Roest DL650 - 2007 ???
Roest DL650 - 2007 ???
Hallo allemaal.
Ik ben afwachtend.
Binnenkort word door mijn dealer (Hans van Wijk) mijn nieuwe Strom 650T afgeleverd.
Ik heb aandachtig alle verhalen over roest gelezen, en ook de foto's bekeken.
Iemand roestervaringen met het DL650-2007 model ?
Of heeft Suzuki wat meer zijn best gedaan om bepaalde roestgevoelige punten aan hun V-Strom te verbeteren
Kan ik vast voorzorgsmaatregelen nemen.
Greets
Erwin
Ik ben afwachtend.
Binnenkort word door mijn dealer (Hans van Wijk) mijn nieuwe Strom 650T afgeleverd.
Ik heb aandachtig alle verhalen over roest gelezen, en ook de foto's bekeken.
Iemand roestervaringen met het DL650-2007 model ?
Of heeft Suzuki wat meer zijn best gedaan om bepaalde roestgevoelige punten aan hun V-Strom te verbeteren
Kan ik vast voorzorgsmaatregelen nemen.
Greets
Erwin
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7650
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik zou maar gewoon alle hier op het forum genoemde voorzorgen nemen, dan zit je in ieder geval goed. Baat het niet, dan schaadt het niet. En dat Suzuki al maatregelen genomen zou hebben lijkt me een illusie. En die voorzorgsmaatregelen kunnen natuurlijk toch nooit kwaad ook al heb je goede omstandigheden.
Waarom trouwens bij HvW kopen als er veel dichterbij ook dealers zitten? Ik kreeg bij HvW echt een ultiem baggervoorstel voor inruil op m'n Bandit van destijds. Maar dit dan even off-topic...
Waarom trouwens bij HvW kopen als er veel dichterbij ook dealers zitten? Ik kreeg bij HvW echt een ultiem baggervoorstel voor inruil op m'n Bandit van destijds. Maar dit dan even off-topic...
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hi Iron Horse,
Eigenlijk is dit mijn eerste ervaring met HVW.
Safe heb ik bijvoorbeeld slechte ervaringen mee.
Ik moet toegeven dat HVW me redelijk goed tegemoet kwam.
Nogmaals...ik heb lang geen motor meer gereden, en zou ook niet snel een andere "goede ' dealer weten
Bodegraven viel af.
Daar was ik na 15 minuten al vertrokken.
Eigenlijk is dit mijn eerste ervaring met HVW.
Safe heb ik bijvoorbeeld slechte ervaringen mee.
Ik moet toegeven dat HVW me redelijk goed tegemoet kwam.
Nogmaals...ik heb lang geen motor meer gereden, en zou ook niet snel een andere "goede ' dealer weten
Bodegraven viel af.
Daar was ik na 15 minuten al vertrokken.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5137
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Roest DL650 - 2007 ???
Het is net wat I.H. al heeft aangegeven, voorkomen is beter dan genezen Tot nu toe is uit het onderzoek naar voren gekomen dat de DL650 tussen 2004 en 2006 erg gevoelig zijn voor corrosie. Van bouwjaar 2007 tot nu toe nog geen klachten. Mocht je binnenkort roest tegenkomen op je nieuwe DL650, ga er dan onmiddelijk terug mee naar de dealer en geef mij ook een seintje.Erwin41 schreef:Hallo allemaal.
Ik ben afwachtend.
Binnenkort word door mijn dealer (Hans van Wijk) mijn nieuwe Strom 650T afgeleverd.
Ik heb aandachtig alle verhalen over roest gelezen, en ook de foto's bekeken.
Iemand roestervaringen met het DL650-2007 model ?
Of heeft Suzuki wat meer zijn best gedaan om bepaalde roestgevoelige punten aan hun V-Strom te verbeteren
Kan ik vast voorzorgsmaatregelen nemen.
Greets
Erwin
HouDoe
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Mijn DL 650 van Juni dit jaar vertoont roest onderaan de stuurpen en in de tapgaten in het kofferrek aan beide zijden. Deze tapgaten zijn aan de buitenzijde afgedekt met een plastic dopje, waarom dan niet gelijk aan de binnenzijde ? Daar zit inmiddels wel roest.
Verder nog niets ontdekt, maar ook nog geen onderdelen verwijderd gehad. Wel al een aantal keren met regenweer gereden.
Na alle verhalen op het forum houd ik het angstvallig in de gaten...
Groet Johan
Verder nog niets ontdekt, maar ook nog geen onderdelen verwijderd gehad. Wel al een aantal keren met regenweer gereden.
Na alle verhalen op het forum houd ik het angstvallig in de gaten...
Groet Johan
Ik kan een nieuwe DL650 kopen die in de showroom staat....het schijnt een 2006 model te zijn....Pim schreef:2x per jaar even in de acf 50 zetten. Literfles bestellen en als het kan via een compressor-vloeistofspuit vernevelen. Mijn dl650 is van 2005 en geen spatje roest. Doe dat ook met de familiefietsen, geen roest.
Wat zijn bij dit model dan de punten waar hij zou gaan roesten..?
Ik ga hem voor woon-werk gebruiken.... dus door weer en wind...
THNX. wils.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5137
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Wils, kijk even HIER!Wils schreef:Ik kan een nieuwe DL650 kopen die in de showroom staat....het schijnt een 2006 model te zijn....Pim schreef:2x per jaar even in de acf 50 zetten. Literfles bestellen en als het kan via een compressor-vloeistofspuit vernevelen. Mijn dl650 is van 2005 en geen spatje roest. Doe dat ook met de familiefietsen, geen roest.
Wat zijn bij dit model dan de punten waar hij zou gaan roesten..?
Ik ga hem voor woon-werk gebruiken.... dus door weer en wind...
THNX. wils.
Daar staan alle punten waar je op moet letten.
Peter (Rhino VStrom)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Nou... daar wordt je niet echt vrolijk van.. als je dat allemaal leest.. m'n fz6 van 3 1/2 jaar oud roest nog nergens...Rhino SVtrom schreef: Wils, kijk even HIER!
Daar staan alle punten waar je op moet letten.
Peter (Rhino VStrom)
Moet as. vrijdag met de dealer gaan praten over de dl650 die ze hebben staan.... (blijkt trouwens van 2005 te zijn..)
En duidelijke afspraken maken in geval van roestvorming/ garantie
In ieder geval bedankt voor de tip...