smeren van de ketting
smeren van de ketting
Ik wil wel eens graag weten waar men zoal zijn of haar ketting mee smeert,en waarom juist dat produkt.
Ikzelf gebruik Profi dry lube.
Hans
Ikzelf gebruik Profi dry lube.
Hans
HKS, en dan niet de spuitbus maar het druppelflesje.
De reden.....nu spuit je niet de helft van je smeermiddel op de grond en de rest van je motor. Ook slingert het bijna niet van je ketting af, en omdat je elk schakeltje moet smeren mis je ook niks. En als het niet regent blijft het heel lang zitten zeker 1000km....met regen spoelt elk smeermiddel uiteindelijk weg.
nadeel...het smeren duurt iets langer dan met een spuitbus.
http://www.hks-czech.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten
Erik
De reden.....nu spuit je niet de helft van je smeermiddel op de grond en de rest van je motor. Ook slingert het bijna niet van je ketting af, en omdat je elk schakeltje moet smeren mis je ook niks. En als het niet regent blijft het heel lang zitten zeker 1000km....met regen spoelt elk smeermiddel uiteindelijk weg.
nadeel...het smeren duurt iets langer dan met een spuitbus.
http://www.hks-czech.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten
Erik
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
interessant, de info op de HKS site.
waar haal je dat spul?
ikzelf gebruik Motorex in spuitbussen, na 13.000 km en alleen afstellen bij beurten (2x) geen slijtage te zien.
vroegahhh was dat wel anders!
waar haal je dat spul?
ikzelf gebruik Motorex in spuitbussen, na 13.000 km en alleen afstellen bij beurten (2x) geen slijtage te zien.
vroegahhh was dat wel anders!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Mijn dealer besteld die voorraadbus plus druppelaar voor mij, want die hebben ze niet op voorraad (omdat maar bar weinig mensen het gebruiken). De spuitbus hebben ze wel op voorraad.
Het beste kun je het bij Touratech bestellen.
Tip: bestel dan meteen de reiniger plus neutralisator set mee, want HKS hecht niet goed op andere smeermiddelen....je moet je ketting echt 1 keer brandschoon maken, en als je dan alléén HKS gebruikt hoef je m niet meer schoon te maken daarna.
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... 11631a6a15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... 11631a6a15" onclick="window.open(this.href);return false;
Het beste kun je het bij Touratech bestellen.
Tip: bestel dan meteen de reiniger plus neutralisator set mee, want HKS hecht niet goed op andere smeermiddelen....je moet je ketting echt 1 keer brandschoon maken, en als je dan alléén HKS gebruikt hoef je m niet meer schoon te maken daarna.
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... 11631a6a15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... 11631a6a15" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
dank!
gewoonlijk gebruik ik diesel om de ketting echt schoon te maken, maar ik denk dat het vettige laagje wat daarna overblijft niet echt de beste ondergrond zal zijn, gezien de complexe cleaning-procedure van dit merk!
ga het ook eens proberen!
spul komt zeker uit de offroad wereld?
gewoonlijk gebruik ik diesel om de ketting echt schoon te maken, maar ik denk dat het vettige laagje wat daarna overblijft niet echt de beste ondergrond zal zijn, gezien de complexe cleaning-procedure van dit merk!
ga het ook eens proberen!
spul komt zeker uit de offroad wereld?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100