olieboer. als ik dan weer thuis ben is de boel lekker opgewarmd en gaat de oude olie eruit en de nieuwe er in, gelijk met een nieuw oliefilter. de rest is dan al zo'n beetje nagekeken, bougies en luchtfilter en zo.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Tenzij je het gewoon zelf doet natuurlijk. Scheelt een slok op een borrel en je hebt een leuk klusje te doen. Behalve een 24.000 beurt waarbij de kleppen gecontroleerd/gesteld moeten worden stellen de andere beurten niet zoveel voor. Of er moet natuurlijk een ingewikkelde klus aanzitten vanwege een mankement. Of je hebt ABS want daar is remvloeistof (eens per 2 jaar) correct vervangen ook wat ingewikkelder, maar ook dat moet zelf te doen zijn lijkt me. Ik heb daar echter geen ervaring mee.Monsterman schreef:En in het begin van het nieuwe motorseizoen is het ook vele drukker bij je dealer. Dan komen er veel motoren binnen voor hun onderhoud, en dan is het zowat bandwerk, een afspraak maken zou dan wel een tijdje kunnen duren.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
banden hard oppompen, tank volgooien, accu aan de Optimate, vooral niet onder een volledig-afsluitende motorhoes zetten,
en dan maar naar buiten kijken wanneer het weer mooi weer wordt.......
alternatief: goed inspuiten anticorrosie en op mooie winterdagen even uitlaten! onze winters vallen wel mee toch?
en dan maar naar buiten kijken wanneer het weer mooi weer wordt.......
alternatief: goed inspuiten anticorrosie en op mooie winterdagen even uitlaten! onze winters vallen wel mee toch?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: 18.000km beurt vóór of na de winter?
Sorry dat ik pas nu reageer, maar ik heb de verversing toch na de winterstop laten doen samen met een 18.000 km beurt.Toch zou ikhet volgende keer voor dewinterstop laten doen omdat ik van meerdere kanten hoor dat dateigenlijk beter is.
Groet,en dank voor jullie reacties, Allard.
Groet,en dank voor jullie reacties, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.