Motorblok gezocht DL650 2006

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
MBobbie
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 K6 (2006)

Motorblok gezocht DL650 2006

Bericht door MBobbie »

Vorige week, onderweg naar duitsland kwam er plots een harde klop in de motor. Videobelletje naar de garage (was een kleine 200km bij hen vandaan dus ze kwamen niet ophalen) deed hen vermoeden dat de krukas kapot was. Wordt dus een ander blok eronder hangen.

Helaas is degene die ik voor een pittige 1000 euro gevonden had op Baboon niet meer beschikbaar dus heb nu niet zo gauw een optie tot vervanging. Iemand die toevallig nog een goed blok heeft liggen?
Erin hangen ga ik regelen met de dealer war ik hem gekocht heb een kleine 4 maanden geleden.
Arno
Mijn motor is een: 2004 DL1000

Re: Motorblok gezocht DL650 2006

Bericht door Arno »

Je kan eens kijken op de Duitse markplaats Kleinanzage.de
Via die site heb ik laatst onderdelen gekocht bij een Oostenrijks Baboon achtig bedrijf (uit Passau, ben de naam even kwijt).
Werkt net als Baboon internationaal, ik heb een enkel probleem ervaren. Ze hadden heel veel voor de DL1000, dus misschien ook voor de 650?
Dascher
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 2021

Bericht door Dascher »

Die uit Passau ken ik ook, daar heb ik toen ook contact mee gehad ik heb uiteindelijk een sv 650 blok gekocht, de motor was uit 2009 en ik heb er een 2012 blok in gehangen, 700 euro bij baboon, voordeel is daar is niet zoveel vraag naar dus goedkoper.
Blok is precies hetzelfde alleen iets andere nokkenassen en vliegwiel , hij loopt perfect en is heel fel.
MBobbie

Bericht door MBobbie »

Ik geloof dat ik die in Passau heb gevonden maar helaas alleen onderste delen van de juiste jaartallen ('03-'08). En dan nog hopen dat ik alle andere delen nog in orde zijn en anders of ik ze kan vinden. Nee heb dan liever een compleet blok, en mogleijk dat ik nog 2 a 3 opties heb weten te vinden (1 is semi-zeker, twee andere staan nog uit).

Moet ook zeggen dat, zeker omdat Duits eerder een derde taal is dan een tweede, ik gewoon niet door de zoekbalk kan komen van zowel de Duitse ebay als kleinanzeigen, en dalijk eerder een nieuwe SV of Strom heb gekocht dan een motorblok :oops:

Motor staat nu bij de garage waar ik hem in april heb gekocht (hopelijk met iets wat onder wettelijke garantie valt) en gaan het vd week zien of de blauwe te redden valt of dat we een harttransplantatie zullen moeten doen.

Duimen maar!
MBobbie

Bericht door MBobbie »

Harttransplantatie it is!

Blok is zeker dat ik het kan halen, wel na werk om 17:00 totaal nog 4 uur rijden naar de verkoper en weer terug naar huis, en dan de volgende ochtend ri de garage in Hulst.
Blok bleek geen olie meer te hebben wat raar is omdat ik, voordat ik ging rijden, nog gewoon olie afgevuld had (ong. 500ml). Moet iets gesprongen zijn of gaan lekken want grote blauwe rookwalmen waren er niet. Nu een SV650 blok gevonden met injectie voor relatief weinig met maar 28k km op de teller dus dalijk iets meer pit en een beetje meer plofjes in de uitlaat. Kan ik mee leven tbh. Kom zelf ook van een SV650 af dus terug bij vanouds.

Nu maar even afwachten en donderdag de wereldreis gaan maken en dan hopelijk volgende week ergens weer op twee wielen :-)}

Allen bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie