Kolamp afplakken in Groot Brittanië

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Kolamp afplakken in Groot Brittanië

Bericht door Hunter6 »

Over enkele weken gaan we met een groep 15 dagen naar Groot Brittanië. Nu moest je voorheen de koplampen afplakken met specifieke stickers. Maar nu blijkt dat deze stickers enkel geschikt zijn voor prisma glas en de meeste huidige motoren hebben dat niet.
Wie weet hier meer over?
Remko

Re: Kolamp afplakken in Groot Brittanië

Bericht door Remko »

Hunter6 schreef: Wie weet hier meer over?
Ik!!!!

8) 8) 8) 8) 8) 8)
DL650

Afplakken

Bericht door DL650 »

Het afplakken van een gedeelte van je koplampen, is alleen nodig als je in Engeland in de avond als het donker is donker, of de nacht rijdt.

Een fijne vakantie,

Peter
Remko

Bericht door Remko »

En met iets lager afstellen kom je al een heel eind!!!


Maak pret!!!!


:D :D :D :D :D
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

Ik ben al 4 jaar na elkaar naar the Isle of Man TT geweest ( gemiddeld 3000km op Engelse bodem) voor een week tot 2 weken zonder mijn lichten aan te passen. Nooit last van gehad. Geen enkele automobilist heeft teken gedaan dat mijn lichten lastig waren voor hun. Ook al reed ik soms in het donker.

Mvg V2
MarcT

Bericht door MarcT »

Same here. Met de motor: niets afplakken...nergens voor nodig. Zijn onze lichtbundels trouwens wel asymetrisch ? Ik dacht dat dat alleen bij auto's was. :?:
Remko

Bericht door Remko »

MarcT schreef:Zijn onze lichtbundels trouwens wel asymetrisch ? Ik dacht dat dat alleen bij auto's was. :?:



Moet je toch maar eens in het donker gaan rijden en kijken hoe het licht er dan uit ziet.......


:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:




De rechterbundel ligt verder naar voren dan de linkerbundel.

Dat is overigens met een fatsoenlijke koplamp, ook met maar 1 pitje, net zo.

Het lichtbeeld moet aan voorgeschreven waardes voldoen.



8) 8) 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Met een V-Strom maakt het niet uit of je overdag of 's nachts rijdt aangezien je lichten altijd zijn ingeschakeld. Je moet officieel dus weldegelijk aan de norm voldoen en ofwel anders afstellen ofwel stickers plakken. Of er in de praktijk op wordt gelet is natuurlijk een andere zaak.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Je zou beide koplampen opnieuw kunnen afstellen: linkerlamp verder/ hoger en rechter lager/ dichterbij.
Of het nodig is vraag ik me ook af.
'k Heb ook een aantal keren in Engeland gereden met de motor, maar nog nooit iets gemerkt van seinende automobilisten.

mijn advies:
Niet moeilijk doen, gewoon gaan en genieten van de trip.
Wel ff kijken hoe je de lampen kunt stellen.
Mocht je dan onderweg toch het idee hebben dat je de lampen bij wilt/moet stellen, kun je dat ter plekke altijd nog doen.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Willystrom

Bericht door Willystrom »

Iron Horse schreef:Met een V-Strom maakt het niet uit of je overdag of 's nachts rijdt aangezien je lichten altijd zijn ingeschakeld. Je moet officieel dus weldegelijk aan de norm voldoen en ofwel anders afstellen ofwel stickers plakken. Of er in de praktijk op wordt gelet is natuurlijk een andere zaak.
Behalve bij de dl 1000 van 2002,dan moet je de lichten nog zelf aan doen, :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Oeps, :oops: even vergeten...... :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Bedankt voor de reacties. In principe rijden we niet in het donker, ik laat het dan maar zo.
Ook de Suzuki dealer (die uit Barneveld) kon me niet veel vertellen over dit item. Als ik er meer van wou weten moest ik de ANWB maar bellen! Valt me dan toch tegen voor een dealer die goed bekend staat. Ik zal toch niet de eerste zijn die deze vraag stelt?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hunter6 schreef:Bedankt voor de reacties. In principe rijden we niet in het donker, ik laat het dan maar zo.
Ook de Suzuki dealer (die uit Barneveld) kon me niet veel vertellen over dit item. Als ik er meer van wou weten moest ik de ANWB maar bellen! Valt me dan toch tegen voor een dealer die goed bekend staat. Ik zal toch niet de eerste zijn die deze vraag stelt?

Die dealer zou op z'n minst moeten weten dat wij tijdens 6 vakanties al ruim 39000 km daar gereden hebben zonder iets aan onze verlichting te hebben gedaan........... :wink: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Fred

Bericht door Fred »

Sorry, maar da is nu echt een discussie tussen Nederlanders. Wij als Belgen zouden er wel eens aan denken....maar dan full gas en hup met de geit, rijen maar en er niet over zeuren. Het ergste wat er misschien kan gebeuren is een boete.....en wat dan nog????
Plaats reactie