Irridium bougies

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Irridium bougies

Bericht door Martien_1000 »

Nadat ik een aantal weken geleden een "throttle body synchronisation" had gedaan, heb ik afgelopen weekend irridium bougies geplaatst. Deze hebben toch wel een zeer positief effect. Het beruchte inhouden rond 3500 rpm is minder, de motor loopt mooier en pakt veel vloeiender op bij het uitkomen van een bocht. Al met al zijn deze bougies hun geld wel waard, vooral ook omdat ze waarschijnlijk nooit meer vervangen hoeven te worden. Maar goed ook, want aan die voorste bougie werken is echt prutsen.
Diversion

Bericht door Diversion »

Goed zeg,
ik heb net zelf ook besloten om iridium bougies aan te gaan schaffen. Dit naar aanleiding van eerdere discussies op dit forum. Welke heb jij aangeschaft? Ik heb uit eerdere topics de NGK CR8EIX opgepikt (hetzelfde merk als standaard in de Suzuki zit).

By the way, wat is trouwens een "throttle body synchronisation"? Ikzelf synchroniseer tijdens het rijden voortdurend mijn gashandle met mijn rechterhand, maar waarschijnlijk wordt dat niet bedoeld.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Er spreekt niets meer tot de verbeelding dan het in levende lijve te aanschouwen of er een video van te zien, dus klik hieren aanschouw het wonder met eigen ogen. Overtuigend genoeg lijkt me.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Bericht door Martien_1000 »

Deze synchronisatie van de gaskleppen wordt beschreven op http://www.stromtrooper.com/forums/show ... hp?t=14395

Ook op http://www.vstrom.info/ kun je erg veel informatie vinden hierover.
Voor een trillingsvrije loop, voor zover mogelijk, is het belangrijk dat beide gaskleppen synchroon openen, en niet de een wat eerder dan de andere. Het is wat gepruts, maar goed te doen. Het is alleen zaak om een paar vacuummeters of een kwikkolom te hebben.
Er wordt ook beschreven hoe je zelf een meetbuis kunt maken van een doorzichtige slang, gevuld met ATF (automatische transmissie-olie).
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb daarover eens een bericht geplaatst, dat ook het zelf gemaakte apparaat toont, maar daar was erg weinig animo voor. Er komt natuurlijk wel iets meer kennis en voor sommigen "durf" bij kijken om het aan te pakken, maar het leek mij wel interessant het te plaatsen, maar de reacties destijds waren miniem.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Diversion

Bericht door Diversion »

Van die throttle body synchronisation zou ik denken dat het iets is dat standaard bij een grote beurt gedaan wordt, want het is toch niet meer dan het ervoor zorgen dat je motor goed afgesteld is. Ik begrijp uit jullie commentaar echter dat ik daar niet al te optimistisch over moet zijn :cry:

Duidelijke video over iridium bougies, maar het is natuurlijk wel een reclame video. Niettemin is het voor mij voldoende aanleiding om ze ook aan te schaffen en ze in mijn V-strom te vechten. Ik heb inmiddels wel begrepen dat het verwisselen van de voorste bougie geen fluitje van een cent is.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

is dit een tip

http://cgi.ebay.nl/CR8EIX-CR9EIX-CR10EI ... 18Q2el1247" onclick="window.open(this.href);return false;

of te mooi om waar te zijn?
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Heb onlangs op mijn Van Van 125 cc Iridium bougie gezet.
Merk met mijn 11,8 pk wel dat hij vlotter op toeren komt en lijkt zelfs wat sneller op te pakken na het schakelen.

Heeft voor mij wel bepaald dat met de 12.000 km er 2 in de Strom gezet worden.

blueberry
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het mag dan wel een reclamevideo zijn, ik heb zo'n demonstratiekastje ook in het echt bij Polo in Duitsland gezien. Het is niet meer dan een bobine en een onstekingsmechanisme met die 2 bougies erin. Ik heb ze ook op de motor los hangend vergeleken en het is geen fabeltje. Die iridiums hebben echt een massieve vlamboog tegen de standaard wat dunne heen en weer flitsende bliksemstraaltjes. Die voorste bougie valt overigens wel mee, het is even wat gepiel, maar wanneer je de meegeleverde bougiesleutel gebruikt en de radiator onder losmaakt (slangen kunnen blijven gemonteerd) is het goed te doen. Hoe het met de 4 bougiesuitvoering gaat durf ik niet te zeggen, ik heb er nog eentje met 2 stuks. Of er veel verschil is tussen de 650 en de 1000 weet ik ook niet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MacB

Bericht door MacB »

Effe off topic :oops: om de hoeveel kilometers worden de bougies vervangen?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Volgens het boekje elke 12.000 km. Maar iridium bougies gaan gemakkelijk het dubbele aantal kilometers mee. Staat ook op hun website als ik het goed onthouden heb. Ik heb ze er bij 12.000 ingezet en ze blijven er ook zeker tot 36.000 inzitten. Al zijn ze dus wat duurder, je verdient het op die manier ook weer terug plus dat je een betere vonk hebt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Bericht door Martien_1000 »

Throttle body synchronisation moet eigenlijk bij 1000, 12000, 24000 enz., maar wordt volgens mij, gezien de hoeveelheid werk, nooit gedaan. Bij mij stond de stelschroef nog steeds op de "fabrieksstand", met de witte verf nog intact.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

En zo gaat het met zoveel zaken die eigenlijk gedaan zouden moeten worden volgens het onderhoudsschema, dus is het zelf doen toch vaak een betere optie. Ik moet erkennen dat ik de Throttle body synchronisation nog niet heb uitgevoerd, maar ik heb eigenlijk ook geen reden dit te doen gezien de velkkeloze prestaties momenteel. (Dus toch een beetje luiheid.... :roll: )
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Irridium bougies

Bericht door Wullebolle »

FF post van 2 jaar oud terug oprakelen, kwestie van wat up-to-date feedback te krijgen.

Binnen een maandje of 2 moet ik verse bougies steken (op 18k :shock: ).
Ik vroeg mij nu af of de heren met de irridium bougies nog altijd zo tevreden zijn, of dat ondertussen blijkt dat de kool toch het sop niet waard is ...
Anders gezegd: is het de moeite om op de 1000 over te schakelen op irridiums ?
Spooky Action At A Distance !
Diversion

Re: Irridium bougies

Bericht door Diversion »

Ik heb ze vorig jaar in mijn DL650 gedaan en merkte niet heel veel verschil. Eigenlijk de moeite niet waard. Als je het nog nooit gedaan hebt, ben je er wel een goed uurtje mee bezig. Vooral de achterste cilinder is lastig bereikbaar. Ik ga het niet nogmaals doen. Voor een DL1000 kan dat natuurlijk anders zijn.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Irridium bougies

Bericht door Hunter6 »

De vraag is niet of het vervangen van bougies de moeite waard is! Bougies vervangen is niet iets wat optioneel gebeuren kan, het moet!
Bougies zijn slijtage delen en op een bepaald moment zijn ze dus op.

Iridium bougies geven een sterkere vonk en zorgen voor een betere verbranding (omdat de elektrode zeer dun is) maar verwacht er geen wonderen mee.
Ook gaan ze minstens twee keer zo lang mee dan normale bougies.
Verder zijn ze nauwelijks duurder dan een gewone bougie als je weet waar je ze bestellen moet.

Je zou dus eerder de vraag moeten stellen of er goede redenen zijn om geen iridium bougies toe te passen.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Irridium bougies

Bericht door Soesko »

Hunter6 schreef:Verder zijn ze nauwelijks duurder dan een gewone bougie als je weet waar je ze bestellen moet.
Je zou dus eerder de vraag moeten stellen of er goede redenen zijn om geen iridium bougies toe te passen.
Als je op zoekt bent naar een koopje let dan een beetje op, want er is namaakspul uit China op de markt. Op de verpakking staat ook NGK, maar als je de verpakking vergelijkt met de originele dan zie je dat die afwijkt. Vooral op internet wordt er her- en der namaak aangeboden. De prijs daarvan is doorgaans erg interessant, de kwaliteit zal vanzelfsprekend minder zijn.

Ik heb destijds Iridiumbougies in mijn DL1000 gezet en merkte inderdaad een verschil. De motor werd er alleen niet beter rijdbaar van, zelfs verre van dat. Al met al werd hij te zenuwachtig, met als gevolg dat ik niet meer goed op kon schakelen. Na het schakelen sprong hij telkens direct vooruit, alsof je schakelde met het gas een stukje open. Na verloop van tijd begon dat tamelijk irritant te worden en heb ik de standaard bougies er weer in gezet. Ik hoor van meer mensen dat ze de motor opnieuw af moeten laten stellen na de montage van Iridiumbougies. Dat is iets om rekening mee te houden.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Irridium bougies

Bericht door Hunter6 »

Er worden op het internet idd ook chinese kopieën aangeboden. Dit gaat vaak via duistere website's.
Koop je bijv bijhttp://www.sparkplugs.co.uk/ dan loop je weinig risico. Dit bedrijf levert al heel lang bougies naar meerdere landen. Als zij chinese kopieën zouden gaan leveren zouden ze binnen de kortste keren bezoek krijgen van advocaten van fabrikanten.

Als een motor die voorzien wordt van iridium bougies afgesteld moet worden omdat deze slechter gaat lopen, komt dat zeker niet door de bougie.
Er is dan wat anders aan de hand wat mischien met de oude bougie minder opviel.
Een Iridium bougie geeft een sterkere vonk waardoor de verbranding (iets) beter verloopt. Het is geen wonder middel en de verbetering zal zeker niet enorm zijn, maar slechter lopen zal de motor er normaliter niet van.
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Irridium bougies

Bericht door Martien_1000 »

Ik ben nog steeds zeer tevreden met de irridium bougies. Motor loopt altijd goed, nog steeds geen last van inhouden.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Irridium bougies

Bericht door Wullebolle »

Awel,
Het gaat hem er niet om dat irridiums zoveel duurder zijn (18€/stuk tegen 9€ voor een gewone bougie), op de totale leeftijd van een bougie is dat een te verwaarlozen bedrag, maar wel of het blok er beter of slechter van loopt.
Zelfs goed afgeregeld loopt een 1000 nog altijd niet helemaal fijn aan lagere toeren in 2e (laat staan in 1ste) waardoor stapvoets rijden (stad & file) niet zo vlot gaat. Tuurlijk is dat eigen aan een dikke tweecylinder, maar alle beetjes helpen, en als een verse set irridium bougies ipv gewone daar een beetje verbetering in helpen brengen is dat meegenomen.
Vandaar mijn vraag dus.
Spooky Action At A Distance !
Diversion

Re: Irridium bougies

Bericht door Diversion »

Waarde Wullebolle,
Je hebt helemaal gelijk. Zowel bij de discussie in andere draadjes (je moet anders even de zoekfunctie gebruiken) als bij de zaak waar ik ze kocht, kwam aan de orde dat de iridium bougies hun meerwaarde vooral bij de lagere toerentallen hebben. Dan is het effect van hun iets betere vonk het grootst.
Ik merkte daar op mijn DL650 niet zoveel van, maar nou schijnt een DL650 bij lagere toerentallen (veel) beter te lopen dan een DL1000. Dus als je iets zoekt om bij lagere snelheden een verbetering van je motorgedrag te realiseren, dan ligt de toepassing van iridium bougies voor de hand. De iets hogere prijs speelt dan inderdaad geen rol en is in vergelijking met andere maatregelen die je kunt overwegen, veel eenvoudiger en goedkoper. Eigenlijk geldt hier: baat het niet dan schaadt het niet...
FastLoe

Re: Irridium bougies

Bericht door FastLoe »

Heeft iemand ook een wetenschappelijke verklaring voor het feit dat de soort vonk iets aan de mate van verbranding van koolwaterstoffen kan veranderen.?
Het is mij nog niet helemaal duidelijk waar de winst van Irridium bougies vandaan zou moeten komen.
Ontploft je benzine harder dan?
Verbrand je benzine mengsel meer?
Heeft Irridium zelf een katalytische werking?
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Irridium bougies

Bericht door Soesko »

Een precieze verklaring weet ik ook niet. Ik heb de bougie eens getest en wat me opviel is dat je een veel betere/fellere vonk hebt. Waarschijnlijk heb je daardoor ook een veel betere verbranding en dat is waar het om te doen is. Er circuleren op internet filpmjes waarin het verschil te zien is.
Graafie68

Re: Irridium bougies

Bericht door Graafie68 »

kijk en trek je conclusie.
is het een verkoop praatje of waarheid ????
maar verschil zie je.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tS4MV2pE ... re=related[/youtube]

en nog 1 waar ze 1 en ander uitleggen

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aZy0Op0J ... re=related[/youtube]
FastLoe

Re: Irridium bougies

Bericht door FastLoe »

Tja, doet me sterk denken aan al die vonkversterkers die je vroeger al had, vanaf de ouderwetse ontstekingen met puntjes en tot en met de transistor ontstekingen.
Effecten waren vergelijkbaar, tenminste als je naar de vonkjes van je bougie keek, meetbare verschillen nooit opgemerkt of gezien. Wel een hoop lovende getuigenverslagen, die ook gewoon doorgingen als je de vonkversterker uitschakelde.
Ook nooit gehoord van iemand die het merkte dat z'n vonkversterker kapot ging, wel bij de "puntjes" versie want dan had je gewoon helemaal geen vonk meer.

Vergeet niet dat een hoop mensen bij een beurtje, dit soort bougietjes laten plaatsen. Meestal moet er dan toch al iets afgesteld worden of waren de oude bougies toch aan vervanging toe. Het verval, na de laatste beurt is dan geleidelijk gegaan en als het blokje dan weer goed afgesteld is en de bougie's zijn vervangen, lijkt het alsof het allemaal veel leuker loopt, uiteraard ligt dit dan aan de bougie's

Ikzelf zie niet in hoe een andere vonk tot een andere verbranding zou kunnen leiden, hij doet het of hij doet het niet. Zo simpel is het volgens mij. Bij de laatste afstelbeurt van mijn Vtje ook met de monteur een heel gesprek gehad met de monteur over het nut van irridium bougie's en/of andere soort luchtfilters e.d. Ondanks dat hij dat wel heeft gedaan, op uitrdukkelijk verzoek van de klant, op de testbank nooit meetbare verschillen gevonden.

Ach, als ze veel langer meegaan dan gewone bougietjes, dan zullen ze toch hun waarde wel bewijzen, zeker als je je bougietjes laat wisselen bij de dealer. Kan toch weer wat uitmaken op de eindafrekening
Graafie68

Re: Irridium bougies

Bericht door Graafie68 »

naar mijn bescheiden mening zit het verschil enkel en alleen tussen de oren.
zeker voor het huis, tuin en keuken gebruik wat 98 % van de strom rijders er mee doen.
maar als men denkt dat het helpt, doen.
voor de prijsverschil hoef je het niet te laten
Capri

Re: Irridium bougies

Bericht door Capri »

En toch...... Als dit allemaal zo'n hoog Tellsell gehalte zou hebben,
waarom hebben een aantal fabrikanten dan gekozen voor twee bougies per cylinder?
Bij een Moto Guzzie zie je ook vaak een tweede bougie voor een betere verbranding.
Kennelijk ontsteekt het mengsel beter bij een dubbele vonk?
Het zal ook wel iets te maken hebben met de emissie eisen.
Ik denk dat een sterke vonk wel eens voor een snellere ontbranding zou kunnen zorgen.
Ik heb zelf overigens geen ervaring met deze bougie's, ik heb altijd een gewone gebruikt.
Graafie68

Re: Irridium bougies

Bericht door Graafie68 »

ja maar 2 bougies die zorgen voor een betere ontbranding omdat het dan op 2 plekken wordt onstoken.
2 plaatsen ontsteken is beter als 1 krachtigere ontsteking.
net zo goed als dat 4 kleppen een betere cilinder vulling geven als 2 grote kleppen.
en tuurlijk, het zal vast wel beter zijn, die irridium bougies, maar of dat merkzaam is voor de "leken" zoals de meesten van ons???
ik betwijfel het
Leville

Re: Irridium bougies

Bericht door Leville »

Is een tweede bougie niet vooral goed voor een vollediger verbranding doordat je op 2 plaatsen ontsteekt? Vooral als het snel moet gaan (hoge zuigersnelheden) maakt dat misschien verschil?
Capri

Re: Irridium bougies

Bericht door Capri »

Volgens de "ervaringsdeskundigen" is er juist (een beetje) voordeel te behalen op nullast, dus bij een rustige stationaire loop.
Ook de levensduur is beter door het materiaal, deze is beter bestand tegen hitte.
Maar vooral de verpakking van deze bougies is vaak veeeeeeel mooier! O:-)
Leville

Re: Irridium bougies

Bericht door Leville »

Dat van die hitte had ik al gehoord, want de speciale bougies die ze voor LPG-wagens fabriceren, hebben ook iridium koppen.
FastLoe

Re: Irridium bougies

Bericht door FastLoe »

Leville schreef:Dat van die hitte had ik al gehoord, want de speciale bougies die ze voor LPG-wagens fabriceren, hebben ook iridium koppen.
Ja, maar ik reed 20 jaar geleden al met een auto op LPG en de toenmalige bougie's hadden daar absoluut geen problemen mee. De kleppen van een heleboel auto's wel. Dat kwam niet door de hogere verbrandingstemperatuur van LPG. LPG moleculen zijn in principe gelijk aan benzine moleculen. Benzine moleculen zijn zelfs langer (groter) en geven dus meer energie (= warmte) af dus daar zit het niet in.
Zo'n 20 jaar geleden zat jet probleem in het ontbreken van een lood toevoeging aan LPG, voor benzine de normaalste zaak van de wereld om de klopvastheid te vergroten en helaas, gaf dit ook een zekere mae van koeling, omdat de loodtoevoeging een heleboel warmte absoorbeerde.

Voor de huidige benzine mengsels (en motoren) is een loodtoevoeging niet meer noodzakelijk en kan je er ook gewoon vanuit gaan dat er bij de verbranding van benzine meer warmte vrijkomt dan bij de verbranding van LPG.

Die tweede bougie is vooral bruikbaar om een evenwichtig vlamfront te creëren, dat wil zeggen, als je op twee plaatsen ontsteekt, krijg je een gelijkmatiger verbranding. Dat de verbranding ietsje (niet merkbaar) sneller verloopt is ook mooi mee genomen, zeker bij hogere toerentallen.

4 Kleppen per cilinder hebben alleen nut bij lagere toerentallen bij injectie motoren, daardoor vindt een betere menging van het lucht - brandstof mengsel plaats. Voor carburatie modelen maakt het niet uit, daar vindt de menging in de carburateur plaats. Je creeërt als het ware een soort van turbulentie in de verbrandingsruimte. Bij hogere toerentallen werkt dit niet meer omdat de massa traagheid een rol gaat spelen. Wel is het zo dat de kleinere kleppen (bij een 4 kleps kop) aanmerkelijk lichter zijn dan de grotere kleppen van een 2 kleps kop. Omdat de massatraagheid hier ook weer een rol gaat spelen kunnen lichtere kleppen dus sneler open en dicht en zijn er dus wel weer hogere toerentallen mogelijk
Leville

Re: Irridium bougies

Bericht door Leville »

Ik rijd ook met LPG en klassieke bougies. Die speciale LPG-bougies zijn via de gewone vakhandel veel te duur. En gewone bougies werken perfect.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Irridium bougies

Bericht door Iron Horse »

Ik heb zojuist mijn NGK iridium bougies op de mat gevonden. Geen groot nieuws, maar wel tegen welke prijs. Ik heb ze via Ebay gekocht in GB. Daar worden ze aangeboden voor 7,95 pond per stuk plus 3,50 verzendkosten. Daarmee kwam mijn prijskaartje totaal op omgerekend en al via credit card afgeschreven € 21,89 voor 2 bougies. Gemiddeld kosten ze € 17,50 per stuk met uitschieters naar boven en beneden, maar zoals bij Louis meestal niet goedkoper dan € 14,95. Heb je een model met 4 pluggen dan scheelt het al helemaal. Ik heb ze hier besteld. Let niet op de omschrijving voor BMW, het gaat om het juiste type CR8EIX. 1 week later lagen ze in de bus.

Doe er je voordeel mee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Irridium bougies

Bericht door Soesko »

Heb je dan de originele of de Chinese namaakvariant? De bougies worden namelijk ook nagemaakt en dat is doorgaans te zien aan de verpakking. Die wijkt dan af van de originele.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Irridium bougies

Bericht door Iron Horse »

Originele NGK van Japanse makelij.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-for-Herman
Berichten: 293
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Irridium bougies

Bericht door V-for-Herman »

Even flik afstoffen. :D
Vandaag de 4 Irridium CR8Eix besteld uit de UK.
Betaalde er €.37,58 voor. Toch weer wat euries bespaard.
V-Strom Bj.2010
Plaats reactie