trekkracht '650

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Jappiededeur

trekkracht '650

Bericht door Jappiededeur »

hallo,

Ik merk dat mn vstrom 650 BR, in de 3de versnelling het beste trekt, begint al bij eind 2 de versnelling.

In de 4de versnelling vind ik hem een beetje tegenvallen, hij trekt wel, maar vergeleken met het gevoel wat ik heb bij de 3 de, vraag ik mij af of de afstelling juist is? trekt mijn vstrom niet bij te een lage versnelling te vroeg op zodat ie in de 4 zn trektkracht al verloren is

K8 model met 2300 kmtjes erop.

wat ervaren jullie? ik hoor 't graag

groet

jasper
Flipsen

Bericht door Flipsen »

Zodra je de boel boven de 7000 rpm houd, gaat ie als de brandweer. In iedere versnelling.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

subjectief misschien, denk dat hij in 1 en 2 nog sneller trekt....
hou hem maar eens op 6000 toeren en laat dan de koppeling slippen :shock:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Ja, pas op hoor. Dan komt'i op z'n achterwiel te staan weet ik onbedoeld uit ervaring :twisted: .

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

V-Stoom schreef:weet ik onbedoeld uit ervaring :twisted: .
vertel er eens wat meer over????? :schater: ter leringh ende vermaeck natuurlijk!

overkwam mij ook eens, ik was ongeveer 10 jaar oud, en mijn broer had zijn kreidler even onbeheerd achtergelaten.
overstromend van nieuwsgierigheid, onwetendheid, en goede bedoelingen (?) deed ik wat hij ook altijd deed: starten, inschakelen, volgas geven, en dan .....de koppeling LOS-laten...

zelfs een opgevoerd brommertje wil dan wheelies maken :oops:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

over de trek kracht denk zeker dat in de 4 de versnelling wel wat minder is heb ook op de 650 proefgereden was zeer goed maar toch voor de dl-1000 gegaan en das echt een verschil die blijft tot het eind gaan dat verveeld nog steeds niet en klopt op toeren houden dat scheelt een hoop wat een top bike die v-strom :wink:
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

vertel er eens wat meer over????? ter leringh ende vermaeck natuurlijk!
Ik had de motor nog maar net en ik moets een draai maken op de weg omdat ik een afslag had gemist. In de verte zag ik wel een auto aankomen maar die bleek bij nader inzien veel harder te rijden dan ik in eerste instantie dacht. Om de auto toch voor te blijven gaf ik gas en liet de koppeling opkomen. Voor ik het eigenlijk doorhad merkte ik dat het voorwiel de grond niet meer raakte en heb ik dus inderdaad onbedoeld een stukje op mijn achterwiel gereden.
De tweede keer was bij een stoplichtspintje waarbij ik bij het inschakelen van de tweede versnelling geholpen door een klein heuveltje in de weg opeens op mijn achterwiel stond.
Tijd voor schrikken had ik niet echt en achteraf vond ik het ook nog wel vermakelijk maar enig belijd en antisipatie van mijn kant was wellicht op z'n plaats geweest.
Het gekke is dat een welbedoelde wehlie(?) mij nog nooit gelukt is. Daar ontbreekt mij denk ik toch het lef voor.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Begrijp ik nou goed dat je die omdraai-actie op de snelweg hebt gedaan..... :oops:
kijk dan wel goed of het geen vrienden in het blauw zijn..... los van het risico op ongelukken....

wheelies zijn wel leuk om te zien, als het goed gaat, maar mijn verstand en voorbeelden op youtube zeggen mij dat dat voor beginnelingen tamelijk riskant is :shock:
in 1 geef ik nooit direct volgas om die reden.
reed een keer een RSV Aprilia, die ging echt spontaan na elke bocht de lucht in, wel spectaculair! Hihaaaah!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
V-Strom for fun

Bericht door V-Strom for fun »

vindt weelie,s wel leuk om te zien maar als je zelf onderuit gaat is het erg duur meteen nee af en toe op een afgelegen terein ff wat rustig spelen maar op snelheid hou ik hem met 2 wielen aan de grond hahaahaahhha :wink:
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Het lijkt mij toch wel eerruuggg leuk om te leren een wheelie te maken... De instructie video's op youtube, de meer serieuze pogingen dan wel te verstaan geven wel een paar aardige tips !

Heb de Strom nu een jaar ben zeer content maar heb het nog niet aangedurfd om te beginnen aan een wheelie....

Rustige dag, droog wegdek, of toch liever gras ? en dan langzaam beginnen. Ik denk wel dat als je het gevoel eenmaal te pakken hebt en meer ervaren bent dat het minder gevaarlijk is, maar ja om ervaring op te doen moet je wel beginnen he ?

Wat als we een "wheelie begin dagje" organiseren met een aantal "moedigen " ??
:wink: (of zo je wilt "gekken")
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

tjatjatja, wel aanlokkelijk allemaal, maar probeer het eens op een mountainbike zou ik zeggen...

ging een keer een stoppie op de MTB voordoen aan zoonlief, ja, 180 graden voorover he, op mn rug, in een flits (voor mijn gevoel dan he, ben dus geen 18 meer) was het voorbij.

maar ik kom graag kijken naar jullie waaghalzen!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook wel erg aanlokkelijk vindt om het te leren maar het hoeft inderdaad maar één keer verkeerd te gaan dan ben je mooi zuur :frusty: . Los van dat alles is het ook erg slecht voor je balhoofd :lol: en de rest van je voorpartij. Je fiets heeft bij het neerkomen behoorlijke klappen te verduren. Vooral bij het oefenen als je het nog niet echt onder de knie hebt :o) . Ik zou zeggen: koop er nog een oude ragfiets bij en probeer eerst dat maar heel te houden. Daarna kun je je V altijd nog pletten :twisted: .

Groet, Allard :-)}
niets is te gek, behalve op je bek.
Jappiededeur

Bericht door Jappiededeur »

wat overigens wel grappig is, is hoe je lichaamshouding het verschil maakt voor je gevoel tussen 'spectaculair' acceleren en normaal..., ik ondervond namelijk als je snel optrekt en je buigt wat licht naar voren, wat je normaal doet, kwa gevoel niet zo snel accelereert dan dat je wat achteroverleunt, laat je meetrekken,doordat je dit doet zul je wel harder aan je stuur trekken om niet achterover geblazen te worden. probeer maar eens! 8) idd wel op letten dat je niet je voorwiel omhoog gooit :lol:
Plaats reactie