BMW systeem 5

...
Plaats reactie
E-Strom

BMW systeem 5

Bericht door E-Strom »

Per ongeluk gevonden net:
http://www.bmw-motorrad.de/de/de/produc ... met_5.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het meest opvallende is dit: BMW Motorrad Wireless Communication System (WCS-1) ab Mitte 2005 erhältlich. Naar ik aanneem dus bluetooth. Ik denk dat ie dan wel wat meer dan die €430 euri gaat kosten... Maar dus nog steeds geen zonnevizier ingebouwd, dat hebben die Schubbies dus slim voor hun eigen helmen gehouden...

Afbeelding
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Die BMW helmpjes blijven mooi. :)
Maar van mij hoeven ze die mogelijkheden om te bellen op de motor niet in te bouwen. Je bent tijdens het bellen veel te snel afgeleid en dat is nou net iets wat je niet moet hebben als je op een motor zit.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Zeker waar. Hetzelfde is waar voor automobilisten natuurlijk, jammer dat de hele handsfree campagne lijkt aan te nemen dat het gevaarlijke rijgedrag te maken zou hebben met het schuin houden van je hoofd en het niet vrij hebben van een schakelhand. Je zou denken dat je dus met een automaat-auto dan geen handsfree nodig hebt :D . Ik moet zeggen, het is wel makkelijk bellen vanaf de T-max, in speaker mode met telefoon in de linkerhand...

Maar de wireless comm kan natuurlijk ook gebruikt worden voor rijder-passagier communicatie, iemand die met je meekijkt kan je juist eventueel tijdig waarschuwen voor gevaar, of je juist wakker en alert houden op lange, saaie Autobahn ritten. Maar het bellen is inderdaad potentieel (zeer) gevaarlijk...
Plaats reactie