Wind
Wind
Hey hey, heb eindelijk men mra scherm erop zitten. is inderdaad wel beter maar vraag me toch nog steeds af of het normaal is dat je bij een v strom meer wind hebt dan bij men vorige motor ( een kawa zx9)
Daar had ik geen last van wind. Is dit nu typisch voor touring moto's dat je zowiezo meer last van hebt van de wind?
Daar had ik geen last van wind. Is dit nu typisch voor touring moto's dat je zowiezo meer last van hebt van de wind?
Hoi Strommeke
In het volgende topic had ik dat probleem ook al aangekaart
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=2036" onclick="window.open(this.href);return false;
Afgelopen weekend zaterdag een rit gehad met flink veel wind.
Ik had er duidelijk toen minder last van maar de Strom is (naar mijn mening) gevoeliger voor wind.
In het volgende topic had ik dat probleem ook al aangekaart
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=2036" onclick="window.open(this.href);return false;
Afgelopen weekend zaterdag een rit gehad met flink veel wind.
Ik had er duidelijk toen minder last van maar de Strom is (naar mijn mening) gevoeliger voor wind.
Mee eens, bij een beetje wind moet je goed vasthouden en tegenhangen. Dat was het enigste voordeel van mijn oude K100LT. Die had zoveel massa dat die bakkei niet om een beetje zijwind maalde, ondanks het grote oppervlak van die LT ruit waar de wind tegenaan buldert.Gerard_S schreef:
Afgelopen weekend zaterdag een rit gehad met flink veel wind.
Ik had er duidelijk toen minder last van maar de Strom is (naar mijn mening) gevoeliger voor wind.
jwaterink schreef:Mee eens, bij een beetje wind moet je goed vasthouden en tegenhangen. Dat was het enigste voordeel van mijn oude K100LT. Die had zoveel massa dat die bakkei niet om een beetje zijwind maalde, ondanks het grote oppervlak van die LT ruit waar de wind tegenaan buldert.Gerard_S schreef:
Afgelopen weekend zaterdag een rit gehad met flink veel wind.
Ik had er duidelijk toen minder last van maar de Strom is (naar mijn mening) gevoeliger voor wind.
Ik heb nu een paar keer gereden met heel veel wind, 9 beaufort, en persoonlijk vond ik dat prima te doen!!!
Ik vond de DL niet belachelijk wind gevoelig, maar dat lijkt dus persoonlijk te zijn.......
Hetgeen jullie hier neerzetten is inderdaad wel waar en heb ik ook al ervaren. Maar wat ik vooral bedoel is het geluid van de wind op de helm die ik groter vind dan bevoorbeeld bij men zx9.
Natuurlijk lig je daar meer op de moto daardoor vroeg ik mij af of het normaal is dat je meer windgeluiden hebt op je helm doordat je rechter zit? of is dat puur aan men windscherm gelegen dat nog steeds te klein is of aan men lengte?
Natuurlijk lig je daar meer op de moto daardoor vroeg ik mij af of het normaal is dat je meer windgeluiden hebt op je helm doordat je rechter zit? of is dat puur aan men windscherm gelegen dat nog steeds te klein is of aan men lengte?
ik heb nu ook een tijdje een V-strom en inderdaad had ik ook gruwelijk last van de wind op mijn helm.
Ik heb er nu een sport ruit op zitten ook van MRA dus lager als origineel.
Dus ik dacht om het op te lossen koop ik een hogere ruit, dit heb ik gedaan en toen leek het net of mijn helm heen en weer trilde als een gek.
De hogere ruit eraf gegooid en de lagere ruit er weer op.
Nu heb ik sinds twee weken een nieuwe helm en ik helemaal nergens geen last meer van, heb nu weinig last van de wind en heb nog steeds de lage ruit erop zitten.
Even voor de goede orde ik heb een DL1000 en ik ben 1.92 meter lang.
Ik heb er nu een sport ruit op zitten ook van MRA dus lager als origineel.
Dus ik dacht om het op te lossen koop ik een hogere ruit, dit heb ik gedaan en toen leek het net of mijn helm heen en weer trilde als een gek.
De hogere ruit eraf gegooid en de lagere ruit er weer op.
Nu heb ik sinds twee weken een nieuwe helm en ik helemaal nergens geen last meer van, heb nu weinig last van de wind en heb nog steeds de lage ruit erop zitten.
Even voor de goede orde ik heb een DL1000 en ik ben 1.92 meter lang.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
sinds de kloon en het MRA varioflipje echt NERGENS meer last van, en ik ben 1.76 en heb een concept van schubert.
daarvoor was het echt niet te doen, geen kwestie van doppen in of uit, altijd in!
zoek op 'kloon' en schrijf je in voor ...de ronde, zou ik zeggen
daarvoor was het echt niet te doen, geen kwestie van doppen in of uit, altijd in!
zoek op 'kloon' en schrijf je in voor ...de ronde, zou ik zeggen
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Hallo,
hoe heb je je afstelling van je scherm nu staan, heb een nieuwe V-strom Adventure en ook een schuberth, heb alle standen al geprobeerd maar mijn helm blijft heen en weer schudden.
vooral bij hogere snelheden, tussen 120 en 140
Kloontje staat nu zoveel mogelijk rechtop en en voorover en zo hoog mogelijk en nog schudt mijn hoofd, doe ik iets niet goed ???
ben 1.78
ik hoor het wel
gr vstrom jacky
hoe heb je je afstelling van je scherm nu staan, heb een nieuwe V-strom Adventure en ook een schuberth, heb alle standen al geprobeerd maar mijn helm blijft heen en weer schudden.
vooral bij hogere snelheden, tussen 120 en 140
Kloontje staat nu zoveel mogelijk rechtop en en voorover en zo hoog mogelijk en nog schudt mijn hoofd, doe ik iets niet goed ???
ben 1.78
ik hoor het wel
gr vstrom jacky
hoi jacky ik ben 1.94 en mijn ruitje staat ook niet helemaal omhoog.
heb ook een schubert helm en heb wel ook nog beetje last van de wind maar geen turbelentie.
Daarentegen reed mijn schoonbroer dit weekend met men soes en hij meet 1.80 en had enorm last van turbelentie met dezelfde instelling.
Dus denk ik dat je wel een beetje zal moeten zoeken naar de gepaste instelling voor jezelf.
heb ook een schubert helm en heb wel ook nog beetje last van de wind maar geen turbelentie.
Daarentegen reed mijn schoonbroer dit weekend met men soes en hij meet 1.80 en had enorm last van turbelentie met dezelfde instelling.
Dus denk ik dat je wel een beetje zal moeten zoeken naar de gepaste instelling voor jezelf.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
inderdaad: niet al te hoog, met 1.76 heb ik hem vrij in het midden, niet al te rechtop, maar vario wel behoorlijk omhoog, eennalaatste stand denk ik.
al te rechtop lijkt me aerodynamisch gezien nooit zo optimaal
al te rechtop lijkt me aerodynamisch gezien nooit zo optimaal
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5080
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Jacky schreef:
Ook kun je Kloontje vastzetten met de ONDERSTE GATEN i.p.v. de middelste en de bovenste. Het bovenste gat komt een stukje boven je meters uit. Hierdoor wordt het vacuüm achter je scherm helemaal opgeheven en komt de ruit nog een aantal cm hoger. Je kunt het altijd even uitproberen
Peter
Ik ben zelf 1.90mtr. en heb Kloontje op de hoogste stand (zie onder)en iets 'naar me toe' gebogen. Ik heb wel een Flip-Up ruitje.Kloontje staat nu zoveel mogelijk rechtop en en voorover en zo hoog mogelijk en nog schudt mijn hoofd, doe ik iets niet goed ???
Ook kun je Kloontje vastzetten met de ONDERSTE GATEN i.p.v. de middelste en de bovenste. Het bovenste gat komt een stukje boven je meters uit. Hierdoor wordt het vacuüm achter je scherm helemaal opgeheven en komt de ruit nog een aantal cm hoger. Je kunt het altijd even uitproberen
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL