verbruik

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik zit na ruim 41000km nog steeds op gemiddeld 1:20. Voornamelijk snelweg.
Spijker

Bericht door Spijker »

Na een kleine 2000 km is het verbruik van mijn DL 1000 K4 met hoofdzakelijk w/w verkeer , teller tussen 130 en 140 , 1 op 17,5. 8)
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Laatst getoerd: 1:25.5 !!! met mijn DL650
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

DL1000: K7. Inmiddels 6500 kilometers voor de fun (kleine weggetjes) Gemiddeld gebruik rond 1:13 (240 km, 18.5 liter loodvrij 95)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

nog zo'n zuiperd, die van mij lust ook 1:13.

ik tank meestal ook rond de 18-19 liter, maar officieel zou de (1000) tank 22,5 liter moeten bevatten???
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Met mijn DL 1000 ca 1:15, dan rij ik gemiddeld. stukken rustig en af en toe een lekker optrekken, vooral bij het invoegen naar de snelweg.

Al heb ik 1:17 ook gehaald met normaal rijden.
Nortrom

Bericht door Nortrom »

Ik neem de passagier meestal mee op 650 en haal 1:15,2. Ben niet helemaal tevreden over verbruik. Maar ik moet nog meer test doen, want ik heb maar in totaal 532 km gereden. Dat is niet veel, en daarom is het een beetje te vroeg om conclusie uit te trekken.

Ik las ook hier dat V-strom 650 geen 22 liters bezine kan hebben, maar 21,5 liters. Het scheelt misschien niet zoveel, maar ik vind gewoon leuk om te weten :D
jmvriesen

Bericht door jmvriesen »

Ik hou dat niet eens bij :)
Het is iig zuiniger dan mn diesel uit 1994 die amper 1:13 haalt :lol:

Ik weet wel dat ik op 1 tank 2.5x de afstand Beek - Eindhoven - Beek kan rijden (en da's circa 400km) bij gemiddeld 130-140km/h
Remko

Bericht door Remko »

2,5 keer 400 km???? En is Eindhoven Beek Eindhoven 400 km????


Daar komt mijn brommertje echt niet aan!!!!



:D :D :D :D :D :D :D





Ik wil gewoon perse lezen wat er niet staat...... :twisted: :twisted:
Demous

Bericht door Demous »

Remko schreef:2,5 keer 400 km???? En is Eindhoven Beek Eindhoven 400 km????


Daar komt mijn brommertje echt niet aan!!!!



:D :D :D :D :D :D :D





Ik wil gewoon perse lezen wat er niet staat...... :twisted: :twisted:
Tuurlijk wel,gewoon dichtgekitte zijkoffers erop heb je zo een 70 liter extra tank :-)} :o)

enneh neej,,ik had mn bril niet op 8) :lol:
jmvriesen

Bericht door jmvriesen »

Nope... geen zijkoffers, geen topkoffer en gewoon 140km/h 8) en uiteraard het hoge windscherm van de DL1000 K3.

Beek - Eindhoven is ongeveer 80km enkelreis over de A2 als ik de ring meetel en bij afrit 31 (Mc Donalds) eraf rij :wink:
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

Mijn eerste 2700 km's heb ik gereden met een gem. van 1 op 22. Ik rij een BR (650 dus), meestal zonder zijkoffers en ik zou mijn rijstijl als rustig bestempelen 8) maar wel doorrijden :P .
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
jmvriesen

Bericht door jmvriesen »

Ok, na een ritje door de Eiffel afgelopen weekend moe tik zeggen dat de DL 1000 best wel wat lust :P

Niet normaal! dik 300km gereden op 19 liter :shock: En dat zo goed als continue tussen 4000-5000 toeren.

Wel mooie bochtjes daar bij Coch en Monschau :D !!
Helaas zijn er van de 25 drie onderuit gegaan in nog geen 1 km van elkaar :(
1 ZX9R met schade aan kappen, 1 CBR 750 met allleen wat krasjes en 1 GSX die met een gedeukte velg bij de sleepdienst staat :(. Alle drie van die 'plat door de bocht' rijder (1 motor agent en 2 freaks!). En dat nog bij snelheden van 20 - 40km/h. Gelukkig geen fysieke letsel behalve wat blauwe plekken ;)

Btw .. zo een Strom wil ook wel in de bochten 8)
Diffie

Bericht door Diffie »

Het verbruik van mijn DL1000 wordt steeds minder, was normaal tussen de 1:13 en soms 1:15 Echter de laatste weken wordt dat steeds beter, heb zelfs al een keer 1:19 gehaald. Normaal ging het eerste balkje van de benzinemeter zo rond de 95km uit, heb echter gisteren met normaal rijden (snelweg/file, B-weggetjes) het voor elkaar gekregen om het eerste balkje pas na 137 km uit te laten gaan, zit nu al op de 210 km en het 2e balkje is nog niet uitgegaan :shock:
Gisteren hebben ze bij Hoegee wel ontdekt dat de uitlaatpakking van de achterste cilinder lekt, waardoor er valse lucht aangezogen wordt. Ga dit weekend zelf deze lekkende pakking vervangen en ben benieuwd of het verbruik dan weer stijgt. (hoop van niet)
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Ik heb afgelopen maandag mijn V-strom opgehaald (650). Vandaag, na 360km begon het benzinepompicoontje te knipperen. Bij 370km dus maar even een bezoekje gebracht aan de benzinepomp :). Tot mijn verbazing ging er slechts 16,83l in de tank (die echt tot de nok gevuld was). Ik kom uit op een verbruik van 1 op 21,98 (snelweg km`s, max snelheid 130).
Ik had dus met gemak nog een keer 50km naar mn werk kunnen rijden!
Jeffrey

Bericht door Jeffrey »

Daar kom ik zo gemiddeld ook wel op uit.
Als de teller op 350km staat dan begint het een en ander te knipperen en dan gooi ik hem toch wel vol. Dus uitgerekend kom ik ook uit op een 1:21 ongeveer.
Vind ik persoonlijk erg netjes, mag altijd meer natuurlijk :D
Fleetwood Mac

Re: verbruik

Bericht door Fleetwood Mac »

Heb er niet veel verstand van, maar denk dat je Strom rijker is afgesteld derhalve dat het verbruik is toegenomen.

Wij rijden met z'n twee en niet kinderachtig ~1:17.5-18 en dat in de heuvels van hoog-sauerland en bepakt.
Fleetwood Mac

Bericht door Fleetwood Mac »

Iron Horse schreef:Volgens diverse berichten zou deze motor aanzienlijk meer verbruiken naarmate het toerental hoger is. Zeker bij hoge(re) snelheden zou de curve m.b.t. het verbruik niet erg gebruikersvriendelijk zijn. Dat betekent dus dat een sportief rijgedrag behoorlijk betaald dient te worden. Die berichten vielen mij ook een beetje tegen. Nu heb ik me (op de V-Strom pas) een redelijk rustige rijstijl aangemeten en ligt mijn gemiddelde (met de DL650) op rond de 1:18 tot 1:22. Maar met een keertje lekker pittig rijden/gassen ligt dat ook beduidend lager. Ik denk dat er weinig aan te doen is zonder de eigenschappen van de motor te veranderen. Ik las ergens dat iemand met het rijden op topsnelheid in Duitsland een verbruik van rond de 1:10 had op het lange stuk. Daar wordt je niet vrolijk van als ik bedenk dat ik met mijn Bandit juist voordeliger reed toen ik gemiddeld 170 reed en van 1:17 gemiddeld normaal, naar 1:19 ging.
indien mogelijk naar mijn werk via A50 130-140 1:22 met de geleende 650
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

Ik ben mijn Strom nog aan het inrijden, hoewel, de teller staat nu op 1405, en hij heeft vanochtend z'n 1000 beurt (bij stand 1270) gehad.
Vandaag getankt 16,48 ltr na 348 km, is ca 1:21,1 km, vind ik wel aardig. Mijn vorige motori haalden dat niet 8)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Jeffrey

Bericht door Jeffrey »

Ik heb gister me Strom weer volgegooid. Er ging bijna 19liter in en er stond 370km op de teller. Ik vind het dus allemaal erg netjes.......
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Vandaag na heel veel binnenwegen in het Zwarte Woud de tank volgegooid. Het gemiddlede verbruik kwam uit op 1:25,34 :lol: Daar wordt je met de huidige benzineprijzen wel weer vrolijk van.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Fleetwood Mac

verbruik

Bericht door Fleetwood Mac »

Laatste meting: apeldoorn, dijk, nijmegen, dld, doetichem, apeldoorn.
twee man, rustig gereden.
verbruik 1:18.7 :D
lijkt me heel netjes gezien ik verbruiken van rond de 1:14-15 lees
eind deze week zal ik het nog een keer kijken ivm. woon-werk verkeer en alleen en dus een ietsie pietsie 8) andere rijstijl...
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: verbruik

Bericht door Frank »

fleetwood mac schreef:Laatste meting: verbruik 1:18.7
Voor een DL1000 heel erg goed, voor een DL 650 niet echt geweldig... toch?




Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Vant

Bericht door Vant »

Ik moet met de 1000 toch wel heel erg veel moeite doen om hem onder de 6.5l/100 km (ong. 1 op 15) te houden. Meestal gaat het eerder richting 7l/100 km (ong. 1 op 14.5).... Ligt het nu aan mij en, zoja, wat kan ik er aan doen??? Rij vlot door maar heb nu niet het gevoel dat ik elke keer het onderste uit de kan haal...
MacB

Bericht door MacB »

vant schreef:Ik moet met de 1000 toch wel heel erg veel moeite doen om hem onder de 6.5l/100 km (ong. 1 op 15) te houden. Meestal gaat het eerder richting 7l/100 km (ong. 1 op 14.5).... Ligt het nu aan mij en, zoja, wat kan ik er aan doen???
Bij mij hetzelfde verhaal, gemiddeld 6.7l/100km, ik heb wel een sportieve rijstijl, dus het zal wel de schuld zijn van mijn rechterhand.
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

ik rij gemiddeld 1-16.4 met een 1000 ben daar zeer tevreden mee en dan gewoon lekker sportief rijden ???
:wink:
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Goed voor de statistieken, afgelopen zaterdag met de IJsselvallei rit, vanaf het tanken bij Barneveld tot s'avonds thuis 343 KM gereden en 14,96 L verbruikt !!

Dus 1 : 22,9 is niet slecht dat ik zo.... (goed, op de pont stond de motor uit, maar wel mooi 30 meter gereisd.)

(en voor de slimmerikken onder ons, ja, ook m'n KM teller stond stil....)

Greetz Johan
Fleetwood Mac

Re: verbruik

Bericht door Fleetwood Mac »

Frank schreef:
fleetwood mac schreef:Laatste meting: verbruik 1:18.7
Voor een DL1000 heel erg goed, voor een DL 650 niet echt geweldig... toch?




Groetjes,
Frank
klopt , heb met een leen 650 1:22 gereden
met m'n eigen dl 1000 dus de 1:18.7 :)
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

Met mijn 1:13 voor mijn DL-1000 zit ik aan de dure kant. Is het een idee om het bouwjaar van de motor te vermelden. Mogelijk dat de dorst in de jaren is toegenomen? Of zou de topkoffer een rol kunnen spelen. Die zit er bij mij op. Misschien niet zo goed voor de stroomlijning?
Ik heb zelf een 1000 van 2007.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Ik heb een DL1000 (met topkoffer) van 2008 en zit gemiddeld rond de 1:17. Na de Veluwe- en IJsselvalleitocht had ik, (getankt bij de Shell nabij de Valkenier) nog 3 blokjes op de tankmeter. Hier had ik nog mee naar huis kunnen rijden, maar bij Apeldoorn zijn we gestopt en getankt, toen ging er slechts 14 liter in, wat neer komt op 18 kilometer op één liter!!!







Groetjes,
Frank
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik heb weliswaar een 650 uit 2004, maar mijn resultaten zijn ook allemaal met topkoffer. Vandaag 1:24,5 vorige keer meer dan 1:25. Ik geloof niet dat ik veel meer haal zonder topkoffer. En daarbij komt dat ik m'n koffer er graag ophou, ik heb hem niet voor niets.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

v-strom for fun schreef:ik rij gemiddeld 1-16.4 met een 1000 uit 2003 ben daar zeer tevreden mee en dan gewoon lekker sportief rijden ???
:wink:
Vant

Bericht door Vant »

vant schreef:Ik moet met de 1000 toch wel heel erg veel moeite doen om hem onder de 6.5l/100 km (ong. 1 op 15) te houden. Meestal gaat het eerder richting 7l/100 km (ong. 1 op 14.5).... Ligt het nu aan mij en, zoja, wat kan ik er aan doen??? Rij vlot door maar heb nu niet het gevoel dat ik elke keer het onderste uit de kan haal...
Voor de volledigheid: 't is een 1000 K6, soms wel, soms zonder topkoffer, 95% van de tijd solo en vooral Ardennen-, Eiffel- en Luxemburgritten (het betere stuurwerk zonder autosnelweg zeg maar)

Het zal mij een raadsel zijn hoe mensen met een 1000 aan 1 op 16.5, laat staan aan 1 op 18 (dat is dus 5.5l/100km!!!!) komen...
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

1:16,5 op de 1000??? dat zou mooi zijn,

schijnt wel dat remappen altijd meer verbruik oplevert, maar 1:11 (in de buurt, bekende weggetjes, gas voluit) is toch wel veel, mijn beste is 1:15 op de snelweg, redelijk legaal.

vergis je niet: mijn (nieuwe) GPS zegt bijv 145 als er -zeg- 160 op de teller staat. als die afwijking ook voor de kmteller geldt, is ons aller verbruik nog slechter!!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Blueberry

Bericht door Blueberry »

ik zo rond de 1 op 13/14

DL 1000 bouwjaar 2004
laser duotone uitlaten
K&N luchtfilter
Nikko aanpassing injectie
bij Hoegee onderin wat armer gezet bovenin/midden wat rijker.
Windscherm staat via kloontje bijna recht en op hoogste stand.

Rijstijl: Snel sportief, alleen snelweg idm.

Verwacht niet veel zuiniger te kunnen rijden, vandaar een RV 125 voor stadsverkeer.
Fleetwood Mac

verbruik

Bericht door Fleetwood Mac »

zoals beloofd nog maar een keer het verbruik van de afgelopen leeg gereden tank.
woon werk pittig rij meestal voor het verkeer uit 8) en alleen
bv arnhem-barneveld(volgens routeplanner 47 minuten) 30 minuten
barneveld-apeldoorn 25 minuten, klein stukkie met z'n 2
verbruik 1:19.65(19.7)
ben er dus echt tevereden mee :lol:
Furiousz

Re: verbruik

Bericht door Furiousz »

fleetwood mac schreef:zoals beloofd nog maar een keer het verbruik van de afgelopen leeg gereden tank.
woon werk pittig rij meestal voor het verkeer uit 8) en alleen
bv arnhem-barneveld(volgens routeplanner 47 minuten) 30 minuten
barneveld-apeldoorn 25 minuten, klein stukkie met z'n 2
verbruik 1:19.65(19.7)
ben er dus echt tevereden mee :lol:
Afgelopen 2 dagen zo`n 400km met duo gereden. uiteraard na het tanken ook het verbruik even uitgerekend.... 1:16,8 :cry: . En dan heb ik naar mijn doen nog erg netjes gereden ook
Fleetwood Mac

Re: verbruik

Bericht door Fleetwood Mac »

Furiousz schreef:
fleetwood mac schreef:zoals beloofd nog maar een keer het verbruik van de afgelopen leeg gereden tank.
woon werk pittig rij meestal voor het verkeer uit 8) en alleen
bv arnhem-barneveld(volgens routeplanner 47 minuten) 30 minuten
barneveld-apeldoorn 25 minuten, klein stukkie met z'n 2
verbruik 1:19.65(19.7)
ben er dus echt tevereden mee :lol:
Afgelopen 2 dagen zo`n 400km met duo gereden. uiteraard na het tanken ook het verbruik even uitgerekend.... 1:16,8 :cry: . En dan heb ik naar mijn doen nog erg netjes gereden ook
met un dl 650?? :shock:
Furiousz

Re: verbruik

Bericht door Furiousz »

fleetwood mac schreef:
Furiousz schreef:
fleetwood mac schreef:zoals beloofd nog maar een keer het verbruik van de afgelopen leeg gereden tank.
woon werk pittig rij meestal voor het verkeer uit 8) en alleen
bv arnhem-barneveld(volgens routeplanner 47 minuten) 30 minuten
barneveld-apeldoorn 25 minuten, klein stukkie met z'n 2
verbruik 1:19.65(19.7)
ben er dus echt tevereden mee :lol:
Afgelopen 2 dagen zo`n 400km met duo gereden. uiteraard na het tanken ook het verbruik even uitgerekend.... 1:16,8 :cry: . En dan heb ik naar mijn doen nog erg netjes gereden ook
met un dl 650?? :shock:
Ja, maar ergens heb ik het idee dat mijn achterrem een beetje "aanloopt". Misschien dat dit het ietwat hoge verbruik kan verklaren :?: Zoals ik al vermeld had, heb ik echt rustig gereden. Op de snelweg ben ik niet boven de 130km/h geweest (is op de Garmin Zumo GPS 120km/h).
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Als je achterrem echt zo zou aanlopen dat hij je verbruik beinvloed dan is hij binnen een kilometer rijden comleet verbrand. Elke schijfrem "sleept" ligt als je het wiel uit stilstand draait, maar met rijden is hij echt los. Wanneer jouw verbruik bij een 650 en normaal rijden onder de 1:17 ligt zou ik hem maar eens goed laten afstellen, of het moet toch aan je rechter hand liggen :lol: . Ik heb de laatste tankbeurten, en dat is momenteel elke 1 of 2 dagen, telkens boven de 1:24 gereden. Dat is misschien weer het andere uiterste maar 1:20 is toch heel normaal.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Voor de statistieken. Gemiddeld over de afgelopen 66.000 km 1:25,46. Maximum 1:20,98, minimum 1:28,46.
Het merendeel van de kilometers zijn gereden op een overvolle A2 :arrow: dus heel veel file kilometers, die gunstig zijn voor het verbruik. In principe rijd ik met het verkeer mee (ong. 125 op de teller) omdat dit relaxter is dan de hele tijd hollen en stil staan (voor zover je natuurlijk stil gaat staan, je hebt niet voor niets een motor :D ).

Kijkende naar de brandstofprijzen en het aantal kilometers dat ik rij, ben ik hier meer dan tevreden mee. :lol: :lol:
Renevw

Bericht door Renevw »

blueberry schreef:
Verwacht niet veel zuiniger te kunnen rijden, vandaar een RV 125 voor stadsverkeer.
Haha ik even met een late reactie, maar volgens mij heb ik je daar welk eens mee zien rijden in barendrecht! Ik reed toen op de strom kwam bij Motostore vandaan, ging richting rotterdam.

Ik heb eigenlijk nog nooit gekeken naar hoe zuining mijn motor rijd. Ik verwacht net zoiets als Blueberry te rijden, heb vrijwel dezelfde setup (op de nikko na).
Aangezien ik geen woonwerk verkeer doe met mijn motor interesseerd het verbruik mij ook niet echt, ik rijd er alleen maar op voor de hobby.

Gr Rene
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Gisteravond bij ongeveer 320km begon het benzinepompje te knipperen, 20km verderop dus maar even getankt. Tot mijn verbazing ging er "slechts" 17,8L benzine in. Ik kom uit op een verbruik van 1 op 19,10. In theorie had ik dus bij 420km de tank leeg gereden.

Aangezien ik na elke tankbeurt denk: "sh*t, ik had het nog makkelijk gered tot thuis", vroeg ik me af of de benzinemeter altijd bij hetzelfde aantal liters gaat knipperen, en bij hoeveel liter dat dan ongeveer is?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Mij is ook opgevallen dat beide signalen iets eerder gaan knipperen dan dat het boekje aangeeft. Meestal zoek ik pas een tankstation na de tweede melding. Beste gemiddelde tot nu toe was 1:26,5, meestal boven de 1:20.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Iron Horse schreef:Mij is ook opgevallen dat beide signalen iets eerder gaan knipperen dan dat het boekje aangeeft. Meestal zoek ik pas een tankstation na de tweede melding. Beste gemiddelde tot nu toe was 1:26,5, meestal boven de 1:20.
Het staat dus in het boekje? (heb ik niet bij de v-strom gekregen :cry: ). Bij hoeveel liter zou volgens het boekje de tankindicator gaan knipperen?

Ik lees hier regelmatig van mensen dat ze met gemak een verbruik van boven de 1 op 20 halen..... Afgelopen (4) tankbeurten kom ik elke keer uit op 1 op 19. Dit is allemaal woon-werk verkeer, dus 85% snelweg, met een max. snelheid van 130km/h. Verder een rustige rijstijl (heb geen haast als ik naar mn werk moet :wink: ).
Suuz

Bericht door Suuz »

Met mijn V Strom van dit jaar haal ik makkelijk 1:20, met mijn vorige Strom (een 2003 model) haalde ik dat niet zo makkelijk.
Dgr

Bericht door Dgr »

Suuz schreef:Met mijn V Strom van dit jaar haal ik makkelijk 1:20, met mijn vorige Strom (een 2003 model) haalde ik dat niet zo makkelijk.
Een 2003 model kan toch ook geen 650 zijn geweest? Of was het een vroeg afgeleverde K4?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Furiousz schreef:
Iron Horse schreef:Mij is ook opgevallen dat beide signalen iets eerder gaan knipperen dan dat het boekje aangeeft. Meestal zoek ik pas een tankstation na de tweede melding. Beste gemiddelde tot nu toe was 1:26,5, meestal boven de 1:20.
Het staat dus in het boekje? (heb ik niet bij de v-strom gekregen :cry: ). Bij hoeveel liter zou volgens het boekje de tankindicator gaan knipperen?

Ik lees hier regelmatig van mensen dat ze met gemak een verbruik van boven de 1 op 20 halen..... Afgelopen (4) tankbeurten kom ik elke keer uit op 1 op 19. Dit is allemaal woon-werk verkeer, dus 85% snelweg, met een max. snelheid van 130km/h. Verder een rustige rijstijl (heb geen haast als ik naar mn werk moet :wink: ).
Ik citeer de inhoud van de gebruiksaanwijzing;

BENZINEMETER
De benzinemeter geeft de resterende hoeveelheid benzine in de benzinetank aan. De benzinemeter toont alle 5 segmenten wanneer de benzinetank vol is. Het tekentje gaat knipperen wanneer het benzinepeil lager wordt dan 4,5 L. Het tekentje en segment gaan knipperen wanneer het benzinepeil lager wordt dan 3.0 L.

E.e.a. wanneer de motor zuiver horizontaal staat.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Furiousz

Bericht door Furiousz »

Iron Horse schreef:
Furiousz schreef:
Iron Horse schreef:Mij is ook opgevallen dat beide signalen iets eerder gaan knipperen dan dat het boekje aangeeft. Meestal zoek ik pas een tankstation na de tweede melding. Beste gemiddelde tot nu toe was 1:26,5, meestal boven de 1:20.
Het staat dus in het boekje? (heb ik niet bij de v-strom gekregen :cry: ). Bij hoeveel liter zou volgens het boekje de tankindicator gaan knipperen?

Ik lees hier regelmatig van mensen dat ze met gemak een verbruik van boven de 1 op 20 halen..... Afgelopen (4) tankbeurten kom ik elke keer uit op 1 op 19. Dit is allemaal woon-werk verkeer, dus 85% snelweg, met een max. snelheid van 130km/h. Verder een rustige rijstijl (heb geen haast als ik naar mn werk moet :wink: ).
Ik citeer de inhoud van de gebruiksaanwijzing;

BENZINEMETER
De benzinemeter geeft de resterende hoeveelheid benzine in de benzinetank aan. De benzinemeter toont alle 5 segmenten wanneer de benzinetank vol is. Het tekentje gaat knipperen wanneer het benzinepeil lager wordt dan 4,5 L. Het tekentje en segment gaan knipperen wanneer het benzinepeil lager wordt dan 3.0 L.

E.e.a. wanneer de motor zuiver horizontaal staat.
Bedankt :)! Dus als het laatste segment gaat knipperen kan ik nog zo'n 50km rijden. Zal het deze week eens uitproberen.
Suuz

Bericht door Suuz »

dgr schreef:
Suuz schreef:Met mijn V Strom van dit jaar haal ik makkelijk 1:20, met mijn vorige Strom (een 2003 model) haalde ik dat niet zo makkelijk.
Een 2003 model kan toch ook geen 650 zijn geweest? Of was het een vroeg afgeleverde K4?
Je hebt gelijk. T was er een uit 2004. De drie zat in mijn hoofd vanwege de leeftijd toen ik haar kocht.
Plaats reactie