geen andere ruit, maar gebruik adaptor

vervangingsruiten e.d.
Biker

Bericht door Biker »

Oké maar die flip-up is natuurlijk ook wel een helpende hand. Misschien heb je die zelfs niet meer nodig met kloontje..
Wannabee Stromer

Bericht door Wannabee Stromer »

Rhino VStrom schreef:LAATSTE NIEUWS :!:

De opdracht voor de 2e ronde "KLOONTJES" is weg. Dus mocht er nog iemand interesse hebben, laat het FF weten, dan kan ie nog mee :!: :!:

Peter.
Hoi Peter,

Doe mij dr ook 1! Ik krijg een hersenschudding van die turbulentie!
Zeker nu ik 260km /dag woonwerk rijd

hoe werkt de bestelling? stuur je me een PB met rekeningnummer en prijs?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

biker schreef:Oké maar die flip-up is natuurlijk ook wel een helpende hand. Misschien heb je die zelfs niet meer nodig met kloontje..
ik ben 1.76 m en heb met originele ruit in de hoogste stand met kloon geen last van turbo-lenzies. vind het een verademing voor de oortjes en geen getril van mijn hoofd en/of helm. gewoon windlawaai dat wel. maar ga ik nu staan, ja, dan krijg ik dat ouderwetse (wat is het al weer lang geleden.... :D ) gebulder aan men kop. god wat ben ik blij met dit ding.
heb de idee overigens dat het feit dat ruit sowieso ca 5 cm van kuip afzit, ook heel erg helpt! wotdehek. het helpt.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Wannebee Stromer schreef:
hoe werkt de bestelling? stuur je me een PB met rekeningnummer en prijs?
Ik heb je een PBtje gestuurd, maar stuur ook FF een mailtje. Bij mij blijft een PBtje een dag of 3-4 in de wachtrij :cry: staan.

Groetels,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Peterzeeland schreef:
god wat ben ik blij met dit ding.
Hoeveel aandelen wou je ook al weer hebben Peter????? :lol: :lol:

GEINTJE :!: :!:

ANDERE PETER.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

ben ondertussen al een beursgang aan het voorbereiden. Een roadshow net na de vakantie, kun jij dan ook?

maar serieus, afgelopen weekend eens getest met kort stukkie naar Goes, 8 km, en dan zonder mijn standaard otoplastieken (anders was het met 80-100 km/u al niet te doen). tja, dat het dan zo simpel kan zijn he?

Waanzinnig eigenlijk dat een fabrikant zo een motor durft af te leveren.
en dat al jaren achter elkaar....... Het is toch ook geen slechtlopend type...

maar aan de andere kant, voor dat geld, waar haal je dan zo'n motor??? wat dat betreft is de KLVstrom zonder concurrentie, want je houdt flink wat in de knip om hem op te leuken naar eigen smaak!
als ik nou nog een WP voorvork erin zet, de ABS van de 650 erin sleutel, dan moet hij wel bijna perfect zijn...... :worship:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Backdraught

Bericht door Backdraught »

Hoi Peter,

Heb je van je broer een indicatie van de levertijd te horen gekregen of is het een "vul-klusje"?

Ik heb geen haast.... ehhhh gezien de verhalen toch wel natuurlijk :twisted: Gewoon nieuwsgierig.

Leo
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Ok.... Ik ben ook om. Ik wil ook wel een kloontje proberen. Kan ik nog op de lijst voor de 2de lading?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Be-Outside schreef;
Ok.... Ik ben ook om. Ik wil ook wel een kloontje proberen. Kan ik nog op de lijst voor de 2de lading?
Ik heb je een mailtje gestuurd.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Peterzeeland schreef:
ben ondertussen al een beursgang aan het voorbereiden. Een roadshow net na de vakantie, kun jij dan ook?
JA HOOR, IK HEB ALLE TIJD, BEN SINDS KLOONTJE GESTOPT MET WERKEN :lol: :lol:

Alle gekheid op een PIPO.

We hebben wel een JUBILEUM :o) te vieren :?:

"KLOONTJE" No.25 is besteld :lol: Dit bewijst maar weer, dat er vele V-Strommers zijn met verstand van zaken. en oog voor veiligheid.

DIT DOET MIJ GOED :worship:

GEGROET,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

NOG EVEN :!:

De opdracht om "KLOONTJE" te laten 'waterjetten' (snijden) gaat volgende week weg. Dus ben je na het lezen van alle recenties overtuigd van het NUT van KLOONTJE en wil je er ook één bestellen, het kan nog nét.
Na volgende week is bestellen VOORLOPIG NIET MEER MOGELIJK!! :cry: DIT I.V.M. ZEER DRUKE WERKZAAMHEDEN VAN DE MAKER.

JE BENT GEWAARSCHUWD!!!

M.V.M.G.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Stoker

Kloontje

Bericht door Stoker »

:D

Graag ook een Kloontje, als het nog kan, ondanks flip toch nog turbulentie, en als ik jullie zo hoor is dit na kloontje over.
Dus please mag ik er ook een, hoor wel aan wie ik moet doneren, :wink:

groeten

Stoker.
Kermit

Re: Kloontje

Bericht door Kermit »

Stoker schreef::D

Graag ook een Kloontje, als het nog kan, ondanks flip toch nog turbulentie, en als ik jullie zo hoor is dit na kloontje over.
Dus please mag ik er ook een, hoor wel aan wie ik moet doneren, :wink:

groeten

Stoker.
ik sluit me volledig bij stoker aan
kermit.
BLEU-BIKE

Kloontje

Bericht door BLEU-BIKE »

Rhino VStrom schreef:NOG EVEN :!:

De opdracht om "KLOONTJE" te laten 'waterjetten' (snijden) gaat volgende week weg. Dus ben je na het lezen van alle recenties overtuigd van het NUT van KLOONTJE en wil je er ook één bestellen, het kan nog nét.
Na volgende week is bestellen VOORLOPIG NIET MEER MOGELIJK!! :cry: DIT I.V.M. ZEER DRUKE WERKZAAMHEDEN VAN DE MAKER.

JE BENT GEWAARSCHUWD!!!

M.V.M.G.

Peter
Graag zou ook ik nog op de valreep mee willen doen, PLEASE.
Ik heb me speciaal hiervoor snel geregistreerd op dit forum.
Ik hoor wel wat de kosten zijn en hoe ik moet afrekenen.
Alvast hartelijk bedankt.

Groetjes BLEU-BIKE.
ouwe

Bericht door ouwe »

Hallo Peter,

Gezien de positieve reacties over het "kloontje" zou ik er ook graag nog een willen bestellen, indien nog mogelijk.(liefst alu) Ook ik ben er zat van om het grootste deel van een rit te "headbangen".

Graag verneem ik van je hoe je de betaling geregeld wilt hebben.

Ik heb mij al eens geregistreerd op motorforum.nl, nog voordat het vstrom-forum afgesplitst werd, en bezit een V-strom 1000 gt bj. 2004.

Groeten Ouwe.
L-Strom

Bericht door L-Strom »

Hallo Peter, ik zou ook nog graag op de valreep gebruik willen maken van je "product" indien dit nog mogelijk is. De wijze van betaling verneem ik graag van je.

Bvd Leo.
Richardc

Bericht door Richardc »

Beste Peter,

Ik hoop dat ik nog op tijd ben om 2 (twee) stuks te bestellen. Net zoals Leo verneem ik graag hoe we dit financieel afwikkelen.

Mvgr,

Richard :lol:
Broekie

Dag Allemaal

Bericht door Broekie »

Dag Peter

Gaat de opdracht deze week voor of na de Frieslandrit de deur uit ?

Voor mijn gevoel heb ik niet eens zo heel veel last van turbulenties (1,89m, ruit hoogste stand),
uiteraard afhankelijk van snelheid motor en de invallende windhoek. :!:
Maar ben toch wel erg nieuwsgierig naar het KLOONTJE en vooral zijn /haar werking :roll:

Hoopte hem / haar eerst te kunnen aanschouwen en dan evt tot bestelling over te gaan

Met vriendelijke groeten, Hans :wink:
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Hoi Hans,

Strompel (Enschede) heeft ook een kloontje op z'n motor zitten. Dus als de bestelling voor komend weekend de deur uit gaat, zou je misschien met hem iets kunnen afspreken om KLOONTJE te aanschouwen.....

Lattrop - Enschede is redelijk bij elkaar in de buurt lijkt mij als ex-inwoner van Enschede..... :wink:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Dag Allemaal

Bericht door Sparkle Black Peter »

Broekie schreef:Dag Peter

Gaat de opdracht deze week voor of na de Frieslandrit de deur uit ?

Voor mijn gevoel heb ik niet eens zo heel veel last van turbulenties (1,89m, ruit hoogste stand),
uiteraard afhankelijk van snelheid motor en de invallende windhoek. :!:
Maar ben toch wel erg nieuwsgierig naar het KLOONTJE en vooral zijn /haar werking :roll:

Hoopte hem / haar eerst te kunnen aanschouwen en dan evt tot bestelling over te gaan

Met vriendelijke groeten, Hans :wink:
Hoi Hans,

De opdracht gaat dinsdagavond (17-04-07) de deur uit. Dit omdat anders de andere V-Strommers te lang moeten wachten. :cry: Mocht het nou zo zijn dat er nog meer liefhebbers (min. 20) bijkomen die graag "KLOONTJE' willen hebben, dan heeft mijn broer aangeboden om, ondanks zijn drukke werkzaamheden, deze toch te maken.

Voor diegene die al besteld hebben, tussen nu en ongeveer 3 weken zijn ze klaar :!: :lol: :lol: Kun je nog vóór de vakantieperiode genieten, genieten en nog eens genieten :-)} :-)}

Peter

p.s. Ik heb je ook een mailtje gestuurd :!:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

L-Strom schreef:Hallo Peter, ik zou ook nog graag op de valreep gebruik willen maken van je "product" indien dit nog mogelijk is. De wijze van betaling verneem ik graag van je.

Bvd Leo.
Hoi Leo,

Jouw PBtje blijft in de wachtrij staan bij mij.
Dan maar even op deze manier. Stuur even een mailtje naar het adres uit mijn profiel.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Strompel

Njente kloon

Bericht door Strompel »

Tsjonge jonge Rhino bv, wat ben je er druk mee. Weet je wat jij zou moeten doen? :lol:

Leuk wel, als je een route aan het rijden bent en je ziet diverse Strompies rijden zonder kloon....dan missen ze toch wat (of juist niet, hangt er van af hoe je `t bekijkt).
Ik houd de "making of the elektra glide" in de peiling, maar vindt het eigenlijk een beetje overbodige luxe gezien de snelheid waarmee je deze al kunt verstellen, maar ieder zijn meug.

Gaan er nog mensen mee met de Elfstedentocht van de friesche motorclub op 2e pinksterdag? Check de site!
Kermit

Re: Njente kloon

Bericht door Kermit »

Strompel schreef:Tsjonge jonge Rhino bv, wat ben je er druk mee. Weet je wat jij zou moeten doen? :lol:

Leuk wel, als je een route aan het rijden bent en je ziet diverse Strompies rijden zonder kloon....dan missen ze toch wat (of juist niet, hangt er van af hoe je `t bekijkt).
Ik houd de "making of the elektra glide" in de peiling, maar vindt het eigenlijk een beetje overbodige luxe gezien de snelheid waarmee je deze al kunt verstellen, maar ieder zijn meug.

Gaan er nog mensen mee met de Elfstedentocht van de friesche motorclub op 2e pinksterdag? Check de site!
welke site??? :mrgreen:
Strompel

Bericht door Strompel »

te laat, ik heb net gechekt en de inschrijving is gesloten. Ik heb bij Google "elfstedentocht motor" ingetypt en zo op hun site gekomen.
Ik ga dus ook niet mee. :cry:
Nu ik verder kijk zie ik FRL staan bij jou. :roll: dussss
Henk

Bericht door Henk »

IK doe wel mee aan de elfstedentocht, maar dan niet op de motor,

Het word de race fiets deze keer , dus moeilijk doen. :oops: :lol:

Henk
The V

Bericht door The V »

Gisteren gepoogd mijn exemplaar van Kloontje te monteren. Helaas is dit niet gelukt. De Migsel houder voor mijn Gps maakt het niet mogelijk! de bovenste gaten van de Migsel worden afgedekt door de plaat van Kloontje. Erg jammer, maar helaas!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

gisteren nog 180-190 k/u gereden (teller...) en jawel, kloon houdt zich goed onder deze omstandigheden, en ik (nog belangrijker) ook :D
Weinig verschil met 140-150.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Strompel

Beet!

Bericht door Strompel »

Ja hoor, gister ff gereden naar Gescher en Dülmen (D) naar treffens en van een afstand toegekeken hoe diverse rijders het kloontje hebben bekeken. Zelf een Duitse k06 rijder gesproken die vanwege het geklapper maar liefst 3 schermen had. Een grote tour die hij ging verkopen vanwege de enorme afmetingen, de standaard die dus klappert en een sportieve die erop zat en volgens hem goed werkt. Maar de adaptor war ein richtig guter idee. Ik heb hem naar het forum verwezen. Er geet sjnel koek`n. Tschüsss
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

The V schreef:Gisteren gepoogd mijn exemplaar van Kloontje te monteren. Helaas is dit niet gelukt. De Migsel houder voor mijn Gps maakt het niet mogelijk! de bovenste gaten van de Migsel worden afgedekt door de plaat van Kloontje. Erg jammer, maar helaas!
Hoi The-V,

Als ik me niet vergis zitten de gaten in "kloontje" op dezelfde plaats als het oude systeem. Heb je "kloontje"vóór of achter Migsel geprobeerd? Lost het boren van gaten niets op? Ik ben erg benieuwd waarom het niet kan :?: Kun je het misschien verduidelijken a.d.h. van foto's, dan kan ik vragen aan mijn broer of dat op een simpele manier op te lossen is. Ik zou het lullig voor je vinden als het niet zou passen.

Groet,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

BESTE "KLOONTJES-BESTELLERS"

Ik heb van mijn broer bericht gekregen dat de "KLOONTJES" klaar zijn. (snel hé, lijkt ... wel) Een aantal moeten nog voorzien worden van een zwarte kleur. Zoals het er nu uit ziet, kan ik ze maandag ophalen. Ik hoop dat ik ze dan tegen het einde van de week allemaal opgestuurd heb.(pin me hier niet op vast)

HOU DE POSTBODE MAAR IN DE GATEN :!: :!: Dan kun je in het weekend eens lekker gaan "KLOONTJE KLOTEN" Is weer eens wat anders dan bij schoonmoeder op bezoek :lol: :lol:

Alvast véél rijplezier ermee en laat FF iets weten.

Drive Safe :-)}

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
The V

Bericht door The V »

Rhino VStrom schreef:
The V schreef:Gisteren gepoogd mijn exemplaar van Kloontje te monteren. Helaas is dit niet gelukt. De Migsel houder voor mijn Gps maakt het niet mogelijk! de bovenste gaten van de Migsel worden afgedekt door de plaat van Kloontje. Erg jammer, maar helaas!
Hoi The-V,

Als ik me niet vergis zitten de gaten in "kloontje" op dezelfde plaats als het oude systeem. Heb je "kloontje"vóór of achter Migsel geprobeerd? Lost het boren van gaten niets op? Ik ben erg benieuwd waarom het niet kan :?: Kun je het misschien verduidelijken a.d.h. van foto's, dan kan ik vragen aan mijn broer of dat op een simpele manier op te lossen is. Ik zou het lullig voor je vinden als het niet zou passen.

Groet,

Peter
Zodra ik ff tijd heb maak ik ff een paar fotootjes.
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik heb kloontje op vele standen uitgeprobeerd. Maar ik merk niet echt verschil. Origineel stond het ruitje altijd redelijk hoog en nu ook weer. Heb hem lager gehad, naar me toe en af. Ik ben 1, 85. Hoe staat hij bij jullie in de ideale positie?
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

ik ben zelf ook 1,85 en ik heb 'm standaard op de hoogste stand staan. Daarnaast heb ik de flip-up ook in de hoogste stand staan. Misschien dat de flip-up toch nog een groot verschil maakt.
Korsan

Bericht door Korsan »

Flip-up dan maar. Gisteren white lights gehaald bij de dealer en koste mij 26,25 euro. Verkoper vertelde ook dat ze losse flip-ups kunnen leveren. Hoef je niet hele scherm te kopen. Dat stomme stukje plastic kost toch nog ongeveer 65 euro. Ik zoek hem wel 2dehands. Hopelijk daarna beter resultaat.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

ik ben 1.75, heb hem in de hoogste stand staan en redelijk rechtop > geen turbo-effecten meer.
wel heb ik ook een half maantje onder eruit gezaagd zoals de MRA ruiten. dus onderdruk achter het scherm is er bijna niet meer. ook omdat met kloontje de ruit verderweg staat.

succes met experimenteren
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Hornikx

Bericht door Hornikx »

Is de standaardruit zo dramatisch dan?
Ik heb de MRA met flip-up (zat erop toen ik de DL kocht) en die ruit staat in de 1 na hoogste stand. Flip up helemaal omhoog.
Ik kan gewoon met mijn vizier open rijden. Ook bij snelheden van 160 en hoger. Geen turbulentie. Ik ben 1,78m
Korsan

Bericht door Korsan »

Het standaard ruitje is geen drama, maar zelfs met kloontje is het voor mij niet mogelijk om met open vizier te rijden. Ik denk dat flip-up daardoor wel degelijk verschil uitmaakt.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

DE ALLER, ALLER LAATSTE :!: :!: (voorlopig)

Alle "KLOONTJES" zijn vandaag op weg gegaan naar hun nieuwe baasjes. Omdat wij altijd 2 reserve Kloontjes maken (je weet maar nooit) heb ik die 2 nog over. DUS!!!! VOOR DE SNELLE BESLISSER :idea: Ze zijn van RVS, maar kunnen natuurlijk zwart worden gemaakt.
Heb je interesse, stuur dan FF een mailtje. En je kent het spreekwoord|: WIE HET EERST KOMT ...

p.s.
Wij gaan ons nu geestelijk, mentaal en lichaamelijk voorbereiden op het volgende project. EEN GPS MOUNT (Migsel)

Houdoe,

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Pfrijn

Kloontje

Bericht door Pfrijn »

Sinds een paar weken rijd ik nu rond met 'Kloontje' GEWEEEEEELDIG.
Zelf ben ik 1.97 en heb het allerhoogste Stromzadel (hoge 1000) er op zitten. Met het flipupruit van een Rhino was het niet goed te krijgen. Nog steeds turbulentie. Nu is alles stil rond het hoofd en kan met 120 rustig met open visier rijden zonder dat de contactlenzen uit de ogen waaien.

Het scherm staat in de hoogste stand, 2/3 naar voren en dan een beetje afstellen met de flipup, klaar!!!! Wil je wat meer wind, dan de flipup wat verstellen, geen probleem en geen turbulentie.

Het scherm is door kloontje wat van de motor af komen te staan, wat met het uitgezaagde ruitje van de Rhino het hele onderdrukprobleem oplost.

Gewoon Top dat ding.

Groet Peter
BLEU-BIKE

kloontje

Bericht door BLEU-BIKE »

Ik heb het kloontje gisteren binnen gekregen :D en heb het er gelijk opgezet. :!: Ik moet zeggen weinig KLOTEN, doordat er een hele duidelijke beschrijving bij geleverd is. :worship: Het was binnen 10 minuten gerealiseerd. 8) Ik heb er nog niet mee gereden maar dat gaat van de week gebeuren :-)} Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen. :| Bij deze wil ik Peter, en natuurlijk zijn broer, alvast bedanken voor de onverwacht snelle en goed verpakte levering. :worship:

Laters BLEU-BIKE :bye:
aadje

Bericht door aadje »

Peter, geweldig bedankt. Kloontje doet het prima. Ik ben 1,90 lang en heb de ruit nu in de laagste stand staan en zover mogelijk naar me toe. De turbulenties zijn nagenoeg weg en ik heb lekker frisse lucht. De rijwind komt ook de ruit door. De hoge stand ga ik zeker nog eens proberen.
Gerardus

Kloontje

Bericht door Gerardus »

Gisteren de adapter in goede orde ontvangen. Heb het gelijk geplaatst. Met de duidelijke beschrijving was dit appeltje eitje.
Vanmiddag een proefrit gemaakt en ik kan zeggen dat het een heel verschil is!! Wat mij betreft gaan we peter en zijn broer voordragen voor een lintje. Jongens hartelijk dank voor al jullie werk in deze.

Ik ben 1 meter 84 en heb voorlopig het scherm in de laagste stand staan en dan zoveel mogelijk achterover gekanteld. Dat geeft voor mij op dit moment het beste resultaat. Ik zal er de komende tijd nog mee experimenteren.

Groetjes uit Huizen,
Geert
Wannabee Stromer

Bericht door Wannabee Stromer »

Hier ook even mijn bevindingen over de adaptor.

Montage

Snel en keurig verpakt ontvangen. Montage bij mij ging wat minder soepel. Ik heb het geheel nog iets moeten bijbuigen, want anders vielen de gaten van de adaptor niet gelijk met de gaten in de ruit.

Het gat van de insert van de afdekstrip krijg ik niet gelijk. De gaten van mijn scherm (origineel Black Rhino) staan namelijk niet helemaal in lijn en die op de adaptor wel. Gelukkig geeft die insert wat mee, dus ik heb hem maar vriendelijk doch dwingend erin geduwd. Dat ging goed alleen de bijgeleverde bout pakte niet goed in die rubberen insert. Later kwam ik erachter dat je die insert even moet aanduwen. Toen had ik er helaas al 1 stuk gedraaid, dus dat heb ik maar met een moertje opgelost.

Rijden

Voor de volledigheid. Ik ben 1.86 en heb een Airoh SV55 systeemhelm

Vanmorgen met veel hoop op weg gegaan voor mijn woon-werk rit Amsterdam Eindhoven. Het scherm in de hoogste stand en het meest rechtop. Ook de flip up in de hoogste stand.
Dat was wel een lichte verbetering, maar lang niet zo goed als ik gehoopt had.
Later heb ik hem half schuin gezet en dat ging beter. Je voelt en hoort nu wel iets meer rijwind, dus vizier open bij 130 is echt niet mogelijk, maar dat geschud met mijn hoofd is over. Heerlijk!

Verstellen bij de benzinepomp ging makkelijk en met handschoenen aan.
Klein puntje van kritiek is dat de bout met de draaiknop erop wel meedraait.

Ik lees nu in de posts hierboven dat de mensen hem niet op de hoogste stand hebben staan, dus daar kan ik nog mee expirimenteren. Hoe dan ook, de resultaten tot nu toe zijn voor mij die 60 euri in ieder geval al waard. Mits de adaptor heel blijft natuurlijk, maar daar heb ik alle vertrouwen in.
Demous

Bericht door Demous »

Ook ik heb afgelopen vrijdag de door mij bestelde kloon aangeboden gekregen,helaas was ik op dat moment net onderweg naar huis en bij aankomst bleek de dame van TNT mijn afwezigheid net in haar PDA geklopt te hebben zodat ik tot vanmiddag heb moeten wachten om kloontje van het postkantoor te mogen halen. :(
Zoals bijna iedereen voor me was ook bij mij de montage praktisch een eitje,enigste kleine hindernis zat (net als bij Wannabee stromer) bij mij in het monteren van de afdekkapjes,maar met een beetje buigen en aandrukken was dat snel opgelost.
Hoe kloontje voor mij werkt weet ik nog niet,hij is net 5 minuten gemonteerd en gezien het weer en mijn drukke schema kan het wel ff duren voor ik daar achterkom.IK heb hem voor de zekerheid maar in de hoogste stand gezet en een klein tikkie achterover.

Als laatste wilde ik Peter (en broer) bedanken voor de snelle levering van kloontje
Markh

superkloontje

Bericht door Markh »

Ook ik heb Kloontje gemonteerd, en het bevalt uitstekend!
Ik heb wat moeten doen aan de gaten, maar daarna ging het geheel er prima op.
Ik rijd met een standaardruit, kloontje in de hoogste stand, en bijna geheel naar mij toegekanteld. Het wappert nu nog wel wat, maar ik kan nu rustig blijven zitten, zonder gebulder. Nu nog even uitzoeken wat de beste stand qua kanteling, maar vooralsnog echt TOP.
Peter, bedankt voor dit superinitiatief

groet,
Mark
Declerck

Bericht door Declerck »

Ook in België is het kloontje gisteren (maandag) gearriveerd. Ik zal het pas dit weekend kunnen opzetten en uitproberen. Dan hoor je nog van mij.

Belgische V-Strom groeten,

Patrick

Honda NX250, 2000-2002,
Aprilia Pegaso 650, 2002-2006,
Suzuki DL650, 2006- :?:
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Monteren was niet zo moeilijk. Hier daar een kleein beetje bijbuigen.
Alleen heb ik (blijkbaar) :cry: een vleugelmoertje nog zo goed vastgezet.......
Ahja erdwenen dus.. :roll: snif.

Maar de verpakking en aanlevering: PERFECT :!: :!:
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Declerck

Bericht door Declerck »

Vandaag kloontje gemonteerd. Door de goede uitleg geen probleem. Wel de L-plaatjes iets moeten bijbuigen. Ik kan wel de stergreepmoeren niet goed vastzetten. De bout draait mee. Geeft dat geen probleem tijdens het rijden. Blijft het scherm in zijn ingestelde helling staan? Helpt het met een getande veerring onder de boutkop te plaatsen?

Groeten,

Patrick
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Patrick,

RVS heeft het nadeel dat het erg glad is. De Zwarte is iets stroever. Een getande ring kan helpen. Ofschoon er al een gebogen ring bijgeleverd is. Als je tijdens het vastdraaien de moer tegenhoud kun je het scherm redelijk goed vastzetten, zonder het risico dat je scherm van stand veranderd. Maar af en toe een keer bijdraaien i.v.m. eventueel lostrillen, kan geen kwaad.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Declerck

Bericht door Declerck »

Vrijdag een rit gereden met kloontje. De tubulenties zijn verminderd. Mijn GIVI scherm staat in de laagste stand en voor de helft naar achteren gekanteld. Ik heb nog wel het onderdruk gevoel. Mijn vest wordt naar boven gezogen. Is wel minder dan voorheen. Zal nog meer kanteling naar achteren proberen en eventueel hogere standen. Moet wel altijd de baan op om proef te rijden. :lol: . Ik heb ook gekartelde ringen tussen de boutkoppen en platen gemonteerd. Daarmee kan ik de stergreepknoppen en vleugelmoeren beter vastzetten.

Strom groetjes,

Patrick

NX 250 2000-2002
Pegaso 650 2002-2006
DL 650 2006-?
Plaats reactie