Problemen gasklepsensor en bevestiging
Problemen gasklepsensor en bevestiging
Ben sinds een week of 4 in het bezit van een DL1000 GT K5. Bij het eerste ritje sloeg 'ie af. Toen twijfelde ik nog aan nieuwigheid, koppeling iets te snel op laten komen, kan gebeuren.
Stationair werden er 1000 toeren gedraaid. Boekje erbij en opnieuw afgesteld naar 1300. Probleem bleef bestaan en iets hoger afgesteld naar 1400. Afslaan gebeurde niet meer, wel regelmatig een dip in de toeren en dan vlak voordat hij afsloeg een tik en weer doordraaien.
Gisteren onderweg naar de motorbeurd in de file liep de verwarming op en kwam de dip en tik steeds vaker, ploffend het parkeerterrein bereikt.
Bij het vertrek gisteren draaide hij in een keer tot 5000 toeren stationair, wegijden is dan niet echt meer relaxed. Puffend, pruttelend, stinkend naar benzine, tikkend en af en toe met gierende toeren naar het eerste tantstation en direct de ANWB gebeld. De uitlaten intussen roodgloeiend en stationair was niet stationair meer...
Op het parkeerterrein de halve tank uitgebouwd, bleek de klem die de slang achter het gaskleppenhuis vasthoudt los te zitten. Toen volgde een (voor mij iets te ) techniche uitleg van te veel lucht aanzuigen, overkompenserende sensoren en injecties, te veel benzine, conclusie was dat ik in ieder geval het laatste deel op 1 cilinder heb gereden. (verklaart waarschijnlijk ook mijn verbruik van zo ongeveer 1 op 12/13....)
Met veel gepriegel alles weer op de juiste plek vastgedraaid en hij liep weer redelijk stationair. Op de terugweg direct bij motoport de werkplaats ingereden...katalysatoren zijn gelukkig niet te warm geworden...
Klacht van het(dreigende) afslaan bestaat echter nog steeds. Volgens de dealer ligt dit aan de gasklepsensor. Blijkbaar gebruikt Yamaha voor zijn fietsen dezelfde sensor en heeft Yamaha inmiddels een terugroepactie hiervoor op touw gezet omdat ze hetzelfde probleem hebben. Suzuki wil hier nog niet aan.
Kortom, nieuwe sensor is besteld in de hoop dat die het probleem oplost.
Kwam dit berichtje nog tegen:
'Tijdens continue plaatsvindend marktonderzoek is gebleken dat er zich een probleem voor kan doen met de gasklepsensor waardoor de motorfiets af kan slaan bij het rijden tijdens lage toerentallen en stationair draaien.'
Lijkt verdacht veel op mijn probleem
Moraal van het verhaal..
Hulde voor de ANWB
En zijn er meer Strommers die last hebben van dit (bijna) afslaan of al een gasklepsensor vervangen hebben:?:
Grtz Marieke
Stationair werden er 1000 toeren gedraaid. Boekje erbij en opnieuw afgesteld naar 1300. Probleem bleef bestaan en iets hoger afgesteld naar 1400. Afslaan gebeurde niet meer, wel regelmatig een dip in de toeren en dan vlak voordat hij afsloeg een tik en weer doordraaien.
Gisteren onderweg naar de motorbeurd in de file liep de verwarming op en kwam de dip en tik steeds vaker, ploffend het parkeerterrein bereikt.
Bij het vertrek gisteren draaide hij in een keer tot 5000 toeren stationair, wegijden is dan niet echt meer relaxed. Puffend, pruttelend, stinkend naar benzine, tikkend en af en toe met gierende toeren naar het eerste tantstation en direct de ANWB gebeld. De uitlaten intussen roodgloeiend en stationair was niet stationair meer...
Op het parkeerterrein de halve tank uitgebouwd, bleek de klem die de slang achter het gaskleppenhuis vasthoudt los te zitten. Toen volgde een (voor mij iets te ) techniche uitleg van te veel lucht aanzuigen, overkompenserende sensoren en injecties, te veel benzine, conclusie was dat ik in ieder geval het laatste deel op 1 cilinder heb gereden. (verklaart waarschijnlijk ook mijn verbruik van zo ongeveer 1 op 12/13....)
Met veel gepriegel alles weer op de juiste plek vastgedraaid en hij liep weer redelijk stationair. Op de terugweg direct bij motoport de werkplaats ingereden...katalysatoren zijn gelukkig niet te warm geworden...
Klacht van het(dreigende) afslaan bestaat echter nog steeds. Volgens de dealer ligt dit aan de gasklepsensor. Blijkbaar gebruikt Yamaha voor zijn fietsen dezelfde sensor en heeft Yamaha inmiddels een terugroepactie hiervoor op touw gezet omdat ze hetzelfde probleem hebben. Suzuki wil hier nog niet aan.
Kortom, nieuwe sensor is besteld in de hoop dat die het probleem oplost.
Kwam dit berichtje nog tegen:
'Tijdens continue plaatsvindend marktonderzoek is gebleken dat er zich een probleem voor kan doen met de gasklepsensor waardoor de motorfiets af kan slaan bij het rijden tijdens lage toerentallen en stationair draaien.'
Lijkt verdacht veel op mijn probleem
Moraal van het verhaal..
Hulde voor de ANWB
En zijn er meer Strommers die last hebben van dit (bijna) afslaan of al een gasklepsensor vervangen hebben:?:
Grtz Marieke
Nou d`s ook fijn denk je een dagje naar de beurs te gaan kom je onderweg met pech staan.
En dat verhaal over yamaha klopt er is bij mij ook een nieuwe sensor ingezet.
Ja en ook ook mijn V-Strom zat vol met problemen en Suzuki weet van niks daarom ben ik overgestap naar Yamaha.
Ik had ook een model 2005 en heb haar maar 11 maanden gehad en het enigste wat ik mis van de V-Strom is de enorme kracht die er inzat.
Ik wens je succes met je V-Strom
En dat verhaal over yamaha klopt er is bij mij ook een nieuwe sensor ingezet.
Ja en ook ook mijn V-Strom zat vol met problemen en Suzuki weet van niks daarom ben ik overgestap naar Yamaha.
Ik had ook een model 2005 en heb haar maar 11 maanden gehad en het enigste wat ik mis van de V-Strom is de enorme kracht die er inzat.
Ik wens je succes met je V-Strom
Ben totaal geen techneut (en dat is nog een understatement), maar wellicht kan het ook iets te maken hebben met de rubbers van de inlaat? Die zijn bij mij al een aantal keren vervangen (en ik heb een heeeele goeie dealert!) en daar krijg je ook (een deel van jouw) klachten van. Misschien eens een balletje opgooien?
Veel suc6 in ieder geval!
Veel suc6 in ieder geval!
net terug van een ochtend bij de dealer met nog steeds hetzelfde probleem
Gasklepsensor vervangen, rubbers gecontroleerd, computer uitgelezen, geen foutcodes gevonden, computer gereset, nog niks...
Ze nemen dinsdag met de Nimag contact op...
..en toch... stiekum...heb ik nog steeds geen spijt dat k de BMW weggedaan heb maar het mag wel wat minder hard waaien
nogmaals 2b continued...
Gasklepsensor vervangen, rubbers gecontroleerd, computer uitgelezen, geen foutcodes gevonden, computer gereset, nog niks...
Ze nemen dinsdag met de Nimag contact op...
..en toch... stiekum...heb ik nog steeds geen spijt dat k de BMW weggedaan heb maar het mag wel wat minder hard waaien
nogmaals 2b continued...
Ik heb je eerste bericht vorige week al gelezen, maar geen gelegeheid gehad om daarop te reageren. Maar ik heb ongeveer de zelfde klachten (gehad), Het plotseling terug vallen in toerental, tot bijna afslaan toe werd met de week erger en frequenter, tot dat hij i.d. met regelmaat ging afslaan. Info bij het bedrijf waar mijn liefje was afgesteld (ik maak geen reclame maar is wel de toko met de meeste kennis van Suzuki in huis en zit in Brabant ) leverde niet veel meer op dan misschien op nieuw kleppenstellen, want de instelling van de E-prom is eenmaal ingegeven niet zomaar gewijzicht. Ik was inmiddels wel zover, dat ik met een schuinoog naar ander "brommer"liep te kijken, ik was het aardig zat.
Terwijl ik liep te "winkelen"bij mijn lokale dealer, maakte ik een praatje met de chefmonteur, ook hij wist eigenlijk geen oplossing, maar zij, "wat ik kan doen het ding even terug zetten naar de fabrieks instelling", ik dacht kwaad kan dat nooit en slechter kan hij daar niet van gaan lopen.
Zo gezecht zo gedaan, en tot een ieders verwondering, liep mijn "DARLING"als vanouds.
Wat mij inde "kachten periode"wel opviel is dat de eene uitlaat veeeeel eerder warm werd dan de ander, iets waar geen enkele monteur op "aansloeg". Mogelijk heeft het er niets mee te maken, maar het is wel veel beter geworden, net als het verbruik van btandstof, dat was gedurende de "donkeredagen"op gelopen van 1:17 naar 1:10, nu draait ze zonder "echt op de testbank te zijn geweest weer 1: 15, dat maakt mij ook weer een stuk gelukkiger
Wel dat was het wel zo'n beetje, ik weet niet of je hier iets aan hebt, zo niet dan ben ik toch ff lekker bezig geweest (het regent hier nu toch )
SUC6.
Terwijl ik liep te "winkelen"bij mijn lokale dealer, maakte ik een praatje met de chefmonteur, ook hij wist eigenlijk geen oplossing, maar zij, "wat ik kan doen het ding even terug zetten naar de fabrieks instelling", ik dacht kwaad kan dat nooit en slechter kan hij daar niet van gaan lopen.
Zo gezecht zo gedaan, en tot een ieders verwondering, liep mijn "DARLING"als vanouds.
Wat mij inde "kachten periode"wel opviel is dat de eene uitlaat veeeeel eerder warm werd dan de ander, iets waar geen enkele monteur op "aansloeg". Mogelijk heeft het er niets mee te maken, maar het is wel veel beter geworden, net als het verbruik van btandstof, dat was gedurende de "donkeredagen"op gelopen van 1:17 naar 1:10, nu draait ze zonder "echt op de testbank te zijn geweest weer 1: 15, dat maakt mij ook weer een stuk gelukkiger
Wel dat was het wel zo'n beetje, ik weet niet of je hier iets aan hebt, zo niet dan ben ik toch ff lekker bezig geweest (het regent hier nu toch )
SUC6.
Blijf er op vertrouwen dat het goed komt Bhodi.Bhodi schreef: net terug van een ochtend bij de dealer met nog steeds hetzelfde probleem
Gasklepsensor vervangen, rubbers gecontroleerd, computer uitgelezen, geen foutcodes gevonden, computer gereset, nog niks...
Ze nemen dinsdag met de Nimag contact op...
..en toch... stiekum...heb ik nog steeds geen spijt dat k de BMW weggedaan heb maar het mag wel wat minder hard waaien
nogmaals 2b continued...
Je hebt een geweldige motor gekocht en als dat probleem eenmaal uit de wereld geholpen is ben je die ellende zo weer vergeten
Cya on the road sometime
Hé, nog een zuidelijke Strommer.Rino Negro schreef: Blijf er op vertrouwen dat het goed komt Bhodi.
Je hebt een geweldige motor gekocht en als dat probleem eenmaal uit de wereld geholpen is ben je die ellende zo weer vergeten
Cya on the road sometime
28 maart gaat 'ie terug naar de dealer. Gelukkig kan ik er wel op blijven rijden. Geloof me, ben nu zeker op tijd voor de bocht klaar zodat ik met iets meer vermogen door de bocht kan Moet het niet hebben dat 'ie in de bocht afslaat (klein meisje op grote motor).
't is ff vervelend maar heb idd nog steeds de hoop dat ze het gewoon opgelost krijgen anders zouden er echt niet zoveel mensen een Strom rijden lijkt me zo.
Als het weer weer een beetje beter wordt maar eens kijken of we een zuidelijk Strommers on tour kunnen organiseren op een zondag of zo.
Mergellandroute blijft mooi om te rijden of stukje de Ardennen in...
Can't wait.
Grtz
Hmmm dagje Ardennen........., yes lijkt mij een geweldig idee. Daar is de V-Strom voor gemaakt.Bhodi schreef: Hé, nog een zuidelijke Strommer.
.....
Als het weer weer een beetje beter wordt maar eens kijken of we een zuidelijk Strommers on tour kunnen organiseren op een zondag of zo.
Mergellandroute blijft mooi om te rijden of stukje de Ardennen in...
Can't wait.
Grtz
Let's keep in contact
Hi Biker,biker schreef:Hoi Bhodi,
Naar welke delaer ga jij altijd? Ik kom uit Veldhoven en heb geen vaste dealer meer....
ik hem hem ondergebracht bij Motorport DBosch. Doen in ieder geval tot nu toe niet moeilijk over alle problemen die ik heb.
Maar misschien is van jouw uit MotorPort Westerhoven dichterbij maar heb daar verder geen ervaringen mee. Misschien is Geboers in eersel nog een optie?
grtz
Bij Geboers in Eersel heb ik hem gekocht en dit was voor mij dan ook de dealer maar ben naar een ander op zoek.....
Bij Motoport in Westerhoven heb ik mijn 2 vorige motors gekocht maar omdat zij geen Suzuki dealer meer zijn heb ik mijn Strom bij Geboers gekocht. Ik denk dat ik toch weer terug ga naar Motoport hier was ik altijd zeer tevreden. De garantie is inmiddels ook van mijn motor af en dat zij geen Suzuki dealer meer zijn vindt ik niet zo erg, zij zijn immers wel Kawasaki dealer dus kennen de Strom ook.
Bij Motoport in Westerhoven heb ik mijn 2 vorige motors gekocht maar omdat zij geen Suzuki dealer meer zijn heb ik mijn Strom bij Geboers gekocht. Ik denk dat ik toch weer terug ga naar Motoport hier was ik altijd zeer tevreden. De garantie is inmiddels ook van mijn motor af en dat zij geen Suzuki dealer meer zijn vindt ik niet zo erg, zij zijn immers wel Kawasaki dealer dus kennen de Strom ook.
nog niet (leuk dat je er aan denkt btw )
Hij is gisteren helemaal nagekeken en veroeden nu dat het in de achterste cilinder zit. Aangezien deze nog warm was konden ze hem gisteren niet meer uit elkaar halen, dat doen ze dus vandaag. Wordt vanmiddag weer gebeld over de stand van zaken.
Dat ze hem maar houden totdat het opgelost is!
Moet zeggen, rij nu weer op m'n oude F650CS maar wat raak je snel gewend aan de VStrom! Heb nu echt het idee alsof ik op een brommer rij terwijl ik dat voorheen nooit zo gevoelt heb
(En een hoop herrie op de snelweg ivm de wind en kouwe klauwen omdat ik m'n handkappen mis). Nee, geef mij toch maar de Strom!
2B continued!
Hij is gisteren helemaal nagekeken en veroeden nu dat het in de achterste cilinder zit. Aangezien deze nog warm was konden ze hem gisteren niet meer uit elkaar halen, dat doen ze dus vandaag. Wordt vanmiddag weer gebeld over de stand van zaken.
Dat ze hem maar houden totdat het opgelost is!
Moet zeggen, rij nu weer op m'n oude F650CS maar wat raak je snel gewend aan de VStrom! Heb nu echt het idee alsof ik op een brommer rij terwijl ik dat voorheen nooit zo gevoelt heb
(En een hoop herrie op de snelweg ivm de wind en kouwe klauwen omdat ik m'n handkappen mis). Nee, geef mij toch maar de Strom!
2B continued!
Net gebeld... ...probleem is gevonden...
4 x met Suzuki gebeld, 4x een ander verhaal over de mogelijke oplossing, zijn ze uiteindelijk zelf gaan zoeken en een hoop onderdelen stuk voor stuk verwisselt om te kijken of het probleem oplostte of niet, cilinder uit elkaar gehaald, nieuwe gasklepsensor, nieuwe electrisch circuit.
Uiteindelijk blijkt het de unit geweest te zijn waar alle technische info samenkomt. Nieuwe unit erin en het probleem schijnt nu opgelost te zijn, bij Suzuki hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord. Ga 'm morgen gelijk halen ( en de leenbrommer inleveren). Op hoop van zegen, hebben ze er toch 3 dagen over gedaan om het probleem te vinden dus ben benieuwd!
Hopenlijk dus laatste bericht hierover,
(not) 2B continued
4 x met Suzuki gebeld, 4x een ander verhaal over de mogelijke oplossing, zijn ze uiteindelijk zelf gaan zoeken en een hoop onderdelen stuk voor stuk verwisselt om te kijken of het probleem oplostte of niet, cilinder uit elkaar gehaald, nieuwe gasklepsensor, nieuwe electrisch circuit.
Uiteindelijk blijkt het de unit geweest te zijn waar alle technische info samenkomt. Nieuwe unit erin en het probleem schijnt nu opgelost te zijn, bij Suzuki hadden ze nog nooit van dit probleem gehoord. Ga 'm morgen gelijk halen ( en de leenbrommer inleveren). Op hoop van zegen, hebben ze er toch 3 dagen over gedaan om het probleem te vinden dus ben benieuwd!
Hopenlijk dus laatste bericht hierover,
(not) 2B continued
Hé is het opgelost!Bhodi schreef:...en hij rijdt weer als een zonnetje...netjes weer op 1200 toeren stationair...en wat rijdt het een stuk relaxter zonder dat je constant met slippende koppeling, tussengas, ploffende en afslaande motor de bochten door komt...let the games begin
Nu lekker genieten op dat ding..... morgen is een ideale dag ervoor.
Cya Bhodi