pilot road 2
pilot road 2
Veel bandjes gereden maar toch weer op de pilot road 2 uitgekomen. een heerlijke tour band maar zeker niet vies van een stukje plat gaan. gewoon een super band! dus als je twijfelt is deze band een tip.
- RvGS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 798
- Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
- Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
- Woonplaats: Dé Liemers
Yep Toon, hier het zelfde. Ik heb ze er ook al een tijdje onderliggen, ben nu voorbij de 12000km and still going strongbandit schreef:zeker die van mij 10000, en ik rij echt niet als een softie! . . . Toon
Groet, Robert |
De Pilot Road 2CT banden liggen ook onder mijn Versys en ik moet zeggen tot m'n volle tevredenheid. Noodgedwongen heb ik wat meer snelwegkilometers gemaakt dan me lief is, maar de 2CT's blijven mooi rond van vorm. Komt bij dat ik ze in de "speelgebieden" voluit benut en daar heb ik het gevoel bij dat ik alles aankan. De combinatie Versys/Pilot Road 2CT is een uitmuntende combinatie... zowel bij droog, als bij nat wegdek... zeer goede wegband voor veel speelplezier!
Re: pilot road 2
Volgens Sabra Banden Geldermalsen is er voor de DL1000 alleen een achterband te krijgen van Pilot Road 2CT.
Wel is er een set gewone Pilot Road te krijgen.
Hetzelfde is ook voor de Metzeler Roadtec , wel de achterband maar geen voorband.
De prijs voor een setje ''gewone'' Pilot Road is 270euro inc omleggen , valt weer mee.
Wel is er een set gewone Pilot Road te krijgen.
Hetzelfde is ook voor de Metzeler Roadtec , wel de achterband maar geen voorband.
De prijs voor een setje ''gewone'' Pilot Road is 270euro inc omleggen , valt weer mee.
Re: pilot road 2
Dat lijkt bij michelin wel vaker zo te zijn.V2fun schreef:Volgens Sabra Banden Geldermalsen is er voor de DL1000 alleen een achterband te krijgen van Pilot Road 2CT.
Wel is er een set gewone Pilot Road te krijgen.
Op m'n NTV kon ik alleen een achterband krijgen (zelfde maat als de V-strom) maar voor 110/80-17 hadden ze niet in Pilot Road.
Ik vond de PR trouwens best lekker rijden, jammer dat ie zo snel versleten was
(de niet 2ct trouwens)
Re: pilot road 2
Dan kies je voor de Conti Trail Attack...V2fun schreef:Volgens Sabra Banden Geldermalsen is er voor de DL1000 alleen een achterband te krijgen van Pilot Road 2CT.
Wel is er een set gewone Pilot Road te krijgen.
Hetzelfde is ook voor de Metzeler Roadtec , wel de achterband maar geen voorband.
De prijs voor een setje ''gewone'' Pilot Road is 270euro inc omleggen , valt weer mee.
Dat is me geweldig bevallen onder De V-strom... (zie ondertitel)...
Wat betreft de Michelins... blij dat ze onder m'n Versys passen...
Re: pilot road 2
De DL1000 die ik sinds kort heb heeft conti trail attack banden en zaten er op mn vorige pilot road banden.
Met lage snelheid,stapvoets,stuurd ie wat zwaar en denk ik dat het komt omdat de band wat minder rond is, eenmaal op snelheid stuurd ie prima.
De pilot road zal dus de volgende band worden of anders de bridgestone bw.
Met lage snelheid,stapvoets,stuurd ie wat zwaar en denk ik dat het komt omdat de band wat minder rond is, eenmaal op snelheid stuurd ie prima.
De pilot road zal dus de volgende band worden of anders de bridgestone bw.
Re: pilot road 2
zit ook aan de pilot road 2 te denken als opvolger van de bt020. maar ik vind 210 euro excl montage nogal veel geld voor zo'n band. dan maar weer de bt020 voor 40 euro minder denk ik dan.
Re: pilot road 2
wat een beetje shoppen al niet doet, een andere 'bandenboer' doet het voor 190 euro incl montage. even rondkijken loont dus.
Re: pilot road 2
Gisteren een lekke band gereden, achter.
Had een nieuwe set Road eronder.
Kan voor de DL1000 2003 de Road 02 i.c.m. het eerste type Road (voorband)?
Ga vanavond het achterwiel demonteren en eens op de sneup naar een interessante achterband.
Dus, gaat dat samen?
Groet
Michel
Had een nieuwe set Road eronder.
Kan voor de DL1000 2003 de Road 02 i.c.m. het eerste type Road (voorband)?
Ga vanavond het achterwiel demonteren en eens op de sneup naar een interessante achterband.
Dus, gaat dat samen?
Groet
Michel
Re: pilot road 2
Vaak is een lek goed te repareren met een zogenaamde parachute. Deze wordt aan de binnenkant van de band aangebracht.
Informeer eens bij je banden leverancier of dit in jou geval mogelijk is.
Over de betrouwbaarheid van deze reparatie hoef je niet in te zitten, van alle mogelijke reparatie methodes wordt alleen deze door Michelin goedgekeurd, en zij zullen er toch wel verstand van hebben.
Natuurlijk zal een commerciele bandenleverancier jou liever een nieuwe (dure) band leveren.
Informeer eens bij je banden leverancier of dit in jou geval mogelijk is.
Over de betrouwbaarheid van deze reparatie hoef je niet in te zitten, van alle mogelijke reparatie methodes wordt alleen deze door Michelin goedgekeurd, en zij zullen er toch wel verstand van hebben.
Natuurlijk zal een commerciele bandenleverancier jou liever een nieuwe (dure) band leveren.
Re: pilot road 2
Is door de ANWB reeds uitgevoerd, verhaal van de beste man was dat hogere snelheden niet gereden moest worden met dit parapluutje, liever ook geen duopassagier.
Ondanks dat de band nog keihard is, denk ik toch dat zo'n prop de zwakste schakel is.
Het kost me misschien weer 150 euro, maar wil toch veilig op pad.
Aangezien Michelin wel de PR 2 achter heeft maar niet voor en ik nu de PR voor heb vraag ik me af of dit sporingsproblemen gaat opleveren, of als ik bijvoorbeeld een Bridgestone wil laten plaatsen.
Heb de velg inmiddels gedemonteerd, remklauw ook gedemonteerd, was volgens mij achteraf niet nodig geweest, weer wat geleerd.
MZzl
en bedankt
Michel
Ondanks dat de band nog keihard is, denk ik toch dat zo'n prop de zwakste schakel is.
Het kost me misschien weer 150 euro, maar wil toch veilig op pad.
Aangezien Michelin wel de PR 2 achter heeft maar niet voor en ik nu de PR voor heb vraag ik me af of dit sporingsproblemen gaat opleveren, of als ik bijvoorbeeld een Bridgestone wil laten plaatsen.
Heb de velg inmiddels gedemonteerd, remklauw ook gedemonteerd, was volgens mij achteraf niet nodig geweest, weer wat geleerd.
MZzl
en bedankt
Michel
Re: pilot road 2
Ik geloof niet dat de ANWB ter plekke een paraplu kan plaatsen, de band moet namenljk van de velg af. Ook moet de band aan de binnenkant geinspecteerd worden op eventuele beschadigingen.
Ik vermoed dat de ANWB een veter geplaatst heeft.
In ieder geval is er een (nood)reparatie bij het gat uitgevoerd en dan kan, en mag, er geen paraplu meer toegepast worden. Helaas
Trouwens, ik ken vele motorrijders die na een reparatie met zo'n veter de band alsnog opgereden hebben, en het ging daarbij om snelle sportfietsen.
Ik vermoed dat de ANWB een veter geplaatst heeft.
In ieder geval is er een (nood)reparatie bij het gat uitgevoerd en dan kan, en mag, er geen paraplu meer toegepast worden. Helaas
Trouwens, ik ken vele motorrijders die na een reparatie met zo'n veter de band alsnog opgereden hebben, en het ging daarbij om snelle sportfietsen.
Re: pilot road 2
Bedankt voor de informatie....
Het is een lapmiddel en een band (zeker een achterband van een motor) mag toch aardig wat krachten verwerken, ik ga voor safe en laat er nieuw rubber omleggen.
Kom er vanochtend wel achter of een Bridgestone samen met een PR voor samen gaat.
En anders maar weer de standaard PR.
Groet
Michel
Het is een lapmiddel en een band (zeker een achterband van een motor) mag toch aardig wat krachten verwerken, ik ga voor safe en laat er nieuw rubber omleggen.
Kom er vanochtend wel achter of een Bridgestone samen met een PR voor samen gaat.
En anders maar weer de standaard PR.
Groet
Michel
Re: pilot road 2
'Aangezien Michelin wel de PR 2 achter heeft maar niet voor en ik nu de PR voor heb vraag ik me af of dit sporingsproblemen gaat opleveren, of als ik bijvoorbeeld een Bridgestone wil laten plaatsen.'
heb het laatst net andersom gedaan, en het is volgens de monteur geen enkel probleem om voor en achter met verschillende banden te rijden. zolang je ze niet op dezelfde as monteert is er niks aan de hand en dat lukt je trouwens ook niet bij een motor. heb nu PR2 achter en de Bridgestone voor. de PR2 kostte me 183 euro bij motoport, incl montage.
heb het laatst net andersom gedaan, en het is volgens de monteur geen enkel probleem om voor en achter met verschillende banden te rijden. zolang je ze niet op dezelfde as monteert is er niks aan de hand en dat lukt je trouwens ook niet bij een motor. heb nu PR2 achter en de Bridgestone voor. de PR2 kostte me 183 euro bij motoport, incl montage.
Re: pilot road 2
Ben net terug. Is een PR2 geworden. 199,- inclusief, Motoport Leeuwarden.
Wat me wel tegenviel, bij aflevering was het geen aanrader dus voor en achter PR gemonteerd, en nu kan het in een keer wel. Jammer, nu hopen op een goed aantal kilometers en geen lekke band meer! Dure steentjes in de groef!
Zaterdag in ieder geval starten op vers rubber!
Mzzl
Michel
Wat me wel tegenviel, bij aflevering was het geen aanrader dus voor en achter PR gemonteerd, en nu kan het in een keer wel. Jammer, nu hopen op een goed aantal kilometers en geen lekke band meer! Dure steentjes in de groef!
Zaterdag in ieder geval starten op vers rubber!
Mzzl
Michel
Re: pilot road 2
Update, zonder meer geen enkel probleem, fijne sportieve band met een vertrouwd gevoel en zeker niet te vergelijken met de PR versie 01 zeg maar.
Wel een zachtere compound en ik zal er ook zeker niet zoveel kilometers mee kunnen rijden als versie 01 maar zeker de moeite waard.
Mzzl
Michel
Wel een zachtere compound en ik zal er ook zeker niet zoveel kilometers mee kunnen rijden als versie 01 maar zeker de moeite waard.
Mzzl
Michel
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: pilot road 2
Ik ga me vrijdag ook de pilot road achterband laten plaatsen bij banden ronnie en techniek bvba in Oostham.
Kostprijs 129 euro incl. montage op afgeleverde moto.Op afgeleverd wiel wordt er nog 10 euro in mindering gebracht.
Als mijn voorband versleten is komt er daarna ook een pilot road op.
Silverstorm
Kostprijs 129 euro incl. montage op afgeleverde moto.Op afgeleverd wiel wordt er nog 10 euro in mindering gebracht.
Als mijn voorband versleten is komt er daarna ook een pilot road op.
Silverstorm
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Re: pilot road 2
wat is jullie oplossing voor een voorband?
110 is wat eronder ligt en de PR 2 begint bij 120
110 is wat eronder ligt en de PR 2 begint bij 120