Problemen gasklepsensor en bevestiging

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Bhodi

Problemen gasklepsensor en bevestiging

Bericht door Bhodi »

Ben sinds een week of 4 in het bezit van een DL1000 GT K5. Bij het eerste ritje sloeg 'ie af. Toen twijfelde ik nog aan nieuwigheid, koppeling iets te snel op laten komen, kan gebeuren.
Stationair werden er 1000 toeren gedraaid. Boekje erbij en opnieuw afgesteld naar 1300. Probleem bleef bestaan en iets hoger afgesteld naar 1400. Afslaan gebeurde niet meer, wel regelmatig een dip in de toeren en dan vlak voordat hij afsloeg een tik en weer doordraaien.

Gisteren onderweg naar de motorbeurd in de file liep de verwarming op en kwam de dip en tik steeds vaker, ploffend het parkeerterrein bereikt.
Bij het vertrek gisteren draaide hij in een keer tot 5000 toeren stationair, wegijden is dan niet echt meer relaxed. Puffend, pruttelend, stinkend naar benzine, tikkend en af en toe met gierende toeren naar het eerste tantstation en direct de ANWB gebeld. De uitlaten intussen roodgloeiend en stationair was niet stationair meer...

Op het parkeerterrein de halve tank uitgebouwd, bleek de klem die de slang achter het gaskleppenhuis vasthoudt los te zitten. Toen volgde een (voor mij iets te ) techniche uitleg van te veel lucht aanzuigen, overkompenserende sensoren en injecties, te veel benzine, conclusie was dat ik in ieder geval het laatste deel op 1 cilinder heb gereden. (verklaart waarschijnlijk ook mijn verbruik van zo ongeveer 1 op 12/13....)

Met veel gepriegel alles weer op de juiste plek vastgedraaid en hij liep weer redelijk stationair. Op de terugweg direct bij motoport de werkplaats ingereden...katalysatoren zijn gelukkig niet te warm geworden...

Klacht van het(dreigende) afslaan bestaat echter nog steeds. Volgens de dealer ligt dit aan de gasklepsensor. Blijkbaar gebruikt Yamaha voor zijn fietsen dezelfde sensor en heeft Yamaha inmiddels een terugroepactie hiervoor op touw gezet omdat ze hetzelfde probleem hebben. Suzuki wil hier nog niet aan. :evil:
Kortom, nieuwe sensor is besteld in de hoop dat die het probleem oplost.

Kwam dit berichtje nog tegen:
'Tijdens continue plaatsvindend marktonderzoek is gebleken dat er zich een probleem voor kan doen met de gasklepsensor waardoor de motorfiets af kan slaan bij het rijden tijdens lage toerentallen en stationair draaien.'
Lijkt verdacht veel op mijn probleem :frusty:

Moraal van het verhaal..
Hulde voor de ANWB :worship:
En zijn er meer Strommers die last hebben van dit (bijna) afslaan of al een gasklepsensor vervangen hebben:?: :?:

Grtz Marieke
Jado

Bericht door Jado »

Nou d`s ook fijn denk je een dagje naar de beurs te gaan kom je onderweg met pech staan. :cry:
En dat verhaal over yamaha klopt er is bij mij ook een nieuwe sensor ingezet.
Ja en ook ook mijn V-Strom zat vol met problemen en Suzuki weet van niks :twisted: daarom ben ik overgestap naar Yamaha.
Ik had ook een model 2005 en heb haar maar 11 maanden gehad en het enigste wat ik mis van de V-Strom is de enorme kracht die er inzat.
Ik wens je succes met je V-Strom
Be-Outside

Bericht door Be-Outside »

Ben totaal geen techneut (en dat is nog een understatement), maar wellicht kan het ook iets te maken hebben met de rubbers van de inlaat? Die zijn bij mij al een aantal keren vervangen (en ik heb een heeeele goeie dealert!) en daar krijg je ook (een deel van jouw) klachten van. Misschien eens een balletje opgooien?

Veel suc6 in ieder geval!
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Zaterdag gaat 'ie terug naar de dealer.
Heb inmiddels een lijstje van mogelijke oorzaken hier op het forum verzameld ( lang leve www).
Zal de rubbers er zeker bijzetten, Thnx!

2B continued...
Korsan

Bericht door Korsan »

Toen ik trouwens wegreed bij de beurs had de kerel naast mij een lekke achterband. Hij kon wel eventueel een nieuwe band laten monteren (als zijn geld tenminste niet allemaal was uitgegeven op de beurs!)
Bhodi

Bericht door Bhodi »

:evil: net terug van een ochtend bij de dealer met nog steeds hetzelfde probleem :evil:
Gasklepsensor vervangen, rubbers gecontroleerd, computer uitgelezen, geen foutcodes gevonden, computer gereset, nog niks...
Ze nemen dinsdag met de Nimag contact op...

..en toch... stiekum...heb ik nog steeds geen spijt dat k de BMW weggedaan heb maar het mag wel wat minder hard waaien :wink:

nogmaals 2b continued...
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Ik hoop dat ze dan wel een oplossing vinden. :)

Het mag zeker wat minder gaan waaien. M'n strommetje is inderdaad windgevoelig. Maar ik moet wel zeggen dat het een kwestie van gewennen is. :) Na bijna 4000 km in één maand, zit ik nog steeds zo :D :D op de motor.......
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Ja, mooi is het hè? ... mijn helm blijft ook te klein vanwege de glimlach die er onder zit :)
Blijf de kracht en vooral het geluid dat íe maakt bij het optrekken echt helemaal geweldig vinden en dan die 2 koplampen ( jammer dat je ze zelf niet ziet in je spiegels)
Bandit

Bericht door Bandit »

Ik heb je eerste bericht vorige week al gelezen, maar geen gelegeheid gehad om daarop te reageren. Maar ik heb ongeveer de zelfde klachten (gehad), Het plotseling terug vallen in toerental, tot bijna afslaan toe werd met de week erger en frequenter, tot dat hij i.d. met regelmaat ging afslaan. Info bij het bedrijf waar mijn liefje was afgesteld (ik maak geen reclame maar is wel de toko met de meeste kennis van Suzuki in huis en zit in Brabant :D ) leverde niet veel meer op dan misschien op nieuw kleppenstellen, want de instelling van de E-prom is eenmaal ingegeven niet zomaar gewijzicht. Ik was inmiddels wel zover, dat ik met een schuinoog naar ander "brommer"liep te kijken, ik was het aardig zat.
Terwijl ik liep te "winkelen"bij mijn lokale dealer, maakte ik een praatje met de chefmonteur, ook hij wist eigenlijk geen oplossing, maar zij, "wat ik kan doen het ding even terug zetten naar de fabrieks instelling", ik dacht kwaad kan dat nooit en slechter kan hij daar niet van gaan lopen.
Zo gezecht zo gedaan, en tot een ieders verwondering, liep mijn "DARLING"als vanouds.
Wat mij inde "kachten periode"wel opviel is dat de eene uitlaat veeeeel eerder warm werd dan de ander, iets waar geen enkele monteur op "aansloeg". Mogelijk heeft het er niets mee te maken, maar het is wel veel beter geworden, net als het verbruik van btandstof, dat was gedurende de "donkeredagen"op gelopen van 1:17 naar 1:10, nu draait ze zonder "echt op de testbank te zijn geweest weer 1: 15, dat maakt mij ook weer een stuk gelukkiger :lol:

Wel dat was het wel zo'n beetje, ik weet niet of je hier iets aan hebt, zo niet dan ben ik toch ff lekker bezig geweest (het regent hier nu toch :cry: )

SUC6.
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

Bhodi schreef::evil: net terug van een ochtend bij de dealer met nog steeds hetzelfde probleem :evil:
Gasklepsensor vervangen, rubbers gecontroleerd, computer uitgelezen, geen foutcodes gevonden, computer gereset, nog niks...
Ze nemen dinsdag met de Nimag contact op...

..en toch... stiekum...heb ik nog steeds geen spijt dat k de BMW weggedaan heb maar het mag wel wat minder hard waaien :wink:

nogmaals 2b continued...
Blijf er op vertrouwen dat het goed komt Bhodi.
Je hebt een geweldige motor gekocht en als dat probleem eenmaal uit de wereld geholpen is ben je die ellende zo weer vergeten :wink:

Cya on the road sometime :-)}
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Rino Negro schreef: Blijf er op vertrouwen dat het goed komt Bhodi.
Je hebt een geweldige motor gekocht en als dat probleem eenmaal uit de wereld geholpen is ben je die ellende zo weer vergeten :wink:

Cya on the road sometime :-)}
Hé, nog een zuidelijke Strommer.

28 maart gaat 'ie terug naar de dealer. Gelukkig kan ik er wel op blijven rijden. Geloof me, ben nu zeker op tijd voor de bocht klaar zodat ik met iets meer vermogen door de bocht kan :wink: Moet het niet hebben dat 'ie in de bocht afslaat (klein meisje op grote motor).
't is ff vervelend maar heb idd nog steeds de hoop dat ze het gewoon opgelost krijgen anders zouden er echt niet zoveel mensen een Strom rijden lijkt me zo.

Als het weer weer een beetje beter wordt maar eens kijken of we een zuidelijk Strommers on tour kunnen organiseren op een zondag of zo.
Mergellandroute blijft mooi om te rijden of stukje de Ardennen in...
Can't wait.

Grtz :bye:
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

Bhodi schreef: Hé, nog een zuidelijke Strommer.
.....
Als het weer weer een beetje beter wordt maar eens kijken of we een zuidelijk Strommers on tour kunnen organiseren op een zondag of zo.
Mergellandroute blijft mooi om te rijden of stukje de Ardennen in...
Can't wait.

Grtz :bye:
Hmmm dagje Ardennen........., yes lijkt mij een geweldig idee. Daar is de V-Strom :worship: voor gemaakt.

Let's keep in contact :!:
Biker

Bericht door Biker »

Hoi Bhodi,

Naar welke delaer ga jij altijd? Ik kom uit Veldhoven en heb geen vaste dealer meer....
Bhodi

Bericht door Bhodi »

biker schreef:Hoi Bhodi,

Naar welke delaer ga jij altijd? Ik kom uit Veldhoven en heb geen vaste dealer meer....
Hi Biker,

ik hem hem ondergebracht bij Motorport DBosch. Doen in ieder geval tot nu toe niet moeilijk over alle problemen die ik heb.
Maar misschien is van jouw uit MotorPort Westerhoven dichterbij maar heb daar verder geen ervaringen mee. Misschien is Geboers in eersel nog een optie?

:bye: grtz
Biker

Bericht door Biker »

Bij Geboers in Eersel heb ik hem gekocht en dit was voor mij dan ook de dealer maar ben naar een ander op zoek.....

Bij Motoport in Westerhoven heb ik mijn 2 vorige motors gekocht maar omdat zij geen Suzuki dealer meer zijn heb ik mijn Strom bij Geboers gekocht. Ik denk dat ik toch weer terug ga naar Motoport hier was ik altijd zeer tevreden. De garantie is inmiddels ook van mijn motor af en dat zij geen Suzuki dealer meer zijn vindt ik niet zo erg, zij zijn immers wel Kawasaki dealer dus kennen de Strom ook.
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Bhodi schreef:28 maart gaat 'ie terug naar de dealer. ....... 't is ff vervelend maar heb idd nog steeds de hoop dat ze het gewoon opgelost krijgen anders zouden er echt niet zoveel mensen een Strom rijden lijkt me zo.
EN :?: :?: :?: :?: :?:

Is het opgelost?
Bhodi

Bericht door Bhodi »

:cry: nog niet :cry: (leuk dat je er aan denkt btw :wink: )

Hij is gisteren helemaal nagekeken en veroeden nu dat het in de achterste cilinder zit. Aangezien deze nog warm was konden ze hem gisteren niet meer uit elkaar halen, dat doen ze dus vandaag. Wordt vanmiddag weer gebeld over de stand van zaken.
Dat ze hem maar houden totdat het opgelost is!

Moet zeggen, rij nu weer op m'n oude F650CS maar wat raak je snel gewend aan de VStrom! Heb nu echt het idee alsof ik op een brommer rij terwijl ik dat voorheen nooit zo gevoelt heb :D
(En een hoop herrie op de snelweg ivm de wind en kouwe klauwen omdat ik m'n handkappen mis). Nee, geef mij toch maar de Strom!

2B continued!
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Net gebeld... :D ...probleem is gevonden...

4 x met Suzuki gebeld, 4x een ander verhaal over de mogelijke oplossing, zijn ze uiteindelijk zelf gaan zoeken en een hoop onderdelen stuk voor stuk verwisselt om te kijken of het probleem oplostte of niet, cilinder uit elkaar gehaald, nieuwe gasklepsensor, nieuwe electrisch circuit.

Uiteindelijk blijkt het de unit geweest te zijn waar alle technische info samenkomt. Nieuwe unit erin en het probleem schijnt nu opgelost te zijn, bij Suzuki hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord. Ga 'm morgen gelijk halen ( en de leenbrommer inleveren). Op hoop van zegen, hebben ze er toch 3 dagen over gedaan om het probleem te vinden dus ben benieuwd!

Hopenlijk dus laatste bericht hierover,
(not) 2B continued :wink:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Pfff gelukkig.........hoop ik voor jou en je Strom :-)}
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Bhodi

Bericht door Bhodi »

...en hij rijdt weer als een zonnetje...netjes weer op 1200 toeren stationair...en wat rijdt het een stuk relaxter zonder dat je constant met slippende koppeling, tussengas, ploffende en afslaande motor de bochten door komt...let the games begin :!:
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Da's mooi dat 'ie weer als een zonnetje loopt.
Weersverwachting voor morgen:
Morgen blijft het droog en schijnt de zon onafgebroken.In het binnenland wordt het 17 graden.

Game on :!:
Rino Negro

Bericht door Rino Negro »

Bhodi schreef:...en hij rijdt weer als een zonnetje...netjes weer op 1200 toeren stationair...en wat rijdt het een stuk relaxter zonder dat je constant met slippende koppeling, tussengas, ploffende en afslaande motor de bochten door komt...let the games begin :!:
Hé is het opgelost! :D :D
Nu lekker genieten op dat ding..... morgen is een ideale dag ervoor.
Cya Bhodi :wink:
Bhodi

Bericht door Bhodi »

Vanmiddag ook :wink:
Gisteren helaas andere bezigheden gehad, ga het vanmiddag even inhalen!
Plaats reactie