Roest DL650 - 2007 ???

Plaats reactie
Erwin41

Roest DL650 - 2007 ???

Bericht door Erwin41 »

Hallo allemaal.

Ik ben afwachtend.
Binnenkort word door mijn dealer (Hans van Wijk) mijn nieuwe Strom 650T afgeleverd.

Ik heb aandachtig alle verhalen over roest gelezen, en ook de foto's bekeken.

Iemand roestervaringen met het DL650-2007 model ?
Of heeft Suzuki wat meer zijn best gedaan om bepaalde roestgevoelige punten aan hun V-Strom te verbeteren

Kan ik vast voorzorgsmaatregelen nemen.



Greets
Erwin
Loxos

Bericht door Loxos »

Ik heb ook een 2007, momenteel nog geen roest maar eigenlijk ook nog niet zo heel veel in de regen gereden of nat geweest. Maar ben benieuwd naar de antwoorden want zit eigenlijk met de zelfde vraag.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik zou maar gewoon alle hier op het forum genoemde voorzorgen nemen, dan zit je in ieder geval goed. Baat het niet, dan schaadt het niet. En dat Suzuki al maatregelen genomen zou hebben lijkt me een illusie. En die voorzorgsmaatregelen kunnen natuurlijk toch nooit kwaad ook al heb je goede omstandigheden.

Waarom trouwens bij HvW kopen als er veel dichterbij ook dealers zitten? Ik kreeg bij HvW echt een ultiem baggervoorstel voor inruil op m'n Bandit van destijds. Maar dit dan even off-topic...
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Erwin41

Bericht door Erwin41 »

Hi Iron Horse,

Eigenlijk is dit mijn eerste ervaring met HVW.
Safe heb ik bijvoorbeeld slechte ervaringen mee.

Ik moet toegeven dat HVW me redelijk goed tegemoet kwam.
Nogmaals...ik heb lang geen motor meer gereden, en zou ook niet snel een andere "goede ' dealer weten
Bodegraven viel af.
Daar was ik na 15 minuten al vertrokken.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Roest DL650 - 2007 ???

Bericht door Sparkle Black Peter »

Erwin41 schreef:Hallo allemaal.

Ik ben afwachtend.
Binnenkort word door mijn dealer (Hans van Wijk) mijn nieuwe Strom 650T afgeleverd.

Ik heb aandachtig alle verhalen over roest gelezen, en ook de foto's bekeken.

Iemand roestervaringen met het DL650-2007 model ?
Of heeft Suzuki wat meer zijn best gedaan om bepaalde roestgevoelige punten aan hun V-Strom te verbeteren

Kan ik vast voorzorgsmaatregelen nemen.



Greets
Erwin
Het is net wat I.H. al heeft aangegeven, voorkomen is beter dan genezen :frusty: Tot nu toe is uit het onderzoek naar voren gekomen dat de DL650 tussen 2004 en 2006 erg gevoelig zijn voor corrosie. Van bouwjaar 2007 tot nu toe nog geen klachten. Mocht je binnenkort roest tegenkomen op je nieuwe DL650, ga er dan onmiddelijk terug mee naar de dealer en geef mij ook een seintje.

HouDoe

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Mijn DL 650 van Juni dit jaar vertoont roest onderaan de stuurpen en in de tapgaten in het kofferrek aan beide zijden. Deze tapgaten zijn aan de buitenzijde afgedekt met een plastic dopje, waarom dan niet gelijk aan de binnenzijde ? Daar zit inmiddels wel roest.

Verder nog niets ontdekt, maar ook nog geen onderdelen verwijderd gehad. Wel al een aantal keren met regenweer gereden.

Na alle verhalen op het forum houd ik het angstvallig in de gaten...

Groet Johan
Pim

Bericht door Pim »

2x per jaar even in de acf 50 zetten. Literfles bestellen en als het kan via een compressor-vloeistofspuit vernevelen. Mijn dl650 is van 2005 en geen spatje roest. Doe dat ook met de familiefietsen, geen roest.
Wils

Bericht door Wils »

Pim schreef:2x per jaar even in de acf 50 zetten. Literfles bestellen en als het kan via een compressor-vloeistofspuit vernevelen. Mijn dl650 is van 2005 en geen spatje roest. Doe dat ook met de familiefietsen, geen roest.
Ik kan een nieuwe DL650 kopen die in de showroom staat....het schijnt een 2006 model te zijn....
Wat zijn bij dit model dan de punten waar hij zou gaan roesten..? :roll:
Ik ga hem voor woon-werk gebruiken.... dus door weer en wind...
THNX. wils.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Wils schreef:
Pim schreef:2x per jaar even in de acf 50 zetten. Literfles bestellen en als het kan via een compressor-vloeistofspuit vernevelen. Mijn dl650 is van 2005 en geen spatje roest. Doe dat ook met de familiefietsen, geen roest.
Ik kan een nieuwe DL650 kopen die in de showroom staat....het schijnt een 2006 model te zijn....
Wat zijn bij dit model dan de punten waar hij zou gaan roesten..? :roll:
Ik ga hem voor woon-werk gebruiken.... dus door weer en wind...
THNX. wils.
Wils, kijk even HIER!

Daar staan alle punten waar je op moet letten.

Peter (Rhino VStrom)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Wils

Bericht door Wils »

Rhino SVtrom schreef: Wils, kijk even HIER!

Daar staan alle punten waar je op moet letten.

Peter (Rhino VStrom)
:? Nou... daar wordt je niet echt vrolijk van.. als je dat allemaal leest.. :( m'n fz6 van 3 1/2 jaar oud roest nog nergens... 8)
Moet as. vrijdag met de dealer gaan praten over de dl650 die ze hebben staan.... (blijkt trouwens van 2005 te zijn..)
En duidelijke afspraken maken in geval van roestvorming/ garantie
In ieder geval bedankt voor de tip... :D
Plaats reactie