Nieuwe TomTom Rider of Garmin Zumo ?????????????????????????
Nieuwe TomTom Rider of Garmin Zumo ?????????????????????????
Hallo Beste V-strommers. Sinds kort rijd ik op mijn prachtige en super lekker Black Rhino. Ik wil graag op mijn BR een Navigatie systeem hebben.
Ik twijfel tussen een Garmin Zumo en de TomTom rider nieuwe editie.
Wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen en misschien hebben jullie ervaring met de 2 opties??????
Je kan het me vertellen om me keus makkelijker te maken..............
Groeten Jeffrey
Ik twijfel tussen een Garmin Zumo en de TomTom rider nieuwe editie.
Wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen en misschien hebben jullie ervaring met de 2 opties??????
Je kan het me vertellen om me keus makkelijker te maken..............
Groeten Jeffrey
Ik denk dat dit persoonlijk is... iemand die een TTR heeft zal TTR roepen en iemand die een Garmin heeft roept Garmin...
Zet de voor en nadelen op een rijtje van die dingen, vraag jezelf af wat je er mee wilt doen en aan welke eisen het apparaat voor jou moet voldoen...
Zelf heb ik een Garmin 2610 en ken beide nav's niet uit de praktijk...
Wat ik wel weet is dat het bij de Garmin geleverde programma Mapsource een toppertje is, wil je zelf routes kunnen maken. In no time heb je een route in elkaar geknutseld en in je nav geladen! 1½ week terug ben ik bezig geweest een mede door mij uitgezette 4 daagse toertocht te checken (en het schriftelijke deel voor te bereiden voor de routerolrijders). De routes in de nav gezet, laptop mee in de auto en rijden maar. Onderweg kwamen we diverse wegomleggingen tegen i.v.m. werkzaamheden... laptoppie pakken, Mapsource openen, opgeslagen route oproepen, aanpassen naar alternatief voor de afgesloten weg, direct inladen in de nav en je kunt binnen 5 minuten weer verder met de voorbereidingen... da's dus het gemak van Mapsource bij Garmin... Wat er voor de TTR aan routeprogramma's bijzit weet ik niet... er staat mij iig bij dat een route maken met de TTR minder eenvoudig is, als met Garmin/Mapsource...
Zet de voor en nadelen op een rijtje van die dingen, vraag jezelf af wat je er mee wilt doen en aan welke eisen het apparaat voor jou moet voldoen...
Zelf heb ik een Garmin 2610 en ken beide nav's niet uit de praktijk...
Wat ik wel weet is dat het bij de Garmin geleverde programma Mapsource een toppertje is, wil je zelf routes kunnen maken. In no time heb je een route in elkaar geknutseld en in je nav geladen! 1½ week terug ben ik bezig geweest een mede door mij uitgezette 4 daagse toertocht te checken (en het schriftelijke deel voor te bereiden voor de routerolrijders). De routes in de nav gezet, laptop mee in de auto en rijden maar. Onderweg kwamen we diverse wegomleggingen tegen i.v.m. werkzaamheden... laptoppie pakken, Mapsource openen, opgeslagen route oproepen, aanpassen naar alternatief voor de afgesloten weg, direct inladen in de nav en je kunt binnen 5 minuten weer verder met de voorbereidingen... da's dus het gemak van Mapsource bij Garmin... Wat er voor de TTR aan routeprogramma's bijzit weet ik niet... er staat mij iig bij dat een route maken met de TTR minder eenvoudig is, als met Garmin/Mapsource...
- Spip70
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 333
- Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
- Woonplaats: Eindhoven
- Contacteer:
Op de motor heb ik een Garmin 550 (gelijk gekocht met de motor begin april), in de auto gebruik ik TT Navigator op een PDA sinds 2004. Na 3000 km moet ik nog steeds wennen aan de Garmin. Voorbeeld instructie bij een rotonde:
TT Nav: Linksaf derde afrit
Garmin: derde afrit rechtsaf
De Garmin heeft natuurlijk gelijk, je gaat rechtsaf als je een rotonde verlaat, maar als je de instructie vooraf krijgt, is voor mij de instructie linksaf (derde afrit) veel sprekender .
Dit is natuurlijk maar een voorbeeld. Verder heeft de Garmin af en toe de neiging mij straten in te sturen waar ik niet in mag (fietspaden etc.) . Wel is het zo dat het gemakkelijk is een route te downloaden naar de Garmin, dat schijnt voor de TT minder makkelijk te zijn.
Zoals al eerder gezegd, alles is een kwestie van zowel smaak als gewening. Misschien kun je eens voor een weekend zowel een TTR als een Garmin van iemand lenen om het uit te proberen.
Ik wens je in ieder geval veel wijsheid en sukses bij het maken van een keuze
TT Nav: Linksaf derde afrit
Garmin: derde afrit rechtsaf
De Garmin heeft natuurlijk gelijk, je gaat rechtsaf als je een rotonde verlaat, maar als je de instructie vooraf krijgt, is voor mij de instructie linksaf (derde afrit) veel sprekender .
Dit is natuurlijk maar een voorbeeld. Verder heeft de Garmin af en toe de neiging mij straten in te sturen waar ik niet in mag (fietspaden etc.) . Wel is het zo dat het gemakkelijk is een route te downloaden naar de Garmin, dat schijnt voor de TT minder makkelijk te zijn.
Zoals al eerder gezegd, alles is een kwestie van zowel smaak als gewening. Misschien kun je eens voor een weekend zowel een TTR als een Garmin van iemand lenen om het uit te proberen.
Ik wens je in ieder geval veel wijsheid en sukses bij het maken van een keuze
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5102
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Nou het schijnt dat........... het maken van TTR-route's met het Software progje Tyre nu in samenwerking met google maps een eitje is
Kan ook nog in samenwerking met TThome en alles staat super snel op je TTR
En eventuele aanpassingen onderweg zijn zonder PC/Labtop op je TTR te maken .......
Tja keuze's.........
Kan ook nog in samenwerking met TThome en alles staat super snel op je TTR
En eventuele aanpassingen onderweg zijn zonder PC/Labtop op je TTR te maken .......
Tja keuze's.........
Greetings, Heleen. Smiling all the way
De Garmin kan net zoveel als de Tomtom en de TomTom kan net
zoveel als de Garmin.
Routes maken gaat bij beiden net zo makkelijk en downloaden ook.
Routes maken op het apparaat zelf gaat bij tomtom stukken makkelijker
dan bij de Garmin.
Gebruiksgemak van de TomTom is groter dan van de Garmin, Garmin
daarentegen heeft weer wat meer gadgets (die je nooit gebruikt).
Garmin is iets beter afgewerkt dan de TomTom (aansluitingen)
maar Garmin is dan ook een stukje duurder.
Ik rij sinds 2 jaar met TomTom en bevalt uitstekend (zeker na de laatste
update)
Probeer ze beiden en koop welke je het best bevalt
(let wel op dat er bij de Garmin nog de kosten van geluid in de helm
bijkomt).
gr.
Richard
zoveel als de Garmin.
Routes maken gaat bij beiden net zo makkelijk en downloaden ook.
Routes maken op het apparaat zelf gaat bij tomtom stukken makkelijker
dan bij de Garmin.
Gebruiksgemak van de TomTom is groter dan van de Garmin, Garmin
daarentegen heeft weer wat meer gadgets (die je nooit gebruikt).
Garmin is iets beter afgewerkt dan de TomTom (aansluitingen)
maar Garmin is dan ook een stukje duurder.
Ik rij sinds 2 jaar met TomTom en bevalt uitstekend (zeker na de laatste
update)
Probeer ze beiden en koop welke je het best bevalt
(let wel op dat er bij de Garmin nog de kosten van geluid in de helm
bijkomt).
gr.
Richard
Dit is het beste advies tot nu toe.Spip70 schreef:Misschien kun je eens voor een weekend zowel een TTR als een Garmin van iemand lenen om het uit te proberen.
Ikzelf heb altijd gereden met een ALDI-PDAtje, Daarna TomTom 6 op een PDA, en nu uiteindelijk de Zumo 550. Mijn advies zou de Zumo zijn, maar ik erken dat Garmin ook z'n nukken heeft. Inderdaad zegt hij rare dingen zoals bij rotondes, het zoomen vind ik bij TT veel fijner. Maar toch heb ik bij Garmin veeeeel meer het gevoel serieus genomen te worden.
Fijn...nu heb je mijn argumenten, blijft nog steeds de opmerking van Spip70....ZELF uitproberen !
Who needs that sound...blackstrom schreef:(let wel op dat er bij de Garmin nog de kosten van geluid in de helm
bijkomt).
Ik heb nooit het geluid aan van mijn 2610... alle aanwijzingen zijn zo duidelijk, dat je blind moet zijn wil je het niet op het scherm kunnen zien. Komt bij dat ik dat domme gezwets haat... ga hier linksaf!... Kop houden, doos... dat bepaal ik zelf wel...
Ook leuk als je in een onbekende omgeving gaat rijden en bijv. je vakantieplek als eindbestemming neemt. Dan rij je een end weg, stopt, laat dat ding berekenen en gaat richting de vakantieplek... onderweg zie je een leuk weggetje, duikt er in en dan zeker horen "keer om aub"... en dat 20 x...
Wat dat betreft ben ik blij met m'n 2610... een groot scherm, duidelijke aanwijzingen, geen geluid nodig...
Op de zaak hebben we een TomTom... werkt prima! Maar qua duidelijke aanwijzingen in het scherm kunnen ze bij TT nog wat leren van Garmin... die pijltjes... da's toch nix...
Maar goed, ze hebben allebei voor en nadelen... kijk welke het beste bij je past. Het zou zonde zijn als je de een koopt op ons advies en later ontevreden bent en de ander wilde hebben...