herschrijven ECU, power commander ed.

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Van

herschrijven ECU, power commander ed.

Bericht door Van »

Ik lees op dit forum allemaal enthousiaste ervaringen over het herschrijven van de ECU door Hoegee, eventueel met het verwijderen van de secundaire gaskleppen.

Mijn dealer zegt dat het herschrijven van de ECU in de marge is. Met een PC heb je een veel wijdere range ipv -10% en +10%. Hij raadt dus een PC aan.

Mijn vraag aan jullie; 'hebben jullie ervaringen met een PC?'
Wat ik wil is dat mijn DL1000 minder schokkiger gaat lopen en niet te veel verbruikt. Meer koppel mag, vermogen vind ik minder belangrijk dan koppel.

Graag jullie reactie.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Hoegee behandeling doet niet zoveel voor Nm (+2) of PK (+1), maar des te meer voor soepel gas aannemen.
met de 1000 kan ik nu in zijn 3 door het dorp met 50 km/u, daarvoor kon dat alleen in zijn 2.

verbruik is niet gunstiger hoor...... maar ligt ook aan mijn gashandje.
als ik keurig zou rijden op de snelweg is max 1:15 haalbaar. maar in de praktijk doe ik 1:13,5 op lange stukken en in de buurt crossen nog meer.
maar ja, ik rijd alleen funkilometers! geen woonwerk want dat zou wel erg kostbaar worden

Die powercommanders is trouwens niet goedkoop, heb ik begrepen, dus je moet wel heel veel benzine besparen als je het daarvoor doet.

Origineel zijn die vstroms echt shit afgesteld, ik begrijp niet hoe mensen daarmee kunnen rijden? overigens, je hoort ook dat de dealer het gewoon kan doen, of nimag zelf! hoegee kost wel iets van 100 euro, waar ik iig geen spijt heb gehad, geen seconde!
krijg je nog mooie uitdraai mee ook.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Foursat

Bericht door Foursat »

Ik heb mijn v-strom 650 wel voorzien van een powercommander. Het voordeel van een powercommander is dat je zelf ook de brandstofmap kan wijzigen. Wanneer je de lambda sensor niet verwijderd heeft het rijker zetten niet veel zin door middel van de ECU te overschrijven. Het laag toerengebied tot +/- 5500 rpm tot 40% gasstand wordt sterk beinvloed door de lambda sensor. Deze dwingt de injectie om op lambda 1 te gaan lopen (Standaard afstelling). Dit gaat te koste van het soepel rijgedrag en max. koppel. De correctie volgens de powercommander met lambda sensor gaat meer richting 20% dit is niet haalbaar met overschrijven van de ECU. Ik rij zelf met verschillende percentage ethanol, dan is het wel erg makelijk dat je even kunt switchen naar een andere brandstofmap.
Het grote nadeel van de powercommander is dat hij motor type gebonden is, hij past dus alleen maar op suzuki type v-strom. Als je iets anders gaat kopen heb je dus niks meer aan de Powercommander. Als je het geld er voor over hebt kun je beter een Rapid bike module kopen deze kun je meenemen naar een ander merk of type motorfiets. Al met al powercomander of rapid bike module met beide wordt de brandstof injectie veel beter afgesteld. Veel dynojet testbanken hebben speciale software om een directe communicatie link te leggen met de powercommander zo kun je exact het brandstofveld aanpassen.
Plaats reactie