Wat kost een BT020NT + opleggen??
Wat kost een BT020NT + opleggen??
Ik ben na 9500km toe aan een nieuwe BT020NT achterband. Wie heeft deze ook aangeschaft en wat kostte dat inclusief montage?
Bridgestone BT 020 F 110/80 ZR19 TL 59W = EUR 93,97
Bridgestone BT 020 RU (NT) 150/70 ZR17 TL 69W = EUR 131,31
http://www.MotorBandenMarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
genoemde prijzen zijn incl. verzendkosten.
Wel zelf een adresje vinden voor montage
gr.
Richard
Bridgestone BT 020 RU (NT) 150/70 ZR17 TL 69W = EUR 131,31
http://www.MotorBandenMarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
genoemde prijzen zijn incl. verzendkosten.
Wel zelf een adresje vinden voor montage
gr.
Richard
Dat zijn de Battlewings niet de BT 020
Heb de Battlewing achteraan laten steken, ik ben nog niet echt overtuigd.
Ik had hiervoor de BT 020. Bij het voorbijsteken over een (onderbroken) witte lijn, deze was droog, schudde hij toch even met zijn kont. Daar hou ik niet zo van, toch niet als ik het niet verwacht
Heb de Battlewing achteraan laten steken, ik ben nog niet echt overtuigd.
Ik had hiervoor de BT 020. Bij het voorbijsteken over een (onderbroken) witte lijn, deze was droog, schudde hij toch even met zijn kont. Daar hou ik niet zo van, toch niet als ik het niet verwacht
BT020 of Trailwing
Ik vond de standaard achterband op mijn DL650, de Trailwing waardeloos als achterband. Niet erg safe aanvoelend. Laten vervangen door de good old BT-020 en dat was een verademing. Ik moet wel zeggen dat ik meestal asfalt pak. Op onverharde wegen zal de trailwing het denk ik beter doen hoewel ik het maar een halfslachtig compromis blijf vinden.
Heeft iemand ervaring met echte terreinbanden op de DL650?
Heeft iemand ervaring met echte terreinbanden op de DL650?
@Remakil: heb je ervaring met deze band in de regen? Daar is de Anakee nog steeds geweldig.
@Rino Negro: Je zal niet veel echte noppenbanden kunnen vinden voor de V-Strom. 17" achter is een beperking en 19"voor al helemaal. Continental TKC80, Metzeler Karoo zijn mogelijkheden... Heidenau levert waarschijnlijk nog wel een noppenband en dan is het wel zo'n beetje op. Voor echte noppenbanden moet je achter namelijk 18"hebben en voor 21". Dan heb je een geweldige keuze en vaak ook zeer betaalbaar.
TKC's zijn iig duur, maar redelijk slijtvast en goed te gebruiken op grindwegen. Zodra de echte prut komt lopen ze vol en lossen ze de modder niet goed. Maar dan ben je volgens mij voorbij het gebruiksdoel van een V-Strom en vergelijkbare motoren. Dan wil je een mini-stamper (b.v. een Suzuki DRZ 400S zoals ik heb) Die heeft van af fabriek de juiste bandenmaten en is na het lozen van wat overbodige prularia zeer geschikt en kost ook niet de wereld aan reparaties na een stevige valpartij.
@Rino Negro: Je zal niet veel echte noppenbanden kunnen vinden voor de V-Strom. 17" achter is een beperking en 19"voor al helemaal. Continental TKC80, Metzeler Karoo zijn mogelijkheden... Heidenau levert waarschijnlijk nog wel een noppenband en dan is het wel zo'n beetje op. Voor echte noppenbanden moet je achter namelijk 18"hebben en voor 21". Dan heb je een geweldige keuze en vaak ook zeer betaalbaar.
TKC's zijn iig duur, maar redelijk slijtvast en goed te gebruiken op grindwegen. Zodra de echte prut komt lopen ze vol en lossen ze de modder niet goed. Maar dan ben je volgens mij voorbij het gebruiksdoel van een V-Strom en vergelijkbare motoren. Dan wil je een mini-stamper (b.v. een Suzuki DRZ 400S zoals ik heb) Die heeft van af fabriek de juiste bandenmaten en is na het lozen van wat overbodige prularia zeer geschikt en kost ook niet de wereld aan reparaties na een stevige valpartij.
Noppen op V-strom
@Snarf - Bedankt voor je reactie. Ik denk dat je wel gelijk hebt dat de Vstrom daar niet voor gemaakt is, maar tegelijkertijd nodigt het concept uit tot avontuur. Het zal wel maximaal bij een grindweggetje blijven. Die DR heb ik trouwens ook vaak naar zitten kijken net als Yamaha XT660R. Die kunnen beter offroad maar lijken mij weer niet geschikt om veel kilometers mee te maken qua zithouding. Moet je dan toch aan zo'n BMW R1200GS om het beste compromis te hebben? Ik laat het voorlopig toch maar lekker bij m'n Vstrom.
Ja daar heb ik zeker ervaring mee! Afgelopen zomer op de Grande Ballon geweest en met een hoosbui er af... dingen gaven geen krimp... al kon je door het zicht niet bepaald hardrijden...snarf schreef:@Remakil: heb je ervaring met deze band in de regen? Daar is de Anakee nog steeds geweldig.
Verder regelmatig op vochtige wegen gereden, welke droog leken dankzij de Battlewing...
Ik vind het een prima band... met prima wegligging! Wie enkel op de weg rijdt, kan natuurlijk een "echte" wegband monteren, maar voor mezelf hoeft het niet...
Een 1200GS is een ongelofelijk leuke motor... op strak asfalt. Als je een echte alleskunner wilt in één motor kan je beter een KTM 990 Adventure kopen. Voor woon-werk vond ik het niet de ideale motor (ook geen KTM dealer in de buurt), maar als je ziet wat sommige uitvreten met hun KTM 990... geweldig. Kijk eens op http://www.allroadmaniacs.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
DR 400 is niet bepaald een reismoter, de Yam 660 al meer, maar dan nog... vooral de binnenwegen en afblijven van de snelweg.
DR 400 is niet bepaald een reismoter, de Yam 660 al meer, maar dan nog... vooral de binnenwegen en afblijven van de snelweg.