Verschillen bouwjaar 2003-2004-2005 DL1000 V_STROM

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Andreas

Verschillen bouwjaar 2003-2004-2005 DL1000 V_STROM

Bericht door Andreas »

ALLO HEREN MOTORMUIZEN !

wie kan moi vertellen wat de verschillen zijn tussen een DL1000 V-STROM van de bouwjaren:::>>

2003, 2004, 2005

:?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik zou eigenlijk zeggen; begin eens met de zoekfunktie binnen het forum :roll: , dan moeten er legio uitkomsten komen :!: . Daarnaast bestaat er ook zoiets als :arrow: Google :idea: en geeft je binnen no-time een zee aan resultaten :!: . Maar misschien is er een ervaren DL1000-der die er even voor wil gaan zitten en je een A-4tje aan vergelijkingsmateriaal wil produceren :shock: . Alhoewel ik dacht dat in dat opzicht er toch eigenlijk maar weinig veranderingen hebben plaatsgevonden. Eéntje is natuurlijk de ruit, maar dat had je zelf ook al kunnen vinden. :roll: :wink:

Leuk dat je je even hebt voorgesteld :roll: (Excuseer mijn lompheid :wink: )

Suc6 :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Andreas

Bericht door Andreas »

Hey Rob,

Toch bedankt voor je reactie.
Ik begrijp dat er dus een verschil in de ruit zit.
Maar welke bouwjaren hebben we het dan over ????

Ik heb overigens al ge-googled maar ik zie dan door de bomen het bos niet meer (en andersom). . . :wink:

Groetnis

p.s. een voorstel rondje heb ik altijd al een HEL gevonden . . . :lol:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Helaas, ik ben een DL-650 rijder en lees weliswaar de berichten van de 1000 collega's, maar ik heb daar toch niet die parate kennis over. Ik hoop dus maar voor jou dat er een collega DL1000-fanaat even de moeite neemt om je verder bij te praten. En nogmaals exuses voor mijn meligheid, hoe later op de avond des te erger dat soms wordt :wink: Ik denk trouwens dat Stroompje :wink: je wel het een en ander moet kunnen vertellen, die is al een jarenlange ervarensdeskundige. Maar die meldt zich vanzelf wel aangezien zij één van de mods is, dus ik moet wel oppassen met m'n melige opmerkingen .... :twisted:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Ooooo die Rob :roll: .....mazzel dat ik alweer op de tennisbaan stond gisteravond :!: :wink:

:arrow: @Andreas,
sorry ik ben geen techneut........
De uiterlijk veranderingen ...oké...dat kan iedereen zien maar wat er binnenin veranderd dat kan ik hoogstens ervaren door ermee te rijden.
:arrow: en dat doe ik graag :-)}

:arrow: Kom op forum gebruikers help Andreas uit zijn doolhof :idea:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Andreas

tnx heleen

Bericht door Andreas »

Bedankt voor je reactie Heleen.

Het gaat mij stiekum ook meer om de uiterlijke kenmerken . . . . .

:arrow: Ik weet nl. een 2004 te koop, maar vraag me af of ie wel echt 2004 is namelijk !!!!!

Dus vandaar . . . .
DL650

ruit

Bericht door DL650 »

Het 2004 model heeft een ruit die je in hoogte kan verstellen,en dit kan niet met het 2003 model. Dus als je een DL1000 op het kenteken 2004 hebt staan waar je de ruit niet in de hoogte kan verplaatsen, dan is het een overjarige 2003 model.


Peter
Andreas

Bericht door Andreas »

Thanx Peter,

GOEIE TIP !!!!!

Ook zal ik nog ff het frame nummer bij een dealer laten checken voor de zekerheid.
Dan weten we zeker wat het bouwjaar is.

p.s. kenteken en frame nummer check bij de politie (0900-8844)
geen spoed wel gestolen ??? lijkt me ook wel handig.
hihi

Nou collega's ik hoop jullie volgende week als officiele V-Strommer te mogen begroeten.

Greetzzzzz
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

qua techniek, vanaf de K4 zit er een gemodificeerd koppelingshuis in en is er een verbeterde drukcylinder voor de hydrolische koppeling gemonteerd.
Andreas

Bericht door Andreas »

Goeie info Gerrit,

Heb de motor ondertussen zelf gekocht !!!

Bleek inderdaad een overjarig model te zijn. (2003)
Maar 1e eigenaar heeft hem in 2004 gekocht !

Rijd lekker man zo'n DL1000 !!

Koppeling van mijn K3 is nu nog goed, maar het is niet voor niets dat een 2004 hier aanpassingen op heeft !

Laterrrrrr

brrroooeeemmmmmm
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

precies, de komende tijd moeten we niks van je horen hier...... rijden jij!
wel effe inspuiten met tectyl ofzo, volgens mij duurt het niet lang meer voor ze gaan STROOIEN :x :x :x
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie